آسیایی‌ها چرخه‌ی صعودی بعدی بازار ارزهای دیجیتال را هدایت خواهند کرد

تاریخ: 29 آذر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
آسیایی‌ها چرخه‌ی صعودی بعدی بازار ارزهای دیجیتال را هدایت خواهند کرد

همه چیز حکایت از این دارد که چرخه صعودی جدیدی در بازار کریپتو در حال شکل‌گیری است. اگر به روندهای تاریخی نگاه کنیم، چرخه‌های صعودی (بولران) توسط عوامل متعددی از جمله هاوینگ بیت کوین، تغییرات در چشم‌انداز کلان اقتصادی پیرامون انتخابات ایالات متحده و نرخ بهره فدرال رزرو، و همچنین ظهور نوآوری‌های جدید وب 3 و دیفای ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال ییلد فارمینگ، نوآوری قابل توجهی بود که چرخه قبلی را تقویت کرد. چرخه آتی ممکن است به طور بالقوه ترکیبی از اثبات دانش صفر، استیک کردن مجدد (Restaking) و پیشرفت‌هایی در زمینه بلاک چین همچون ماژولار بودن و تعامل‌پذیری زنجیره‌ها باشد.

هر چرخه با یک روایت منحصربه‌فرد همراه است. چرخه آخر تحت سلطه NFTها بود که با فروش 69 میلیون دلاری بیپل در کریستیز جرقه زده شد و با شور و شوق آواتارهای پروفایل و استفاده از هنرهای زیبا تقویت شد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که چرخه کنونی توسط روایت SocialFi شکل می‌گیرد، زیرا پلتفرم‌هایی مانند friend.tech پیش از این اراده خود را نشان داده‌اند.

روایات نهادی و نظارتی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. در آخرین چرخه، مایکل سیلور از مایکرو استراتژی، بیت کوین را به ترازنامه شرکت اضافه کرد، در حالی که این چرخه توسط موسسات مالی سنتی و غول‌های فین‌تک که برای ETFهای اسپات درخواست داده‌اند، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

در بخش نظارتی، ایالات متحده همچنان با مقررات کریپتو دست‌وپنجه نرم می‌کند و باعث شده است که بسیاری از پروژه‌ها محصولات جدید کریپتو خود را در خارج از ایالات متحده به بازار عرضه کنند، به همین دلیل است که بسیاری عقیده دارند که بازار صعودی بعدی طعم جغرافیایی مشخصی خواهد داشت و آسیا در مرکز این صنعت قرار خواهد گرفت.

اشتیاق به ارزهای دیجیتال در آسیا، چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را نادیده گرفت. تضاد فاحشی بین کنفرانس‌های پاییزی خلوت در ایالات متحده و صحنه‌های پرهیاهو در هفته بلاک چین و Token2049 در سنگاپور قابل مشاهده بود. شهرهایی مانند بانکوک، هوشی مین سیتی، جاکارتا، مانیل، و کوالالامپور، به غیر از تعداد انگشت شماری از شهرهای بزرگ هند، خانه توسعه‌دهندگان قابل توجه و صحنه‌های پررونق وب 3 هستند که با حمایت دولت و پذیرش شرکت‌ها تقویت شده‌اند.

token2049

در حالی که دولت‌های آسیایی برای کسب رتبه برتر به عنوان یک مرکز ارزهای دیجیتال رقابت می‌کنند، به نظر می‌رسد ایالات متحده کارآفرینان رمزارز خود را ناامید کرده است. در حالی که کمپین‌های بازاریابی در ایالات متحده در حال افول هستند، کسب‌وکارها در آسیا، اروپا و خاورمیانه برای پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد در حال گسترش هستند، و کارآفرینان در حال نقل مکان به حوزه‌های قضایی با محیط نظارتی دوستانه‌تر هستند.

با افتتاح دفاتر سروتونین در APAC، می‌توان از نزدیک شاهد مزایای منحصربه‌فرد این بازارها برای پروژه‌های ارزهای دیجیتال در حال رشد بود. اشتیاق محسوسی برای وب 3 و آمادگی برای پذیرش فناوری‌های جدید، به‌ویژه SocialFi وجود دارد، که به لطف قرار گرفتن در معرض WeChat در حال حاضر در منطقه عادی شده است. (سوشال‌فای به برنامه‌هایی اطلاق می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد از تعاملات اجتماعی کسب درآمد، و داده‌های خود را کنترل کنند.)

تلگرام، که در همه جا برای پیام‌رسانی توسط کامیونتی وب 3 در آسیا استفاده می‌شود، در حال آزمایش کیف پول کریپتویی خود در داخل برنامه با کاربران غیرآمریکایی است. با ترکیب این موضوع با مقررات دوستانه مکان‌هایی مانند هنگ‌کنگ و سنگاپور، ما احتمالاً شاهد یک رونق بالقوه و انفجاری در ارزهای دیجیتال خواهیم بود. برای آمریکایی‌ها، این که First Digital در هنگ‌کنگ، برای مثال، بتواند استیبل‌کوین خود، FDUSD را با تأیید مقررات راه‌اندازی کند، غیرقابل‌باور است، در حالی که شرکت‌های اصلی فین‌تک مانند پی‌پال برای انجام همین کار در ایالات متحده با احضاریه مواجه می‌شوند.

این «سرعت و شتاب آسیا»، گواهی بر پذیرش سریع و مشارکت منطقه در فناوری‌های وب 3 است، که می‌تواند پویایی بازار صعودی آینده را هدایت کند و یک روایت جغرافیایی متفاوت را برای چرخه بعدی کریپتو به ارمغان آورد.

گزارشی از کوین دسک
مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر