نات پیکسل چیست؟ آموزش بازی Not Pixel و کسب درآمد از آن

تاریخ: 11 مهر 1403
زمان مطالعه:  12 دقیقه
آشنایی با بازی نات پیکسل

نات پیکسل (Not Pixel)، به‌عنوان جدیدترین بازی از اکوسیستم نات کوین، در مدت زمان کمی طرف‌داران قابل‌توجهی را به خود جلب کرده است. کاربران نیز به امید ایردراپ مشغول این بازی هستند.

در این مقاله سعی خواهیم کرد که در کنار یکدیگر به آموزش نحوه انجام بازی نات پیکسل و بخش‌های مختلف آن بپردازیم. در نتیجه، توصیه می‌کنیم برای دریافت ایردراپ پروژه نات پیکسل و کسب اطلاعات از آن با ما همراه باشید

نات پیکسل چیست؟

نات پیکسل، جدیدترین بازی از اکوسیستم بازی محبوب نات کوین محسوب می‌شود که با ارائه بازی با مدل اقتصادی تپ تو ارن (Play To Earn) و فضای نوستالژی پیکسلی سروصدای زیادی به پا کرده است. در این بازی محبوب، کاربران بر بستر پیام‌رسان تلگرام، آثار هنری دلخواه خود را با کمک پیکسل‌ها رنگ‌آمیزی کرده و در ازای آن توکن PX پاداش می‌گیرند.

این بازی که به‌صورت رسمی با همکاری بلاک چین تون نتورک (Ton Network) و بازی نات کوین راه‌اندازی شده است، به کاربران اجازه می‌دهد که با رنگ‌آمیزی پیکسل‌ها، نقش‌ها و اثرهای هنری مختص به خود را طراحی کرده و به‌ازای هر پیکسل، ارز دیجیتال پی ایکس دریافت کنند.

به زبانی ساده، این بازی مانند یک بوم نقاشی همگانی است که تمامی کاربران می‌توانند نقاشی‌های پیکسلی خود را طراحی کرده و نمادهای مختلفی را به تصویر بکشند. این بازی در ازای طرح‌های ایجاد شده و پیکسل‌هایی که هر کاربر ایجاد می‌کند، پاداش مشخصی در نظر گرفته و به آنها ایردراپ اهدا می‌کند.

ارز درون برنامه‌ای این بازی Not Pixel نام دارد که با نماد اختصاری PX معرفی شده است. این ارز دیجیتال که به‌زودی تحت عنوان ایردراپ به کاربران اهدا می‌شود، همچنان در مرحله فرآیند استخراج اولیه قرار داشته و کاربرانی که تعامل بیشتری با این بازی داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت ایردراپ ارزنده‌تر خواهند داشت.

آموزش بازی نات پیکسل (Not Pixel)

اکنون که بازی نات پیکسل کمی بیشتر آشنا شده‌اید، زمان آموزش نحوه انجام این بازی محبوب می‌رسد. در این بخش به ترتیب، به زبانی ساده، مراحل استفاده از این بازی اعم از راه‌اندازی ربات تلگرامی تا استفاده از بخش‌های مختلف آن را ارائه می‌دهیم.

  1. ابتدا برای دسترسی به بازی، در بخش جستجو تلگرام، نام NotPixel را بنویسید و یا با لینک مستقیم درج شده به ربات تلگرامی این بازی ورود کنید.
    ورود به بازی نات پیکسل
  2. پس از اجازه دسترسی به بات و انتخاب گزینه Start این بازی برای شما راه‌اندازی شده و نکاتی درباره بازی در ابتدا برای شما نمایان می‌شود.
    آموزش بازی نات پیکسل
  3. پس از دسترسی به بازی، مطابق آنچه که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، بومی پیکسلی بزرگی به نمایش درمی‌آید که حاصل نقاشی و فعالیت تمامی کاربران این بازی با رنگ‌آمیزی پیکسل‌ها از مدت‌زمان راه‌اندازی نات پیکسل تا به امروز است.
  4. برای انجام بازی، تنها کافی‌ست که طرح اصلی درج شده روی صفحه اصلی در سمت چپ را انتخاب کرده و مطابق آن طرح‌های در نظر گرفته شده را روی بوم با پیکسل‌ها رنگ‌آمیزی کنید. این بازی در هر 10 دقیقه به شما اجازه رنگ‌آمیزی 5 پیکسل را می‌دهد که با فعالیت بیشتر و ارتقا گزینه‌ها، تعداد آن افزایش می‌یابد.
  5. حال زمان تعامل شما با این بازی و درگیری با بخش‌های مختلف آن می‌رسد. برای نتیجه بهتر و شانس بیشتر در کسب ایردراپ، دعوت از دوستان و استفاده از بخش Earn نیز می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

لازم به ذکر است که این بازی با ادغام با ارز درون برنامه تلگرام یا همان تلگرام استارز، اجازه استفاده از گزینه‌هایی مانند TNT را می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید پیکسل‌های 5 در 5 در تصویر را نابود کرده و مجدد آنها را رنگ‌آمیزی کنید.

ویژگی‌های کلیدی بازی نات پیکسل

گستردگی بی‌اندازه بازی‌های تلگرامی مشابه نات پیکسل، همستر کامبت یا نات کوین، هر کاربر تازه‌وارد به این حوزه را به سمتی سوق می‌دهد که درباره ویژگی‌های کلیدی هر بازی تحقیق کرده و به‌طورکلی آن را ارزیابی کنند.  پس بیایید ویژگی‌های بازی نات پیکسل را بررسی کنیم.

دانلود دوازدهمین ماهنامه دامیننس

یک سال با دامیننس؛ سفری پر از تجربه و یادگیری

    وجود پیکسل‌های دائمی

    مهم‌ترین ویژگی بازی نات پیکسل، در وجود پیکسل‌های دائمی خلاصه می‌شود. در این بازی تمامی پیکسل‌های ایجاد شده توسط کاربران که نقش و نگارهای زیبایی را ایجاد کرده‌اند، دائمی بوده و مانند بوم نقاشی همیشگی در بازی ثبت می‌شوند.

    به زبانی ساده، تمامی طرح‌ها و المان‌های ثبت شده با پیکسل‌های بازی نات پیکسل در بازی دائمی هستند و حتی کاربران دیگر نیز می‌توانند با تعامل و همکاری یکدیگر نقش‌ها را تکمیل کرده و در این پروسه به کمک یکدیگر بیایند.

    فضای عاری از سیاست

    طرح‌های آزادی‌خواهانه مختلف روی بوم بازی نات پیکسل، به‌خوبی فضای عاری از سیاست آن را به تصویر می‌کشند. طرح‌های مربوط به آزادسازی پاول دورف مؤسس تلگرام و نمادهایی مانند صلح و نه به جنگ، همگی از هنرهای پیکسلی ارزشمندی به شمار می‌روند که در بازی Not Pixel برای همیشه ثبت شده‌اند.

    Boosts و گیم‌پلی تاکتیکی

    از بهترین ویژگی‌های این بازی جذاب می‌توانیم به اهمیت بخش Boosts و گیم‌پلی تاکتیکی در بین باقی پلیرها اشاره کنیم که به گفته ماهرترین بازیکنان نات پیکسل، بهترین نقش را در تسریع روند استخراج توکن PX دارد.

    به زبانی ساده، اگر برای انجام این بازی تاکتیک یا نقشه مشخصی داشته باشید، کار شما بسیار آسان‌تر است و می‌توانید با نقش‌ها و طرح‌هایی که در ذهن دارید، علاوه بر پیکسل‌های ماندگاری که ثبت می‌کنید، شانس بیشتری برای دریافت ایردراپ داشته باشید.

    این بازی در ابتدا راه‌اندازی بات، به‌ازای هر پیکسل رنگ‌آمیزی شده از سوی شما، 0.1 توکن پیکسل و به ازای هر پیکسلی که مجددا آن را رنگ‌آمیزی کنید، 1 پیکسل به شما اهدا می‌کند. این تعداد توکن PX اهدایی به شما با استفاده از بخش بوست ارتقا یافته و می‌تواند به برآیند کلی شما کمک کند.

    درنظرگرفتن جایزه با کد رفرال

    از دیگر ویژگی‌های مهم بازی Not Pixel، درنظرگرفتن جایزه‌ای قابل‌توجه برای کد رفرال دعوت از دوستان است. این بازی در ازای هر دعوت از دوستان، 8 عدد توکن PX را به همراه 16 درصد از استخراج کلی به شما پرداخت می‌کند.

    با زدن دکمه افزودن دوست (شکلک آدمکی که یک علامت + کنارش دارد) می‌توان به بخش دعوت دوست رسید.

    دعوت دوست در نات پیکسل

    این مقدار توکن در نظر گرفته شده برای پاداش، درصورتی‌که دوست شما اشتراک پریمیوم تلگرام را داشته باشد به 64 عدد توکن PX رسیده و با دعوت از بیش از 1000 دوست در دسته بندی رهبر در لدربورد قرار خواهید گرفت.

    کسب درآمد از طریق توکن PX

    مهم‌ترین وِیژگی بازی محبوب و بسیار جذاب نات پیکسل، ایجاد فضایی سرگرم‌کننده در غالب بازی نوستالژی با چاشنی کسب درآمد از طریق توکن درون برنامه‌ای PX است. در واقع، کاربران علاوه بر لذت‌بردن از این بازی جذاب، توانایی دریافت ایردراپ و کسب درآمد را از این توکن که به‌زودی در شبکه TON راه‌اندازی می‌شود، دارند.

    این توکن که با نام اختصاری PX شناخته می‌شود، به گفته رسمی پروژه در ماه نوامبر در صرافی‌ها لیست شده و فرایند ایردراپ اولیه برای کاربران انجام می‌پذیرد. در نتیجه، بسیاری از کاربران این بازی محبوب، می‌توانند با فعالیت در این بازی و استخراج توکن پیکسل، ایردراپ مناسبی را مانند نات کوین، داگز و دیگر بازی‌ها دریافت کنند.

    استفاده از ماشین ماینینگ

    بازی نات پیکسل، علاوه بر ایجاد فضایی پیکسلی برای ایجاد طرح و نقش‌های خاطره‌انگیز و نمادی، از ماشین ماینینگ نیز برای توکن PX استفاده می‌کند. در این بازی به‌ازای هر مقدار پیکسلی که ایجاد می‌کنید، به‌صورت روزانه به نسبت سطح کاربری و فعالیت شما، مقداری توکن PX به‌صورت خودکار استخراج می‌شود.

    استخراج یا ماینینگ در نات پیکسل

    این مقدار توکن استخراج شده بایستی هر 8 ساعت در بازی Claim شود. در غیر این صورت کاربر دیگر نمی‌تواند این مقدار توکن استخراج شده را دریافت و از آن در بازی استفاده کند.

    سیستم Proof-of-Canvas یا PoC در نات پیکسل چیست؟

    بازی نات پیکسل از سیستم نوآورانه‌ای برای مکانیزم استخراج خود به نام Proof-of-Canvas یا POC استفاده می‌کند. مکانیزم اثبات بوم، مشابه اجماع اثبات کار در بلاک چین بیت کوین است که در بازی نات پیکسل به‌ازای هر پیکسل ایجاد شده، پاداشی روزانه به کاربران به‌صورت خودکار اهدا می‌شود.

    این سیستم اثبات در بازی، در راستای هدف اصلی بازی، یعنی همکاری در ساخت آثار هنری تعیین شده در کادر بالایی بازی ایجاد شده است که به اثر پروانه‌ای نیز شناخته می‌شود. اثر پروانه‌ای در این بازی به این معناست که هر پیکسل ایجاد شده توسط بازیکنان می‌تواند تأثیر ماندگاری روی کل بوم در صورت ترکیب با دیگران و تعامل همگانی داشته باشد.

    این بازی در روزهای اولیه خود، کادر مشخصی را با تصویری از المان‌های حول پیام‌رسان تلگرام و بلاک چین TON داشته است که کاربران در گذشته بایستی پیکسل‌ها را مطابق آنچه که در تصویر می‌دیدند، ایجاد می‌کردند.

    بااین‌وجود، این بازی با گسترش قابل‌توجه بین کاربران، امروزه از هر گونه آثار هنری نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند هر گونه نقش‌ونگار دلخواه را با ذوق هنری خود ایجاد کرده و برای همیشه در بوم نات پیکسل ثبت کنند.

    رویدادهای بازی Not Pixel

    بازی Not Pixel برای ایجاد فضای رقابتی و تشویق کاربران به انجام بازی، از رویدادهای مختلف هفتگی پشتیبانی می‌کند که کاربران می‌توانند گروه‌ها و اسکواد‌های مختلفی را تشکیل داده و حتی به آنها بپیوندند.

    رویدادهای بازی Not Pixel

    به زبانی ساده، کاربران با دعوت از دوستان و فعالیت تحت‌نظر گروه‌ها و اسکوادها، می‌توانند به‌صورت کلی برایند خود را تقویت بخشیده و علاوه بر دریافت پاداش اولیه برای دعوت از دوستان، سرعت استخراج بالاتر و اجاره ساحت پیکسل‌های بیشتری در بازی داشته باشند.

    سیستم ماینینگ نات پیکسل چگونه کار می‌کند؟

    سیستم ماینینگ یا استخراج نات پیکسل، همان‌طور که در پیش بدان اشاره شد، بر مبنای پیکسل‌هایی است که در طول روز ایجاد می‌کنید. به زبانی ساده، این بازی در ازای هر پیکسلی که کاربر ایجاد می‌کند در هر 8 ساعت، مقدار مشخصی ارز درون برنامه PX را به صورت خودکار استخراج می‌کند که در منوی اصلی بازی قابل دریافت یا Claim است.

    سیستم ماینینگ نات پیکسل

    برای درک بهتر عملکرد بخش ماینینگ خودکار بازی، بهتر است به سراغ مثالی برویم:

    فرض کنید که در طول روز 15 پیکسل با فعالیت خود ایجاد کرده‌اید و به‌صورت پیش‌فرض، قدرت استخراج شما روی 0.1 پیکسل در طول روز قرار دارد. در این صورت با احتساب این قدرت استخراج و تعداد پیکسل‌هایی که ایجاد کرده‌اید، برای شما 1.5 توکن PX به صورت خودکار استخراج می‌شود که بایستی آن را دریافت کنید.

    این قدرت استخراج به‌ازای هر پیکسل، در بخش بوست قابل‌ارتقاست که با فعالیت بیشتر و پرداخت توکن PX می‌توانید آن را آپگرید کرده و به‌صورت خودکار، ارز درون برنامه‌ای بیشتری استخراج کنید. طبق الگوریتم بازی، دعوت از دوستان، استفاده از اسکوادها و مأموریت‌ها می‌توانند بر قدرت استخراج شما تأثیر به سزایی بگذارند.

    نحوه کسب درآمد از طریق بازی Not Pixel

    نحوه کسب درآمد از طریق بازی Not Pixel مشابه سایر بازی‌های تلگرامی است که با فعالیت پویا، دریافت توکن درون برنامه‌ای و انجام مأموریت‌ها، وضعیت شما توسط الگوریتم‌های بازی سنجیده شده و در لیست واجدین شرایط ایردراپ قرار می‌گیرید.

    به زبانی ساده، هرچه پیکسل‌های بیشتر و توکن‌های PX بیشتری در بازی جمع‌آوری کنید، شانس شما برای دریافت ایردراپ بیشتر بوده و می‌توانید با لیست‌شدن این توکن در صرافی‌ها، میزان توکنی که استخراج کرده‌اید را به فروش رسانده و کسب درآمد کنید.

    تاریخ ایردراپ نات پیکسل

    تاریخ رسمی ایردراپ نات پیکسل از سوی پروژه در ماه نوامبر (آبان‌ماه) تعیین شده است. با این حال تا زمان‌نگارش این مقاله روز دقیق آن مشخص نیست. در واقع، می‌توانیم این‌گونه تعبیر کنیم که فاز اولیه استخراج این بازی در ماه نوامبر پایان‌یافته و مقدار پاداشی که هر کاربر مستحق دریافت آن است، در این ماه تعیین می‌شود.

    ارتباط نات پیکسل با نات کوین

    ارتباط نات پیکسل با نات کوین همان‌طور که اشاره کردیم به بنیاد Ton Network بازمی‌گردد. زیرا، این بازی از اکوسیستم نات کوین بوده و توسط این ربات تلگرامی به‌تمامی کاربران تلگرام معرفی و پیشنهاد شده است.

    نات کوین
    خرید و فروش آسان نات کوین در بیت‌پین
    • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
    • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
    • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
    • بات‌های معامله‌گر متنوع
    • پشتیبانی ۲۴ ساعته
    خرید نات کوین

    همکاری نات کوین و بلاک چین تون نتورک که به‌صورت رسمی این بازی را راه‌اندازی کرده‌اند، از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این بازی است. زیرا، بسیاری معتقدند که این بازی می‌تواند مشابه نات کوین با پشتوانه رسمی پیام‌رسان تلگرام، پاداش ارزنده‌تری را به کاربران اهدا کند.

    توکنومیکس ارز PX

    ارز دیجیتال PX که توکن درون برنامه‌ای بازی نات پیکسل است، با درنظرگرفتن آنکه همچنان در فاز اولیه قرار دارد و لیست نشده است، توکنومیکس مشخصی ندارد. با این حال، انتظار می‌رود که با تکمیل فاز استخراج اولیه بازی و شروع فاز توزیع توکن، توکنومیکس آن برای کاربران قابل رویت باشد.

    آینده ارز PX

    آینده ارز دیجیتال PX، مانند هر توکن بومی بازی‌های تلگرامی و بلاک چینی در گرو فعالیت و کاربران بازی است. به زبانی ساده، هر چه این بازی در جذب کاربران بیشتر و همکاری‌های بیشتر، موفق‌تر شود، تقاضا برای خریدوفروش آن بیشتر شده و به دنبال آن ارزش آن نیز افزایش خواهد یافت.

    بااین‌وجود، آنچه که کاملاً بدیهی است، سازوکار این توکن به‌عنوان ارز دیجیتال بومی مربوط به بازی بلاک چینی است. زیرا، با درنظرگرفتن آنکه این توکن برای بازی طراحی شده و بسیاری از کاربران به‌قصد کسب ایردراپ در بازی فعالیت می‌کنند، نمی‌توانیم چشم‌انداز بلند مدت چندان درخشانی را برای آن متصور شویم.

    زیرا بسیار محتمل است که با تکمیل فاز ایردراپ بازی، بسیاری از کاربران، توکن‌های خود را به‌قصد کسب سود به فروش رسانده و فشار فروش بزرگی ایجاد کنند. با تمام این تفاسیر، قیمت این توکن و ارزش آن، به مؤلفه‌های دیگری مانند نحوه توزیع توکن و نقشه راه پروژه برای آینده توکن نیز گره‌خورده است.

    بهترین صرافی برای فروش PX کجاست؟

    بیت پین جزو بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای فروش ارز PX است. کاربران ایرانی می‌توانند پس از لیست‌شدن رسمی توکن، در سریع‌ترین زمان ممکن، توکن‌های خود را به صرافی بیت پین واریز کرده و با بهترین قیمت لحظه‌ای آن را به فروش برسانند.

    صرافی بیت پین، تمامی توکن‌های مربوط به بازی‌های تلگرامی که اعتبار مناسبی مانند نات پیکسل دارند، پس از لیست‌شدن رسمی آن در صرافی‌های معتبر، لیست می‌کند. در نتیجه، ایرانیان عزیز نیازی به صرافی‌های خارجی و مواجه‌شدن با چالش‌های مختلف استفاده از آنها به دلیل تحریم نداشته و می‌توانند در کمترین زمان ممکن، توکن‌های خود را در صرافی بیت پین به فروش برسانند.

    اگر کاربر بازی نات پیکسل هستید و قصد فروش دارایی خود را پس از دریافت ایردراپ دارید، کانال‌های رسمی صرافی بیت پین را دنبال کنید تا جدیدترین اخبار مربوط به این بازی مطلع شوید. این صرافی، پس از تعیین تاریخ دقیق توزیع توکن، تاریخ رسمی لیست‌شدن PX را به کاربران اعلام می‌کند.

    کلام پایانی

    بازی نات پیکسل (NotPixel)، از جدیدترین بازی‌های اکوسیستم گسترده نات کوین است که در مدت‌زمان بسیار کمی، به محبوبیت بالایی دست‌یافته است. این بازی با پشتوانه رسمی تلگرام، بازی نات کوین و بنیاد تون کوین، به عقیده بسیاری از کاربران، از مستعدترین بازی‌ها تلگرامی به شمار می‌رود.

    در این مقاله سعی کردیم که به زبانی ساده به آموزش انجام این بازی و بخش‌های مختلف آن بپردازیم. اگر کاربر این بازی هستید و بی‌صبرانه انتظار لیست‌شدن آن را می‌کشید، بهتر است همین امروز مقداری ارز دیجیتال تن کوین از آکادمی بیت پین خریداری کرده و برای فروش آن در صرافی بیت پین آماده باشید.

    نظر شما درباره بازی نات پیکسل چیست؟ به نظر شما این بازی محبوب می‌تواند مانند نات کوین و داگز ایردراپ ارزنده‌ای را به کاربران اهدا کند؟ اگر تجربه استفاده از این ربات تلگرامی را دارید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    سؤالات متداول

    • نات پیکسل چیست؟

    نات پیکسل، نوعی بازی وب 3 در بستر تلگرام است که با ایجاد پیکسل‌های رنگی در بوم نقاشی خود، علاوه بر قابلیت ایجاد نقش‌ها و طرح‌های مختلف، توکن PX را به کاربران خود پاداش می‌دهد.

    • نات کوین و نات پیکسل چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

    نات پیکسل مانند بازی داگز (Dogs) از بازی‌های اکوسیستم نات کوین به شمار می‌رود که با همکاری بلاک چین TON و تلگرام طراحی و راه‌اندازی شده است.

    • نات پیکسل روی چه بلاک چینی ساخته شده است؟

    نات پیکسل، مشابه پروژه مادر خود نات کوین، در بستر بلاک چین Ton راه‌اندازی شده است.

    • کدام کیف پول‌ها از نات پیکسل پشتیبانی می‌کنند؟

    با درنظرگرفتن راه‌اندازی نات پیکسل در شبکه TON، این بازی از تمامی کیف پول‌های رسمی شبکه TON، مانند تن کیپر، مای تون والت، تون هاب و… پشتیبانی می‌کند.

    محمد رجبی

    محمد رجبی

    من چند سالی هست که محقق بیت کوین‌ام و فکر می‌کنم بیت کوین، تنها تلاش موفق بشر برای دستیابی به آزادی مالی خواهد بود.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    آموزش جامع برداشت میم فای؛ نحوه فروش میم فای در ایران!

    اگر از نظر طراحی گرافیکی به میم فای نگاه کنیم، یکی از...

    آموزش کامل برداشت کتس و نقد کردن ارز CATS + تصاویر مراحل

    اگر تجربه بازی با سگ‌های سیاه‌وسفید تلگرام را داشته‌اید،...

    الماس همستر کامبت چیست؟ روش‌های افزایش الماس همستر کامبت!

    همانطور که می‌دانید، بازی همستر کامبت دقیقاً با پایان...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر