پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار کریپتو در آگوست 2023

تاریخ انتشار: 10 مرداد 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  3 دقیقه
پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار کریپتو در آگوست 2023

در ماه جولای علی‌رغم روندی نسبتاً رنج در بیت کوین و اتریوم، خرس‌ها دست بالاتر را در کل بازار داشتند و کندل ماهانه قرمز بسته شد. البته ماه جولای برای برخی از آلت کوین‌ها کمی بهتر از بیت کوین بود و استثناهایی هم وجود داشت. با در نظر گرفتن این موضوع و شروع ماه آگوست، در این مطلب به پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال برای ماه جدید خواهیم پرداخت.

احتمال عملکرد بهتر آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت کوین

دامیننس بیت کوین (BTC.D) از پایین‌ترین سطح خود یعنی 39 درصد در سپتامبر 2022 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش در فوریه 2022 شتاب بیشتری گرفت و کمی بعد این شاخص از سطح مقاومت 48 درصد عبور کرد.

این شکست رو به بالا بسیار مهم بود؛ زیرا این مقاومت برای مدت طولانی مانعی بزرگ شده بود. شکستن چنین مقاومت بلندمدتی اغلب منجر به حرکت‌های صعودی قابل توجهی می‌شود. این باعث شد که دامیننس در ماه ژوئن به بالاترین سطح 52.20% برسد.

با اضافه کردن اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) به نمودار هفتگی دامیننس مشاهده می‌شود که این اندیکاتور در منطقه اشباع خرید است و تقریباً در بالاترین حد خود قرار دارد. در روندهای تاریخی گذشته، با رسیدن RSI به این سطوح، دامیننس روندی نزولی را تجربه کرده است.

همچنین دامیننس بیت کوین از سطح مقاومت فیبوناچی اصلاحی 0.382 ریجکت شده است که امکان نزول این شاخص را تقویت می‌کند.

در نتیجه، این امکان وجود دارد که دامیننس تا سطح 48 درصد کاهش یابد – که اکنون تبدیل به حمایت شده است. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالاً عملکردی بهتر از بیتکوین را ثبت خواهند کرد.

با این حال، اگر دامیننس روندی صعودی در پیش گیرد و به بالای 52 درصد نفوذ کند، این سناریو نامعتبر خواهد بود. در این صورت، دامیننس این پتانسیل را دارد که تا سطح 60 درصد افزایش یابد.

دانلود کتابچه نحوه دریافت وام با ارزهای دیجیتال

در این کتابچه با نحوه دریافت وام با ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوید. از نحوه ثبت‌نام تا آشنایی با مزایا و معایب این گونه وام‌ها مطلع می‌شوید.

    احتمال افزایش 10 درصدی اتریوم در برابر بیت کوین

    حال به سراغ نمودار اتریوم در برابر بیت کوین (ETH/BTC) برویم. این جفت از سپتامبر 2022 سقوط کرده است. در حالی که این کاهش به معنای نزولی بودن روند است، این حرکت در داخل یک گوه نزولی نیز مهار شده است. گوه نزولی اغلب یک الگوی صعودی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین، خروج احتمالی از آن محتمل‌ترین سناریوی قیمت در آینده است.

    علاوه بر این، چندین نشانه دیگر وجود دارد که نشان می‌دهد احتمال شکست و خروج از گوه محتمل‌ترین سناریو است.

    اتریوم بعد از رسیدن به خط پایینی گوه واکنش مثبت نشان داد. این جهش باعث بازیابی سطح پشتیبانی فیبوناچی اصلاحی 0.618 شد. هر دوی اینها نشانه‌های صعودی محسوب می‌شوند. از دست ندادن سطح %61.8 درصد بسیار مهم است؛ زیرا اغلب به عنوان سطحی طلایی در نظر گرفته می‌شود و احتمالاً بار روانی بر بازار تحمیل می‌کند.

    در یک سناریوی نزولی، بستن کندل در زیر خط حمایت گوه به این معنی است که روند ادامه‌دار خواهد بود. در این صورت، انتظار می‌رود که قیمت به حمایت بعدی در 0.050 سقوط کند.

    احساسات مثبت نسبت به دوج کوین

    آخرین بخش را به دوج کوین اختصاص دادیم. این میم کوین از سقف تاریخی خود در می 2021، زیر خط مقاومت نزولی داینامیک قرار گرفته است. این مقاومت به مدت 805 روز قیمت را همراهی کرده است.

    قیمت DOGE سرانجام هفته گذشته توانست از زیر این مقاومت خارج شود – هرچند شکستی ضعیف بوده است. اما اغلب چنین ساختارهای طولانی‌مدت منجر به یک حرکت رو به بالا می‌شود، زیرا به این معنی است که اصلاح به پایان رسیده است. در حالی که قیمت DOGE هنوز رالی صعودی را آغاز نکرده است، از زمان شکست فوق‌الذکر به تدریج به سمت بالا حرکت کرده است.

    همچنین RSI هفتگی نیز اخیراً به بالای 50 رسیده است که نشان‌دهنده دست بالاتر گاوها در بازار است.

    ناحیه مقاومت مهم بعدی برای این میم کوین 0.16 دلار است که نیاز به رشدی بیش از 100 درصدی نسبت به قیمت فعلی دارد. با توجه به شکست مقاومت بلندمدت و احساسات مثبت پیرامون این کوین، رسیدن به این قیمت دور از ذهن نیست.

    مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط برای اهداف آموزشی هستند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

    مبین حسینی

    مبین حسینی

    زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:
    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر