سقوط بازار NFTها در 90 روز روند نزولی: داده‌ها چه می‌گویند؟

تاریخ: 31 خرداد 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه
سقوط بازار NFTها در 90 روز روند نزولی: داده‌ها چه می‌گویند؟

بر اساس آمار سه ماه گذشته، مجموعه‌های NFT شامل Cryptopunks و Bored Ape Yacht Club کاهش قابل توجهی در قیمت خود تجربه کرده‌اند. در 17 مارس 2024، کف قیمت Cryptopunks تقریباً 49 اتر بود، اما 90 روز بعد، به 25.9 اتر کاهش یافت.

فروش NFT در سال جاری رکود چشمگیری داشته است و NFTهای بلوچیپ در اتریوم، به طور خاص Cryptopunks و BAYC ، طی سه ماه گذشته کاهش قابل توجهی در ارزش را تجربه کرده‌اند. حدود 90 روز پیش، کف قیمت یک Cryptopunk منفرد تقریباً 48.99 اتر بود و در 17 مارس، یک اتر 3,642 دلار ارزش داشت. در حال حاضر، بر اساس داده‌های 18 ژوئن، جمع‌آوری‌شده از nftpricefloor.com ، هر اتر 3,475 دلار قیمت دارد و ارزش کف Cryptopunk به 25.9 اتر کاهش یافته است.

کاهش قیمت اتریوم با افت قابل توجهی در کف قیمت Cryptopunk همراه بود که در 90 روز 48 درصد کاهش یافته است. به طور مشابه، NFTهای BAYC نیز رکود را تجربه کردند؛ اگرچه ضرر و زیان آنها کمتر از Cryptopunks بود. این NFTها در صورت قیمت‌گذاری به صورت اتر (ETH) تقریباً 33 درصد از ارزش خود را از دست دادند. کف قیمت این مجموعه 13.29 اتر 90 روز پیش بود، اما در 18 ژوئن، به 8.8 اتر کاهش یافته است. مجموعه Pudgy Penguins در مدت مشابه شاهد کاهش 20.5 درصد بود، در حالی که Milady Maker رشد داشته است.

سه ماه پیش، کف قیمت Milady Maker منی بیش از 2 اتر بود و امروز به 4.76 اتر رسیده است. NFTهای آزوکی از 3.4 اتر به 3.02 اتر فعلی کاهش یافته است. در حالی که NFT های مبتنی بر اتر کاهش یافته اند ، کلکسیون های دیجیتالی از سایر بلاک چین ها نیز در طی سه ماه گذشته افت داشته اند. به عنوان مثال Nodemonkes بیت کوین از 0.7374 به 0.18 بیت کوین سقوط کرد و Bitcoin Puppets از 0.23 به 0.11 بیت کوین کاهش یافت.

در میان نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم، رکود آشکار در مجموعه‌های NFT مانند Cryptopunks و BAYC سؤالاتی را در مورد جذابیت و زنده ماندن مالی این دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کند. در حالی که برخی از مجموعه‌های کوچک‌تر مقاومت و حتی رشد از خود نشان می‌دهند، اما این کاهش گسترده به اشباع بالقوه بازار یا خستگی سرمایه‌گذار اشاره دارد.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها 1 دیدگاه
در پاسخ به دیدگاه کاربر
  1. صادق مرادی
    صادق مرادی | 1 تیر 1403

    یه سوال دارم. توی فضای nft میشه کار های هنریِ چوبی فروخت؟مثل تابلو و آثر هنری منبت شده.