دادگاه استرداد دو کوون، بنیانگذار لونا، را تایید کرد؛ سوال این است که به کجا؟

تاریخ: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
دادگاه استرداد دو کوون، بنیانگذار لونا، را تایید کرد؛ سوال این است که به کجا؟

دو کوون، مدیرعامل سابق ترافرم لبز، ممکن است به زودی پس از حکم دادگاه عالی مونته‌نگرو، به ایالات متحده یا کره جنوبی مسترد شود. کوون موافقت کرده است که این استرداد به کره‌جنوبی باشد؛ اما تصمیم نهایی با وزیر دادگستری، آندری میلوویچ است.

در حالی که مشخص نیست دو کوون پس از گذراندن دوران زندان، به دلیل جعل در مونته‌نگرو، در کجا با اتهامات خود مواجه خواهد شد، وزیر دادگستری اشاره کرد که این کشور قصد دارد با ایالات متحده، شریک اصلی سیاست خارجی خود، توافقنامه استرداد امضا کند. کوون همچنین در کره‌جنوبی به دلیل نقض قانون بازار سرمایه نیز تحت تعقیب است.

کوون کره جنوبی را به آمریکا ترجیح می‌دهد

وکلای کوون پیش از این، مشروعیت اتهامات مطرح شده توسط مقامات ایالات متحده را به چالش کشیده‌اند. آنها اخیراً اضافه کردند که کوون مایل است به کره‌جنوبی مسترد شود.

کوون پس از سقوط استیبل کوین TerraUSD (UST) و کوین LUNA در ماه می سال گذشته ناپدید شد. UST استیبل‌کوینی بود که ارزش یک دلار آمریکا را از طریق کنترل مینت و سوزاندن LUNA حفظ می‌کرد.

این الگوریتم پس از یک سری برداشت‌های بزرگ UST از استخر استیبل کوین، شکست خورد و در نهایت قیمت هر دو کوین را نزدیک به صفر رساند.

پس از این اتفاقات، مقامات کره‌ای از اینترپل درخواست کردند که در سپتامبر سال گذشته یک اعلان قرمز برای دستگیری کوون صادر کند. او سپس با پاسپورت‌های جعلی در فرودگاهی در مونته‌نگرو دستگیر و بازداشت شد. کوون قبل از استرداد، محکومیت چهار ماهه خود را در آنجا سپری خواهد کرد.

مدیران عامل کریپتو در مقابل جوخه آتش

در صورتی که کوون مجرم شناخته شود، سومین مدیر عامل رمزارزها خواهد بود که از زمان فروپاشی لونا، در جرایم مالی مجرم شناخته می‌شود. این هفته، چانگ‌پنگ ژائو، مدیر عامل سابق بایننس، به اتهام دست‌داشتن در نقض قوانین پولشویی و تحریم‌ها اعتراف کرد که می‌تواند او را با 18 ماه زندان روبرو کند.

در 2 نوامبر، هیئت منصفه، مدیر عامل سابق FTX، سم بنکمن را به جرم پولشویی و کلاهبرداری مجرم شناخت. او با 110 سال زندان مواجه است، اگرچه قاضی می‌تواند به او تخفیف دهد. محاکمه او در ماه مارس است.

موج فعالیت‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال باعث شده است که مناطقی مانند هنگ‌کنگ و کره جنوبی قوانینی را برای محافظت از سرمایه‌گذاران تدوین کنند. سنگاپور، جایی که کوون، قبل از سقوط TerraUSD در آن زندگی می‌کرد، گام‌های قابل توجهی به سمت وضع مقرراتی برداشته است که از مشتریان خرد ارزهای دیجیتال محافظت می‌کنند.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر