چرا ETFهای بیت کوین هنوز منجر به پذیرش انبوه این دارایی نشده است؟

تاریخ: 20 شهریور 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

به گفته جیم بیانکو، مدیرعامل Bianco Research، اگرچه به نظر می‌رسد راه‌اندازی اخیر ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده با هیجان سرمایه‌گذاران روبرو شد؛ اما این محصولات مالی هنوز به نقش مورد انتظار خود، به عنوان یک کاتالیزور مهم برای پذیرش بیشتر این دارایی، عمل نکرده‌اند.

بیانکو در توییتی بیان کرد که ETFهای بیت کوین به زمان بیشتری برای بلوغ نیاز دارند تا بتوانند به عنوان یک «ابزار پذیرش انبوه» عمل کنند.

نظرات بیانکو نشان‌دهنده شک و تردید فزاینده در مورد عملکرد ETFهای بیت کوین از زمان شروع معاملات آنها در ژانویه است.

در حالی که پیش از راه‌اندازی، تبلیغات قابل توجهی در مورد پتانسیل ETFهای اسپات بیت کوین وجود داشت، بیانکو به نشانه‌های متعددی اشاره کرد که نشان می‌دهد بازار آن‌طور که انتظار می‌رفت، قوی نبوده است.

بیت کوین
خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید بیت کوین

مسائل کلیدی که توسط این کارشناس به آنها اشاره شده است شامل خروجی‌های اخیر، ضرر صاحبان این ETFها و فقدان کلی سرمایه‌گذاری نهادی است که همه این موارد نشان می‌دهد که بازار ETF بیت کوین ممکن است به زمان بیشتری برای بلوغ کامل نیاز داشته باشد.

بیانکو با استناد به داده‌های Farside Investors نشان داد که تنها در هشت روز معاملاتی گذشته بیش از 1 میلیارد دلار خروج خالص از 11 ای‌تی‌اف بیت کوین ایالات متحده وجود داشته است.

منبع Farside Investors

این امر کل دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) برای ETFهای بیت کوین را از اوج 61 میلیارد دلار در ماه مارس به حدود 48 میلیارد دلار کاهش داده است.

او همچنین خاطرنشان کرد:

بیشتر ورودی‌ها به ETF بیت کوین از سوی هولدرهای موجود بوده است که موقعیت خود را به حساب‌های مالی سنتی (Trad-Fi) تغییر داده‌اند. این نشان می‌دهد که ETFها ممکن است آن‌طور که در ابتدا انتظار می‌رفت، سرمایه جدیدی جذب نکرده باشند.

در حالی که عملکرد اخیر ETFهای بیت کوین ممکن است انتظارات اولیه را برآورده نکرده باشد، بیانکو همچنان خوش‌بین است که آنها می‌توانند به ابزاری ارزشمند برای پذیرش ارزهای دیجیتال تبدیل شوند.

او بر نیاز به صبر و توسعه ابزارهای زنجیره‌ای بیشتر که می‌تواند بازار را به جلو هدایت کند، تاکید کرد. بیانکو می‌گوید ممکن است چند فصل طول بکشد، از جمله یک یا دو فصل زمستان تا بازار ETF بیت‌کوین واقعاً گام بزرگی بردارد.

محمدجواد جعفری

محمدجواد جعفری

چند سال پیش، پس از تب‌وتاب بازار بورس ایران با فارکس آشنا شدم و همین موضوع باعث شد که به سراغ یادگیری تحلیل تکنیکال و اقتصاد کلان برم. بعد از مدتی علاقم به اقتصاد بیشتر شد و به صورت حرفه‌ای‌تر تو این حوزه کار کردم. طولی نکشید که با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، شروع به یادگیری تحلیل فاندامنتال کردم و الان بیشتر زمانم رو روی بررسی پروژه‌های بلاک‌چین و تحلیل اقتصاد کشورها می‌ذارم.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

چرا عده‌ای از تحلیلگران نگران سقوط چشمگیر بیت کوین هستند؟

افزایش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در هفته‌ی گذشته، برخی از...

رشد ادامه‌دار بیت کوین: گاوها از خواب بیدار شدند؟

رشد قیمت بیت کوین تا حوالی 68 هزار دلار، باعث اوج گرفتن...

تاثیرات محرک مالی چین بر روند صعودی فعلی بازار ارزهای دیجیتال

اقدامات محرک مالی نامشخص از سوی چین، به افزایش قیمت بیت...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر