هوش مصنوعی و کریپتو در حال ترکیب شدن برای ایجاد عصر جدیدی از وب 3

تاریخ انتشار: 20 خرداد 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 21 خرداد 1402
زمان مطالعه:  4 دقیقه
هوش مصنوعی و کریپتو در حال ترکیب شدن برای ایجاد عصر جدیدی از وب 3

چرخه‌های هایپ فناوری که مردم را هیجان‌زده می‌کند، به اندازه تغییر فصول همیشه مورد انتظار است. هایپ امسال پیرامون هوش مصنوعی (AI) است. ChatGPT یا دنیای تجارت را نجات می‌دهد یا آن را خودکار می‌کند. برنامه‌های Stable Diffusion و Lensa یا می‌خواهند تجارت هنری را از بین ببرند یا دنیای جدیدی از خلاقیت را به روی تازه‌واردانی با ایده‌های بزرگ بگشایند. مانند همه نوآوری‌ها، این ابزارها به همان اندازه که استفاده خوش‌بینانه را ترسیم می‌کنند، به سوالات و نگرانی‌هایی نیز منجر خواهند شد.

خوشبختانه، یک نوآوری تکنولوژیکی دیگر، Web3، می‌تواند هوش مصنوعی را به سمتی قابل مدیریت و دموکراتیک سوق دهد. تفاوت را می‌توان با بررسی چرخه‌های هایپ قبلی پیرامون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR & AR)، که به بودجه‌های کلان، تیم‌های بزرگ و سخت‌افزار حجیم نیاز داشت، مشاهده کرد.

در حالی که بازیکنان بزرگی در Web3 وجود دارد، این حوزه فضایی برای هر کسی است که می‌خواهد جزئی از آن باشد و تأثیر بگذارد. و حداقل برای امروز، همین امر در مورد هوش مصنوعی نیز صادق است. این فناوری‌ها با هم پدید آمده‌اند تا تکنولوژی را تبدیل به حوزه‌ای حاصل از ترکیب چند بازیکن کنند (Multiplayer)؛ و به طور خاص، Web3 و هوش مصنوعی، هنر را دموکراتیزه می‌کنند و آن را برای سازندگان بیشتری در دسترس قرار می‌دهند.

ابزارهای هنری هوش مصنوعی ایجاد اثر با کد را در دسترس همه قرار می‌دهند

تماشای چندین سال آینده جذاب خواهد بود که برنامه‌های هنری هوش مصنوعی با هنرمندان در دادگاه در مورد منبع تصاویری که ابزارهای آنها آموزش دیده‌اند و اینکه آیا ابزارهای آنها اسپم کردن افراد یا ایجاد بدافزار را آسان می‌کند یا خیر، جذاب خواهد بود. اما برای بسیاری از سازندگان، این ابزارها به سرعت در جریان کاری آن‌ها ادغام شده‌اند. OpenAI در کمتر از پنج روز از صفر به بیش از یک میلیون کاربر رسید.

تقاضای واضحی برای ابزارهایی وجود دارد که به مردم کمک می‌کند محتوای نوشتاری و بصری را به سرعت ایجاد کنند. برای سازندگانی که در ایده‌ها و درخواست‌ها خوب هستند؛ اما خود هنرمندان ماهری نیستند، دسترسی به برنامه‌های متن به تصویر بسیار هیجان‌انگیز است. توانایی کانسپت کردن ایده‌های خود می‌تواند به معنای ایجاد زمینه‌های بهتر، کار سریع‌تر با تیم‌های خلاق باشد. شما می‌توانید پروژه‌ها را سریع‌تر و با هزینه کمتر بسازید. و در حالی که خروجی این تصاویر ممکن است کامل نباشد، به اندازه کافی خوب است که یک ایده را در قالبی ساده و بصری منتقل کنید.

هوش مصنوعی

برخی از قطعات واقعاً لذت‌بخش با استفاده از ابزارهای هنری هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، علی‌رغم اینکه روزهای اولیه برای استفاده عمومی بود. Bestiary Chronicles از هنر هوش مصنوعی برای تجسم داستان‌های اصیل انسان نوشته استیو کولسون استفاده می‌کند. یک کودک ۱۱ ساله یک بازی ویدئویی مبتنی بر متن در ChatGPT نوشت که در فضای دیجیتال منتشر شد. MusicLM به کاربران این امکان را می‌دهد که از متن موسیقی بسازند.

جهان به اصلاح، تنظیم و تعیین تقاضای بلندمدت برای قابلیت‌های این فناوری‌ها ادامه خواهد داد، اما آنها یک وعده می‌دهند: ابزارهای هنری هوش مصنوعی به سازندگان اجازه می‌دهند ایده‌های خود را به سرعت و با هزینه کمتر از همیشه منتقل کنند.

دانلود هشتمین ماهنامه دامیننس

ارزیابی جامع تاثیر زیست‌محیطی بیت کوین

    پروژه‌های Web3 به افراد یاد می‌دهد که چگونه با هم اثری را خلق کنند

    در حالی که یک خالق انفرادی می‌تواند با استفاده از برنامه‌های هنری هوش مصنوعی بدون مشارکت شخصی دیگر، یک اثر هنری خلق کند، پروژه‌های Web3 به افراد کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه داستان‌ها و تولیدات را با هم در لحظه ایجاد کنند. مجموعه‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) مانند Broadside، DC Bat Cowls و DuskBreakers برای گردآوری مخاطبان از طریق ویژگی‌های بسیار تعاملی که از طریق مالکیت قابل دسترسی هستند، ساخته شده‌اند. آنها برای ایجاد یک جامعه طراحی شده‌اند و به آن جامعه اجازه می‌دهند با هم اثری خلق کنند.

    این پروژه‌های داستان‌سرایی مولد NFT به هر دارنده یک شخصیت و کلیدهایی برای شکل دادن به دنیای داستان می‌دهد. برای برخی از مجموعه‌ها، مانند سری کتاب‌های مصور اصلی بتمن، کار به‌صورت بلادرنگ توسط هنرمندان دی‌سی کامیکس بر اساس رای کامیونتی انجام می‌شود. پروژه‌های دیگری مانند Broadside به مجموعه‌داران این امکان را می‌دهد که به لطف مجوزهای CC0، داستان‌های درونی خود را بنویسند و بسازند.

    به طور مشابه، ابزار حاکمیتی چارچوبی را برای افراد فراهم می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه با هم خلق کنند. DAOها برای هدایت رشد ابزارها، منابع و محیط‌های مشترک بر تصمیم‌گیری جمعی پشتیبانی شده توسط فناوری Web3 تکیه می‌کنند. در حالی که این ساختارهای جمعی نیز در کنار پیشینه نظارتی در حال ظهور و توسعه هستند، واضح است که دو نوآوری بزرگ در حال رخ دادن است، و با همگرایی آنها، چیزهای بسیار جالبی زنده خواهند شد.

    عصری همراه با ترکیب چند بازیگر

    چیزی که ما در ابتدای آن هستیم و آن را تجربه می‌کنیم، پایه و اساس دوران چندنفره خلاقیت است:

    • ابزارهای هنری هوش مصنوعی به سازندگان کمک می‌کنند تا ایده‌ها را به سرعت منتقل کنند و ایده‌ها را کانسپت کنند.
    • جوامع Web3 منابع و کانال‌های توزیع را برای جوامعی ایجاد می‌کنند که محتوای مشترک را به اشتراک می‌گذارند و به آن علاقه دارند.
    • ابزارهای Web3 به جوامع اجازه می‌دهند صدای بیشتری داشته باشند و در فرایند تصمیم‌گیری دارایی‌های فکری مشترک سهیم باشند.

    هوش مصنوعی

    از آنجایی که ابزارهای هنری هوش مصنوعی به ما نشان می‌دهند چگونه ایده‌ها را سریع منتقل کنیم، ابزارهای Web3 به ما کمک می‌کنند پروژه‌هایی را با هم به روش‌های عادلانه‌تر ایجاد کنیم.

    اگر می‌خواهید ایده‌ای را اجرا کنید، اکنون می‌توانید اولین ایده‌های خود را سریع خلق کنید. اگر می‌خواهید برای چیزی که ایجاد کرده‌اید شروع به ساختن یک پروژه کنید، می‌توانید از مکانیک‌های Web3 مانند مالکیت توکنایز ‌شده، داستان‌سرایی مولد و حاکمیت استفاده کنید.

    همانطور که این دسته‌های فناوری با هم رشد می‌کنند، امکانات خلق اثر مشترک هیجان‌انگیز است. با دسترسی بیشتر و مشارکت بیشتر، قالب‌های داستان‌گویی در آینده چگونه خواهند بود؟ همانطور که ما شروع به همکاری عمیق‌تر با کد می‌کنیم، ممکن است همکاری عمیق‌تری با یکدیگر نیز آغاز کنیم.

    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    زتاچین (ZetaChain): پل ارتباطی بین بلاک چین‌های مختلف

    ایجاد همکاری و تعامل‌پذیری در بین شبکه‌های بلاک چینی مختلف، ...

    نگاه معامله‌گران آپشن به 100,000 دلار همراه با جهش دوباره قیمت بیت کوین

    افزایش مجدد قیمت بیت کوین (BTC) باعث شده است که معامله‌گران ...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر