چگونه بیت کوین و آزادی مالی را برای نسل زد (Gen-Z) تعریف کنیم؟

تاریخ انتشار: 30 خرداد 1403 | آخرین به‌روزرسانی: 20 شهریور 1403
زمان مطالعه:  3 دقیقه
چگونه بیت کوین و آزادی مالی را برای نسل زد (Gen-Z) تعریف کنیم؟

بدون شک نسل زد دوستدار و عاشق تکنولوژی است. آنها که از روز اول با فناوری بزرگ می‌شوند، درک ذاتی از سیستم‌عامل‌های دیجیتال دارند و به راحتی در دنیای آنلاین زندگی می‌کنند. آشنایی این نسل با فناوری باعث می‌شود که آنها به طور طبیعی به سمت نوآوری‌هایی مانند بیت کوین که اغلب به آن Internet of Money می‌گویند، تمایل پیدا کنند. با این حال، استراتژی‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی، بیلبوردها و آگهی‌های تلویزیونی برای این مخاطبان جذاب نیست. حال چگونه می‌توانید به این نسل پر شور و هیجان دسترسی پیدا کنید؟

درک تفاوت‌های نسلی

قبل از بررسی استراتژی‌های بازاریابی موثر برای نسل زد، اجازه دهید آنها را با نسل‌های قبلی مقایسه کنیم.

درک تفاوت‌های نسلی

نسل زد (Gen-Z):

  • با یک گوشی هوشمند در دستانشان متولد می‌شوند. (احتمالاً منظور از این جمله را درک کردید)
  • با تمایل زیادی به فناوری؛ آن‌ها هرگز در جهانی بدون اینترنت زندگی نمی‌کنند.
  • برای اخبار و سرگرمی، به شدت به برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Tik-Tok اعتماد دارند.
  • برای ارتباطات شخصی ارزش قائل می‌شوند.

نسل هزاره (Gen-Y):

  • بومی‌های اصلی دیجیتال (اگرچه در جذب فناوری کمی کندتر است).
  • فناوری را به عنوان بخشی ضروری از زندگی روزمره پذیرفته‌اند.
  • در استفاده از رسانه‌های اجتماعی ماهر است؛ اما به اندازه Gen-Z به آن متکی نیست.
  • در این نسل، همه چیز در مورد یافتن تعادل بین کار و زندگی و اولویت دادن به تجربیات است.
دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

    نسل ایکس (Gen-X):

    • انتقال از فناوری آنالوگ به دیجیتال را تجربه کرده است.
    • برای اخبار و سرگرمی به رسانه‌های سنتی متکی است.
    • ثبات و امنیت را در اولویت قرار می‌دهد.

    اکنون که متوجه شدید نسل زد چه کسانی هستند و تفاوت‌های بین نسل‌ها را درک کردید، بیایید به بخش بازاریابی (مارکتینگ) برویم.

    پیام‌هایی که با نسل زد طنین‌انداز می‌شوند

    اصالت کلید اصلی است

    نسل زد می‌تواند اصلی نبودن را از یک مایل دورتر تشخیص دهد. بازاریابی شما باید واقعی، شفاف و قابل ارتباط باشد. پرهیز از وعده‌های کرکی و پوچ؛ محصول واقعی را تحویل دهید.

    شخصی‌سازی و تعامل

    آن‌ها هوس شخصی‌سازی و تجارب متناسب را دارند. نسل زد می‌خواهد دیده و شنیده شود، بنابراین مطمئن شوید که برای درک آنها وقت می‌گذارید. در بازاریابی خود، به آنها کمک کنید تا مشکل را شناسایی کنند (با آموزش آن‌ها)، سپس خدمات یا محصول خود را به عنوان راه حل در جلوی آن‌ها بگذارید.

    محتوای آموزشی

    نسل زد مشتاق خودسازی و یادگیری است. بازاریابی شما باید با آموزش یا سرگرم‌کردن آنها ارزش‌افزوده‌ای ارائه دهد. ایجاد محتوای آموزشی قابل‌هضم مانند کتاب‌های الکترونیکی رایگان، ویدیوها، الگوهای رفتاری با درس‌های کوتاه و کاربردی را در نظر بگیرید. نمونه مورد علاقه این نسل می‌تواند محتوای آموزشی عالی My First Bitcoin باشد.

    شفافیت باعث ایجاد اعتماد می‌شود

    شفافیت در برخورد با این نسل (یا هر نسل دیگری) بسیار مهم است. آنها می‌خواهند بدانند دقیقاً به چه چیزی وارد می‌شوند، محصول شما چگونه کار می‌کند و چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند. هرچه صادق‌تر باشید، احتمال بیشتری برای جلب اعتماد آنها خواهید داشت.

    میم و شکلک‌ها

    نسل زد زبان منحصربه‌فرد خود را دارد که پر از شکلک‌ها، میم‌ها و اختصارات است. اگر می‌خواهید توجه آنها را جلب کنید، حتماً در بازاریابی خود به زبان آنها صحبت کنید. هر چه بیشتر شبیه محتوای مورد علاقه آن‌ها در اختیارشان بگذارید و نه یک تبلیغ، بهتر کار می‌کند.

    از محتوای ویدئویی کوتاه استفاده کنید

    نسل زد محتوای سریع و جذاب را ترجیح می‌دهد. ویدیوهای کوتاه در پلتفرم‌هایی مانند TikTok، Instagram Reels و YouTube Shorts می‌توانند به طور موثر توجه آنها را جلب کنند. طبق گزارش HubSpot، نسل زد بیش از چهار ساعت در روز را در سیستم‌عامل‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیک‌تاک صرف می‌کند. ویدیوهای کوتاه آموزنده و سرگرم‌کننده ایجاد کنید که مزایای بیت کوین، توصیفات کاربران و نکات سریع سرمایه‌گذاری در بیت کوین را به نمایش بگذارد.

    نسل زد

    انتخاب کانال‌های مناسب

    ارتباط موثر با نسل زد نیازمند یک رویکرد استراتژیک برای انتخاب پلتفرم است. بسته به اندازه تیم و بودجه خود، یک، دو یا همه را از اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک، اسنپ چت، پادکست و یوتیوب انتخاب کنید. این پلتفرم‌ها داستان‌سرایی جذابی را امکان‌پذیر می‌کنند که ترجیح Gen-Z برای محتوای کوچک و قابل اشتراک‌گذاری را جلب می‌کند.

    اینفلوئنسر مارکتینگ نیز می‌تواند جذاب باشد. نسل زد اغلب به نظرات «شخصیت‌های آنلاین» مورد علاقه خود اعتماد می‌کند و برای آنها ارزش قائل می‌شود، بنابراین تشویق آنها به صحبت در مورد محصول شما منجر به افزایش آگاهی و اعتبار برند شما می‌شود. همکاری با میکرو اینفلوئنسرها با پیروی از Gen-Z کاملاً مؤثر و مقرون‌به‌صرفه است.

    در سطح محصول، همان اصول همیشگی اعمال می‌شود – همراه با خدمات فوق‌العاده، ارائه ارزش افزوده (گیمیفیکیشن، درس‌ها، اخبار، و غیره) منجر به تعامل عمیق‌تر می‌شود، زیرا Gen-Z از تجربیات تعاملی و همه‌جانبه استقبال می‌کند که منجر به وفاداری طولانی‌مدت و رشد می‌شود.

    بازاریابی برای Gen-Z چندان متفاوت از نسل‌های دیگر نیست – برای درک آنها زمان بگذارید، پیام‌های فروش را در هر تعاملی برای آنها اسپم نکنید، و در عوض، ارزش ارائه دهید: واقعی و سرگرم‌کننده باشید. هرچه بیشتر بتوانید از بازاریابی شما لذت ببرند، احتمال بیشتری وجود دارد که برند شما را در آغوش بگیرند.

    منبع: Bitcoin Magazine

    محسن صالح

    محسن صالح

    من محسن هستم که در شبکه‌های اجتماعی با نام «گریزلی» فعالیت می‌کنم. شیفته‌ی بیت‌کوین و آزادی مالی هستم که این شبکه به کاربران خودش میده.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    نگاهی به وایت پیپر انکر (ANKR) با پیشروی آن در وب 3

    انکر (Ankr 2.0) به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های وب...

    مروری بر وایت پیپر اتریوم کلاسیک (ETC)؛ فلسفه و ساختار این پروژه

    اتریوم کلاسیک با جدا شدن از شبکه اصلی اتریوم و پایبندی به...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر