افزایش سختی شبکه بیت کوین به قیمت 100 هزار دلار تا آخر سال اشاره می‌کند

تاریخ: 30 خرداد 1403
زمان مطالعه:  2 دقیقه
افزایش سختی شبکه بیت کوین به قیمت 100 هزار دلار تا آخر سال اشاره می‌کند

تیموتی پیترسون، کارشناس بازار و حامی بیت کوین، به اهمیت نرخ سختی شبکه بیت کوین به عنوان یک شاخص بالقوه برای افزایش قیمت این دارایی تا آخر سال 2024 اشاره کرد و عقیده دارد که این رویداد می‌تواند قیمت را تا 100,000 دلار پرتاب کند.

رابطه سختی و قیمت بیت کوین

پیترسون خاطرنشان کرد که سختی بیت کوین یک جنبه حیاتی از ماهیت غیرمتمرکز آن است که به طور خودکار هر دو هفته یک بار تنظیم می‌شود تا میانگین زمان ایجاد بلاک تقریباً 10 دقیقه حفظ شود.

این به عنوان یک مکانیسم خودتنظیم‌کننده عمل می‌کند و به تغییرات تعداد ماینرها و قدرت محاسباتی آنها واکنش نشان می‌دهد. وقتی ماینرهای بیشتری به شبکه می‌پیوندند، سختی افزایش می‌یابد و وقتی ماینرها خارج می‌شوند، سختی کاهش می‌یابد. این تضمین می‌کند که هیچ نهادی نمی‌تواند عملیات شبکه را دستکاری کند.

BTC’s price and mining difficulty correlation

همبستگی بین سختی بیت کوین و قیمت برای این تحلیلگر قابل توجه است. با افزایش سختی، هزینه انرژی به ازای هر بیت کوین استخراج شده نیز افزایش می‌یابد. پیترسون همچنین استدلال کرد که ماینرها باید هزینه‌های برق و سخت‌افزار خود را در مقابل پاداش‌های بالقوه متعادل کنند.

زمانی که قیمت بیت کوین بالا باشد، این هزینه‌ها را توجیه می‌کند و علی‌رغم تشدید سختی، استخراج را سودآور می‌کند. در مقابل، کاهش قیمت ممکن است برخی از ماینرها را مجبور به خروج از شبکه کند و قدرت محاسباتی و متعاقباً سطح سختی را کاهش دهد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال 2024

پیترسون خاطرنشان کرد که سختی بیت کوین بیش از یک معیار فنی است. بر اساس تجزیه و تحلیل او، این معیار نمایانگر ارزش ذاتی برای این ارز دیجیتال است. مشابه نحوه به دست آوردن ارزش کالاها از طریق منابع مورد نیاز برای استخراج هر بیت کوین نشان‌دهنده مقدار قابل‌اندازه‌گیری تلاش و هزینه انرژی است.

علاوه بر این، سختی بالاتر نشان‌دهنده شبکه ایمن‌تر و انعطاف‌پذیرتر است؛ زیرا افزایش قدرت محاسباتی بلاک چین را تقویت می‌کند. تقویت امنیت، اعتماد در بین سرمایه‌گذاران را بیشتر می‌کند، تقاضا و به طور بالقوه قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد.

به گفته پیترسون، یک «رابطه هم‌زیستی» بین قیمت و سختی بیت کوین وجود دارد. قیمت‌های بالاتر ماینرهای بیشتری را جذب می‌کند و منجر به افزایش سختی می‌شود.

در مقابل، سختی بالاتر و هزینه‌های استخراج بیشتر، ماینرها را به سمت بهبود کارایی سوق می‌دهد، که به نوبه خود، با تقویت شبکه، از قیمت‌های بالاتر پشتیبانی می‌کند. بازار به طور مداوم به دنبال تعادلی است که در آن قیمت بیت کوین، هزینه‌های انرژی که استخراج‌کنندگان متحمل می‌شوند را جبران کند.

با در نظر گرفتن این رابطه پیچیده و روندهای فعلی بازار، تیموتی پیترسون محدوده تخمین خود برای بیت کوین تا پایان سال را ارائه داد و عقیده دارد که می تواند بین 60 تا 90 هزار دلار باشد. با این حال، افزایش پذیرش و احساسات مثبت بازار می‌تواند قیمت را حتی بالاتر ببرد و به طور بالقوه به نقطه عطف قابل توجه 100,000 دلار برساند.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر