آیا با افزایش تقاضا برای لیکویید استیکینگ قیمت می‌تواند به بالای 2000 دلار صعود کند؟

تاریخ انتشار: 13 تیر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
آیا با افزایش تقاضا برای لیکویید استیکینگ قیمت می تواند به بالای 2000 دلار صعود کند؟

همراه با آزادسازی اترهای استیک شده بعد از ارتقاء Shapella ، تقاضا برای خدمات لیکویید استیکینگ اتریوم نیز افزایش یافته است. در نتیجه، پلتفرم لیدو به بازیگر غالب در این حوزه تبدیل شده است. شرکت گلسنود در گزارش 3 جولای خود با عنوان “Week On-chain” به بررسی عمیق این موضوع پرداخت و عنوان کرد این رویه ممکن است به نفع اکوسیستم اتریوم نباشد.

علیرغم افزایش لیکویید استیکینگ، اتریوم اخیراً نسبت به رقیب بزرگتر خود، بیت کوین، بهتر عمل نکرده است. در سه ماهه دوم، اتریوم تنها 3.4 درصد افزایش یافته، در حالی که بیت کوین 8.6 درصد رشد ثبت کرده است. نسبت ETH/BTC نیز به پایین‌ترین سطح 50 هفته اخیر در 0.060 کاهش یافته است.

با این اوصاف، استیکینگ اتریوم، از زمان فعال شدن برداشت‌ها در اواسط آوریل، شاهد افزایش بیش از 20 درصدی در ارزش کل قفل شده (TVL) بوده است.

این گزارش خاطرنشان کرد: به‌جای مشاهده موجی از برداشت‌ها، ارتقا اخیر به موج جدیدی از واریزکنندگان انگیزه داده است.

علاوه بر این، واریزی‌های استیکینگ در 2 ژوئن افزایش یافت و از برداشت‌ها پیشی گرفت. گلسنود حجم اتر استیک شده را با ورودی اتر به صرافی‌ها نیز مقایسه کرد. این بررسی نشان داد که از زمان ارتقا Shapella ، اترهای استیک شده در مقیاس بزرگ بیشتر یا برابر با جریان ورودی صرافی بوده است.

جریان ورودی صرافی در مقابل اتریوم های استیک شده

جریان ورودی صرافی‌ها در مقابل اتریوم‌های استیک شده

پلتفرم لیدو نیز بزرگترین بازار است که «منعکس‌کننده تقاضای بازار برای خدمات لیکویید استیکینگ است.

علاوه بر این، موج عظیم واریزی‌های جدید، باعث افزایش توکن‌های استیک شده در لیدو به سقف تاریخی 7.49 stETH شده است – که این 16 برابر نزدیکترین رقیبش است.

با این حال، توسعه‌دهندگان اتریوم نسبت به تسلط لیدو بر این بخش هشدار دادند که می‌تواند باعث تمرکزگرایی بیشتر شود.

چشم انداز قیمت اتریوم

سوال بزرگ بعدی این است که آیا قیمت اتریوم می‌تواند در بالای 2000 دلار تثبیت کند؟

اتریوم با رسیدن به قیمت 1976 دلار در بالاترین سطح خود از 6 می معامله می‌شود. با این حال، مقاومت روانی در 2000 دلار همچنان به عنوان مانعی سخت شناخته می‌شود.

قیمت اتریوم

اتریوم از اواسط ماه مارس به صورت رنج نوسان داشته است اما اکنون به مرز بالای کانال صعودی خود نزدیک شده است.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر