ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟ بررسی جامع ارز SHIB

تاریخ انتشار: 15 بهمن 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 23 مهر 1403
زمان مطالعه:  9 دقیقه
ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟ بررسی Shiba Inu و رمزارز SHIB

شاید درک دلیل وجود میم کوین‌ها در دنیای کریپتو دشوار باشد. شاید در نگاه اول، میم کوین‌ها به خاطر استفاده از تصویر حیوانات به عنوان لوگو، بکارگیری اصطلاحات بعضاً خنده‌دار و نداشتن نقشه راه و کاربردی مشخص، دارایی‌هایی زرد و بی‌ارزش به نظر برسند. اما هرچه باشد، میم کوین‌هایی مثل ارز دیجیتال شیبا اینو وجود دارند!

در این مقاله، قصد داریم پاسخی ساده به پرسش «ارز دیجیتال شیبا اینو چیست» بدهیم تا متوجه شویم که چرا باید کمی هم به خرید ارز SHIB فکر کرد و بخشی از سبد دارایی را به آن اختصاص داد.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu) در آگوست ۲۰۲۰، توسط شخصی ناشناس با نام مستعار ریوشی (Ryoshi) برای شوخی و سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ بازار شد. هدف از انتشار این رمزارز، بررسی رفتار مردم با ارز دیجیتالی بود که بدون تبلیغ یا پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای غیر‌متمرکز معرفی می‌شود. ارز دیجیتال شیبا اینو در بازار‌ کریپتوکارنسی با نماد SHIB نمایش داده می‌شود؛ بلاک چین اختصاصی ندارد و در ابتدای کار، نقشه راه یا کاربرد بخصوصی هم برای آن تعریف نشده بود.

شیبا اینو با استاندارد ERC-20 ایجاد شده، در شبکه بلاک چین اتریوم قرار گرفته و خود را رقیب ارز دیجیتال دوج کوین معرفی کرده است. ERC-20 مجموعه قوانینی است که باید روی توکنی پیاده‌‌سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. توکن‌هایی که با استاندارد ERC-20 پیاده‌سازی می‌شوند به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه، بسیار پر کاربرد هستند.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، ارز دیجیتال شیبا اینو یک میم کوین است. میم کوین‌ها دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که بیشتر حالت تبلیغاتی داشته و در شبکه‌های مجازی ترند می‌شوند. معمولاً این رمزارز‌ها برپایه شوخی ایجاد می‌شوند و تکنولوژی خاصی ندارند.

البته بعضی از میم کوین‌ها با حمایت افراد مشهور و تاثیرگذار جامعه کریپتو، محبوبیت و مقبولیت بالایی پیدا کرده‌اند. برای مثال، ایلان ماسک، مالک تسلا، چندین بار در توئیتر خود به معرفی دوج کوین و تعریف آن از پرداخته و باعث رشد قابل‌توجه قیمت آن شده است. این موضوع برای ارز شیبا اینو، با ویتالیک بوترین، خالق اتریوم اتفاق افتاد.

معمولاً میم کوین‌ها تعداد عرضه بالا یا نامحدودی داشته، قیمت هر واحد از آن‌ها بسیار پایین است و به راحتی با خرید گسترده، تغییرات ناگهانی پیدا می‌کند. بعضی از معامله‌گران، با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تولید هایپ، بازار را تحریک کرده تا سودآوری سریعی داشته باشند.

ریوشی در نامه‌ای گشوده به ویتالیک بوترین، اعلام کرد که ۵۰٪ از موجودی کل شیبا اینو را به آدرس کیف پول وی منتقل کرده و ۵۰٪ دیگر را به صورت آزاد در بازار عرضه خواهد کرد. هدف ریوشی از این بذل و بخشش، خلق توکنی کاملاً غیر‌متمرکز و بدون تأثیر سازنده بوده است.

ویتالیک بوترین هم در ماه می ۲۰۲۱، حدود ۵۰ تریلیون توکن شیبا اینو را که معادل ۶٫۷ میلیارد دلار بود، به صندوق کمک به هند برای مبارزه با کرونا اهدا کرد و ۴۱۰ تریلیون واحد دیگر را هم سوزاند. این عمل، باعث رشد شهرت و مقبولیت بیشتر شیبا اینو در جامعه رمزارزها شد.

دانلود کتابچه نحوه دریافت وام با ارزهای دیجیتال

در این کتابچه با نحوه دریافت وام با ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوید. از نحوه ثبت‌نام تا آشنایی با مزایا و معایب این گونه وام‌ها مطلع می‌شوید.

    نام شیبا اینو از نژاد سگی بومی در ژاپن گرفته شده که در مناطق کوهستانی ژاپن زندگی می‌کند، بسیار هوشیار و چابک است و به اعتقاد مردم این کشور، نژادی رها، سرکش و مهارناشدنی است.

    ژاپنی‌ها معتقد هستند که سگ نژاد شیبا اینو هر موقع بخواهد می‌آید و هر موقع بخواهد می‌رود، لجباز و فراموش‌کار است و شخصیتی گربه‌ای دارد. درست مانند رفتاری که ارز دیجیتال شیبا اینو از خود نشان می‌دهد؛ می‌توان گفت ارز دیجیتال شیبا اینو، برای سوار شدن بر موج محبوبیت رقیب خود، یعنی دوج کوین ایجاد شده است.

    ارز دیجیتال شیبا اینو وایت پیپری به نام «ووف پیپر» دارد که بیشتر شبیه به کتابچه‌ای برای بازاریابی است تا راهنمایی فنی! پس به نظر می‌رسد که این رمزارز علاوه بر پیدایش طنزگونه، حواشی دیگری هم هنگام استفاده‌ قانونی و برخورد نهاد‌ها داشته باشد.

    بررسی توکن SHIB

    قیمت توکن SHIB در ۱ آگوست ۲۰۲۰، یعنی هم‌زمان با معرفی‌اش، ​۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۹۷۲ دلار بود و سپس با رشدی صعودی، در اوایل سال ۲۰۲۱، به ارزش بازاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید؛ شیبا اینو این رشد سریع را مدیون حمایت جامعه آنلاین شیبا اینو و تبلیغات افراد مشهور بود. با‌این‌حال، قیمت شیبا اینو از آن زمان تا به امروز (زمان نگارش این مقاله) با نوسانات بسیاری همراه بوده که در نتیجه مقررات سختگیرانه‌تر بازار ارزهای دیجیتال و کاهش علاقه مردم به میم کوین‌ها است.

    اطلاعات شیبا اینو

    در ابتدا، تعداد کل موجودی شیبا اینو ۱ کوادریلیون بود که همانطور که گفتیم، ۵۰٪ از آن به ویتالیک بوترین اهدا شد. از آن مقدار، ۴۱۰ تریلیون واحد توسط ویتالیک سوزانده شد. همین امر باعث شده که موجودی در گردش شیب اینو هم اکنون به ۵۸۹٫۵۸۹ تریلیون واحد برسد. اکوسیستم شیبا اینو تا به امروز پروژه‌های مختلفی داشته که برخی از آن‌ها عبارتند از: LEASH، BONE، SHIER، OIL و SHIBARI.

    درواقع، در اکوسیستم شیبا اینو علاوه بر ارز دیجیتال SHIB، دو توکن BONE و LEASH هم وجود دارند:

    • ارز دیجیتال LEASH با تعداد عرضه ۱۰۷٫۵ هزار واحد، به‌صورت پاداش در میان افرادی که در تامین نقدینگی توکن SHIB نقش دارند، توزیع خواهد شد.
    • ارز دیجیتال BONE هم توکنی حاکمیتی این اکوسیستم است که با تعداد کل عرضه ۲۵۰ میلیون واحد در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در مدیریت اکوسیستم شیبا اینو حق رأی دارند.
    بون شیباسواپ
    خرید و فروش آسان بون شیباسواپ در بیت‌پین
    • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
    • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
    • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
    • بات‌های معامله‌گر متنوع
    • پشتیبانی ۲۴ ساعته
    خرید بون شیباسواپ

    مزایا و معایب شیبا اینو

    حال که تشریح کردیم که ارز شیبا چیست، می‌توانیم چالش‌ها و مزایای شیبا اینو نسبت به میم کوین‌های دیگر را نام ببریم. خاطر نشان می‌کنیم که در این بخش قصد مقایسه شیبا اینو با دوج کوین را نداریم، بلکه می‌خواهیم برخی از قابلیت‌هایی که ارز شیبا اینو را متمایز کرده، معرفی کنیم.

    • شیبا اینو رمزارزی طنز و جامعه‌محور است که با الهام از ارز DOGE ساخته شده و خود را قاتل دوج کوین معرفی می‌کند.
    • تمامی کیف پول‌های سازگار با شبکه اتریوم مثل متامسک، از ارز شیبا اینو هم پشتیبانی می‌کنند.
    • شیبا اینو اکوسیستمی گسترده و متنوع دارد که شامل سه توکن (SHIB، LEASH و BONE) و چندین خدمات غیرمتمرکز است.
    • صرافی ShibaSwap: یک صرافی غیر متمرکز کامل با پشتیبانی مستقیم از شیبا اینو است.
    • پلتفرم ShibaArt: پلتفرم خرید و فروش NFT در اکوسیستم شیبا اینو است.
    • پلتفرم تجارت الکترونیک ShibaNet
    • پلتفرم ShibaLending: پلتفرم وام دهی حوزه دیفای مخصوص اکوسیستم شیبا اینو است.
    • پلتفرم ShibaDAO: پلتفرم حاکمیتی یا سازمان خودگردان غیر متمرکز (دائو) که تصمیمات مهم این اکوسیستم در آن اتخاذ می‌شود.
    • توکن سوزی: شیبا اینو توکن سوزی بسیار فعالی دارد و تا به این لحظه حدود ۴۱٪ از موجودی آن سوزانده شده و این روند ادامه دارد.
    دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

    از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

      ریسک‌ها و چالش‌های شیبا اینو

      با اینکه شیبا اینو در سال‌های اخیر تلاش کرده تا کاربردهای متعددی برای توکن SHIB خلق کند، اما هنوز چالش‌هایی بر سر راه این پروژه قرار دارد. از جمله مهمترین چالش‌های این پروژه عبارتند از:

      • هنوز هدف و رسالت خاصی ندارد و بیشتر به جذابیت و تبلیغات خود در رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کند. این امر ممکن است باعث کاهش اعتبار و جدیت شیبا اینو در بلند‌مدت شود.
      • شیبا اینو رمزارزی با موجودی بالا است که باعث می‌شود قیمت هر توکن آن پایین بوده و برای معقول به نظر رسیدن، نیاز به حجم معاملات بالایی داشته باشد.
      • ممکن است در رقابت سخت با دوج کوین و سایر میم کوین‌ها، با کمبود تقاضا و کاهش قیمت روبه‌رو شود.
      • رمزارزی وابسته به نهنگ‌های بازار است و معاملات بزرگ آن‌ها می‌تواند باعث نوسانات شدید قیمت شیبا اینو شود.
      • ارز Shiba Inu در معرض فشار و محدودیت دولت‌ها بوده و ممکن است با قوانین و مقررات جدید، فعالیت شبکه و صرافی‌های شیبا اینو دچار مشکل شود.
      مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو چالش‌های ارز دیجیتال شیبا اینو
      جامعه‌ پرانرژی و مشارکت‌گرا نداشتن هدف و رسالتی خاص
      بهره‌مندی از امنیت و قابلیت‌های شبکه اتریوم امکان مواجه شدن با کمبود تقاضا و کاهش قیمت در آینده
      اکوسیستمی گسترده و متنوع نوسانات شدید قیمتی
      موجودی زیاد و توکن سوزی مداوم تحت تاثیر فشار‌ها و محدودیت‌های دولت‌ها

      رمزارز شیبا اینو (SHIB) را در چه کیف‌پول‌هایی می‌توان ذخیره کرد؟

      همانطور که گفتیم، شیبا اینو بر بستر بلاک چین اتریوم قرار گرفته و این یعنی کیف پول‌های شیبا اینو، همان والت‌های سازگار با اتریوم هستند. بنابراین بهترین کیف پول‌های  شیبا اینو موارد زیر هستند:

      • تراست والت (Trust Wallet): کیف پول موبایلی است که از توکن‌های ERC-20 شامل شیبا اینو پشتیبانی کرده و قابلیت دسترسی به صرافی‌های غیرمتمرکز را نیز فراهم می‌کند.
      • متامسک (Metamask): متامسک کیف پول بومی اکوسیستم اتریوم است و بهترین سازگاری را با توکن‌های ERC-20 دارد.
      • کیف سخت افزاری پول لجر (Ledger): کیف پول سخت‌افزاری است که با استفاده از چند لایه امنیتی، رمزارز‌های شما را در دستگاهی فیزیکی ذخیره می‌کند.
      • مای اتر والت (MyEtherWallet): کیف پولی تحت وب است که امکان دسترسی به بلاک چین اتریوم را به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

      نحوه خرید و فروش شیبا اینو

      شما به راحتی می‌‌توانید در صرافی ارز دیجیتال بیت پین به خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا اینو بپردازید. تنها کافی است که در این پلتفرم ثبت نام کرده و بعد از تکمیل مراحل ساده احراز هویت آن، حساب خود را شارژ کنید و با تومان یا تتر، ارز SHIB را معامله کنید.

      شیبا
      خرید و فروش آسان شیبا در بیت‌پین
      • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
      • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
      • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
      • بات‌های معامله‌گر متنوع
      • پشتیبانی ۲۴ ساعته
      خرید شیبا

      از آنجایی که دریافت خدمات از صرافی بیت پین، نیازمند ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم است، می‌توانید همین حالا با مراجعه به وب‌سایت بیت پین یا دانلود و نصب اپلیکیشن بیت پین، رمزارزهای مختلفی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و تتر را نیز خریداری کنید.

      گفتار پایانی

      اینکه ارز دیجیتال شیبا اینو، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری هست یا خیر، به استراتژی شما بستگی دارد؛ اما با توجه به نوسانات شدید قیمت این رمزارز، توصیه می‌کنیم درصد محدودی از پورتفوی خود را به آن اختصاص دهید. البته تیم توسعه‌دهنده شیبا اینو به تازگی بخش‌های مختلفی به اکوسیستم این میم کوین اضافه کرده‌اند و این می‌تواند روی قیمت SHIB تأثیر مثبتی بگذارد.

      امیدواریم توضیحات ارائه شده در این مقاله، پاسخ درستی برای پرسش «ارز دیجیتال شیبا اینو چیست» بوده باشد، اما بااین‌حال اگر هرگونه سوال، نظر یا مسئله‌ای در رابطه با این میم کوین دارید، با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

      سوالات متداول

      • ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) چیست؟

      شیبا اینو، میم کوینی با استاندارد ERC-20 مبتنی بر شبکه اتریوم است که با نماد SHIB در بازار کریپتو معامله می‌شود. نام و لوگوی این میم کوین از سگی ژاپنی به همین نام الهام گرفته شده است.

      • هدف و منظور از ایجاد شیبا اینو چیست؟

      شیبا اینو، رقیب دوج کوین است و قصد دارد با استفاده از جامعه‌ای فعال و پرشور، پروژه‌ای غیرمتمرکز و خودمختار را در حوزه رمزارزها پیاده‌سازی کند.

      • چه تعداد شیبا اینو وجود دارد و چقدر از آن در گردش است؟

      تعداد کل توکن‌های شیبا اینو ۱ کوادریلیون بود که با احتساب توکن‌سوزی‌های ویتالیک و خود پروژه، در‌حال‌حاضر حدود ۵۸۹ تریلیون واحد SHIB در گردش شبکه است.

      • آیا خرید شیبا اینو خوب است؟

      با توجه به اینکه ارز شیبا یک میم کوین است، بهتر است درصد محدودی از سبد دارایی را به آن اختصاص داد، اما پیشرفت و گسترش اکوسیستم آن باعث شده که خرید شیبا اینو تا حدی معقول‌تر شود.

      • تفاوت شیبا اینو با دوج کوین چیست؟

      هر دو میم کوین هستند، اما شیبا اینو سعی دارد به اکوسیستمی کامل با پلتفرم‌های حوزه دیفای تبدیل شود ولی دوج کوین خود را پول اینترنت نامیده است.

      شبنم توایی

      شبنم توایی

      علاقه زیادی به حوزه فناوری و فین تک دارم، درباره ارزهای دیجیتال، بلاک چین، هوش مصنوعی، وب ۳ و سایر موضوعات مرتبط با فناوری می‌نویسمو تحقیق می‌کنم. عاشق سفر و عکاسی هستمو اوقات فراغتم را با کشف جاذبه‌ها و ثبت لحظات زیبا سپری می‌کنم. بزرگترین هدفم تو زندگی یاد گرفتنه و لذت می‌برم از اینکه یادگرفته‌هامو دانش و تجربه‌ام را با دیگران به اشتراک بگذارم و از اونها هم یاد بگیرم.

      مطالب نویسنده
      اشتراک گذاری:

      مطالب مشابه

      معرفی ارز دیجیتال کوالنت ایکس؛ همه چیز درباره ارز CXT

      اگر اعلامیه‌ها و اخبار ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید،...

      ارز دیا چیست؟ معرفی کامل پروژه DIA و کاربردهای آن

      به طور قطع می‌توان گفت که یکی از مهمترین کاربردهای تکنولوژی...

      دیدگاه‌ها 37 دیدگاه
      در پاسخ به دیدگاه کاربر
      1. حسین نجف پور
        حسین نجف پور | 8 مهر 1403

        ممنونم
        خیلی خوب بود توضیحاتتون

      2. ابراهیم حاجی پور
        ابراهیم حاجی پور | 2 مرداد 1401

        سلام درود خسته نباشید
        سود قوچ پین چرا کم؟

      3. ابراهیم حاجی پور
        ابراهیم حاجی پور | 2 مرداد 1401

        رمز پی کوین چیست؟

      4. ستارساجدی
        ستارساجدی | 31 تیر 1401

        سلام‌. پس این چه صرافی هستش؟
        من با پونصد سرمایه گذاری کردم کلا پنجاه تومان رفته بالا و سود کرده یعنی چی اخه

        • کارشناس محتوا
          کارشناس محتوا | 2 مرداد 1401

          ستار عزیز
          وظیفه ما فراهم کردن بستری برا خرید و فروش امن ارزهای دیجیتال هست. با تحلیل درست سود خواهید کرد.

      5. مهدی رمضانی
        مهدی رمضانی | 31 اردیبهشت 1401

        باسلام .واحترام به تموم کسانی که این نظر من و میخونند .اگه انتظار دارید هر ارزی رو الن بخرید پس فردا دم دم های غروب بفروشید کلی پول به جیب بزنید و شرمنده از این خبرها نیست. بیشتر ما ایرانی ها یه ترفه ایم .به هرکی میگم بیا یه پول ناچیزیو سرمایه گذاری کن میگه چقد سود داره . بهش میگیم در بلند مدت 99/9 درصد بهت صود میده میگه خطرش 1 درصده ممکن تا آخر عمر دیگه رنگ خوشی و نبینم با این شندرغاز. ببخشید آآ ولی تا وقتی که صادق و بی حیله نباشید به نمیتونید به هدفتون برسید . تا ریسک نکنید به خواسته هاتون نمیرسید . من از هیچ چیز خبر ندارم ولی چیزی فهمیدم که هیچ کلکی در کار نیست مطمعن باشید

      6. فراز
        فراز | 8 اردیبهشت 1401

        سلام. شیبا چه فرقی با شیبا اینو داره؟

      7. arefab444@gmail.com
        arefab444@gmail.com | 4 اردیبهشت 1401

        نمی‌دونم این ارز شیبا چقدره به تومانی یا به ریالی ارزششو داره احراز هویت کنه

      8. علی رضا
        علی رضا | 28 مهر 1400

        دود بر شما ارزشیباچه زمانی واردبیت پین می شود

      9. حسین تقی یی
        حسین تقی یی | 10 خرداد 1400

        سلام چرا کارت بانکی وکارت ملی تایید نمی شود

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 10 خرداد 1400

          کاربر عزیز با پشتیبانی در ارتباط باشید

        • فرشاد
          فرشاد | 31 اردیبهشت 1401

          چرا بعداز ثبت نام واحراز هویت فقط یه صفحه سفید باز میشه ودیگرهیچ.وتایید نمیشود

          • کارشناس محتوا
            کارشناس محتوا | 1 خرداد 1401

            سلام فرشاد عزیز
            لطفا برای حل این موارد به پشتیبانی آنلاین سایت پیام بدید.
            موفق باشی دوست خوبم.

      10. یونس
        یونس | 4 خرداد 1400

        با توکن سوزی که بوتالین درمورد شیباهای خود انجام داد این ارز در این بازار خرسی که بیت کوین از یکمیلیارد ششصد میلیون ظرف یک هفته به ۸۰۰میلیون رسید درواقعا شیبارو نجات داد.کسانی که عید ۱۴۰۰شیبا گرفتن دقیقا اخر خرداد سود نجومی بردن.اگه شیبا به کوین شیبا تبدیل شه اینده خوبی داره هرچند حس میکنم با دوج کوین در ارتباط هست شیبا اما درکل جفتشون فعلا خیلیهارو میلیاردر و میلیونر کرده به امید اینکه به زوری سقف قبلی خودش ۱تومن رد کنه و تا پایان سال میلادی که تقریبا ۷ماهش مونده شیبا به ده الی ۲۰تومن برسه.کلا همه ارزها ۵۹درصد ریزش داشتن و بیت کوین اصلاح تاریخی داره انجام میده امیدوارم اخرزن روزهای ریزش باه و بازار برگرده به روزهای گاوی خودش😉🤑🤑🤑

      11. رضا
        رضا | 2 خرداد 1400

        سلام میشه ارز elon و safemoonو winرو بیارید

      12. مهدی
        مهدی | 27 اردیبهشت 1400

        باسلام من اپ بیت پینو برای دوستم نصب کردم تو اپ دوستم تعداد رمز ارز ها بیشتر از رمرز ارز های منه چرا

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 28 اردیبهشت 1400

          سلام کاربر عزیز به این شکل نیست، بعضی ارز هایی که قابلیت خرید و فروش ندارد و بزودی هستند را آن ها دارند که شما نمیبیند. البته ایشان هم امکان دیدن آن ها را دارد و هنوز خرید و فروش نمیتواند بکند

      13. لیلا
        لیلا | 26 اردیبهشت 1400

        چرا احراز هویت من تایید نمیشه هر چقدر عکس میفرستم تایید نمیشه

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 26 اردیبهشت 1400

          سلام روزتون بخیر، لطفا این مورد را با پشتیبانی آنلاین سایت در میان بگذارید.

      14. هاشم
        هاشم | 25 اردیبهشت 1400

        لطفاارزAssوسیفون رو اضافه کنید

      15. هاشم
        هاشم | 25 اردیبهشت 1400

        سلام لطفااگه امکان وتوانایی اضافه کردن سیفون وAssرو داریدانجام بی شک طرفدارزیادی داره .ممنون

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 26 اردیبهشت 1400

          سلام کاربرگرامی به تیم فنی گزارش شد. ممنون از شما

      16. mikaeilam
        mikaeilam | 25 اردیبهشت 1400

        سلام خسته نباشید ارز کیشوکی واردبیت پین میشه بتونم خریداری کنم؟خواهشااگرمیشه واردکنین این ارزرو

      17. علی
        علی | 24 اردیبهشت 1400

        چرا امکان برقراری تماس تلفنل با شما وجود نداره

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 25 اردیبهشت 1400

          لطفا با پشتیبانی سایت از طریق چت آنلاین سایت در ارتباط باشید، تلفن برای امور بازرگانی می‎‌باشد.

      18. علی
        علی | 24 اردیبهشت 1400

        ببخشید مالک بیت پین چه کسی میباشد؟؟خیلی دوست دارم بدونم بیت پین توسط چه شخصی مدیریت میشه؟؟؟؟سپاسگذارم

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 25 اردیبهشت 1400

          در صفحه چگونه به بیت پین اعتماد کنید می‌توانید با ما اشنا شوید.

      19. علی
        علی | 24 اردیبهشت 1400

        اول میخوام تشکر کنم از پشتیبانی انلاین بسیار خوبتون ک در هر لحظه اماده راهنمایی ما هستند فقط اگه امکان برقرای ارتباط تلفنی مستقیم با کارشناسانتان روهم فراهم کنید بسیار ممنون میشم من چند باری سعی کردم تماس بگیرم ولی ظاهرا انگار خطوط مشکل داشت ومن نتوانستم تماس بگیرم سپاسگذارم از بیت پین ک خیلی فضای سایت قشنگ وزیبایی دارید و کار با بیت پیت بسیار اسان است برخلاف اکثر صرافی ها

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 25 اردیبهشت 1400

          سلام ممنون از شما کاربر عزیز، در بخش چت انلاین شما می‌توانید پیام صوتی برای ما ارسال نمایید. خط تلفن برای امور بازرگانی است نه پشتیبانی دوست عزیز از همان چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

      20. امید
        امید | 24 اردیبهشت 1400

        باسلام …چطور مشود ارز شیبا را در بیت پزن فروخت من هر کار میکنم نمیتونم از هر روشی هم استفاده کردم نشده لطفا راهنمایی کنید

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 25 اردیبهشت 1400

          در همان بخشی که شما خرید انجام داده اید گزینه فروش را انتخاب کنید و بفروشید.

      21. علی
        علی | 24 اردیبهشت 1400

        سلام لطفا ارزهای ارزان مثل وینک وشیبا و….را بیشتر بگذارید این ارزها هم برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و هم بلند مدت خیلی مناسب تر هستند درضمن از شما بسیار سپاسگذاریم ک در این شرایط تحریم وفضای تحت فشار و بن بست اقتصادی شرایطی رو فراهم کردید ک هم وطنانتان بتوانند مانند سایر کشور ها از معادلات و تراکنش های بین المللی رمز ارز ها به خوبی بهره ببرند و عقب نمانند

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 25 اردیبهشت 1400

          سلام کاربر گرامی به زودی تعداد زیادی کوین به بازار اضافه می‌شود. در حال حاضر نیز امکان خرید شیبا وجود دارد.

        • مجید
          مجید | 7 اردیبهشت 1401

          سلام ایا ارز شیبا قابل فروش هست

      22. محمد مهرآزاد
        محمد مهرآزاد | 21 اردیبهشت 1400

        لطفا چند تا ارز ارزان نماینده دار بیارید مثل وینک ،فری کوین وغیره

      23. یونس
        یونس | 20 اردیبهشت 1400

        ارز شیبا چه زمان وارد بیت پین میشود.ممنون میشویم که ارزهای جدید و پرسود را سریع وارد بیت پین کنید چون تمامی اقوام دوستان اشنایان همگی از بیت پین استفاده میکنیم.سپاس از برنامه خوبتان

        • آکادمی بیت‌پین
          آکادمی بیت‌پین | 20 اردیبهشت 1400

          کاربر عزیز تا پایان امشب اضافه می شود.