چه زمانی بیت کوین به 100 هزار دلار می‌رسد؟ آیا تاریخ دوباره تکرار می‌شود؟

تاریخ: 7 آبان 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
چه زمانی بیت کوین به 100 هزار دلار می‌رسد؟ آیا تاریخ دوباره تکرار می‌شود؟

بهبود اخیر قیمت بیت کوین، باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها برای رسیدن سقف تاریخی جدیدی شده است، و در این بین، سطح 100,000 دلار به عنوان قله ایده‌آل بعدی در نظر گرفته می‌شود. سوال اصلی اینجاست که چنین احتمالی چه زمانی می‌تواند رخ دهد و آیا اصلاً امکان‌پذیر هست یا خیر؟

تحلیلی که توسط TradingShot، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در 26 اکتبر منتشر شد، تا حدودی به این سوالات جواب می‌دهد؟

تجزیه و تحلیل حاصل از داده‌های تاریخی و زمان‌بندی رالی‌های قبلی نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند یک صعود 310 درصدی را تجربه کند که این دارایی را در یکی از چهار ماه احتمالی در سال 2024 به مرز 100 هزار دلار می‌رساند.

این تحلیلگر اشاره کرد:

بر اساس این محدوده‌ها، ما می‌توانیم انتظار افزایش 310 درصدی بیت کوین را داشته باشیم، که باعث رسیدن به سطح روانی و بسیار مهم 100 هزار دلاری خواهد شد، چه در ژانویه 2024، می 2024، جولای 2024 یا اکتبر 2024.

بر اساس گزارش TradingShot، بیت کوین از سال 2015 تاکنون، دو افزایش 310 درصدی را در هر یک از چهار چرخه قبلی تجربه کرده است. مدت زمانی که طول کشید تا این رالی‌ها به وقوع بپیوندند، متفاوت است: کوتاه‌ترین آن چهار ماه (120 روز) و طولانی‌ترین آن 13 ماه (395 روز) طول کشیده است.

مهم‌تر از همه، این تحلیلگر گفت که چرخه کنونی شاهد چنین رالی نبوده است. این منجر به این سوال جالب می‌شود که چه زمانی ممکن است رالی 310% بعدی رخ دهد و بیت کوین را به سطح 100,000 دلار برساند.

کاتالیزور اصلی بیت کوین برای رسیدن به 100 هزار دلار

با این حال، بسیاری عقیده دارند برای اینکه بیت کوین بتواند چنین صعودی را تجربه کند، به یک کاتالیزور قابل توجه نیاز دارد. یکی از عوامل مهم، معرفی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) است. پیش‌بینی تصویب ETF اسپات بیت کوین برای مدتی موضوع بحث اصلی در کامیونتی بوده است و پتانسیل ایجاد علاقه و تقاضای قابل توجهی در بازار را دارد.

این تحلیل با تاکید بر این که رالی‌هایی با چنین بزرگی به طور تصادفی و بدون دلیل اتفاق نمی‌افتند، به پایان رسید. زمان و مقیاس رالی به عوامل مختلفی از جمله توجه رسانه‌ها، آگاهی از بازار و تقاضای کلی برای بیت کوین بستگی دارد.

شایان ذکر است که بیت کوین در حال حاضر در تلاش است که از مرز 35,000 دلار عبور کند و پس از هفته‌ها معامله در فاز تثبیت، به بالاترین سطح تاریخ خود دست یابد. قابل ذکر است که در بیشتر ایام سال، بیت کوین در محدوده 25,000 تا 30,000 معامله شده است.

افزایش اخیر قیمت بیت کوین تا حد زیادی با گمانه‌زنی‌های فزاینده در مورد تایید ETF بیت کوین تقویت شده است. بسیاری از کارشناسان صنعت بر این باورند که تایید این دسته از دارایی‌ها در چند ماه آینده رخ خواهد داد. بهبود اخیر قیمت بیت کوین باعث شده است که ارزش بازار آن، از برخی غول‌های مالی سنتی از جمله تسلا فراتر رود.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

تحلیل تکنیکال استورج (STORJ): فرصت خرید وجود دارد؟ | ۲۶ مهر

ارز دیجیتال استورج (STORJ) راه حل منبع‌بازی برای ذخیره فایل...

تحلیل تکنیکال سولانا (SOL): ادامه روند فعلی یا تغییر روند؟ | ۲۵ مهر

ارز دیجیتال سولانا که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازار...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر