تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) – ۱۴ آذر (۵ دسامبر)

تاریخ: 14 آذر 1402
زمان مطالعه:  3 دقیقه
تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) – ۱۴ آذر (۵ دسامبر)

ارز دیجیتال نیر پروتکل توانسته حرکات صعودی خوب و چشمگیری در ماه گذشته انجام دهد و از قیمت ۱ دلاری به بالای ۲ دلار برسد.
با نگاهی به داده‌های سایت کوین مارکت کپ خواهیم دید ارز دیجیتال نیر در هفته گذشته رشد قیمتی خوبی داشت و توانست بیش از ۲۰ درصد صعود قیمتی را در هفت روز گذشته تجربه کند. همچنین حجم معاملات ارز نیر در ۲۴ ساعت گذشته رشد ۱۲۰ درصدی داشت که نشان‌دهنده توجه تریدرها و افزایش معاملات روی این رمزارز است.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) – ۱۴ آذر (۵ دسامبر)

در این تحلیل می‌خواهیم به بررسی روند قیمتی این رمزارز پرداخته و نواحی قیمتی مهم آن را مشخص کنیم، تا قبل از سرمایه‌گذاری یا فروش، با آگاهی بیشتری از روند احتمالی، اقدام به معامله کنیم.
در ادامه تحلیلی از این رمزارز را مطالعه کنید و با این پروژه بیشتر آشنا شوید.

نیر پروتکل (NEAR) چیست؟

 نیر پروتکل یک پلتفرم بلاک چینی است که برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) طراحی شده است. این پلتفرم از فناوری شاردینگ برای بهبود مقیاس‌پذیری استفاده می‌کند و از مکانیزم اثبات سهام (PoS) برای امنیت شبکه استفاده می‌کند.

ویژگی‌های نیر پروتکل

  • مقیاس‌پذیری: نیر پروتکل از فناوری شاردینگ برای تقسیم شبکه به قسمت‌های کوچک‌تر استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود که شبکه بتواند حجم بیشتری از تراکنش‌ها را پردازش کند.
  • کارایی: نیر پروتکل از مکانیزم اثبات سهام (PoS) برای امنیت شبکه استفاده می‌کند. این مکانیزم نسبت به مکانیزم اثبات کار (PoW) کارآمدتر است.
  • کاربرپسند بودن: نیر پروتکل برای کاربران غیرفنی نیز قابل‌استفاده است. این پلتفرم از زبان‌های برنامه‌نویسی ساده‌ای مانند Rust و AssemblyScript پشتیبانی می‌کند.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR)

ارز دیجیتال نیر پس از اینکه به سقف قیمتی ۲۰ دلار رسید، با شروع اصلاح بازار کریپتو، روند ریزشی شدیدی را آغاز کرد و تا زیر ۱ دلار، ریزش قیمت را تجربه کرد. اکنون نیر ۹۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد و در محدوده قیمتی ۲ دلار، در حال معامله است.
همان‌طور که در تصویر مشخص است، نیر توانسته از ناحیه مقاومت حجمی عبور کند و اکنون در بالای این ناحیه در حال معامله است.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) – ۱۴ آذر (۵ دسامبر)

 با نگاهی به انتهای روند در تایم فریم هفتگی می‌بینیم، ارز دیجیتال نیر توانسته از محدوده مقاومت داینامیک خود عبور کرده و به سمت مقاومت بعدی در محدوده ۳.۱ دلار حرکت کند.
نواحی مهمی که به‌عنوان مقاومت‌ها و اهداف نیر پروتکل در بلندمدت باید زیر نظر داشت، عبارت‌اند از ۳.۱ ، ۶ و ۷.۴ دلار.
همچنین نواحی حمایتی مهم ارز نیر در سطوح ۱.۲۵ و ۰.۹۵ دلاری قرار گرفته‌اند.

خرید نیر پروتکل | NEARتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) – ۱۴ آذر (۵ دسامبر)

در تابم فریم روزانه، اولین محدوده‌ای که به‌عنوان مقاومت برای این ارز مشاهده می‌شود در قیمت ۲.۲ دلاری قرار دارد که قیمت اکنون نزدیک این ناحیه قرار دارد و با مقاومت خرس‌ها روبروست.

دو ناحیه مهمی که برای این ارز می‌توان در نظر گرفت (همان‌طور که در تصویر مشخص شده)ُ محدوده مقاومتی ۲.۵ دلار که باکس قرمزرنگ و محدوده حمایتی ۱.۴ دلار است که با باکس سبزرنگ، قابل‌مشاهده است.

انتظار می‌رود ارز نیر پروتکل بتواند با حمایت خریداران به سمت مقاومت ۲.۵ الی ۲.۷ دلاری حرکت کند؛ ولی باید دید آیا می‌تواند از این مقاومت مهم عبور کند یا خیر.

درصورتی‌که ارز نیر پروتکل نتواند از مقاومت گفته شده عبور کند، احتمالاً به سمت حمایت خود در محدوده ۱.۴ دلار حرکت کند.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) – ۱۴ آذر (۵ دسامبر)

 در مجموع، نیر پروتکل یک پلتفرم بلاک چینی نوظهور است که پتانسیل بالایی برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز دارد. این پلتفرم از ویژگی‌های مختلفی مانند مقیاس‌پذیری، کارایی و کاربرپسند بودن برخوردار است.

 آینده ارز دیجیتال NEAR به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان پذیرش برنامه‌های غیرمتمرکزی که بر روی این پلتفرم ساخته می‌شوند. اگر نیر پروتکل بتواند به‌عنوان یک پلتفرم محبوب برای توسعه DApp مطرح شود، ارزش ارز دیجیتال NEAR نیز افزایش خواهد یافت.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

پرهام نوربخش

پرهام نوربخش

من یه تحلیلگرم که بیشتر ارزهای دیجیتال رو بررسی می‌کنم و عاشق رصدکردن بازار و پیداکردن فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری هستم. همیشه سعی می‌کنم از جدیدترین اخبار و تحولات بازار باخبر باشم. علاقه دیگه من تصویربرداری و طبیعت‌گردی هست و به نظرم طبیعت یه منبع بی‌نظیر از زیبایی و آرامشه.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

تحلیل ارز دیجیتال پپه (PEPE): رشد این ارز تا چه زمانی ادامه دارد؟ | ۳ آبان

حوزه میم‌کوین‌ها که با ظهور دوج‌کوین و شیبا به وجود آمد، هر...

تحلیل بیت کوین (BTC)؛ اصلاح قیمت تا کجا ادامه دارد؟ | ۲ آبان

در هفته گذشته، بیت کوین با موجی تازه از فشار فروش مواجه شد...

تحلیل ارز دیجیتال سی (sei) و شناسایی بهترین نقاط ورود | ۲ آبان

پروژه سی (sei) پروژه تقریباً تازه‌وارد در حوزه لایه یک است...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر