آشنایی با ارز اترفای (ETHFI)؛ نحوه شرکت در ایردراپ اترفای

تاریخ انتشار: 21 مرداد 1403 | آخرین به‌روزرسانی: 28 مرداد 1403
زمان مطالعه:  15 دقیقه
آشنایی با ارز اترفای (ETHFI)؛ نحوه شرکت در ایردراپ اترفای

پس از مهاجرت شبکه بلاک چینی اتریوم به اجماع اثبات سهام، پروتکل‌های مختلفی برای تسهیل پروسه اجماع اتریوم ایجاد شدند. این پروتکل‌ها که عمدتاً برای استیکینگ، لیکویید استیکینگ و به‌تازگی ری استیکینگ خلق شده‌اند، محبوبیت زیادی دارند و حالا ارز دیجیتال اترفای (ETHFI) را می‌توانیم از نوآورانه‌ترین و جدیدترین آن‌ها بنامیم.

در این مقاله از آکادمی بیت پین، به سراغ معرفی و بررسی پروژه خوش‌نام اترفای (Ether.fi) می‌رویم؛ پروژه‌ای که این روزها از مهم‌ترین پروتکل‌های اتریوم در حوزه لیکویید استیکینگ و ری استیکینگ به شمار می‌رود. اگر به دنبال بیشتر کردن سود استیکینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

اترفای (Ether.fi) چیست؟

اترفای (Ether.fi) از جدیدترین برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) شبکه اتریوم است که لیکویید استیکینگ (Liquid Staking) و ری استیکینگ (Restaking) را به روشی کاملاً غیرمتمرکز و غیرحضانتی به کاربران این شبکه بلاک چینی ارائه می‌کند.

با راه‌اندازی این پروتکل در می 2023، علاوه بر قابلیت استیک کردن 32 واحد اتر در شبکه اصلی برای پیوستن به پروسه اعتبارسنجی و ساخت بلاک، راه‌های دیگری هم برای شرکت در الگوریتم اثبات سهام و استیکینگ ارائه شد؛ به صورتی که از طریق امکانات پروتکل اترفای، کاربران می‌توانند به روش‌های نوین و با حداقل سرمایه به امنیت شبکه اتریوم کمک کرده و پاداش دریافت کنند.

اترفای چیست؟

علاوه‌براین، کنترل تمامی دارایی‌های استیک شده هم بر عهده کاربران بوده و کلید خصوصی دارایی‌ها هم نزد آن‌ها باقی می‌ماند. به زبانی ساده، اترفای کاری کرده که در کنار قابلیت مشارکت در اجماع اثبات سهام اتریوم به روش‌های گوناگون با حداقل سرمایه، امنیت دارایی و کنترل آن نیز برای کاربران راحت‌تر شده است.

این پروژه که قابلیت‌های استیکینگ خود را در سه‌فاز مختلف معرفی کرده است، از اولین پروتکل‌های غیرمتمرکز روی شبکه اتریوم به شمار می‌رود که قابلیت استیکینگ نمایندگی شده (Delegated Staking) را معرفی کرده و در فازهای بعدی پروژه، از لیکویید استیکینگ و ری استیکینگ نیز پشتیبانی می‌کند.

در واقع با وجود این پروتکل، کاربران برای مشارکت در شبکه اتریوم انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و می‌توانند با حداقل 0.01 واحد ETH در بخش لیکویید استیکینگ مشارکت کنند. این پروژه با همکاری پروژه ایگن لیر (EigenLayer) قابلیت ری استیکینگ را هم که از جدید‌ترین حوزه‌های مستعد ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود، در لیست خدمات خود قرار داده است. 

نام  اترفای (Ether.fi)
بلاک چین اتریوم (Ethereum)
حوزه فعالیت استیکینگ، لیکویید استیکینگ و ری استیکینگ
نماد توکن ETHFI
وب‌سایت https://www.ether.fi/

توکن ETHFI چیست؟

توکن ETHFI، ارز دیجیتال بومی شبکه اترفای محسوب می‌شود که با استاندارد ERC-20 در بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است. این توکن، علاوه بر کاربردهایش در خدمات پروژه، نقش توکن حاکمیتی نیز دارد. این یعنی کاربران با نگهداری این توکن، از طریق سازمان خودگردان غیرمتمرکز پروژه (DAO)، حق رأی یا مشارکت برای ایجاد تغییرات در پروژه خواهند داشت.

توکنومیکس اترفای (ETHFI)

با اینکه این پروژه در پروسه استیکینگ، لیکویید استیکینگ و تنها ری استیکینگ اتریوم کاربردهای بسیاری دارد، هنوز تیم توسعه‌دهنده کاربرد پرداخت کارمزد را برای توکن ETHFI تعیین نکرده است. بااین‌حال ممکن است در طول سال‌های آینده، کاربردهای دیگری به جز نقش حاکمیتی، برای ارز دیجیتال اترفای در نظر گرفته شود.

همین حالا می‌توانید به صفحه خرید ارز اترفای در بیت پین مراجعه کنید و در بازار این پلتفرم معاملاتی، ارز دیجیتال ETHFI را خریداری و به سبد دارایی‌های خود اضافه کنید.

در زمان نگارش این مقاله، ۱۱۵ میلیون توکن از موجودی کل ۱ میلیاردی اترفای در گردش شبکه است که ارزش حدود ۱۷۰ میلیون دلاری دارد. در ادامه، به نحوه توزیع و توکنومیک توکن ETHFI اشاره می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره این توکن کسب کنید:

  • مشاوران و سرمایه‌گذاران پروژه (مشارکت کنندگان اصلی): ۲۳٫۲٪
  • خزانه پروژه: ۲۳٫۲٪
  • ایردراپ توکن: ۱۵٫۳٪
  • همکاری و مشارکت‌ها: ۵٫۶٪
  • سرمایه‌گذاران: ۳۲٫۵٪

طبق توضیحات پروژه، توکن‌های اختصاص‌یافته به تیم پروژه و مشارکت‌کنندگان رسمی، در قراردادهای وستینگ (Vesting) به مدت 3 سال قفل شده و در سال‌های 2025 و 2028 بخشی از آن آزاد خواهد شد. میزان توکن‌های اختصاص‌یافته به خزانه نیز به منظور رشد و گسترده کردن فعالیت پروژه استفاده می‌شود.

معرفی تیم توسعه‌دهنده و بنیان‌گذاران ارز دیجیتال ETHFI

مطابق توضیحات وب‌سایت رسمی ارز دیجیتال ETHFI، مایک سیلاگادزه (Mike Silagadze) به‌عنوان مدیرعامل پروژه، راک کوپ (Rok Kopp) به‌عنوان مدیر عملیاتی، جوزف واگل (Jozef Vogel) با سمت مدیر ارشد رشد پروژه و روپرت کلاپر (Rupert Klopper) به‌عنوان معاون بخش مهندسی از بنیان‌گذاران پروژه یاد شده‌اند.

بنیانگذاران پروژه ارز دیجیتال اترفای

مایک سیلاگادزه، به‌عنوان بنیان‌گذار اولیه و مدیرعامل فعلی اترفای، سابقه ۱۵ ساله درخشانی در کارآفرینی داشته و حوزه تحصیلی وی مهندس نرم‌افزار و فناوری است. سایر اعضای تیم پروژه نیز سابقه قابل‌قبولی در توسعه نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی دارند که از نقاط عطف این پروژه بلاک چینی مهم محسوب می‌شود.

پروژه اترفای که امروزه از ارزشمندترین پروژه‌های شبکه اتریوم به شمار می‌رود، پیش از راه‌اندازی رسمی توکن خود با نماد ETHFI، ابتدا موفق به جذب 8 میلیون دلار پیش از راه‌اندازی شده و پس از راه‌اندازی داخل سری A فاند ریزینگ بیش از 27 میلیون دلار از vcها سرمایه جذب کرده است.

اترفای، علاوه بر بنیان‌گذاران ماهر و تیمی حرفه‌ای، از همکاری پروتکل‌های مختلف در شبکه اتریوم نیز استقبال کرده و تابه‌امروز بخش عمده‌ای از قابلیت‌های این پروتکل با ادغام سایر پروژه‌های ارزشمند اتریوم برای کاربران در دسترس قرار گرفته است.

دانلود دوازدهمین ماهنامه دامیننس

یک سال با دامیننس؛ سفری پر از تجربه و یادگیری

    پروتکل اترفای چگونه کار می‌کند؟

    همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، پروتکل اترفای، از سه فاز اصلی استیکینگ، لیکویید استیکینگ و ری استیکینگ اتریوم تشکیل شده و کلیه قابلیت‌های شبکه طبق این آن‌ها کار می‌کند. برای‌آنکه به‌خوبی متوجه شوید که نحوه کار پروژه اترفای چگونه است، در این بخش به‌تمامی این فازها و نحوه مشارکت در آنها اشاره می‌کنیم.

    لیکویید استیکینگ

    در پروتکل لیکویید استیکینگ اترفای، کاربران با استیک حداقل 0.1 اتریوم، توکن‌های مشتقه لیکویید استیکینگ (LSD token) به نام eETH دریافت می‌کنند که با نسبت 1:1 در پروتکل ایجاد شده و می‌تواند در سایر پروتکل‌های حوزه دیفای مورد استفاده قرار گیرد.

    این قابلیت که در پروژه اترفای با همکاری دو پروژه به نام Swell و EigenLayer ایجاد شده، علاوه بر پشتیبانی از توکن اتریوم، از توکن‌های رپد (Wrapped) شده اتریوم نیز پشتیبانی کرده و می‌تواند بازده مناسبی را در کنار جلوگیری از راکد ماندن سرمایه در قراردادهای استیکینگ برای آن‌ها فراهم کند.

    همکاری ایگن لیر و اترفای

    از بهترین کاربردهای توکن‌های eETH، استفاده از قابلیت ری استیکینگ در پلتفرم ایگن لیر است. ایگن لیر با این پروژه مهم در شبکه اتریوم ادغام شده و در پروتکل اترفای قابلیت دسترسی به آن برای کاربران وجود دارد. علاوه بر همکاری با پروژه ایگن لیر، بخش مهمی از امتیاز وفاداری مختص به ایردراپ اترفای، شامل استفاده از پروژه ایگن لیر نیز می‌شود.

    استیک انفرادی (Solo Staking)

    فاز استیکینگ انفرادی (Solo Staking)، از جالب‌ترین برنامه‌های پروژه Etherfi به‌منظور غیرمتمرکزسازی فرایند اثبات سهام در بلاک چین اتریوم است. این قابلیت ویژه، به کاربرانی که سخت‌افزار لازم برای ایجاد نود (Node) در بلاک چین اتریوم را دارند، این امکان را می‌دهد که بدون استیک 32 اتریوم به‌عنوان وثیقه، به پروسه اعتبارسنجی شبکه اتریوم بپیوندند.

    این پروژه در بخش استیکینگ فردی، به‌منظور ایجاد فضایی غیرمتمرکز، از فناوری اعتبارسنجی توزیع شده (DVT) استفاده می‌کند که کلید اعتبارسنجی را در بین چند گره یا نود شبکه تقسیم کرده و به کاربران مختلف در پروتکل اجازه می‌دهد با کمترین نیاز به وثیقه و سخت‌افزار به پروسه اعتبارسنجی اضافه شوند.

    این فناوری فوق کاربردی، به کاربران اجازه می‌دهد که با کمترین بودجه (اتریوم موردنیاز) و با در اختیار داشتن سخت‌افزار، به مقدار وثیقه لازم و نرم‌افزار دست پیدا کرده و به‌عنوان نود (گره) در شبکه به اعتبارسنجی و کسب پاداش مشغول شوند.

    استیکینگ 32 اتریوم در شبکه

    فاز سوم یا گزینه دیگر پروژه اترفای، مربوط به استیکینگ 32 اتریوم در شبکه برای کاربرانی است که وثیقه لازم را در اختیار داشته، اما سخت افزار مورد نیاز برای پیوستن به پروسه اعتبارسنجی را در اختیار ندارند. در این روش، کاربران با میزان وثیقه مورد نیاز شبکه، اپراتورهای نود دلخواهی را در شبکه انتخاب کرده و دارایی خود را به او واگذار می‌کنند.

    مقدار ارزش کل قفل شده اترفای

    به زبانی ساده در این پروسه، شما قرارداد مشخصی را با اپراتور نود منعقد می‌کنید که شامل مقدار سود دریافتی دو طرف، شرایط مدیریت گره و سایر شرایط مربوط برای مشارکت شماست. بااین‌وجود، حتی با درنظرگرفتن آنکه شما دارایی خود را به نود واگذار می‌کنید، کنترل دارایی وثیقه شده همیشه در اختیار شما بوده و دو گواهی به‌صورت NFT به نام‌های T-NFT و B-NFT برای شما صادر می‌شود.

    توکن T-NFT نماینده سهام یا استیکینگ 30 اتریوم از 32 اتریوم و B-NFT نماینده دو عدد اتریوم باقی مانده است. T-NFT دارایی یا توکنی قابل انتقال در پلتفرم در نظر گرفته شده است، در حالی که توکن B-NFT به عنوان گواهی سهامداری به شما وابسته بوده و قابل انتقال یا فروش نیست.

    هر دو توکن T-NFT و B-NFT به‌عنوان توکن‌های سول باند (Soulbound) دسته‌بندی می‌شوند که دارایی‌های کریپتویی غیرقابل‌انتقال به شمار رفته و معمولاً به‌عنوان شناسه یا گواهی معتبر در بلاک چین‌ها برای نشان‌دادن اعتبار، عضویت، استیکینگ و سایر ویژگی‌های مرتبط باهویت استفاده می‌شوند.

    در بخش استیکینگ اترفای پس از وثیقه‌گذاری 32 اتریوم و دریافت دو NFT ذکر شده، دارنده توکن B-NFT اجازه خروج دارایی خود (همان 2 عدد ETH) را در هر زمان دلخواه دارد. اما، برداشت T-NFT (همان 30 اتریوم واگذاری شده) برای دارنده این توکن، همیشه باید پس از توافق و ارسال درخواست نامه ارسال بین دو طرف صورت گیرد (ارسال درخواست برداشت به دارنده B-NFT).

    ری استیکینگ اتریوم چیست؟

    منظور از ری استیکینگ اتریوم، استفاده مجدد از دارایی قفل شده در قراردادهای استیکینگ اتریوم است که امکان بهره‌وری دوچندان و استفاده از دارایی در سایر پروتکل‌های دیفای را برای افزایش سوددهی فراهم می‌کند.

    این قابلیت که در ابتدا توسط پروژه ایگن لیر معرفی شده است، در بلاک چین‌های اثبات سهام مانند اتریوم، به اعتبارسنج‌های شبکه این امکان را می‌دهد که از راکد ماندن دارایی خود در قراردادهای استیکینگ جلوگیری کرده و از این مقدار سرمایه جهت دریافت بازدهی بیشتر به‌صورت مجدد استفاده کنند.

    در این روش، کاربران در ازای استیکینگ ETH یا هر دارایی در بلاک چین‌های اثبات سهام، توکن‌های مشتقه‌ای (Derivatives Token) دریافت می‌کنند که علاوه بر نمایندگی و اثبات سپرده‌گذاری آن‌ها، در پروتکل‌های حوزه دیفای برای ایجاد سوددهی بهتر می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

    چه چیز باعث منحصربه‌فرد شدن پروتکل ether.fi می‌شود؟

    اگر به راه‌حل‌ها و فازهای مختلف پروژه دقت کنید، دلایل زیادی برای منحصربه‌فرد بودن پروتکل Ether.fi پیدا خواهید کرد.

    • بهبود امنیت و متمرکز نبودن در پروسه استیکینگ باعث پیشرفت قابل‌توجه این شبکه نسبت به شبکه اصلی اتریوم شده است.
    • امکان ایجاد بازدهی مختلف برای هر کاربر شبکه اتریوم، از طریق استیکینگ، لیکویید استیکینگ و حتی ری استیکینگ، بیانگر ارزشمندی این پروژه در اکوسیستم اتریوم است که به هر کاربر امروزی با هر مقدار دارایی و امکانات، دسترسی به پروسه استیکینگ و کمک به امنیت اجماع ثبات سهام را می‌دهد.
    • تمامی مشکلات امروزی که مانع پیوستن هواداران اتریوم به اجماع این شبکه می‌شود را کنار زده و راه‌های غیرمتمرکز و بهینه‌تری را برای کسب سود و تعامل با این شبکه گسترده ارائه می‌کند. قابلیت‌هایی که برای رشد اکوسیستم اتریوم و بهبود نقشه راه آن همیشه ضروری هستند.
    • این پروژه با پیشرفتی قابل‌توجه در سال 2024، بخش نقدی (Cash) را نیز به پروتکل اضافه کرده است که کاربران علاوه بر توکن‌های ETH، eETH و weETH، می‌توانند با وجوه نقدی کارت‌های بانکی خود با امور غیرمتمرکز دیفای، استیکینگ اتریوم و ری استیکینگ ارتباط بگیرند.
    • آخرین دلیل و به‌جرئت مهم‌ترین دلیل منحصربه‌فرد بودن این پروژه در اهمیت‌دادن آن به حریم خصوصی و مالکیت دارایی کاربران خلاصه می‌شود که این پروتکل برای بهبود این بخش از دو NFT مهم برای اثبات مالکیت و حق کنترل دارایی استفاده می‌کند.

    کاربردهای توکن ETHFI 

    توکن بومی ETHFI، در پروتکل غیرمتمرکز اترفای نقش بسیار مهمی دارد که علاوه بر ایردراپ به کاربران اولیه، دارای کاربردهای متفاوتی است. در این بخش، برای متمرکز کردن دیدگاه شما، همه کاربردهایی که در توضیحات رسمی پروژه معرفی شده را تشریح می‌کنیم.

    با درنظرگرفتن آنکه این توکن به‌تازگی راه‌اندازی شده است، امکان دارد که پروتکل در سال‌های آینده طبق نقشه راه و پیشنهادهای مربوط به پروژه، کاربردهای بیشتری را نیز برای توکن ETHFI در نظر گرفته و ارزش آن را به مراتب بالاتر از قیمت‌های کنونی ببرد. با این حال، موارد زیر تمامی کاربردهای امروزی این توکن ERC-20 را پوشش می‌دهد.

    ایفای نقش حاکمیتی و حق رأی

    اولین کاربردی که پروژه اترفای برای توکن بومی ETHFI خود در نظر گرفته است، ایفای نقش حاکمیتی و حق رأی برای دارندگان آن است. در این پلتفرم غیرمتمرکز، کاربران با نگهداری این توکن در خزانه DAO پروژه، علاوه بر حق رأی و تصمیم‌گیری در پیشنهادهای مربوط به تغییر پروتکل، بخش اندکی از سود ری استیکینگ پروتکل را نیز دریافت می‌کنند.

    طبق توضیحات رسمی پروژه، این حق رأی در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

    • بروزرسانی‌ها و ارتقاهای اصلی شبکه
    • تغییرات کاربردهای اقتصادی توکن، مانند مکانیزم پرداخت کارمزد پروژه
    • تصمیم‌گیری برای توسعه‌های نرم‌افزاری شبکه
    • در لیست سفید قراردادن (اعتبار بخشیدن) نودهای شبکه اتریوم
    • فعالیت خزانه پروژه و تصمیمات استراتژیک آن

    استیکینگ توکن و کسب سود

    از دیگر کاربردهای توکن ETHFI در پلتفرم اترفای، استیکینگ توکن و کسب سود است. این پروژه، علاوه بر فراهم‌کردن امکان استیک توکن بومی و کسب سود، به کاربرانی که در این پروسه تعامل داشته باشند، امتیاز وفاداری (loyalty points) نیز اهدا می‌کند.

    کاربران با استیک توکن‌های ETHFI خود در ازای مقدار دارایی استیک شده پاداش مشخصی از سوی پروتکل اترفای دریافت می‌کنند که به گفته پروژه سود در نظر گرفته شده حاصل از ری استیکینگ توکن در پلتفرم Karak است.

    این پروژه، همچنین در نظر دارد که در طول مسیر رشد و توسعه پروژه، از رویکردهای تشویقی مجزایی نیز برای دارندگان این توکن پرده‌برداری کند که بخش مهمی از این رویکردها، به تصمیمات مورد قبول واقع شده از سوی DAO بستگی خواهد داشت.

    پروتکل Karak

    تاریخ و نحوه ایردراپ اترفای

    تاریخ و نحوه شرکت در ایردراپ اترفای، به‌جرئت از پربازدیدترین و داغ‌ترین مطالب جامعه ارز دیجیتال ETHFI به شمار می‌رود. این رویداد ایردراپ که سومین مرحله خود را از ماه جولای ۲۰۲۴ آغاز کرده و تا ماه سپتامبر ادامه دارد، به کاربران که واجد شرایط باشند، توکن‌های رایگان ETHFI اهدا می‌کند.

    اگر قصد شرکت در این ایردراپ را دارید، بایستی مراحل مختلفی را به‌عنوان فعالیت در پلتفرم اترفای با موفقیت ثبت کنید تا در نهایت در لیست آدرس‌های واجد شرایط قرار گیرید. در بخش زیر، تمامی این مراحل به زبانی ساده شرح داده می‌شود که با انجام آنها شانس شما برای دریافت ایردراپ بسیار بالا است.

    1. در رویداد سوم از ایردراپ اترفای که نزدیک به ۲۵ میلیون واحد ETHFI به کاربران واجد شرایط تخصیص می یابد، این پروژه از قابلیت جدیدی به نام Perk Passport رونمایی کرده است که امتیاز کاربران را به نسبت فعالیت آنها می‌سنجد.
    2. طبق این قابلیت، کاربران با هر فعالیت در پلتفرم اترفای اعم از استیکینگ، ری استیکینگ و لیکویید استیکینگ، امتیاز وفاداری دریافت می‌کنند که تعامل با تمامی برنامه‌های غیرمتمرکز زیر مجموعه این پلتفرم، این امتیاز را افزایش می‌دهد.
    3. طبق این قابلیت، هر کاربر برای دریافت پاسپورت، نیاز به استیک حداقل 0.1 اتریوم یا eETH داشته و هر چه فعالیت و میزان دارایی سپرده گذاری بیشتری را وارد کند، امتیاز وفاداری بالاتری را نیز به تبع آن دریافت خواهد کرد.
    4. این پروژه همچنین برای کاربرانی که در دوره اول و دوم ایردراپ شرکت کرده‌اند، قوانینی یکسانی را وضع کرده است و همه کاربران باید برای واجد شرایط شدن دریافت ایردراپ سوم، امتیاز وفاداری مناسبی را دریافت کنند.
    5. در این رویداد، کاربران به‌ازای هر دوره قفل‌شدن دارایی در قراردادهای استیکینگ مختلف پروتکل، بوست (Boost) دریافت می‌کنند که این بخش نیز برای واجد شرایط ایردراپ بودن ضروری شمرده شده است.
    6. همان‌طور که در قبل اشاره شد، بخش‌های مختلف استیکینگ این پلتفرم با همکاری، پروژه‌هایی مانند ایگن لیر و Swell راه‌اندازی شده است که بایستی در این پلتفرم‌ها نیز برای دریافت ایردراپ فعالیت داشته باشید.

    این پروژه آخرین تغییرات و شرایط موردنیاز برای ایردراپ را از سوی شبکه‌های اجتماعی خود به کاربران منتقل می‌کند. با این اوصاف، اگر قصد شرکت در این ایردراپ را دارید، دنبال‌کردن حساب پلتفرم X پروژه اترفای می‌تواند برای شما مفید باشد.

    کلام پایانی

    پروژه اترفای، با ایجاد قابلیت‌های متنوع در حوزه استیکینگ، لیکویید استیکینگ و ری استیکینگ اتریوم، بدون شک از مهم‌ترین پروژه‌های اکوسیستم اتریوم به شمار می‌رود که تا به امروز در کنار ایردراپی ارزنده، روش‌های مختلفی را برای بهره‌وری در حوزه دیفای باز تعریف کرده است.

    این پروژه با پاسخ‌گویی به نیاز بزرگ کاربران شبکه اتریوم و ایجاد راه‌حل‌های متفاوت، در صورت رشد چشمگیر کاربران خود می‌تواند از پروژه‌های مستعد در سال‌های پیش‌رو باشد. در این مقاله سعی کردیم که به معرفی و آموزش نحوه استفاده از این پلتفرم مهم بپردازیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله، آشنایی کاملی را با این پروژه پیدا کرده باشید.

    به نظر شما اترفای، به‌عنوان پروژه‌ای ارزشمند در شبکه اتریوم می‌تواند شاهد رشد قیمتی مناسبی باشد؟ شما این پروژه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    سؤالات متداول

    • پروژه اترفای (Ether.fi) چیست؟

    اترفای (Ether.fi) از جدیدترین برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه بلاک چینی اتریوم است که لیکویید استیکینگ و ری استیکینگ را به روش کاملاً غیرمتمرکز و غیرحضانتی به کاربران این شبکه بلاک چینی ارائه می‌کند.

    • مهم‌ترین ویژگی پروژه اترفای چیست؟

    مهم‌ترین ویژگی پروتکل استیکینگ اترفای، در غیرحضانتی بودن روند استیکینگ و غیرمتمرکز کردن این پروسه در شبکه اتریوم خلاصه می‌شود.

    • آیا پروژه EtherFi برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

    پروژه EtherFi، پس از مرج اتریوم به اثبات سهام، به‌عنوان یکی از برنامه‌های غیرمتمرکز محبوب و ضروری این اکوسیستم، می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد. بااین‌وجود، پیش از هر تصمیم‌گیری، باید به‌خوبی درباره پروژه مطالعه کرده و از تغییرات آن در طول روند سرمایه‌گذاری اطلاع کسب کنید.

    • پروژه اترفای چه امکاناتی را در شبکه اتریوم فراهم می‌کند؟

    امکانات اصلی و بسیار مهمی که پروژه اترفای تا به امروز در شبکه اتریوم راه‌اندازی کرده است، شامل استیکینگ، لیکویید استیکینگ و ری استیکینگ توکن ETH است که تمامی این امکانات به روش کاملاً غیرمتمرکز و ایمن صورت می‌پذیرد.

    محمد رجبی

    محمد رجبی

    من چند سالی هست که محقق بیت کوین‌ام و فکر می‌کنم بیت کوین، تنها تلاش موفق بشر برای دستیابی به آزادی مالی خواهد بود.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    ارز دیجیتال سان داگ (Sundog)‌؛ میم کوینی جدید در شبکه ترون 

    ارز دیجیتال سان داگ، به‌عنوان جدیدترین میم کوین با لوگوی سگ...

    بازی WATbird؛ جذاب‌ترین بازی وب 3 بر بستر تلگرام

    بازی WATbird، از جدیدترین بازی‌های وب 3 بر بستر تلگرام به...

    ارز دیجیتال ویزدومایز چیست؟ اعجاز هوش مصنوعی در معاملات

    پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌اندازه‌ای در دنیای کریپتو...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر