تحلیل لایت کوین (LTC)؛ اهداف بعدی قیمت کجاست؟ | ۲۵ مهر

تاریخ: 25 مهر 1403
زمان مطالعه:  4 دقیقه
تحلیل لایت کوین (LTC)؛ اهداف بعدی قیمت کجاست؟ | ۲۵ مهر

لایت کوین (LTC) که در حال حاضر در رتبه ۲۶ از نظر ارزش بازار قرار دارد، به‌عنوان یکی از ارزهای قدیمی و پر پتانسیل شناخته می‌شود. با نگاهی به داده‌های سایت کوین گکو، می‌توان به‌وضوح روند روبه‌رشد این ارز را مشاهده کرد. لایت کوین در ماه گذشته با افزایش قابل‌توجه ۱۲ درصدی مواجه بود و در حال حاضر در محدوده ۷۰ دلار قرار دارد.

قیمت و مشخصات لایت کوین (LTC)

در این تحلیل قصد داریم به بررسی روند قیمتی رمزارز لایت کوین (LTC) پرداخته و نواحی مهم آن را مشخص کنیم، تا قبل از خرید یا فروش، آگاهی بیشتری از روند احتمالی قیمت داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

لایت کوین (LTC) در مقیاس بلندمدت

با مشاهده نمودار هفتگی و بررسی لایت کوین در بازه زمانی بلندمدت، مشاهده می‌شود که قیمت همواره در الگوی فشردگی بزرگی در حال نوسان است و در حال حاضر از این الگو خارج نشده است.

لایت کوین (LTC) در مقیاس بلندمدت

بهترین نواحی قیمت برای لایت کوین

با توجه به نمودار لایت‌ کوین در تایم فریم روزانه، می‌بینیم که قیمت در حال حرکت در کانالی صعودی است و اکنون در نزدیکی سقف کانال قرار گرفته است. درصورتی‌که قیمت توانایی شکست کانال را داشته باشد، می‌تواند به سمت سایر نواحی هدف و مقاومت‌های مشخص شده در تصویر، روند افزایشی‌اش را ادامه دهد.

لایت کوین (LTC) در مقیاس بلندمدت

دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

    گام بعدی برای لایت کوین کجاست؟

    با مشاهده نمودار قیمت لایت کوین در تایم فریم ۴ ساعته، می‌توان مشاهده کرد که قدرت خریداران در انتهای روند کاهش یافته است و با ضعف روند مواجه هستیم. انتظار می‌رود قیمت برای تأمین نقدینگی موردنیاز، حرکت اصلاحی به سمت ناحیه حمایتی مشخص شده (۶۶ دلار) داشته باشد و پس از رسیدن به این ناحیه با افزایش تقاضا مواجه شود.

    نمودار لایت‌ کوین در تایم فریم ۴ ساعته

    نواحی مهمی که می‌توان برای  رمزارز لایت کوین در نظر داشت عبارتند از:

    • محدوده حمایت کوتاه‌مدت در قیمت ۶۶ دلار
    • ناحیه حمایت و اردر بلاک صعودی واقع در محدوده ۵۳ الی ۵۶ دلار
    • سطوح مقاومت و عرضه مهم در قیمت‌های ۷۶، ۸۵ و ۱۱۳ دلار

    بررسی فاندامنتال لایت کوین (LTC)

    در این قسمت همبستگی و بتای ارز لایت کوین را بررسی می‌کنیم.

    همبستگی و بتا

    ضرایب همبستگی و بتای لایت کوین به شرح زیر هستند:

    همبستگی بتا نام شاخص‌ها
    0.74 0.77 بیت ‌کوین (BTC)

    همبستگی بین لایت کوین و بیت کوین بالا است، به همین دلیل قیمت لایت کوین تحت تأثیر نوسانات بیت کوین قرار می‌گیرد و این موضوع می‌تواند ریسک پرتفوی را افزایش دهد. از طرفی، ضریب بتای لایت کوین کمتر از 1 است که بازدهی کمتر در مقایسه با بیت کوین را نشان می‌دهد. این ویژگی می‌تواند نوسانات پرتفوی را کاهش دهد و برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز جذاب باشد.

    شاخص متمرکزیت لایت کوین

    شاخص متمرکزیت لایت کوین نشان‌دهنده توزیع حاکمیت بین سرمایه‌گذاران است. نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ تمرکز چندانی روی این رمزارز ندارند که این موضوع نشان می‌دهد احتمال دستکاری در بازار آن کم است. همچنین، سرمایه‌گذاران خرد نیز نقش قابل‌توجهی در این بازار دارند که باعث می‌شود لایت کوین امن‌تر به نظر برسد. این ویژگی می‌تواند یک مزیت برای لایت کوین باشد و به مرور زمان تقاضا برای این رمزارز را افزایش دهد.

    شاخص متمرکزیت لایت کوین

    شاخص متمرکزیت لایت کوین | منبع: Intotheblock

    سخن پایانی

    در مجموع آینده لایت کوین (LTC) تحت‌ تأثیر ترکیبی از عوامل تکنیکال، فاندامنتال و شرایط کلی بازار قرار دارد. لایت کوین پتانسیل رشد قابل‌توجهی دارد، اما برای سرمایه‌گذاری موفق باید روندهای بازار را به‌دقت دنبال کرد. توجه به رویدادهای کلیدی نیز می‌تواند به تصمیم‌ گیری بهتر کمک کند. در نهایت، همیشه به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ریسک‌هایی همراه است؛ بنابراین، هرگز بیش از آنچه که توانایی از دست دادنش را دارید، سرمایه‌گذاری نکنید.

    توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

    پرهام نوربخش

    پرهام نوربخش

    من یه تحلیلگرم که بیشتر ارزهای دیجیتال رو بررسی می‌کنم و عاشق رصدکردن بازار و پیداکردن فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری هستم. همیشه سعی می‌کنم از جدیدترین اخبار و تحولات بازار باخبر باشم. علاقه دیگه من تصویربرداری و طبیعت‌گردی هست و به نظرم طبیعت یه منبع بی‌نظیر از زیبایی و آرامشه.

    مطالب نویسنده
    کلیدواژه‌ها
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    تحلیل تکنیکال استورج (STORJ): فرصت خرید وجود دارد؟ | ۲۶ مهر

    ارز دیجیتال استورج (STORJ) راه حل منبع‌بازی برای ذخیره فایل...

    تحلیل تکنیکال سولانا (SOL): ادامه روند فعلی یا تغییر روند؟ | ۲۵ مهر

    ارز دیجیتال سولانا که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازار...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر