گزارش جامع و تحلیلی بیت پین؛ مقایسه عملکرد ارزهای دیجیتال با سایر دارایی‌ها (16 مرداد)

تاریخ: 16 مرداد 1403
زمان مطالعه:  18 دقیقه
گزارش جامع و تحلیلی بیت پین

هر سه‌شنبه، آکادمی بیت پین با گزارش‌های تحلیلی جامع از بازار رمزارزها در خدمت شماست. هدف ما ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی است تا به شما کمک کنیم تصمیمات هوشمندانه‌تری در زمینه سرمایه‌گذاری و معاملات در بازار رمزارزها بگیرید. این گزارش‌ها به شما امکان می‌دهند فرصت‌های سودآور را شناسایی کرده و از روند کلی بازار رمزارز در هفته‌ای که سپری کردیم، مطلع باشید.

برای اطلاع از تمامی رویدادهای مهم هفته گذشته در بازار کریپتو، اخبار اقتصادی، اخبار ژئوپلیتیک و ضرایب همبستگی و بتا، تا پایان این گزارش همراه ما باشید.

اخبار و رویدادها

در این بخش به بررسی اخبار ارزهای دیجیتال، بزرگ‌ترین آزادسازی توکن در هفته جاری، ارزهای دیجیتال بر اساس عملکرد و حجم معاملاتو خالص صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین می‌پردازیم.

اخبار ارزهای دیجیتال

  • 30 جولای: رکوردشکنی حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)

مطابق گزارش cryptoslate، حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به بالاترین میزان خود در مقایسه با صرافی‌های متمرکز (CEX) رسیده و از ابتدای سال جاری، سهم بازار DEXها افزایش یافته است. گزارش کوین‌گکو نشان می‌دهد معاملات ۱۰ صرافی غیرمتمرکز برتر ۱۵.۷ درصد رشد کرده و به ۳۷۰.۷ میلیارد دلار رسیده، یونی سواپ با داشتن ۴۸ درصد از بازار، پیشتاز صرافی‌های غیرمتمرکز است. در مقابل، معاملات صرافی‌های متمرکز ۱۲.۲ درصد کاهش یافته و بایننس با ۴۵ درصد سهم، همچنان در صدر صرافی‌های متمرکز قرار دارد.

  • 31 جولای: کاهش قیمت توکن آسترو در پی توقف بلاک چین ترا (Terra)

طبق گزارش سایت cointelegraph، بلاک چین ترا (Terra) اعلام کرده است که در ارتفاع بلوک ۱۱,۴۳۰,۴۰۰ به طور موقت متوقف می‌شود تا یک آسیب‌پذیری مشکوک را برطرف کند. گزارش‌ها حاکی از سرقت ۶۰ میلیون توکن آستروپورت (Astroport)، ۳.۵ میلیون توکن یو اس دی سی (USDC)، ۵۰۰ هزار تتر و ۲.۷ بیت کوین هستند. پس از این خبر، قیمت توکن آسترو (ASTRO) به شدت کاهش یافت و از ۰.۰۴۵ دلار به ۰.۰۱۸ دلار سقوط کرد.

  • 2 آگوست: افرایش سختی استخراج بیت کوین در آخرین تغییرات شبکه

داده‌های جدید نشان می‌دهند در آخرین تنظیمات شبکه بیت کوین (BTC)، سختی استخراج بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است. این ویژگی، یکی از بخش‌های مهم بلاک چین بیت کوین است که برای کنترل تورم این ارز دیجیتال طراحی شده و این افزایش سختی به علت رشد سریع هش‌ ریت شبکه اتفاق افتاده و به یک رکورد جدید رسیده است. شبکه بیت کوین برای اطمینان از این‌که تولید هر بلاک حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، به صورت خودکار سختی استخراج را تنظیم می‌کند. این تنظیمات هر دو هفته یک‌بار برای تعدیل تغییرات در هش‌ریت انجام می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال بیت کوین، می‌توانید مطلب بیت کوین چیست؟ را مطالعه کنید.

  • 3 آگوست: کمترشدن ذخایر غیرفعال بیت کوین از ابتدای سال 2024

داده‌های گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهند، درصد بیت کوین‌هایی که بیش از یک سال غیرفعال بوده‌اند از ابتدای ۲۰۲۴ به حدود ۶۶ درصد کاهش یافته و این موضوع نشان‌دهنده افزایش فعالیت در میان سرمایه‌گذاران بلندمدت است. همچنین، دارندگان صندوق گری‌اسکیل، یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین به توزیع بیت کوین‌های خود ادامه می‌دهد. این تغییرات معمولاً با نوسانات قیمت بیت کوین همراه بوده است.

بزرگ‌ترین آزادسازی‌های توکن هفته جاری:

بزرگ‌ترین آزادسازی توکن در هفته جاری

  • Unlock date: تاریخ آزادسازی
  • Tokens to be Unlocked: حجم توکنی که باید آزاد شود
  • Unlock Amount: حجم توکنی که آزاد می‌شود
  • Percent of Market Cap: درصد ارزش بازار
  • Fully Diluted Market cap: ارزش بازار در حال گردش (قیمت در حداکثر عرضه)
دانلود دوازدهمین ماهنامه دامیننس

یک سال با دامیننس؛ سفری پر از تجربه و یادگیری

    بررسی ارزهای دیجیتال بر اساس عملکرد و حجم معاملات؛ طبق داده‌های CryproBubble:

    • بر اساس عملکرد:
    عملکرد ارزهای دیجیتال بر اساس عملکرد هفتگی - عملکرد رمزارزها به صورت هفتگی در Crypto Bubble

    در این تصویر، هر چه حباب‌ها بزرگ‌تر باشند، نشان می‌دهد که نوسانات آن ارز نسبت به سایر ارزها بیشتر بوده است. بالعکس، هر چه حباب کوچک‌تر باشد، به این معنی است که قیمت آن ارز نسبت به سایر ارزها نوسان کمتری داشته است.

    • بر اساس حجم معاملات:
    عملکرد ارزهای دیجیتال بر اساس حجم معاملات - رمزارزها به صورت هفتگی در Crypto Bubble

    در این تصویر، هر چه حباب‌ها بزرگ‌تر باشند، نشان می‌دهد که حجم معاملات آن ارز نسبت به سایر ارزها بیشتر بوده است. بالعکس، هر چه حباب کوچک‌تر باشد، به این معنی است که حجم معاملات آن ارز نسبت به سایر ارزها کمتر است و برای مثال ارز تتر حجم معاملات بالایی را نسبت به ارزهای دیگر دارد.

    بررسی خالص NetFlow صندوق‌های ETF Spot Bitcoin

    صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت کوین: در روزهای اخیر، صندوق‌های بیت کوین پس از یک دوره مثبت، به دلیل افزایش نرخ بیکاری و ترس از رکود، دو روز متوالی کاهش یافتند. بیش‌ترین کاهش در روز 2 آگوست با ارزش 237 میلیون دلار رخ داد. به طور کلی، صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در چند روز گذشته مجموعاً 249 میلیون دلار منفی خالص داشته‌اند. این موضوع ممکن است باعث نوسانات منفی در قیمت بیت کوین شود.

    صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت کوین - صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین

    اخبار اقتصادی

    31 جولای

    • نرخ وجوه فدرال رزرو (Federal Funds Rate): نرخ بهره روی نرخ 5.5 درصد ثابت ماند.

    فدرال رزرو به‌خاطر ایجاد ثبات در اقتصاد، کنترل نرخ تورم و رساندن آن به 2 درصد، نرخ بهره را ثابت نگه داشت. این موضوع باعث شد تا قیمت بیت کوین کاهش یابد.

    • بخشی از سخنرانی رییس بانک مرکزی آمریکا (آقای پاول)

    با توجه به داده‌های تورمی سه‌ماهه دوم که بر اطمینان ما نسبت به روند کاهش تورم افزوده است، برای تصمیم‌گیری‌های آتی به دقت داده‌های ورودی را ارزیابی خواهیم کرد، اما همچنان به افزایش بیشتر اطمینان در زمینه رشد قیمت‌ها نیازمندیم. (انبساطی)

    اگر تورم مطابق با انتظارات کاهش یابد، رشد به طور معقول قوی باقی می‌ماند، بازار کار همانطور که هست ادامه دهد، کاهش نرخ بهره در سپتامبر لحاظ خواهد شد. (انبساطی)

    با توجه به احساس عمومی در میان مقامات مبنی بر نزدیک شدن به هدف، کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر ممکن است در دستور کار قرار گیرد؛ کاهش زودهنگام نرخ بهره می‌تواند به اقتصاد آسیب جدی وارد کند و باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. (انبساطی)

    اگرچه هنوز به هدف تورمی به طور کامل دست نیافته‌ایم، اما با توجه به شرایط موجود، امکان آغاز تدریجی چرخه تسهیل پولی وجود دارد و در حالت عادی انتظار می‌رود نرخ بهره از این نقطه به بعد روند کاهشی داشته باشد. (انبساطی)

    2 آگوست

    • تغییرات اشتغال غیرکشاورزی (Non-Farm Payrolls): نرخ NFP از 206 هزار به 114 هزار کاهش یافت.

    تغییرات اشتغال غیرکشاورزی، تعداد مشاغل ایجادشده یا از دست‌رفته در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته را به‌جز در بخش کشاورزی اندازه‌گیری می‌کند.

    • نرخ درآمد میانگین ساعتی Average) Hourly Earnings): این نرخ از 0.3 درصد به 0.2 درصد کاهش یافت.

    شاخص میانگین درآمد ساعتی، تغییرات در دستمزدی را که کسب‌وکارها به کارکنان خود پرداخت می‌کنند (به‌جز در صنعت کشاورزی) اندازه‌گیری می‌کند.

    • نرخ بیکاری (Unemployment Rate): نرخ بیکاری از 4.1 درصد به 4.3 درصد افزایش یافت.

    نرخ بیکاری تعداد افرادی را نشان می‌دهد در ماه گذشته بیکار بوده‌اند و به طور فعال به دنبال کار می‌گردند.

    کاهش نرخ اشتغال، افزایش نرخ بیکاری و پایین آمدن نرخ میانگین درآمد ساعتی نشان‌دهنده کمترشدن تقاضا و سردشدن بازار کار هستند. این موضوع باعث شد تا سرمایه‌گذاران احتمال رکود در اقتصاد آمریکا را بیشتر کنند و به دنبال آن قیمت بیت کوین کاهش یافت.

    نتیجه‌گیری: رییس فدرال رزرو، آقای پاول، اعلام کرده که نرخ تورم کاهش یافته و به هدف تعیین شده توسط فدرال رزرو نزدیک شده است. همچنین، با کاهش نرخ اشتغال و سرد شدن بازار کار، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر بیشتر شده و به همین دلیل، بسیاری از معامله‌گران انتظار دارند نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش یابد که این امر می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت شود.

    کاهش نرخ اشتغال به پایین‌ترین سطح و افزایش نرخ بیکاری به حد تعادل، کاهش داده‌های خدمات و تولید به زیر سطح رونق و در نهایت کاهش نرخ تورم نشان‌دهنده کاهش تقاضا هستند. این وضعیت احتمال وقوع سافت لندینگ (نرخ تورم پایین و رونق اقتصادی) را کاهش داده و ترس از رکود در بازارهای مالی افزایش داده است. به‌طور کلی، به دلیل افزایش رکود، احتمال می‌دهیم قیمت بیت کوین در میان‌مدت کاهش یابد.

    اخبار ژئوپلیتیک

    30 جولای: ترور اسماعیل هنیه (رهبر جنبش حماس) – تاثیر خبر: منفی

    به گزارش سایت رویترز، در تاریخ 30 جولای (9 مرداد)، اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس، در تهران توسط موشک بالستیک هواپرتاب اسرائیل ترور شد. برخی سایت‌های معتبر گزارش داده‌اند، این موشک توسط جنگنده اسرائیلی از خاک سوریه یا عراق به سمت تهران شلیک شده است.

    به‌خاطر افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک خاورمیانه و احتمال پاسخ سهمگین ایران به اسرائیل، احتمال می‌دهیم قیمت طلا و نفت در چندمدت آینده افزایش و قیمت بیت کوین کاهش یابد.

    تحلیل کوانت

    بررسی پرریسک‌ترین/کم‌ریسک‌ترین 10 ارز برتر دنیا با استفاده از بتا

    بتا (BETA) نماد
    0.80 ETH
    0.60 BNB
    0.56 XRP
    1.42 SOL
    0.96 ADA
    1.25 AVAX
    1.21 DOGE
    0.24 TON
    0.99 DOT

     بتا (BETA): ضریب بتا ضریبی است که نشان می‌دهد یک ارز نسبت به شاخص کل (بیت کوین) چه میزان پرریسک و کم‌ریسک است. ضریب بتای همسان با 1 به‌منظور ریسک هم‌سو با شاخص کل است. ضریب بتای بزرگ‌تر از 1 به‌منظور پرریسک‌تر از شاخص کل است. ضریب بتای کمتر از 1 به‌منظور کم‌ریسک‌تر از شاخص کل است. ضریب بتای منفی به‌منظور بازده معکوس نسبت به شاخص کل است.

    بر اساس بررسی ضریب بتا نسبت به بیت کوین، کم‌ریسک‌ترین ارز دیجیتال، TON و پرریسک‌ترین رمزارز، SOL است.

    ***

    بتا (BETA) نماد
    0.01 DXY
    0.01 NASDAQ
    0.01 S&P500
    0.04 GOLD
    0.05- OIL

    درون این جدول مقدار ضریب بتا نمادها نسبت به بیت کوین را محاسبه کرده‌ایم.

    ***

    ضریب همبستگی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

    همبستگی یک رابطه متقابل یا ارتباط بین دو یا چند متغیر را نشان می‌دهد. ماهیت همبستگی یک شاخص تاریخی است که سرمایه‌گذاران را از رابطه بین دارایی‌های مالی و ارزش بازار ارز دیجیتال آگاه می‌کند. اگر قیمت دو دارایی در یک مرحله افزایش یابد، گفته می‌شود که دارای همبستگی مثبت هستند که با همبستگی 1 گزارش می‌شود. برعکس همبستگی مثبت، همبستگی 1- است، که یک رابطه معکوس را نشان می‌دهد.

    SOLUSD XRPUSD BNBUSD ETHUSD BTCUSD
    0.61 0.41 0.56 0.77 1
    0.57 0.46 0.62 1 0.77
    0.55 0.33 1 0.62 0.56
    0.48 1 0.33 0.46 0.33
    1 0.48 0.55 0.57 0.61

    ***

    جدول همبستگی میان بیت کوین (BTCUSD) – طلا (GOLD) نفت (OIL) – NASDAQ  – S&P500

    S&P 500 NASDAQ OIL GOLD BTCUSD نماد
    0.05 0.12 0.07- 0.15 1 BTCUSD
    0.08 0.06 0.10 1 0.15 GOLD
    0.16 0.05 1 0.10 0.07- OIL
    0.90 1 0.05 0.06 0.12 NASDAQ
    1 0.90 0.16 0.08 0.05 S&P 500

    شبیه‌سازی قیمت بیت کوین

    با استفاده از اندیکاتور مونت‌کارلو، محدوده‌های قیمت احتمالی بیت کوین در یک هفته آینده، به صورت زیر است:

    • بیش‌ترین محدوده 75/919 دلار
    • کم‌ترین محدوده 925/42 دلار
    • میانگین قیمت بیت کوین 59/489 دلار

    شبیه‌سازی اندیکاتور مونت کارلو رمزارز بیت کوین

    شبیه‌سازی قیمت اتریوم

    طبق اندیکاتور مونت‌کارلو، محدوده‌های احتمالی قیمت اتریوم در یک هفته آینده را به صورت زیر تحلیل کرده‌ایم:

    • بیش‌ترین محدوده 3/792 دلار
    • کم‌ترین محدوده 1/613 دلار
    • میانگین قیمت اتریوم محدوده 2/698 دلار

    شبیه‌سازی مونت کارلو ارز دیجیتال اتریوم

    شبیه‌سازی حدودی قیمت برای 10 رمزارز برتر دنیا برای 1 هفته آینده.

    محتمل‌ترین سناریو ممکن بدترین سناریو ممکن بهترین سناریو ممکن نام ارز
    59/489 42/925 75/919 BTCUSD
    2/698 1/613 3/792 ETHUSD
    546 304 783 BNBUSD
    0.5109 0.2692 0.7498 XRPUSD
    139 64 214 SOLUSD
    0.3963 0.2013 0.5927 ADAUSD
    24 12 36 AVAXUSD
    0.09701 0.06582 0.12842 DOGEUSD
    5.4 3.2 7.6 TONUSD
    4.3 2.1 6.5 DOTUSD

    ضریب آلفا (ALPHA): ضریبی است که بازدهی مازاد یک ارز را نسبت به شاخص کل (بیت کوین) به ما نشان می‌دهد. آلفا می‌تواند عددی مثبت، منفی یا صفر باشد. آلفای منفی، به معنای عملکرد ضعیف‌تر نسبت به شاخص معیار و آلفای مثبت، به معنای عملکرد بهتر نسبت به شاخص بازار است. آلفای صفر نیز یعنی بازدهی صندوق متناسب با ریسک آن بوده است. در حالت کلی هر چقدر مقدار آلفا بیشتر باشد، بدین معناست که ارز عملکرد بهتری داشته است.

    آلفا (ALPHA) نماد
     0.01 ETH
    0.05- BNB
    0.04- XRP
    0.10- SOL
    0.04- ADA
    0.06- AVAX
    0.09- DOGE
    0.06 TON
    0.07- DOT

    در این جدول ضریب آلفا ارزها را نسبت به بیت کوین که شاخص کل بازار کریپتو است، محاسبه کرده‌ایم.

    تحلیل شاخص‌ها

    تحلیل بیت کوین (BTC)

    بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته روند نزولی شدیدی را طی کرد.نمودار تکنیکال بیت کوین

    در هفته گذشته بیت کوین با افزایش شدید عرضه همراه بود و با توجه به اخبار اقتصادی منتشر شده، با روند شدید نزولی مواجه شد. بیت کوین پس از رسیدن به قیمت ۴۸۸۰۰ دلاری که در تحلیل هفته گذشته نیز مشخص شده بود توانست با افزایش تقاضا مواجه شود و اکنون بالای این حمایت مهم قرار دارد و در محدوده ۵۵۸۰۰ دلار در حال معامله است. انتظار می‌رود بیت کوین پس از رسیدن به مقاومت مهم در قیمت ۵۶۶۸۸ دلار، با افزایش عرضه مواجه شود و دوباره به ناحیه حمایتی خود، یعنی باکس خاکستری رنگ در ناحیه ۵۰۶۳۶ الی ۵۲۷۳۴ دلار حرکت کند.

    همچنین باید در نظر داشت درصورتی‌که بیت کوین از مقاومت مهم گفته شده عبور کند، می‌تواند به سایر نواحی مقاومتی مشخص شده دست پیدا کند.

    بیت کوین
    خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین
    • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
    • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
    • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
    • بات‌های معامله‌گر متنوع
    • پشتیبانی ۲۴ ساعته
    خرید بیت کوین

    تحلیل ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

    در تایم ۴ساعته، اتریوم با اصلاحی که داشت، اکنون بالای سطح مهم حمایتی‌اش قرار گرفته است.

    نمودار تکنیکال ارز دیجیتال اتریوم

    با بررسی نمودار و همان‌طور که در تصویر می‌بینیم، پس از روند شدید نزولی، قیمت توانست به محدوده حمایتی خود واکنش نشان دهد و به سمت ناحیه مقاومتی‌اش حرکت کند.

    انتظار می‌رود با رسیدن قیمت به محدوده مشخص شده قرمزرنگ (ناحیه ۲۵۰۰ الی ۲۶۰۰ دلار) این رمز ارز با افزایش عرضه مواجه شود و به سمت حمایت خود حرکت کند و پس از تامین نقدینگی، به سمت شکست مقاومت گفته شده گام بردارد.

    اتریوم
    خرید و فروش آسان اتریوم در بیت‌پین
    • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
    • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
    • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
    • بات‌های معامله‌گر متنوع
    • پشتیبانی ۲۴ ساعته
    خرید اتریوم

    تحلیل شاخص دامینس تتر

    دامینس تتر با افزایش شدیدی که داشت، توانست به مقاومت مهم خود برسد و اکنون در روند اصلاحی قرار گرفته است.

    نمودار تکنیکال دامیننس تتر در تایم روزانه

    دامیننس تتر پس از روند صعودی قدرتمندی که داشت توانست به سمت مقاومت مهم در ناحیه ۶.۵ حرکت کند. پس از رسیدن به این مقاومت مهم این شاخص با افزایش عرضه همراه بود و اکنون در روندی اصلاحی قرار دارد. انتظار می‌رود دامیننس تتر با رسیدن به حمایت‌های خود (سطوح استاتیک ۵.۶۴، ۵.۸۲ و ناحیه حمایت در ۵.۲۲) دوباره با افزایش تقاضا روبرو شده و از این نواحی به سمت بالا حرکت کند.

    همچنین باید به این نکته توجه داشت که با افزایش شاخص دامیننس تتر، روند بیت کوین نزولی و با کاهش این شاخص، روند بیت کوین صعودی خواهد شد.

    تحلیل شاخص توتال ۲

    شاخص توتال ۲ به مهم‌ترین حمایت خود در تایم روزانه رسیده است.

    چارت تکنیکال شاخص توتال 2 در تایم روزانه

    با بررسی نمودار توتال ۲ در تایم فریم روزانه، می‌بینیم که این شاخص با کاهش مومنتوم صعودی در روند خود همراه بود و پس از سه تلاش ناموفق برای عبور از سقف داینامیک مقاومتی خود، با روند شدید ریزشی مواجه شد. درصورتی‌که شاخص توتال ۲ محدوده حمایتی مشخص شده در عدد ۷۲۶ را حفظ کند، می‌توان انتظار داشت حرکت صعودی خود را به سمت مقاومت مشخص شده در ناحیه ۸۸۶ ادامه دهد.

    همچنین باید به این نکته توجه داشت که با افزایش این شاخص، روند آلت کوین‌ها صعودی و با کاهش این شاخص روند آلت کوین‌ها نزولی می‌شود.

    تحلیل تکنیکال سایر بازارها

    تحلیل انس جهانی طلا

    انس طلا در تایم فریم ۴ساعته، درون یک کانال صعودی در حال نوسان است.

    چارت تکنیکال طلا در تایم چهار ساعته

    انس طلا به دلیل خبر NFP و اخبار جنگ با فشار خرید زیادی مواجه شد. همانطور که گفته شد و در تصویر قابل مشاهده است طلا درون یک کانال صعودی کوچک در حال نوسان است و اکنون در میانه این کانال قرار دارد.

    سطوح مهمی که می‌توانیم به عنوان حمایت و مقاومت برای طلا در نظر بگیریم عبارتند از نواحی حمایتی در قیمت‌های ۲۳۸۸، ۲۳۵۲ و ۲۲۲۶ دلار. همچنین قیمت‌های ۲۴۲۶ و ۲۴۵۳ دلار را نیز می‌توان به‌عنوان نواحی مهم عرضه در نظر داشت.

    تحلیل شاخص دلار آمریکا

    شاخص دلار آمریکا در هفته اخیر با روند ریزشی شدیدی همراه بود.

    چارت تکنیکال شاخص دلار آمریکا در تایم 4ساعته

    همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنیم شاخص دلار آمریکا با ریزش شدیدی مواجه شد و به سمت ناحیه استاتیک حمایت در قیمت ۱۰۱.۹ دلاری حرکت کرد. در حال حاضر شاخص دلار آمریکا در انتهای روند ۴ ساعته خود با افزایش تقاضا مواجه شده است. انتظار می‌رود به ناحیه مقاومتی ۱۰۳.۱ دلار واکنش نشان دهد و دوباره به سمت حمایت خود اصلاح کند. همچنین درصورتی‌که موفق به شکست محدوده مقاومتی گفته شده شود، می‌تواند به محدوده مقاومتی بعدی خود در قیمت ۱۰۳.۶۶ دلار دست پیدا کند.

    محمدجواد جعفری

    محمدجواد جعفری

    چند سال پیش، پس از تب‌وتاب بازار بورس ایران با فارکس آشنا شدم و همین موضوع باعث شد که به سراغ یادگیری تحلیل تکنیکال و اقتصاد کلان برم. بعد از مدتی علاقم به اقتصاد بیشتر شد و به صورت حرفه‌ای‌تر تو این حوزه کار کردم. طولی نکشید که با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، شروع به یادگیری تحلیل فاندامنتال کردم و الان بیشتر زمانم رو روی بررسی پروژه‌های بلاک‌چین و تحلیل اقتصاد کشورها می‌ذارم.

    مطالب نویسنده
    کلیدواژه‌ها
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    تحلیل بیت کوین (BTC)؛ حرکت بعدی چه خواهد بود؟ | ۲۸ شهریور

    هفته گذشته بیت کوین با افزایش قیمت همراه بود و توانست به...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر