7 روش حل مشکل نمایش ندادن موجودی در تراست والت

تاریخ: 9 بهمن 1402
زمان مطالعه:  10 دقیقه
مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت

آیا با مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت یا صفر شدن موجودی تراست ولت مواجه شده‌اید؟ جای درستی آمده‌اید؛ راه‌حل مشکل شما پیش ماست.

از آنجایی که عملیاتی مثل تریدینگ، واریز، برداشت و ذخیره ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت آسان است، بسیاری از کاربران این کیف پول را به عنوان محبوب‌ترین گزینه انتخاب می‌کنند؛ اما Trust Wallet با تمام قابلیت‌هایی که دارد، گاهی با مشکلات عجیبی روبرو می‌شود.

یکی از مشکلات رایجی که توسط کاربران تراست والت گزارش شده است، نمایش ندادن صحیح موجودی است. در این مقاله، به این مشکل پرداخته و راه‌حل‌های مفیدی را ارائه داده‌ایم. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت به چه علتی است؟

قبل از اینکه در مورد راهکارهای رفع مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت بحث کنیم، ممکن است با خود بپرسید که اصلاً ریشه این مشکل چیست؟ در حقیقت، در تراست والت، موجودی شما ممکن است به دلایل مختلفی نمایش داده نشده یا به‌روزرسانی نشود.

  • کاربران اغلب هنگامی با این مشکل مواجه می‌شوند که برخی توکن‌ها بدون افزودن آدرس قرارداد به لیست توکن‌های قابل‌دسترس در قسمت موجودی تراست والت، از بازارهای غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ (PancakeSwap) یا Un swap خرید می‌کنند.
  • یکی دیگر از احتمالاتی که علت صفر شدن موجودی در تراست والت به شمار می‌رود، این است که اخیراً کیف پول جدیدی را بدون افزودن آدرس قرارداد برای همه توکن‌های موجود در کیف پول، به اپلیکیشن وارد کرده‌اید.
  • اتصال ضعیف اینترنت و تاخیر در تایید تراکنش نیز از جمله دلایل به وجود آمدن مشکل در نمایش ندادن موجودی در Trust Wallet ولت هستند. البته توجه داشته باشید که گاهی کاربران رمزارزهایی را به کیف پول خود ارسال می‌کنند که توسط کیف پولشان پشتیبانی نمی‌شود. در این صورت هم موجودی تراست والت به‌روزرسانی نخواهد شد.

حالا که با دلایل نمایش ندادن صحیح موجودی در تراست والت آشنا شدیم، برویم سراغ راه‌حل‌های آن.

دانلود ماهنامه بهمن ماه دامیننس

برافراشته شدن پرچم بیت کوین در وال استریت

    روش‌های حل مشکل نمایش عدم موجودی در تراست والت

    مشکل نمایش موجودی فیک تراست والت به‌خاطر دلایلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به وجود می‌آید؛ اما راه‌حل آن چیست؟

    روش های حل مشکل عدم نمایش موجودی در Trust wallet

    قبل از هر چیز ابتدا کمی فکر کنید و آخرین کاری که قبل از ظاهر شدن این مشکل در تراست والت انجام داده‌اید، به‌خاطر بیاورید. سپس روش‌های زیر را برای نمایش دقیق موجودی کیف پول خود امتحان کنید.

    اضافه‌کردن توکن‌ها

    اگر اخیراً یک توکن در صرافی مانند PancakeSwap خریداری کرده‌اید یا کیف پول خود را به برنامه Trust Wallet انتقال داده‌اید، محتمل‌ترین دلیل نمایش ندادن موجودی شما این است که هنوز آدرس قرارداد توکن را در تراست والت آپلود نکرده‌اید.

    فرض کنید اخیراً تعدادی توکن SafeMoon را از طریق برنامه تراست والت خریداری کرده یا کیف پولی حاوی مقداری SafeMoon را به تراست والت منتقل کرده‌اید. در هر صورت، ابتدا باید توکن (در این مورد SafeMoon) را به تراست والت اضافه کنید تا موجودی آن در صفحه اصلی شما ظاهر شده و به موجودی کل کیف پول شما اضافه شود.

    این روش تنها در صورتی عمل خواهد کرد که توکن SafeMoon به طور کامل در لیست موجودی صفحه اصلی کیف پول وجود نداشته باشد؛ بنابراین قبل از انجام این کار حتماً چک کنید که آیا وجود دارد یا نه. در صورت عدم وجود در لیست موجودی صفحه اصلی، مراحل زیر را برای افزودن رمزارز به تراست والت طی کنید:

    مرحله ۱: آدرس قرارداد توکن را کپی کنید

    اولین قدم، دریافت آدرس قرارداد توکنی است که می‌خواهید به کیف پول تراست والت اضافه کنید. آدرسی که برای خرید توکن در صرافی غیرمتمرکز استفاده کرده‌اید، آدرس قرارداد مربوطه است.

    اگر آدرس قرارداد را نمی‌دانید، به CoinMarketCap، CoinGecko یا BscScan/EtherScan مراجعه کرده و نام توکن را در نوار جستجو تایپ کنید. سپس، در صفحه‌ای که جزئیات کامل توکن نمایش داده می‌شود، آدرس قرارداد را از نوار سمت چپ و زیر عنوان Contract کپی کنید.

    مرحله 2: Trust Wallet را راه‌اندازی و روی نماد فیلتر کلیک کنید

    در گوشی هوشمند خود، برنامه تراست والت را باز کرده و سپس روی دکمه فیلتر در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به پایین صفحه بروید و Add Tokens را در کنار موجودی‌های کیف خود انتخاب کنید.

    مرحله ۳: آدرس قرارداد را در قسمت جستجو پیست کنید

    آدرس را کپی کرده و سپس آن را در کادر ورودی بالای صفحه پیست کنید.

    مرحله ۴: روی دکمه Toggle ضربه بزنید

    برای قرار دادن یک توکن در تراست والت، روی دکمه Toggle  در کنار نام آن ضربه بزنید.

    مرحله ۵: موجودی‌ها را در صفحه اصلی به‌روز کنید

    اکنون به صفحه اصلی تراست والت برگردید و موجودی خود را به‌روزرسانی کنید. اگر موجودی‌تان به‌درستی ظاهر شد، پس مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت را به طور موثر حل کردید! این روش را برای هر توکنی که خریداری کرده‌اید، انجام دهید.

    اما اگر مشکل نمایش ندادن صحیح موجودی با این روش برطرف نشد، روش‌های بعدی را امتحان کنید.

    بررسی اتصال اینترنت و VPN

    Trust Wallet برای انجام هر کاری، از جمله به‌روزرسانی قیمت و موجودی رمزارز، به اتصال اینترنت نیاز دارد. موجودی‌های شما فقط در صورتی نمایش داده یا به‌روزرسانی می‌شوند که اتصال اینترنتتان در وضعیت خوبی باشد.

    برای این‌که ببینید وضعیت اتصال اینترنتتان چگونه است، می‌توانید به سایت https://www.speedtest.net/ مراجعه کنید و روی Go ضربه بزنید. پس از لحظاتی، جزئیات وضعیت اینترنت شما نمایش داده می‌شود. اگر اتصال ضعیفی داشتید، توصیه می‌کنیم با اینترنت دیگری وارد کیف پول تراست والت شوید. برای مثال، اگر با وای‌فای به اینترنت متصل هستید، آن را تغییر داده و به اینترنت سیم کارتی متصل شوید. سپس برنامه تراست والت را دوباره راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا نه.

    همچنین پیشنهاد می‌کنیم هر نرم‌افزار VPN یا پروکسی در حال فعالیت است، غیرفعال کنید و دوباره این فرآیند را امتحان کنید. برعکس این کار را هم انجام دهید. اگر VPN غیرفعال است، آن را روشن کرده و دوباره امتحان کنید.

    ایمپورت کردن مجدد کیف پول

    اگر با افزودن توکن(ها) به تراست والت مشکل حل نشد و اتصال اینترنت شما پایدار است، وارد کردن مجدد کیف پول خود به تراست می‌تواند مشکل را حل کند.

    قبل از اینکه کیف پول خود را دوباره وارد کنید از عبارت بازیابی Trust Wallet خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار، Wallets را از منوی تنظیمات انتخاب کنید. برای آشکار کردن عبارت بازیابی، روی سه‌نقطه کنار کیف پول ضربه بزنید و سپس از میان گزینه‌های [Google drive یا Manual] یکی را انتخاب کنید.

    حتماً به‌درستی از عبارت seed خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. چرا که در صورت گم کردن آن، به پول خود دسترسی نخواهید داشت:

    • قبل از اینکه دوباره کیف پول را وارد کنید، ابتدا کیف پولی را که قبلاً وارد کرده‌اید، حذف کنید. به منوی تنظیمات بازگردید، Wallets را انتخاب کنید، کیف پولی را که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و سپس روی آیکون سطل زباله ضربه بزنید. در نهایت OK را کلیک کنید.
    • روی دکمه [+] در گوشه سمت راست بالای صفحه «Wallets» ضربه بزنید، سپس Multi Coin Walletرا برای وارد کردن مجدد کیف پول انتخاب کنید.
    • عبارت بازیابی را که قبلاً کپی کرده‌اید، جای‌گذاری کنید. برای وارد کردن مجدد کیف پول، پس از نام‌گذاری کیف پول Import را لمس کنید.
    • اگر توکن‌های دیگری در کیف پول خود داشتید که در صفحه اصلی تراست والت نمایش داده نمی‌شدند، مراحل روش اول را تکرار کنید تا آن توکن‌ها را با استفاده از آدرس‌های قراردادشان دوباره اضافه کنید.

    صبر کردن

    اگرچه ممکن است این روش به نظر خنده‌دار برسد، انتظار و صبر کردن اغلب می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به تراکنش‌های رمزارزی را حل کند، به خصوص زمانی که از کیف پول‌های دیجیتالی مانند Trust Wallet استفاده می‌کنید؛ بنابراین، کمی منتظر بمانید و سپس صفحه اصلی را به‌روزرسانی کنید.

    استفاده از دستگاه دیگر

    گاهی مشکل نمایش ندادن موجودی در تراست والت به‌خاطر دستگاهی است که استفاده می‌کنید. دلیل این اتفاق هنوز نامشخص است، بااین‌حال، احتمال آن وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم تراست والت را در دستگاه دیگری که متعلق به خودتان است، نصب و راه‌اندازی کنید. سپس موجودی خود را بررسی کنید.

    به یاد داشته باشید که هیچ‌وقت کیف پول تراست والت خود را در دستگاهی که متعلق به شخص دیگری است، وارد نکنید؛ چرا که احتمال لو رفتن عبارت بازیابی و از دست دادن رمزارزها وجود دارد.

    ورود مجدد به تراست والت

    ورود مجدد به تراست والت هم یک راه حل رفع مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت یا موجودی فیک تراست ولت به شمار می‌رود. توصیه می‌کنیم یک‌بار از برنامه تراست والت خارج شده و دوباره وارد شوید. در اغلب مواقع این کار می‌تواند این مشکل را حل کند. فقط توجه داشته باشید که قبل از خروج، حتماً رمز عبور یا عبارت بازیابی خود را به‌خاطر بسپارید.

    تماس با پشتیبانی تراست والت

    اگر هیچ یک از روش‌های بالا مشکل نمایش ندادن موجودی در تراست والت را حل نکرد، می‌توانید مستقیماً با پشتیبانی Trust Wallet تماس بگیرید تا ببینید آیا آن‌ها توصیه دیگری دارند یا خیر.

    گفتار پایانی

    نمایش ندادن صحیح موجودی در تراست والت از جمله مشکلات رایج در کیف پول Trust Wallet است؛ بنابراین، بسیاری از کاربران به دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستند. در این مقاله ۷ روش کاربردی برای حل این مشکل را مطرح کردیم. به احتمال زیاد یکی از این راه‌ها حلال مشکل شما خواهد بود.

    آیا تابه‌حال با عدم نمایش موجودی در Trust wallet مواجه شده‌اید؟ کدام یک از راه‌حل‌های ذکر شده برای شما کارساز بوده است؟ آیا راه‌حل دیگری برای این مشکل سراغ دارید؟

    عارفه رهبری

    تکنولوژی، نویسندگی و صدای کیبورد، من رو به وجد میارن. واسه همینم توی اکثر حوزه‌های تکنولوژی از جمله کریپتو غرق میشم، یاد می‌گیرم و می‌نویسم.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    آموزش صفر تا صد کیف پول کلور (Klever Wallet)

    کیف پول کلور محلی امن برای نگهداری و ذخیره‌سازی رمزارزهای ار ...

    معرفی و آموزش کیف پول الکتروم (Electrum) و نحوه استفاده

    کیف پول‌های نرم‌افزاری بیت کوینی، از داغ‌ترین مطالب در بسیار ...

    معرفی و آموزش کیف پول ترون لینک (TronLink)

    کیف پول ترون لینک (TronLink)، از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌ ...

    دیدگاه‌ها 7 دیدگاه
    در پاسخ به دیدگاه کاربر
    1. مریم
      مریم | 5 اسفند 1402

      سلام حدود یک هفته پیش برای من معادل ۵۰۰ دلار بیت کوین ب تراست ولتم واریز شد اما چیزی نشان داده نمی‌شود اما در قسمت check explorer این موجودی را نشان میدهد

      • مبین حسینی
        مبین حسینی | 5 اسفند 1402

        سلام مریم عزیز
        در سابقه تراکنش‌ها نشون داده نمیشه یا در قسمت موجودی؟
        ممکنه که بخاطر اینترنت یا VPN باشه که برخی اطلاعات بارگزاری نمیشه. ولی اگر در بلاک چین اکسپلورر موجودی رو مشاهده می‌کنین، یعنی که هست و جاشون امنه.
        درنهایت می‌تونین 12 کلمه کیف پول خودتون رو در کیف پول دیگه‌ای مثل اگسودس وارد کنین و به دارایی خودتون دسترسی پیدا کنین.

    2. سعید
      سعید | 29 بهمن 1402

      سلام من مقداری ارز مایرو 2که در تاریخ 23بهمن ماه لانچ شد رو خریدم در پنکیک سواپ ولی نمیدونم چرا به تراست ولتم اضافه نمیشه لطفا کسی میدونه کمکم کنه

      • مجتبی
        مجتبی | 5 اسفند 1402

        بصورت دستی باید اضافه کنید

    3. محمدحسین چراغی
      محمدحسین چراغی | 27 بهمن 1402

      مقداری تتر بر پایه اسمارت چین دیروز از یک شرکت سرمایه‌گذاری به کیف پول تراست من واریز گردید ولی در قسمت موجودی اعمال نشد. از مدیریت شرکت علتش را پرسیدم او گفت که چون کیف پول فعال نبوده این اتفاق افتاده. همچنین گفت برای فعال کردن باید حداقل ۱۰ درصد مقدار واریزی از طرف شرکت را واریز کنی تا در قسمت موجودی کیف اعمال شود. لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر فراوان

      • مبین حسینی
        مبین حسینی | 29 بهمن 1402

        سلام محمدحسین عزیز
        کلاهبرداریه، اصلا چنین چیزی نیست. هیچ وجهی به اونجا واریز نکنین.

        • محمدحسین چراغی
          محمدحسین چراغی | 29 بهمن 1402

          ممنونم جناب حسینی عزیز. درخصوص این مشکل به مشاور تراست والت هم ایمیل دادم منتظر پاسخ هستم.