ارز آلکمی پی (Alchemy Pay) چیست؟ درگاه پرداخت هیبریدی فیات رمزارز

تاریخ انتشار: 12 تیر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 3 مرداد 1402
زمان مطالعه:  7 دقیقه
ارز آلکمی پی یا ارز Alchemy Pay چیست

با فراگیرتر شدن ارزهای دیجیتال، افراد بیشتری تمایل به خرید کالاها و خدمات دنیای واقعی با کریپتو دارند، اما هنوز پذیرش کریپتو به عنوان روش پرداختی رایج نشده و بسیاری از کاربران از کارت‌های نقدی و اعتباری برای این منظور استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع می‌تواند قیمت‌های بی‌ثبات کریپتو باشد که مانع از اعتماد مردم به آن‌ها می‌شود. اینجاست که ارز دیجیتال Alchemy Pay به میان می‌آید و شکاف بین دنیای ارزهای دیجیتال و فیات را پر کند، اما ارز آلکمی پی چیست و چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

برای آشنایی با ارز آلکمی پی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ارز آلکمی پی (Alchemy Pay) چیست؟

Alchemy Pay سیستم پرداخت ترکیبی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از هر دو ارز دیجیتال و فیات برای تکمیل تراکنش‌ها و خریدهایشان استفاده کنند.

ارز آلکمی پی اولین سرویسی است که راه‌حل پرداخت سنتی و ارز دیجیتال را ترکیب کرده و درگاه پرداخت هیبریدی را برای کاربران ارائه می‌دهد. این ارز دیجیتال دارای شبکه‌ای است که امکان تبدیل نرخ فوری را فراهم می‌کند؛ به عبارت دیگر، در لحظه می‌توان ارزهای دیجیتال و فیات را به هم تبدیل کرد. با این ویژگی کاربران می‌توانند ارزش پول خود را، چه در فیات و چه در ارز دیجیتال، حفظ کنند. در این صورت دیگر نگرانی بابت نوسانات قیمت یا تأخیر در شبکه‌های بلاک چین وجود ندارد و پرداخت‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شوند.

ارز دیجیتال آلکمی پی چیست

به‌جرئت می‌توان گفت که Alchemy Pay یک سیستم پرداخت همه‌کاره است. این سیستم نه‌تنها فیات و کریپتو را درآن‌واحد می‌پذیرد، بلکه زیر ساخت آن برای پشتیبانی از انواع مدل‌های تجارت نظیر C2B، B2B، C2C و تراکنش‌های سطح سازمانی راه‌اندازی شده است.

ارز Alchemy Pay همچنین برای فعالیت در سطح جهانی نیز مناسب است؛ چرا که در حال حاضر این سیستم در بیش از ۶۰ کشور فعالیت کرده و بیش از ۲۰۰ کانال پرداخت را برای پذیرش فیات و کریپتو فراهم می‌کند. Shopify، Mastercard، Visa، Alipay و WeChat Pay جزو کانال‌های پرداخت شناخته‌شده‌ای هستند که با ارز آلکمی پی همکاری می‌کنند.

توکن ACH چیست؟

ACH توکن اصلی سیستم Alchemy Pay است. این توکن از استاندارد ERC20 استفاده کرده و بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.

توکن ACH چندین نقش مهم را در اکوسیستم Alchemy Pay ایفا می‌کند. مهم‌ترین نقش آن ارائه پاداش در آلکمی پی است. پاداش در اکوسیستم آلکمی پی توسط این توکن‌ها پرداخت می‌شود. همچنین دارندگان ACH، بسته به تعداد توکن‌هایشان، حق رأی به تصمیمات تجاری کلیدی و تغییرات پروتکل دارند. این ویژگی به کاربرانی که از ارز Alchemy Pay استفاده می‌کند، انگیزه بیشتری برای خرید و نگه‌داری ACH می‌دهد.

توکنومیکس ACH

توکنومیکس توکن ACH

در تاریخ نگارش این مقاله، حداکثر عرضه توکن ACH دقیقاً 10 میلیارد و تعداد توکن‌های ACH در گردش، نزدیک به ۶٫۴ میلیارد است. با این‌که قیمت آن نسبت به سال گذشته کمتر شده، اما کارشناسان به آینده ارز ach امیدوارند.

دانلود دوازدهمین ماهنامه دامیننس

یک سال با دامیننس؛ سفری پر از تجربه و یادگیری

    ارز آلکمی پی چگونه کار می‌کند؟

    همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال Alchemy Pay برای پر کردن شکاف بین پرداخت‌های فیات و ارزهای دیجیتال روی کار آمده است. همانند پرداخت با کارت اعتباری، پول نقد یا همراه بانک‌ها، اکوسیستم Alchemy Pay نیز امکان پرداخت با ارز دیجیتال یا فیات را برای شما میسر می‌کند. همچنین، مرچنت‌ها (merchants) می‌توانند به پرداخت رمزارزی با امکان تبدیل فوری به فیات دسترسی داشته باشند.

    ارز Alchemy Pay با استفاده از سیستم درگاه پرداخت منحصربه‌فرد خود، قادر است تبدیل‌های سریع را با کارمزد کم ارائه دهد. میانگین کارمزد تراکنش در Alchemy Pay، حدود 70% کمتر از پرداخت با کارت‌های اعتباری سنتی بوده و متوسط دوره تسویه تراکنش‌ها نیز یک الی دو روز است.

    آلکمی پی برای اطمینان از قیمت‌های دقیق ارزها و تبدیل درست آن‌ها، از قیمت فید Oracle متعلق به Chainlink استفاده می‌کند تا اطلاعات دقیق و قیمت‌های واقعی را در اختیار داشته باشد.

    ویژگی‌های ارز دیجیتال ACH چیست؟

    ارز دیجیتال ach به عنوان درگاه پرداخت هیبریدی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که در زیر آن‌ها را بیان می‌کنیم:

    ویژگی های ارز دیجیتال Alchemy Pay

    پردازشگر پرداخت فیات

    ارزش پیشنهادی ارز Alchemy Pay این است که تراکنش‌های یکپارچه بین ارزهای دیجیتال و فیات را با هم همسو می‌کند. درواقع، آلکمی پی اولین پروژه‌ای است که پل ارتباطی بین دنیای ارزهای دیجیتال و فیات برقرار می‌کند.

    با توجه به مأموریت و هدف این پروژه در فضای کریپتو، از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به پردازنده پرداخت‌های فیات اشاره کرد. این ویژگی به مرچنت‌ها اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال و فیات را فوراً به هم تبدیل کنند. این فناوری بر روی قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز اتریوم اجرا شده و آن را به یک راه‌حل مناسب برای پرداخت در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

    بنابراین چه بخواهید پرداخت‌ها را به ارز دیجیتال دریافت کنید و چه به ارز محلی، شبکه Alchemy Pay از هر گونه تبدیل به این دو پشتیبانی می‌کند. ارز ACH با ادغام کانال پرداخت، از جمله کیف پول الکترونیکی و کارت‌های اعتباری، عصر جدیدی را آغاز کرده که در آن کاربر کنترل کاملی در انتخاب کانال برای پرداخت کالا یا خدمات دارد.

    پایانه‌های POS چندگانه

    یکی از ویژگی‌های عالی ارز Alchemy Pay، پایانه‌های چندگانه POS است که برای راه‌اندازی آن‌ها نیازی به زیرساخت زیادی نیست؛ حتی گاهی به هیچ زیرساختی احتیاج ندارد. از این رو، هر مرچنت جدیدی که به دنبال ثبت‌نام در آلکمی پی باشد، می‌تواند در هزینه‌های راه‌اندازی صرفه‌جویی کرده و به راحتی از طریق دستگاه‌های هوشمند به شبکه دسترسی پیدا کند.

    این امر با ترکیب برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در معماری سیستم آلکمی پی امکان‌پذیر شده است. از آنجایی که پرداخت‌های آن غیرمتمرکز است، مرچنت‌ها و مصرف‌کنندگان می‌توانند از یک رابط بصری برای پرداخت استفاده کنند. علاوه‌براین، این ترمینال قابلیت آفلاین را ارائه می‌کند و با این راه به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بدون مشکل با اینترنت کار کنند.

    کارت‌های اعتباری کریپتویی

    ارز Alchemy Pay مجموعه‌ای از کارت‌های اعتباری کریپتویی (Crypto-Linked Cards) را نیز راه‌اندازی کرده است. این کارت‌ها را می‌توان به کیف پول‌های دیجیتال محبوبی مانند Google Pay و PayPal متصل کرد؛ ازاین‌رو، استفاده گسترده‌ای را برای تریدرهایی که در با Visa و مسترکارت کار می‌کنند، ارائه می‌دهد. همچنین، غول‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون و eBay، اکنون پرداخت با کارت‌های کریپتویی را می‌پذیرند.

    بهترین کیف پول ارز آلکمی پی چیست؟

    برای این‌که بتوانید ارز Alchemy Pay را نگه‌داری کنید، باید کیف پول مناسب آن را انتخاب کنید. از آنجایی که این ارز دیجیتال بر روی اتریوم ساخته شده، پس می‌توان از کیف پول‌های مطرح در این زمینه استفاده کرد. کیف پول‌های مناسب نگه‌داری ارز دیجیتال آلکمی پی به شرح زیر است:

    مؤسس Alchemy Pay کیست؟

    شاون شی (Shawn Shi)، مؤسس و رئیس ارز آلکمی پی، کارآفرینی باتجربه است که قبلاً به عنوان معاون فناوری در شرکت بیمه چینی به نام ZhongAn خدمت می‌کرد. ارز Alchemy Pay در حال حاضر توسط مدیرعامل جان تان (John Tan) رهبری می‌شود. جان تان تجربه کار در تعدادی از شرکت‌های Fortune 500 از جمله DBS Bank، RSA، Honeywell و غیره دارد.

    آخرین عضو تیم رهبری آلکمی پی نیز مولی ژانگ (Molly Zhang) نام دارد که مشاور ارشد این پروژه است. مولی ژانگ، به عنوان مشاور ارشد، بیش از ۲۰ سال تجربه در صنعت پرداخت دارد. مشاور ارشد در پی پال چین، معاون HSBC چین و نماینده ارشد مسترکارت چین از جمله فعالیت‌های اوست.

    دانلود کتابچه نحوه دریافت وام با ارزهای دیجیتال

    در این کتابچه با نحوه دریافت وام با ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوید. از نحوه ثبت‌نام تا آشنایی با مزایا و معایب این گونه وام‌ها مطلع می‌شوید.

      آیا ارز دیجیتال Alchemy Pay برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

      نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که ارز Alchemy Pay در چند سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است. همکاری‌های اخیر این پروژه با غول‌های صنعت باعث دوبرابر شدن ارزش توکن ACH شده است. یکی از ویژگی‌های کلیدی در افزایش ارزش آلکمی پی در بازار، ویژگی POS آن است. این ویژگی به کاهش نوسانات بالا که معمولاً ارزهای دیجیتال در بازار تجربه می‌کنند، کمک می‌کند.

      بااین‌حال، توکن ACH همچنان یک ارز دیجیتال است. زمانی که با یک کریپتو سروکار دارید، باید قانون کلی را رعایت کنید؛ هرگز بیش از مقداری که از دست دادنش ضرری به شما نمی‌رساند، سرمایه‌گذاری نکنید.

      گفتار پایانی

      ارز Alchemy Pay ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است که با هدف پر کردن شکاف بین فیات و کریپتو ایجاد شده است. ارز آلکمی پی این امکان را به تاجران می‌دهد که پرداخت‌ها را به صورت فیات و کریپتو بپذیرند و فوراً آن‌ها را به ارز مدنظرشان تبدیل کنند. این ارز دیجیتال ویژگی‌ها و محصولات مختلفی را ارائه می‌دهد که همین ویژگی‌ها باعث تبدیل آن به یک سیستم منعطف شده است.

      با توجه به نوآوری که Alchemy Pay به ارمغان آورده، انتظار می‌رود که این ارز دیجیتال در آینده بتواند به عنوان یکی از برجسته‌ترین کریپتوها ظاهر شود.

      نظر شما در رابطه با ارز دیجیتال آلکمی پی چیست؟ به نظر شما سرمایه‌گذاری روی آن ایده خوبی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک گذارید.

      سؤالات متداول

      • ارز Alchemy Pay چست؟
        ارز دیجیتال آلکمی پی با ارائه سیستم پرداخت فوق‌العاده، امکان پرداخت با ارز دیجیتال یا فیات را فراهم می‌کند.
      • چند تا ارز آلکمی پی وجود دارد؟
        تا ۱۲ تیر ۱۴۰۲، دقیقاً ۱۰ میلیارد از این ارز دیجیتال عرضه شده است.
      • آیا Alchemy Pay برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
        با توجه به پیشرفت این ارز دیجیتال می‌توان آن را سرمایه‌گذاری خوبی دانست، اما به یاد داشته باشید که ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارند؛ بنابراین، حتماً پیش از سرمایه‌گذاری خوب درباره آن تحقیق کنید و از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
      • قیمت آلکمی پی بیشتر خواهد شد یا کمتر؟
        قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانند به شدت نوسان داشته باشند و به راحتی بالا و پایین شوند. بنابراین، نمی‌توان به صورت قطعی به این سؤال پاسخ داد. توصیه می‌کنیم از متخصصی در این باره مشورت کنید.
      عارفه رهبری

      عارفه رهبری

      تکنولوژی، نویسندگی و صدای کیبورد، من رو به وجد میارن. واسه همینم توی اکثر حوزه‌های تکنولوژی از جمله کریپتو غرق میشم، یاد می‌گیرم و می‌نویسم. حدود 2 سالی هست که در حوزه تولید محتوای صنعت کریپتو فعالیت می‌کنم و در تلاشم تا مفاهیم بلاک چین و کریپتو رو با زبانی ساده به مخاطب‌ها ارائه بدم.

      مطالب نویسنده
      اشتراک گذاری:

      مطالب مشابه

      ضرایب همبستگی و بتا چیست؟ آشنایی ابزارهای تحلیل ریسک و بازدهی

      بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات بالا و تغییرات سریع،...

      بازی WATbird؛ جذاب‌ترین بازی وب 3 بر بستر تلگرام

      بازی WATbird، از جدیدترین بازی‌های وب 3 بر بستر تلگرام به...

      ارز دیجیتال ویزدومایز چیست؟ اعجاز هوش مصنوعی در معاملات

      پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌اندازه‌ای در دنیای کریپتو...

      دیدگاه‌ها 1 دیدگاه
      در پاسخ به دیدگاه کاربر
      1. علی
        علی | 13 تیر 1402

        ممنونم و خسته نباشید مقاله هاتون عالی هستن ایا از این نوع پرداخت تو ایران هم میشه انجام داد