تحلیل بیت کوین (BTC)؛ ریزش بیشتری در راه است؟ | ۱۱ مهر

تاریخ: 11 مهر 1403
زمان مطالعه:  4 دقیقه
تحلیل بیت کوین (BTC)؛ ریزش بیشتری در راه است؟ | ۱۱ مهر

هفته گذشته، به دنبال تنش‌های خاورمیانه، بیت کوین تحت فشار فروش شدید قرار گرفت و با کاهش ارزش مواجه شد. قیمت این ارز دیجیتال از سطح ۶۶٬۰۰۰ دلار به ۶۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. طبق داده‌های سایت کوین گکو، بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ درصد از ارزش خود را از دست داده است. در حال حاضر، این ارز دیجیتال در محدوده ۶۱٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین (BTC)؛ از هفته گذشته تاکنون

باتوجه‌به نمودار تحلیل هفته گذشته، می‌توان مشاهده کرد، پس از انتشار تحلیل، قیمت با افزایش عرضه مواجه شد و از محدوده مقاومتی مشخص شده با اصلاح قیمت همراه بود. قیمت بیت کوین در ابتدا روند کوتاه صعودی را تجربه کرد و با ۵ درصد افزایش همراه بود. تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)پس از رسیدن به محدوده مقاومتی و افزایش فشار فروش، بیت کوین فاز شدید اصلاحی‌اش را آغاز کرد و با ریزش قیمت همراه بود. بیت کوین از سطح مقاومتی‌اش حدود ۹ درصد ریزش را در نمودار خود ثبت کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت

با بررسی نمودار ۴ ساعته بیت کوین، متوجه می‌شویم بیت کوین همواره در حال حرکت در فشردگی خود است.

بیت کوین
خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید بیت کوین

در حال حاضر قیمت به محدوده حمایتی کوتاه‌مدت خود رسیده است. اگر این ناحیه حفظ شود، احتمال دارد شاهد یک حرکت صعودی در کوتاه‌مدت باشیم. با این حال، روند میان‌مدت همچنان نزولی است و ممکن است قیمت اصلاحات بیشتری را تجربه کند.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)باتوجه‌به تصویر، در حال حاضر چند ناحیه مهم عرضه و تقاضا برای بیت کوین وجود دارد که این نواحی عبارت‌اند از:

  • سطح استاتیک حمایت و تقاضا در قیمت 60 الی 62 هزار دلار
  • سطح استاتیک حمایت و تقاضا در قیمت 57٬590 دلار
  • ناحیه حمایت و تقاضا در قیمت ۵۰ الی ۵۳ هزار دلار
  • ناحیه عرضه و مقاوت واقع در 66 و 69 هزار دلار
  • همچنین سایر نواحی مهم برای بیت کوین بصورت دقیق در نمودار قابل مشاهده است

بررسی فاندامنتال بیت کوین

در این بخش به بررسی داده‌های فاندامنتال بیت کوین می‌پردازیم.

دانلود دوازدهمین ماهنامه دامیننس

یک سال با دامیننس؛ سفری پر از تجربه و یادگیری

    نسبت نهنگ‌ها در صرافی‌ها

    در حال حاضر، نسبت نهنگ‌ها در صرافی‌ها به زیر میانگین ۵۰ روزه رسیده که ممکن است به صعود موقت قیمت بیت‌کوین منجر شود.
    نسبت نهنگ‌ها در صرافی‌ها

    در روزهای اخیر، این شاخص با ایجاد سقف و کف‌های بالاتر همراه بوده و به دلیل افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک، انتظار می‌رود که کاهش فعلی موقتی باشد و شاخص دوباره روند صعودی خود را آغاز کند، که این امر ممکن است به کاهش قیمت بیت‌کوین منجر شود.

    خالص جریان صرافی‌ها

    روند نزولی این شاخص به تدریج کاهش یافته و خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها کمتر شده است.

    خالص جریان صرافی‌هااین شاخص اکنون بالاتر از میانگین 50 روزه قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که کاهش آن موقتی باشد. در روزهای آینده، با افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک، ممکن است این شاخص دوباره صعودی شود که می‌تواند عرضه بیشتری به بازار بیاورد و به کاهش قیمت بیت‌کوین منجر شود.

    سخن پایانی

    تحلیلگران در دنیای ارزهای دیجیتال نظرات گوناگونی درباره آینده بیت کوین دارند. برخی از این کارشناسان با دیدی مثبت به آینده نگاه می‌کنند و بر این باورند که بیت کوین در مسیر صعود به سمت سطوح بالاتر قرار دارد. از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران با دیدی محتاطانه‌تر عمل کرده و نگران احتمال اصلاح قیمت بیت کوین هستند. در مجموع، این اختلاف نظرها نشان‌دهنده پیچیدگی و عدم قطعیت موجود در بازار ارزهای دیجیتال است و سرمایه‌گذاران باید با دقت بیشتری به تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها توجه کنند.

    پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مفاهیم مرتبط با سرمایه‌گذاری، مطالب زیر را مطالعه کنید:

    توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

    پرهام نوربخش

    پرهام نوربخش

    من یه تحلیلگرم که بیشتر ارزهای دیجیتال رو بررسی می‌کنم و عاشق رصدکردن بازار و پیداکردن فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری هستم. همیشه سعی می‌کنم از جدیدترین اخبار و تحولات بازار باخبر باشم. علاقه دیگه من تصویربرداری و طبیعت‌گردی هست و به نظرم طبیعت یه منبع بی‌نظیر از زیبایی و آرامشه.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر