بازی‌های بلاک چین برای شکستن سد 600 میلیارد دلاری تا سال 2030 آماده هستند

تاریخ: 21 آذر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
بازی‌های بلاک چین برای شکستن سد 600 میلیارد دلاری تا سال 2030 آماده هستند

در دو سال گذشته، بخش نوظهور بازی در بلاک چین، که عموماً با نام GameFi شناخته می‌شود، با رکود قابل توجهی مواجه شده، که در درجه اول به دلیل کاهش علاقه و کشش در بین علاقه‌مندان به این صنعت است.

علی‌رغم این چالش‌های ظاهری، یافته‌های اخیر در یک گزارش جامع، آینده خوش‌بینانه‌تری را برای GameFi ترسیم می‌کند. تحلیلی که توسط Fortune Business Insights در 11 دسامبر منتشر شد، احیای مجدد و رشد قابل توجهی را در بازار جهانی بازی‌های بلاک چین، طی هفت سال آینده پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این صنعت در آستانه رسیدن به ارزش خیره‌کننده بیش از 600 میلیارد دلار است که نشان‌دهنده پتانسیل یک چرخش قابل توجه و احیای مجدد است. این گزارش نه تنها انعطاف‌پذیری بازار بازی‌های بلاک چین را برجسته می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که کندی فعلی ممکن است یک شکست موقت باشد.

تحلیلگران این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که عواملی مانند پیشرفت‌های تکنولوژیکی، اکوسیستم‌های بازی در حال تکامل، و افزایش ادغام ویژگی‌های بلاک چین به تجدید علاقه و تعامل در فضای GameFi کمک می‌کند.

این تجزیه و تحلیل، ارزش بازار بازی‌های بلاک چین را در سال 2023، 155 میلیارد دلار تخمین می‌زند و بازی بلاک چین را به عنوان هر بازی ویدیویی «با ویژگی‌های استفاده از فناوری بلاک چین مبتنی بر رمزنگاری» تعریف می‌کند.

BTCUSD trading at $41,945 on the 24-hour chart

علی‌رغم مشکلات مداوم در کسب‌وکارهای بزرگ ارزهای دیجیتال و بازی، بخش نوپای بازی بلاک چین همچنان سرمایه‌گذاری قابل توجهی را دریافت می‌کند. شرکت داده‌های رمزنگاری DappRadar تحقیقی را انجام داده است که تخمین می‌زند بازی‌های بلاک چین در سه‌ماهه سوم بیش از ۶۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

در سه‌ماهه سوم سال 2023 حدود 213 میلیون دلار صرف ساخت بازی‌ها و فناوری‌های مرتبط با متاورس شد، علی‌رغم اعتقاد به اینکه این فضا مرده است. به گفته DappRadar، باقی مانده سرمایه گذاری‌های سه‌ماهه به شرکت‌های سرمایه گذاری و زیرساخت‌های بازی وب 3 اختصاص یافت.

تجزیه و تحلیل Fortune Business Insights اطلاعات فروش اقلام بازی‌های بلاک چین را در سراسر جهان، بین سال‌های 2017 تا 2021 بررسی کرد. این گزارش عنوان کرد که فروش با نرخ رشد مرکب سالانه 22 درصد در حال رشد است، به این معنی که تا سال 2030 بازار به بیش از نیم تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، این گزارش بر افزایش تقاضا برای تجربه بازی‌های پیشرفته و روند روبه‌افزایش در بازی‌های غیرمتمرکز تأکید می‌کند. این تغییر با اعطای مالکیت دارایی‌های درون بازی به بازیکنان، تضمین شفافیت و افزایش امنیت کلی مشخص می‌شود.

بر اساس این گزارش، بازی‌های غیرمتمرکز دارای پتانسیل ایجاد انقلاب در صنعت بازی هستند و به یک نیروی غالب در این بازه زمانی تبدیل می‌شوند.

آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه/آفریقا پنج منطقه‌ای بودند که محققان Fortune Business بررسی کردند. با خرید تقریباً 30 میلیارد دلاری اقلام بازی بلاک چین در سال 2022 – تقریباً یک چهارم کل – آمریکای شمالی در همه مناطق دیگر در این زمینه پیشتاز بود. به گفته محققان، آنها پیش‌بینی می‌کنند که این قاره همچنان به تسلط خود ادامه دهد.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر