ارز دیجیتال ویزدومایز چیست؟ اعجاز هوش مصنوعی در معاملات

تاریخ: 21 شهریور 1403
زمان مطالعه:  13 دقیقه

پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌اندازه‌ای در دنیای کریپتو گسترده شده اند که امروزه در زمینه تریدینگ و معاملات بازار مالی، شاهد ظهور پروژه‌های مستعدی مانند ارز دیجیتال ویزدومایز (Wisdomise AI) هستیم.

حالا که بازار رمزارزهای حوزه هوش مصنوعی بسیار داغ شده، در این مقاله قصد داریم به معرفی صفر تا صد پروژه Wisdomise AI بپردازیم. همراه ما باشید.

ارز دیجیتال ویزدومایز (Wisdomise AI) چیست؟

ارز دیجیتال Wisdomise AI، پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات معاملاتی مبتنی هوش مصنوعی در دنیای گسترده فناوری بلاک چین است که به کاربران بازار کریپتو اعم از تریدرها و سرمایه‌گذاران، ابزارها و استراتژی‌های متنوعی را با پشتوانه الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

به زبانی ساده، این پروژه با کمک فناوری هوش مصنوعی ابزارهای معاملاتی، سیگنال‌های خرید و فروش ارز دیجیتال، استراتژی معاملاتی و سایر خدمات مالی را در فضای بلاک چین قابل‌دسترسی کرده و به کاربران ارز دیجیتال کمک می‌کند تا با کمک این فناوری قدرتمند، تصمیمات مالی بهتری بگیرند.

پروژه ویزدومایز که روی بلاک چین پالیگان (Polygon) راه‌اندازی شده است، برای دسترسی به‌تمامی خدمات پلتفرم، از توکن بومی خود به نماد اختصاری WSDM استفاده می‌کند که چه برای استیکینگ و چه برای پرداخت کارمزد برای استفاده از خدمات کاربرد دارد.

این پلتفرم بلاک چینی در راستای هدف بزرگ خود، از ربات معاملاتی به نام آتِنا (Athena) استفاده می‌کند که علاوه بر ارائه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی‌ها و سیگنال‌های معاملاتی متعددی برای کاربران فراهم می‌کند.

حال که متوجه شدید ارز دیجیتال ویزدومایز چیست، نوبت به بررسی سازوکار و ویژگی‌های این پروژه می‌رسد. تمامی این موارد که در بخش‌های بعدی مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت، از اهمیت بالایی برخوردارند. در نتیجه، برای آشنایی بیشتر با این پروژه با ما همراه باشید.

ویزدومایز ای آی چگونه کار می‌کند؟

ویزدومایز ای آی، به‌عنوان پلتفرم هوش مصنوعی نوآورانه در بازار رمزارزها، با پشتوانه فناوری هوش مصنوعی و بلاک چین کارکرده و قابلیت‌های آن به دسته مختلفی تقسیم می‌شوند. این پروژه به‌صورت کلی در پنج بخش مختلف خدمات خود را ارائه می‌کند که در این بخش به‌تمامی آنها اشاره می‌کنیم:

ربات معامله‌گر آتنا (Athena)

ربات معامله‌گر آتنا در پلتفرم ویزدومایز ای آی، نقطه عطف اصلی پروژه و قلب تپنده خدمات مالی آن است. این ربات که مانند ChatGPT از چت و گفتگو با کاربران پشتیبانی می‌کند، با یادگیری ترجیحات معاملاتی و پارامترهای هر تریدر یا سرمایه‌گذار، استراتژی‌های مالی مختلفی را به آنها پیشنهاد می‌کند.

علاوه بر ارائه پیشنهادهای مالی و استراتژی‌های مناسب برای کاربران، آتنا می‌تواند به‌راحتی با کمک هوش مصنوعی آخرین اخبار، احساسات و داده‌های موردنیاز معامله‌گران را جمع‌آوری و ابزارهای متنوعی را به آنها برای تصمیم‌گیری بهتر ارائه کند.

به‌صورت خلاصه این ربات برای مدیریت پرتفولیو، مدیریت ریسک، بررسی شرایط بازار، تنظیم و اجرای استراتژی‌های معاملاتی و حتی ترید خودکار به کمک سرمایه‌گذاران و تریدرهای کریپتو آمده و مجموعه‌ای گسترده از ابزارهای مالی را به‌صورت یکپارچه برای آنها فراهم می‌کند.

دانلود دوازدهمین ماهنامه دامیننس

یک سال با دامیننس؛ سفری پر از تجربه و یادگیری

    سرمایه‌گذار خودکار (Auto-Invest)

    از مهم‌ترین بخش‌های این پروژه بلاک چینی بزرگ، می‌توانیم به سرمایه‌گذار خودکار اشاره کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت خودکار موقعیت‌های معاملاتی مختلفی را به نسبت استراتژی، مقدار ریسک، سرمایه و سایر ترجیحات خود تنظیم کرده و به ترید خودکار بپردازند.

    این بخش بر خلاف سایر بات معاملاتی امروزی، چه از بازار نقدی ارز دیجیتال و چه از موقعیت‌های مالی موجود در فضای دیفای (DeFi) پشتیبانی کرده و حتی به کاربران بهترین استراتژی‌های معاملاتی را به نسبت عملکرد و ترجیحات آنها پیشنهاد می‌دهد.

    البته لازم به ذکر است که برای استفاده از خدمات این بخش، باید اشتراک بخرید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، اشتراک ویزدومایز به صورت سالانه ۱۹۹ دلار یا با استیک مقدار معینی توکن WSDM قابل خریداری است.

    نحوه خرید اشتراک ویزدومایز

    در این بخش ویژه، هر کاربر چه به‌صورت فعال و غیرفعال می‌تواند دارایی خود را سرمایه‌گذاری کرده و به نسبت ترجیحات شخصی کسب سود کند. در واقع، این بخش مانند کاتالوگ یا دفترچه‌ای از سیگنال‌های سرمایه‌گذاری مختلف است که کاربران در صورت علاقه می‌توانند با هر بخش که به استراتژی آنها نزدیک‌تر است، در تعامل باشند.

     بخش ساخت استراتژی (Strategy Builder)

    پروژه هوش مصنوعی ویزدومایز، دارای بخشی مهم تحت عنوان ساخت استراتژی شخصی است که کاربران حرفه‌ای و حتی مبتدی با تنظیم اساسی‌ترین پارامترهای شخصی در معاملات خود مانند ریسک، بازه سرمایه‌گذاری و سایر ترجیحات، استراتژی شخصی ساخته و با کمک موتور هوش مصنوعی پلتفرم، ربات‌های معامله‌گری خود را تمرین می‌دهند.

    با کمک این بخش منحصربه‌فرد، کاربران می‌توانند چه از موتور هوش مصنوعی برنامه (Wisdomise Brain) و چه با بررسی استراتژی محبوب کاربران، چه‌بسا تریدرهای حرفه‌ای، در ساخت استراتژی شخصی خود استفاده کرده و حتی به‌صورت خودکار به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال مشغول شوند.

    بخش سیگنال‌های هوش مصنوعی (AI-Signals)

    ارز ویزدومایز ای آی، به‌عنوان پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات مالی، با کمک فناوری هوش مصنوعی، دارای بخش مجزا برای سیگنال‌های معاملاتی است. در این بخش با انتخاب هر ارز دیجیتال، علاوه بر دسترسی به آنالیز آن در طول هفته و ماه اخیر، موقعیت‌های معاملاتی تنظیم شده توسط تریدرهای خبره پلتفرم نیز مشاهده می‌شود.

    بخش سیگنال‌های هوش مصنوعی پلتفرم Wisdomise AI، علاوه بر آنالیز ارزهای دیجیتال، دارای چندین استراتژی ترکیبی از چندین ارز دیجیتال است. در این بخش، کاربران می‌توانند با ریسک کم و حتی بالا، از استراتژی‌های معاملاتی استفاده کرده و از این صندوق‌های ترکیبی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بهره ببرند.

    بخش ردیاب کوین‌ها (Coin Radar)

    پلتفرم غیرمتمرکز ویزدومایز، برای تریدرهای کوتاه‌مدت و سرمایه‌گذاران کوین‌های ترند شده نیز برنامه مناسبی را در بخش Coin Radar تعبیه کرده است. این بخش با بررسی مهم‌ترین پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مربوط به ارزهای دیجیتال، کوین‌هایی را که در معرض توجه هستند، برای کاربران لیست می‌کند.

    صفحه رادار ویزدومایز

    به زبانی ساده، این بخش بر اساس فعالیت حول کوین‌های ترند شده در شبکه‌های اجتماعی به آنها امتیاز داده و به نسبت این فعالیت، به آنها امتیاز مثبت (جو صعودی) و امتیاز منفی (جو نزولی) می‌دهد. کاربران با بررسی این احساسات می‌توانند در کنار معاملات خود، از فعالیت و پتانسیل رشد یا ریزش رمزارزها باخبر شده و تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند.

    معرفی توکن بومی ویزدومایز

    پلتفرم مالی و غیرمتمرکز ویزدومایز، برای ارائه خدمات خود به‌تمامی کاربران ارز دیجیتال، از توکن بومی WSDM استفاده می‌کند که در این بخش قصد معرفی آن را داریم. این توکن که در شبکه پالیگان راه‌اندازی شده، برای استفاده از استراتژی‌های معاملاتی، پرداخت کارمزد خدمات و ترید خودکار کاربرد داشته و می‌توانید آن را در پل بلاک چینی پلتفرم به آربیتروم یا پالیگان تبدیل کنید.

    ارز دیجیتال ویزدومایز

    ارز دیجیتال WSDM، عرضه حداکثری نداشته و تا زمان‌نگارش این مقاله، ارزش مارکت (Market Cap) بالغ بر ۱٫۷ میلیون دلار دارد. این توکن که رویداد پیش‌فروش و عرضه اولیه آن در سال 2023 صورت پذیرفت، سرانجام در مارس 2024 راه‌اندازی و در دسترس عموم قرار گرفت.

    توکنومیکس ارز ویزدومایز

    برای آشنایی بیشتر با توکن بومی ارز دیجیتال ویزدومایز که با نماد اختصاری WSDM شناخته می‌شود، بررسی توکنومیکس آن خالی‌ازلطف نیست. در نتیجه، در بخش زیر نگاهی به توکنومیکس و توزیع توکن در بین مشارکت‌کنندگان پروژه خواهیم داشت تا دید بهترین به این توکن داشته باشید:

    • مشاورین پروژه: 5 درصد 
    • تیم پروژه: 15 درصد 
    • اکوسیستم و همکاری‌ها: 12 درصد
    • نقدینگی پروژه: 15 درصد
    • مارکتینگ و ایجاد مشوق برای رشد پروژه: 17 درصد
    • عرضه عمومی توکن: 7 درصد
    • عرضه توکن در چهار فاز اصلی (Seed، Angel، Strategic و Institutional): 22 درصد از توکن‌ها

    لازم به ذکر است که این پروژه از عرضه کل خود (1 میلیارد توکن) در چهار فاز عرضه توکن استفاده کرده است که هر در فاز به نسبت سرمایه‌گذار و فعالیت آنها، درصد مختلفی از توکن‌ها به فروش رسیده است.

    ویژگی‌های ارز دیجیتال ویزدومایز (WSDM)

    ارز دیجیتال ویزدومایز (WSDM)، به‌عنوان پلتفرمی غیرمتمرکز و حیاتی که با کمک هوش مصنوعی، خدمات مالی مختلفی را برای کاربران فراهم کرده است، بدون شک از ویژگی‌های منحصربه‌فردی پشتیبانی می‌کند.

    در واقع، ویژگی‌های ذکر شده در زیر را می‌توانیم به‌عنوان وجه تمایز این پروژه نسبت به سایر پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی یا ربات‌های معاملاتی به شمار آوریم که باعث گستردگی روزافزون پروژه و رشد جامعه آن شده است.

    خدمات مالی گسترده

    مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال ویزدومایز، خدمات مالی گسترده آن است. این پلتفرم با کمک فناوری هوش مصنوعی و ادغام آن با بلاک چین، دسته گسترده‌ای از خدمات مالی اعم از ساخت استراتژی معاملاتی، ترید خودکار، آنالیز مارکت و سیگنال‌های خریدوفروش را فراهم می‌کند که تا زمان‌نگارش این مقاله در کمتر پروژه‌ای دیده شده است.

    با پشتیبانی این پلتفرم غیرمتمرکز از این امکانات، در بازار نقدی ارز دیجیتال و حتی بازار دیفای، هر کاربر امروزی اعم از مبتدی و حرفه‌ای، قادر است که در کنار سرمایه‌گذاری، به دسته گسترده‌ای از ابزارهای مالی دسترسی داشته و حتی با کمک ربات معامله‌گر Athena، پیشرفت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

    پشتیبانی از پل بلاک چینی درونی

    از بهترین ویژگی‌هایی که امروزه در کمتر پلتفرم بلاک چینی می‌بینیم، پشتیبانی از پل بلاک چینی درونی است. بااین‌وجود، ارز دیجیتال Wisdomise، در پلتفرم خود چه از توکن ARB، POL و توکن بومی خود WSDM پشتیبانی کرده و می‌توانید به‌صورت مستقیم این توکن‌ها را با یکدیگر تبادل کنید.

    به زبانی ساده، با وجود این پل بلاک چینی دیگر نیازی به استفاده از سایر پروتکل‌ها برای تبدیل توکن‌های خود به توکن بومی این پلتفرم ندارید و می‌توانید به‌صورت مستقیم دارایی خود را در ازای WSDM سواپ کنید.

    بنیانگذاران ایرانی

    نکته حائز اهمیت دیگر راجع به ارز دیجیتال ویزدومایز این است که دو بنیانگذار این پروژه فرداد زند و آرش جلالی هستند که به ترتیب به عنوان مدیرعامل و مدیر ارشد بازاریابی در این پروژه فعالیت می‌کنند. محمد مهینی و آرش فرهادی هم از دیگر اعضای اصلی تیم توسعه‌دهنده ویزدومایز هستند.

    فرداد زند، مدیر عامل و بنیانگذار ویزدومایز

    کاربرد گسترده توکن WSDM

    از دیگر ویژگی‌های بارز پلتفرم ویزدومایز، کاربرد گسترده توکن بومی آن، WSDM، در اکوسیستم آن است. برای‌آنکه به‌خوبی با کاربرد این توکن مهم در پلتفرم Wisdomise آشنا شوید، در بخش زیر به‌تمامی کاربردهای آن اشاره می‌کنیم.

    • استیکینگ: کاربران پلتفرم ویزدومایز در ازای پرداخت اشتراک پریمیوم این شبکه، می‌توانند توکن WSDM را استیک کرده و در کنار دسترسی به خدمات گسترده پلتفرم، پاداش استیکینگ نیز دریافت کنند. پس از استیک مقدار دارایی تعیین شده از سوی پلتفرم، کاربران تا زمانی که دارایی آنها در قرارداد استیکینگ باشد، می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات استفاده کنند.
    • کاهش کارمزد معاملاتی: کاربرانی که از گزینه‌های قفل‌کردن WSDM و استیکینگ آن استفاده می‌کنند، کارمزد معاملاتی کمتری را نسبت به سایر کاربران پرداخت می‌کنند. این پلتفرم علاوه بر کاهش کارمزد معاملاتی برای حامیان پروژه، به آنها دسترسی کاملی به کلیدهای API پلتفرم نیز می‌دهد.
    • دسترسی به بخش‌های ویژه پلتفرم: دارندگان توکن WSDM یا همان کاربرانی که این توکن را در پلتفرم استیک می‌کنند، با کمک به نقدینگی پروتکل، اجازه دسترسی به بخش‌های ویژه یا پریمیوم پلتفرم دارند. این بخش‌ها، شامل استراتژی‌های معاملاتی ویژه، آنالیز تخصصی ارز دیجیتال و مدیریت پرتفولیو با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی است.
    • ایجاد کانال‌های مالی شخصی: از دیگر کاربردهای ویژه توکن WSDM، دسترسی به کانال‌های مالی شخصی و حتی ایجاد آنها است. کاربران با استیک مقدار مشخصی از این توکن بومی، می‌توانند از هفته‌نامه‌های تخصصی، کانال‌های خصوصی سرمایه‌گذاری و آنالیزهای ویژه در بازار کریپتو بهره‌مند شوند.
    • پوشش ریسک برای موقعیت‌های معاملاتی: این پروژه هوش مصنوعی، جهت ایجاد توانایی بیشتر در کاربران برای پوشش ریسک، به آنها اجازه می‌دهد که از توکن‌های WSDM برای پوشش‌دادن ضرر موقعیت‌های مالی خود استفاده کنند. به زبانی ساده، کاربران می‌توانند با میل خود، از توکن‌های WSDM استیک شده خود، علاوه بر استفاده از خدمات پروژه، برای پوشش ضرر موقعیت‌ها به‌عنوان خزانه یا پشتوانه مالی بهره ببرند.
    • پرداخت کارمزد خدمات: پرداخت کارمزد خدماتی که در پلتفرم ویزدومایز به کاربران ارائه می‌شود، طبق گفته پروژه می‌تواند با توکن WSDM نیز پرداخت شود. این پلتفرم، از توکن POL و توکن بومی خود برای پرداخت کارمزد خدمات خود استفاده می‌کند که برای استفاده از این خدمات، نگهداری مقداری از این توکن‌ها را ضروری می‌سازد.

    نقشه راه ارز Wisdomise AI

    نقشه راه ارز دیجیتال Wisdomise AI، طبق اسناد رسمی پروژه از سال 2022 تا زمان نگارش این مقاله، شامل فازهای مختلفی برای رشد اکوسیستم پروژه اعم از عرضه توکن بومی WSDM، افزایش کاربردها و مدل های هوش مصنوعی، در کنار بهبود ربات Athena بوده است.

    • این پروژه مستعد با کمک فناوری هوش مصنوعی، تا پایان سال 2024، مدعی ارائه قابلیت‌های بسیار منحصر‌به‌فردی است. این نقشه راه که Utopia نام‌گذاری شده است، طبق سند رسمی پروژه، نقشه راه بلند پروازانه‌ای برای این پروتکل در نظر دارد.
    • طبق این نقشه راه، این پروژه تا پایان سال کنونی، آماده فعالیت به‌عنوان پروتکلی باز در حوزه DeFi، CeFi و TradFi خواهد بود و هر گونه برنامه غیرمتمرکز (Dapp) می‌تواند بر روی این پلتفرم شروع به فعالیت کرده و حتی از توکن بومی WSDM برای ادغام خدمات خود بهره ببرد.
    • این پروژه، علاوه بر موارد فوق، مدعی ارائه مدل‌های سرمایه‌گذاری مختلفی با کمک ماشین لرنینگ (ML) و هوش مصنوعی برای ترید خودکار در تمامی حوزه‌های مالی بوده و قصد دارد با سایر پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند SIRI و Alexa همکاری کند.

    کیف پول‌های مناسب برای نگهداری ارز WSDM

    پیش از تصمیم بر سرمایه‌گذاری و خریدوفروش ارز WSDM، مهم‌ترین اقدام جستجو کیف پولی مناسب برای نگهداری این رمز ارز است. ازاین‌جهت، در بخش زیر به بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، اشاره می‌کنیم که استفاده از تمامی آنها بسیار آسان است.

    اگر قصد استفاده از هر کیف پول فوق را دارید، با کلیک بر روی آنها، آموزش صفر تا صد راه‌اندازی آنها برای شما در دسترس قرار می‌گیرد. یادتان باشد که برای تهیه این کیف پول‌ها، تنها به سایت رسمی آنها مراجعه کرده و از دانلود آنها از مراجع غیرمعتبر پرهیز کنید.

    از کجا ارز دیجیتال ویزدومایز بخریم؟

    ارز دیجیتال ویزدومایز را می‌توانید با اتصال به معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز و غیرمتمرکز خریداری کنید. بااین‌وجود، بهترین گزینه امروزی برای کاربران فارسی‌زبان جهت خرید این رمز ارز، مراجعه به صرافی بیت پین است.

    با مراجعه به صفحه خرید ارز دیجیتال ویزدومایز، علاوه بر مطالعه تاریخچه قیمت و اطلاعات تکمیلی پروژه، می‌توانید در کمترین زمان ممکن و بهترین قیمت لحظه‌ای، این رمز ارز را خریداری کرده و به کیف پول خود منتقل کنید.

    اگر قصد خرید ارز WSDM را دارید، با استفاده از کیف پول صرافی بیت پین، هیچ‌گونه کارمزد معاملاتی برای شما لحاظ نشده و می‌توانید دارایی خود در بهترین قیمت لحظه‌ای به فروش برسانید.

    کلام پایانی

    حوزه هوش مصنوعی، با ورود گسترده خود به بازار ارزهای دیجیتال در سال 2024، باعث ایجاد تغییرات بزرگی در حوزه اقتصاد و فناوری شده است. پروژه ویزدومایز نیز نمونه مناسبی برای نشان دادن اهمیت این حوزه نوظهور به شمار می‌رود که به‌عنوان پلتفرم بلاک چینی، خدمات گسترده‌ای را برای سرمایه گذاری به کاربران خود ارائه می‌کند.

    در این مقاله سعی کردیم که علاوه بر معرفی پروژه Wisdomise AI، به سازوکار و ویژگی‌های آن نیز اشاره کنیم. امیدواریم که پس از مطالعه این مقاله، دید بهتری نسبت به این پروژه داشته و بهترین تصمیمات مالی را بگیرید.

    نظر شما درباره ویزدومایز ای آی چیست؟ آیا به پلتفرم‌های هوش مصنوعی در صنعت بلاک چینی علاقه دارید؟ شما چه آینده‌ای را برای ارز دیجیتال Wisdomise متصورید؟ برای ما و کاربران آکادمی بیت پین بنویسید.

    سؤالات متداول

    • ارز دیجیتال Wisdomise AI چیست؟

    ارز دیجیتال Wisdomise AI، پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات معاملاتی مبتنی هوش مصنوعی در دنیای گسترده بلاک چین است که به کاربران بازار کریپتو اعم از تریدرها و سرمایه‌گذاران، ابزارها و استراتژی‌های متنوعی را با پشتوانه الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

    • آیا سرمایه‌گذاری در Wisdomise AI ریسک دارد؟

    بله سرمایه‌گذاری در Wisdomise AI و هرگونه ارز دیجیتال، همیشه با ریسک همراه است. در نتیجه، توصیه می‌کنیم پس از تحقیق کافی و بررسی قیمت لحظه‌ای تصمیم‌گیری کنید.

    • آینده ارز ویزدومایز چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

    پیش‌بینی آینده ارز ویزدومایز، به علاقه بازار به حوزه هوش مصنوعی و فعالیت پلتفرم درهم‌تنیده شده است. در نتیجه، تنها در صورت مثبت‌بودن این دو پارامتر، آینده مناسبی برای این پروژه انتظار می‌رود.

    محمد رجبی

    محمد رجبی

    من چند سالی هست که محقق بیت کوین‌ام و فکر می‌کنم بیت کوین، تنها تلاش موفق بشر برای دستیابی به آزادی مالی خواهد بود.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    آموزش کامل بازی کتس (CATS)؛ ساده، رایگان و معتبر!

    اگر شما هم طعم شیرین ایردراپ ساده بازی داگز را چشیده‌اید و...

    آموزش جامع و تصویری بازی راکی ربیت (RockyRabbit)

    بازی تلگرامی راکی ربیت (Rocky Rabbit)، از جدیدترین بازی‌های...

    ارز دیجیتال پونکی (Ponke): میم کوینی با لوگوی میمون

    با هجوم گسترده میم کوین‌ها در سال 2024 به بستر شبکه سولانا،...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر