تحلیل آواکس (AVAX): تا کی باید منتظر رشد آن باشیم؟ | ۳۰ مهر

تاریخ: 30 مهر 1403
زمان مطالعه:  2 دقیقه

پروژه آوالانچ یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های حوزه بلاک چین‌ هاست که در بولران قبلی بازار در سال ۲۰۲۲ مورد توجه قرار گرفت و بازدهی چشم‌گیری را در آن زمان ثبت کرد، اما در بولران فعلی بازدهی این پروژه نسبت به رقبا و حتی نسبت به بازدهی تاریخی خود اصلاً قابل‌قبول نبوده و این باعث کمبود تقاضا برای این ارز شده است. لازم به ذکر است که ارز بومی این پروژه AVAX نام دارد.

همانطور که در تصویر می‌بینید بازدهی سالانه این ارز ۱۹۰ درصد بوده است. شاید این عدد جذاب باشد اما با یک مقایسه در مقابل رقبا و شاخص بازار یعنی بیت کوین، متوجه این واقعیت می‌شویم که عملکردش آنچنان خارق العاده‌ای نبود. همچنین در ریزش اخیر، حجم قابل توجهی از ارزش خود را از دست داده که هنوز هم قادر به جبران آن نشده است. در این مقاله سعی داریم در مورد دلایل عدم دستیابی این پروژه به جایگاه قبلی و همچنین تحلیل آینده این ارز توضیحاتی ارائه دهیم.

چرا AVAX جایگاه خود را ازدست داده است؟

در بولران قبلی آواکس توانسته بود تا جایگاه هشتم مارکت کپ رشد کند، اما در حال حاضر در رتبه سیزدهم قرار دارد. یکی از دلایل این افت می‌تواند کاهش شدید TVL پروژه باشد. تصویر پایین این موضوع را به خوبی نمایش می‌دهد:

همانطور که در تصویر مشخص است، TVL این پروژه تا ۱۵۰ میلیون آواکس رشد کرده بود، اما در حال حاضر این عدد نزدیک ۵۰ میلیون است. این در حالی است که قیمت بیت کوین به‌عنوان شاخص بازار در سقف قبلی و قیمت فعلی هر دو یکسان (۶۸هزار دلار) است. در تصویر بعدی فاصله آواکس تا سقف تاریخی آن در سال ۲۰۲۲ را مشاهده می‌کنید:

دلیل دیگر این عقب ماندگی قیمت، کاهش درآمدهای این شبکه است که به‌دلیل کاهش تراکنش‌ها و آدرس‌های فعال این پروژه است. ولی چرا این اتفاق افتاده است؟ دلیل آن می‌تواند ظهور شبکه‌های پرسرعت‌تر ، ارزان‌تر و با تکنولوژی بالاتر مانند تن کوین در این چند سال اخیر باشد. این پروژه‌ها توانسته‌اند نرخ بالایی از جذب کاربر و درآمد را در سال‌های اخیر به خود جلب کنند و سهم رقبای خود را در بازار بدست بیاورند.

آینده آن چگونه است؟

با توجه به شاخص‌های بنیادی و تاریخی، بنظر می‌رسد که رقبای این پروژه عملکرد بهتری را ثبت کرده‌اند. در صورتی که شاخص‌های گفته شده تغییری نکند، می‌تواند این شیب نزولی افت آوالانچ در مارکت کپ ادامه یابد. اما اگر بخواهیم از بعد تکنیکال به قضیه نگاه کنیم، سیگنال‌های مثبتی را در روند قیمت می‌توانیم مشاهده کنیم.

همانطور که در چارت بالا مشاهده می کنید، آواکس در تایم فریم روزانه توانسته خط روند نزولی خود را که به معنای پایان روند اصلاحی و شروع یک حرکت صعودی است، به خوبی از راه بردارد و به قیمت‌های بالاتری برسد. انتظاری که در میان‌مدت از این ارز می‌رود این است که باتوجه به روند صعودی احتمالی بازار، رشد کند و این رشد می‌تواند تا عدد ۴۵ دلار به عنوان تارگت اول ادامه داشته باشد. گفتنی است شاخص‌های TOTAL2 هم این روند را تایید می‌کند.

آوالانچ
خرید و فروش آسان آوالانچ در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید آوالانچ

سخن پایانی

باتوجه به نکات گفته شده، عملکرد قمیت آواکس شاید مثبت باشد، اما به‌دلیل آنکه بازار مثبت است، احتمالاً حرکت مثبت داشته باشد؛ اما با توجه به شاخص‌های بنیادی گفته شده، بنظر می‌رسد رشدی به اندازه شاخص بازار و نه فراتر از آن داشته باشد.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

محمد نورموسوی

محمد نورموسوی

حدود پنج سالی هست که تو حوزه سرمایه‌گذاری دارم کار میکنم که چهار سالش تو حوزه ارزهای دیجیتال بوده. پس تو این مقالات سعی میکنم که تجربیاتمو باهاتون به اشتراک بذارم.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

تحلیل ارز دیجیتال API3: ادامه رشد یا کاهش قیمت؟ | ۲۹ مهر

پروژه API3 پروژه‌ای در حوزه ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز است...

تحلیل کاردانو (ADA)؛ شروع روند صعودی نزدیک است؟ | ۲۹ مهر

کاردانو (ADA)، یکی از پروژه‌های برجسته در دنیای ارزهای...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر