115 سال حبس در انتظار سم بنکمن

تاریخ انتشار: 8 تیر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
115 سال حبس در انتظار سم بنکمن

سقوط صرافی FTX زمین‌لرزه‌ای را در دنیای ارزهای دیجیتال و مالی ایجاد کرد که هنوز هم اثرات آن احساس می‌شود. پس از فروپاشی، بنیانگذار آن سم بنکمن (SBF)، با اتهامات متعدد جنایی از جمله کلاهبرداری، پولشویی و رشوه‌خواری مواجه شد. بنکمن که در صورت مجرم شناخته شدن با بیش از 115 سال حبس روبرو می‌شود، در ماه می اقدام به رد ده مورد از 13 اتهام علیه خود کرد. با این حال، بر اساس تصمیم اخیر دادگاه، این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است و تضمین می‌کند که بنیانگذار FTX با حبس ابد روبرو خواهد شد.

در 8 می، وکلای بنکمن چندین درخواست برای رد ده مورد از 13 اتهام جنایی علیه بنیانگذار FTX ارائه کردند. آنها استدلال کردند که برخی از این اتهامات تکراری، مبهم یا ناقض معاهدات استرداد هستند.

با این حال، یک قاضی فدرال در حکمی در روز سه‌شنبه، 27 ژوئن، این درخواست‌ها را رد کرد.

قاضی لوئیس کاپلان از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، درخواست‌های مطرح شده توسط وکلای بنکمن را به عنوان «موضوعی بی‌اساس» تعریف کرد و افزود که این اتهامات مطابق با استانداردهای قانونی است.

Excerpt of court ruling on SBF’s motions to dismiss.

به طور مشابه، قاضی کاپلان در پاسخ به استدلال‌هایی مبنی بر اینکه اتهامات مطرح شده علیه بنیانگذار FTX پس از خروج وی از باهاما، پیمان استرداد را نقض می‌کند، تاکید کرد که بنکمن فاقد جایگاه لازم برای طرح این موضوع است و استدلال می‌کند که این موضوع برای کشور استرداد کننده محفوظ است.

بنکمن برای اتهامات پیش از استرداد در ماه اکتبر محاکمه خواهد شد، در حالی که دادگاه برای اتهامات پس از استرداد که مستلزم رضایت از باهاما است، برای مارس 2024 تعیین شده است. رئیس سابق FTX در تمامی اتهامات اظهار بی‌گناهی کرده است.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر