دولت امارات از وایت پیپری با تمرکز بر مقررات متاورس رونمایی کرد

تاریخ انتشار: 23 مهر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  کمتر از 1 دقیقه
دولت امارات از وایت پیپری با تمرکز بر مقررات متاورس رونمایی کرد

دولت امارات متحده عربی اخیراً از وایت پیپری با عنوان «چارچوب خودگردانی متاورس مسئولانه» رونمایی کرده است. بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزیر دولت برای هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، عمر سلطان العلما، صادر شد، این سند در درجه اول اهمیت داشتن استانداردهای عملیاتی پذیرفته شده در سطح جهانی را برجسته می‌کند.

این وزیر افزود که وایت پیپر، که در ارتباط با صرافی ارز دیجیتال Okx نهایی شده است، نه تنها بر پتانسیل متاورس، بلکه بر حوزه‌هایی تأکید می‌کند که «جامعه جهانی باید آمادگی خود را در آن تقویت کند». العلما با این حال هشدار داد که «چندین زمینه» وجود دارد که همچنان به گفتگوی بیشتر نیاز دارند.

پذیرش و مشروعیت

در وایت پیپر 35 صفحه ای، نویسندگان سند از اهمیت خودتنظیمی حمایت می‌کنند و دلیل نیاز به همکاری بین‌المللی را دو چندان می‌کنند.

ایجاد حداقل اصول مشترک خودتنظیمی از طریق همکاری بین‌المللی یکی از رویکردهای ممکن برای مقابله با این چالش است. جامعه بین‌المللی (یعنی دولت‌ها، صنعت و جامعه مدنی) با همکاری یکدیگر برای اتخاذ تدابیر خودتنظیمی مؤثر، عادلانه و ارتقای ایمنی و امنیت کاربران متاورس می‌توانند به ایجاد یک چارچوب جهانی برای رشد مسئولانه و پایدار کمک کنند.

نویسندگان اضافه کردند که وقتی این کار انجام شود، به این حوزه کمک می‌کند تا با مسائل مربوط به پذیرش و مشروعیت برخورد کند.

در همین حال، وزارت امارات متحده عربی در یک بیانیه مطبوعاتی پذیرفت که «یک شکاف قابل توجه» هنوز وجود دارد که آن را ناشی از «عدم مقررات یا رفتار یکسان جهانی برای عملکرد در این اکوسیستم نوظهور» می‌داند.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر