4 آلت کوین برای تنوع بخشیدن به حساب‌های رمز ارز شما

تاریخ انتشار: 4 آبان 1400 | آخرین به‌روزرسانی: 3 اسفند 1402
زمان مطالعه:  6 دقیقه
4 آلت کوین مناسب خرید

هر رمز ارزی به‌غیراز بیت کوین یک آلت کوین محسوب می‌شود و اندازه آن‌ها از بلاک چین‌های بزرگ بازار تا پروژه‌های کوچک جدید متغیر است.

آلت کوین‌ها اغلب بخش مهمی از تنوع حساب‌های ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. با سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌های خوب، می‌توانید ریسک کلی مجموعه سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهید.

سرمایه‌گذاری در طبقات مختلف آلت کوین استراتژی سرمایه‌گذاری خاص است. این کلاس‌ها شامل توکن‌های پلتفرم، استیبل کوین، توکن‌های DeFi و حتی ارزهای دیجیتال میم می‌باشد.

پیشنهاد سردبیر برای مطالعه بیشتر: آلت کوین چیست؟

درحالی‌که بیت کوین معمولاً بر اخبار ارزهای دیجیتال غالب است، آلت کوین‌ها اکنون سهم قابل‌توجهی از عناوین را دارا است.

چه در مورد افزایش قیمت دوج کوین و چه در ارتباط با به‌روزرسانی‌های اتریوم، خوب است که در مورد سرمایه‌گذاری یا معاملات رمزنگاری شده یا الت کوین‌ها بیشتر بدانید.

مقدار زیادی آلت کوین در دسترس است، بنابراین در ابتدا باید برخی از آلت کوین‌های موجود در بازار معاملات را با دقت بررسی کنیم. در این مقاله همراه با ما باشید تا بیشتر درخصوص آلت کوین‌ها اطلاعات کسب کنیم.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین هر ارز دیجیتالی است که بیت کوین نیست. همان‌طور که بیت کوین به‌عنوان صنعت رمزنگاری شناخته شد، ارزهای دیجیتال و توکن‌های دیگر جایگزین آن شده‌اند.

تنوع زیادی در آلت کوین‌های موجود وجود دارد، از ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتریوم و BNB گرفته تا توکن‌های پروژه‌های تازه راه‌اندازی شده. آلت کوین‌ها به‌طور سنتی با توکن‌های ERC-20 در اتریوم و توکن‌های بومی دیگر بلاک چین‌های بزرگ مرتبط است.

دانلود هشتمین ماهنامه دامیننس

ارزیابی جامع تاثیر زیست‌محیطی بیت کوین

    چرا باید روی آلت کوین سرمایه‌گذاری کنم؟

    درحالی‌که بیت کوین (BTC) بزرگ‌ترین رمز ارز ارزشمند بازار و معروف‌ترین ارز دیجیتال در دنیا است، شما باید به‌عنوان سرمایه‌گذار مسئول، سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنید.

    برای انجام این کار در دنیای رمزنگاری، شما نیاز به خرید آلت کوین دارید. شما می‌توانید با قرار دادن سبد ارزهای دیجیتال خود در ارزهای دیجیتالی و بخش‌های مختلف رمزنگاری، مانند مالی غیرمتمرکز (DeFi) یا GameFi، ریسک کلی خود را کاهش دهید.

    به‌ این‌ ترتیب، در صورت سقوط قیمت بیت کوین و سایر سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری‌شده شما ممکن است بخشی از ضررها را متعادل کند.

    نشانه‌های پلتفرم

    برخی از بلاک چین‌ها به کاربران اجازه می‌دهند پروژه‌ها، توکن‌ها و حتی بلاک چین‌های قابل همکاری خود را ایجاد کنند.

    اتریوم معروف‌ترین پلتفرم و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است، اما سایرین از آن پیروی کرده و زیرساختی برای پروژه‌های نوآورانه جدید فراهم کرده‌اند.

    اتر (ETH)

    ارز دیجیتال اتر

    اتر نشانه اصلی پلتفرم اتریوم است که در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین و تیم بنیان‌گذارانش ایجاد شد. اتریوم یک پیشرفت تکنولوژیکی عظیم در اکوسیستم ارزهای دیجیتال بود و به‌عنوان بلاک چین اصلی نسل دوم شناخته می‌شود.

    اصول غیرمتمرکز بودن بیت کوین را در نظر گرفت و با استفاده از کد قابل‌برنامه‌ریزی، کاربرد آن را افزایش داد. این اسکریپت‌ها که به قراردادهای هوشمند معروف هستند، خود اجرا شده و بر اساس مجموعه قوانین توسعه‌دهنده اجرا می‌شوند.

    آن‌ها همچنین تغییرناپذیر هستند، به این معنی که توسعه‌دهندگان نمی‌توانند پس از استقرار در بلاک چین آن‌ها را تغییر دهند.

    اتر به‌عنوان توکن ابزار بلاک چین استفاده می‌شود. کلیه معاملات و تعاملات با قراردادهای هوشمند، کاربر را ملزم به پرداخت هزینه اتر می‌کند.

    هر نوع فعالیت به مقدار مشخصی اتر نیاز دارد که قدرت محاسباتی مورد نیاز را اندازه‌گیری می‌کند. استفاده از قرارداد هوشمند پیچیده به اتر بیشتری نسبت به ارسال یک توکن ساده از کیف پول به کیف دیگری نیاز دارد.

    هزینه‌ای که برای اتر پرداخت می‌کنید بر اساس بلوکی که به آن اضافه می‌کنید تعیین می‌شود و به‌عنوان هزینه پایه شناخته می‌شود.

    همچنین می‌توانید اتر را به‌عنوان بخشی از ارتقاء برنامه‌ریزی‌شده آن به اتریوم 2.0 در ازای بهره، در نظر بگیرید.

    بااین‌حال، پس از انجام بازی، اتر شما تا زمان انتشار اتر 2.0 در حدود دو سال دیگر، قفل می‌شود. اتر همچنین سقف عرضه ندارد، اما هزینه‌های معاملات به‌عنوان یک مکانیسم تورم سوزانده می‌شود.

    خرید و فروش اتر

    سولانا (SOL)

    سولانا (SOL)

    سولانا (SOL)

    SOL نماد اصلی بلاک چین سولانا است که در مارس 2020 راه‌اندازی شد. سولانا بر مقیاس‌پذیری تمرکز دارد و از مکانیسم اجماع جدیدی به نام اثبات تاریخ استفاده می‌کند.

    اثبات تاریخ جایگزین مهر زمان بلوک می‌شود و در عوض از تابع هش برای اندازه‌گیری زمان استفاده می‌کند. این مکانیسم به‌طور قابل‌توجهی سرعت شبکه را افزایش می‌دهد. سولانا همچنین دارای قابلیت قرارداد هوشمند است.

    SOL به‌عنوان نشانه ابزار برای پرداخت هزینه تراکنش یا اتر هنگام تعامل با قراردادهای هوشمند عمل می‌کند. این شبکه تمام درصد کارمزد معاملات را به‌عنوان معیار تورم می‌سوزاند.

    در کل بلاک چین 489 میلیون توکن SOL ضبط می‌کند. همچنین اگر SOL داشته باشید و در مکانیزم اجماع Proof of Stake آن شرکت کنید، می‌توانید اعتبارسنج شبکه شوید. اعتبارسنجان و سهامداران با توکن SOL برای کار در افزودن تراکنش‌های جدید به بلوک، پاداش می‌گیرند.

    خرید و فروش سولانا

    Polkadot (DOT)

    Polkadot (DOT)

    Polkadot (DOT)

    DOT برای اولین بار در سال 2017 به‌عنوان نشانه اصلی Polkadot ضرب شد. بلاک چین توسط گاوین وود، همکار خالق اتریوم، روبرت هابرمایر و پیتر چابان توسعه داده شد.

    DOT بر ایجاد بلاکچین‌های قابل همکاری متمرکز است و دارای سه مورد اصلی استفاده می‌باشد: حکمرانی، شرط‌بندی و پیوند.

    مدل حکمرانی DOT به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مورد هزینه‌های ارتقاء شبکه، تصمیم‌گیری کنند. هر زنجیره یک بلاک چین سفارشی برای پروژه‌ای است که به بلاک چین اصلی معروف به زنجیره رله، متصل می‌شود.

    Polkadot همچنین دارای مکانیسم اجماع اثبات سهام است که کاربران را ملزم به مشارکت در DOT می‌کند. Staking DOT برای بازیگران بد، مانع از دست‌کاری شبکه می‌شود، زیرا آن‌ها می‌توانند توکن خود را از دست بدهند.

    DOT همچنین در حراج‌های Parachain استفاده می‌شود. کاربران DOT را پشت پروژه‌هایی قرار می‌دهند که می‌خواهند یک اسلات زنجیره‌ای برنده شوند. در صورت موفقیت پروژه، DOT تا پایان قرارداد اجاره زنجیره‌ای متصل می‌شود و در مقابل، سهامداران از پروژه توکن دریافت می‌کنند.

    خرید و فروش پولکادات

    بایننس کوین BNB

    بایننس کوین BNB

    بایننس کوین BNB

    BNB نماد بومی Binance Smart Chain و Binance Chain است. این رمز ارز در سال 2017 در بلاک چین اتریوم در ICO برای جمع‌آوری کمک جهت توسعه خدمات مبادله Binance راه‌اندازی شد.

    در سال 2019، BNB با مکانیزمی برای تبدیل توکن از توکن ERC-20 به توکن BEP-2 به Binance Chain منتقل شد. Binance DEX (مبادله غیرمتمرکز) بر روی Binance Chain ساخته‌شده است و از BNB به‌عنوان نشانه ابزار برای پرداخت هزینه‌های کاهش‌یافته استفاده می‌کند. کاربران همچنین باید BNB را برای انتقال در Binance Chain در سیستم معاملات مبتنی بر اتر خود بپردازند.

    در سپتامبر 2020، Binance Smart Chain (BSC) به‌عنوان بلاک چین موازی با Binance Chain راه‌اندازی شد. BSC بلاک چین اتریوم است و قابلیت‌های قرارداد هوشمند را ارائه می‌دهد.

    BNB همچنین نماد بومی BSC با استفاده از پروتکل BEP-20 است و برای پرداخت هزینه اتر برای معاملات و تعاملات قرارداد هوشمند استفاده می‌شود.

    موارد دیگر استفاده از BNB شامل شرکت در مکانیزم اجماع Proof of Staked Authority با سهام BNB و پرداخت هزینه‌های کمتر در صرافی Binance است.

    بایننس همچنین مقادیر توکن را هر سه ماه یک‌بار به‌عنوان یک مکانیسم تورم سوزانده است. این سوزاندن تا 100،000،000 BNB ادامه خواهد داشت که نیمی از کل عرضه BNB را نشان می‌دهد.

    خرید و فروش BNB

    گفتار پایانی!

    اگر می‌خواهید سبد رمزنگاری خود را متنوع کنید، سرمایه‌گذاری روی آلت کوین می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر با ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید، دیدن برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ذکرشده در این مقاله نقطه شروع خوبی است.

    ارزهای دیجیتال بازار، معمولاً از پروژه‌های کوچک‌تر و جدیدتر، ریسک کمتری خواهند داشت. به‌طورکلی، بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم ارائه دهیم این است که همیشه تحقیقات خود را در مورد هر رمز ارزی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، انجام دهید.

    کارن آهنگری

    کارن آهنگری

    بازی با کلمات، یکی از بهترین سرگرمی‌هاست. در کنارش، کمک به دیده شدن این کلمات با کمک SEO هم مهمترین وظیفه‌ی من تو بیت‌پینه. سعی می‌کنم دانسته‌هام رو تو حوزه کریپتو با کاربرها به اشتراک بذارم و با سئو به دیده شدن این دانسته‌ها، کمک کنم.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    دلیل افزایش تراکنش‌های کاردانو به بالای 13 میلیارد دلار چیست؟

    کاردانو (ADA)، پلتفرم قراردادهای هوشمند که به دلیل مکانیسم ک ...

    هنگ کنگ، رسماً اولین ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم را راه‌اندازی کرد

    امروز در هنگ‌کنگ، هم‌زمان با تلاش‌های این منطقه برای تبدیل ش ...

    5 رویداد کلیدی و مهم بازار کریپتو که در این هفته باید رصد شود

    بازار کریپتو در آخر هفته گذشته نزول قیمت را تجربه کرد و دارا ...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر