پیش‌بینی 10 کارشناس از قیمت بیت کوین برای سال 2024

تاریخ: 25 شهریور 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
پیش‌بینی 10 کارشناس از قیمت بیت کوین برای سال 2024

اگرچه بیت کوین اخیراً، همراه با کل بازار ارزهای دیجیتال، رکود را پشت سر گذاشته است، اما تعداد از کارشناسان درباره آینده بلندمدت آن خوش‌بین هستند و خوش‌بین‌ترین آنها، حتی قیمت 1 میلیون دلاری را برای آینده این رمزارز، دور از ذهن نمی‌دانند.

نویسنده کتاب “Undressing Bitcoin”، مشاور بازاریابی و مجری پادکست Layah Heilpern، نظرات ده نفر از کارشناسان و شرکت‌های مالی و سرمایه‌گذاری را به همراه پیش‌بینی‌های آنها برای قیمت بیت کوین در آینده در یک توییت به اشتراک گذاشته شده است.

تیم دریپر

تیم دریپر

نفر اول، تیم دریپر است که در ابتدا پیش‌بینی کرده بود بیت‌کوین تا ژوئن 2023 به قیمت 250,000 دلار می‌رسد، اما بعداً پیش‌بینی خود را برای سال 2025 به عقب انداخت و اظهار داشت که انتظار نداشت قانون‌گذاران ایالات متحده، تا این حد به این صنعت حمله کنند.

در همین حال، یکی از پیشگامان اولیه در حوزه ارزهای دیجیتال و مدیر عامل شرکت بلاک چین Blockstream، آدام بک، در ماه آگوست اظهار داشت که بیت‌کوین می‌تواند قبل از هاوینگ سال 2024 به 100,000 دلار برسد، همان رقمی که توسط رابرت کیوساکی ارائه شده بود، که اخیراً گفت قیمت بیت کوین، حتی می‌تواند در صورت سقوط اقتصاد جهانی، به یک میلیون دلار افزایش یابد.

در عین حال، 1 میلیون دلار تا سال 2030 هدف قیمت بیت کوین است که توسط کتی وود، مدیر عامل دارایی جهانی ARK Investment Management، در ژوئن 2023 نیز پیش‌بینی شده بود و تکرار کرد که «بیت کوین یک محافظ در برابر تورم است». دیدگاهی که توسط بسیاری از کارشناسان دیگر نیز به اشتراک گذاشته شده است.

مایک نووگراتز

مایک نووگراتز

در ماه جولای، مایک نووگراتز، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دیجیتال گلکسی دیجیتال، گفت که بیت کوین به دلیل سرعت پذیرش و ویژگی‌های منحصر به فردش، از جمله «طراحی شده برای ضد تورم بودن و ذخیره ارزش، بدون شک در پنج سال آینده به 500,000 دلار خواهد رسید.»

علاوه بر این، تام لی، یکی از بنیانگذاران Fundstrat Global Advisors معتقد است که بیت کوین تا پایان سال 2024 به سمت 180,000 دلار پیش می‌رود، به خصوص اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را تایید کند.

آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران صرافی رمزارز BitMEX، قیمت 70,000 دلاری را محتمل‌ترین سناریویی می‌داند که با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دست‌یافتنی است.

آنچه شرکت‌ها می‌گویند

از سوی دیگر، غول بانکداری سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی جی پی مورگان چیس در برآورد خود کمی محافظه‌کارتر است و 45,000 دلار را به عنوان یک سناریوی صعودی قیمت برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کند، مشروط بر اینکه از نظر ریسک یا شرایط حجمی برابر با طلا در پرتفوی سرمایه‌گذاران باشد.

تیم پانترا کپیتال

تیم پانترا کپیتال

تیم پانترا کپیتال، یکی از نام‌های پیشرو در مدیریت دارایی‌های کریپتو، پیش‌بینی کرد که بیت کوین در آینده می‌تواند در طول هاوینگ بعدی خود به حدود 148,000 دلار برسد؛ اگر روندهای گذشته تکرار شود.

در همین حال، استاندارد چارترد، یکی از بانک‌های بین‌المللی پیشرو در بریتانیا، که از طریق زیرمجموعه خود Zodia Custody، بیت کوین و کریپتو را در اتحادیه اروپا به مشتریان خود ارائه می‌کند، اخیراً پیش‌بینی اولیه 100,000 دلاری خود در پایان سال 2024 برای بیت کوین را به 120,000 دلار افزایش داده است.

در نهایت، هایلپرن پیش‌بینی 75,000 دلاری خود را به لیست اضافه کرد و جدول زمانی دستیابی به این هدف قیمتی را در مقطعی در سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته است.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

پیتر تاد بعد از مستند HBO مخفی شده است!

پیتر تاد، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین، پس از آنکه...

تحلیلگر مطرح بازار: بیت کوین از این فاز تثبیت خارج خواهد شد

معامله‌گری که رشد ناگهانی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳...

دیدگاه‌ها 5 دیدگاه
در پاسخ به دیدگاه کاربر
  1. مصطفی ارشد
    مصطفی ارشد | 8 دی 1402

    دلار در کوتاه مدت مثلا دو دهه آینده باید به دلیل رکود اقتصادی به شدت در برابر بیت کویین بی ارزش بشه، اما خود بیت کویین هم چون پشتوانه اش انرژی است و احتمالا در آینده نزدیک انرژی بسیار قابل دسترس باشه، بیت کویین فراوان میشه و قیمتش بشدت کاهش پیدا میکنه، اما بیت کویین تبدیل میشه به ارز و پول آینده.

  2. عماد
    عماد | 23 آبان 1402

    دلار در کوتاه مدت مثلا دو دهه آینده باید به دلیل رکود اقتصادی به شدت در برابر بیت کویین بی ارزش بشه، اما خود بیت کویین هم چون پشتوانه اش انرژی است و احتمالا در آینده نزدیک انرژی بسیار قابل دسترس باشه، بیت کویین فراوان میشه و قیمتش بشدت کاهش پیدا میکنه، اما بیت کویین تبدیل میشه به ارز و پول آینده.

  3. حمید
    حمید | 11 آبان 1402

    دلیلی ام برای این حرفت داری

  4. فرهاد
    فرهاد | 20 مهر 1402

    همشون یه مشت قمار بازن
    بیت کوین تا ۷۰۰۰ دلار میاد پایین.

    • کیان رنجبر
      کیان رنجبر | 21 آبان 1402

      بر چ اساس این حرف پوچ رو میزنید ؟ ایا مدرکی بر این تحلیل می توانید ارائه بدهید ؟