5 ارز دیجیتال برتر با بیشترین آدرس‌های فعال روزانه

تاریخ انتشار: 15 مهر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
5 ارز دیجیتال برتر با بیشترین آدرس‌های فعال روزانه

ارزش و سودمندی ارزهای دیجیتال، فراتر از قیمت فعلی، ارزش کل بازار و توکنومیک آن‌ها است. این فناوری پیشگامانه برای کارایی افراد و مقابله با چالش‌های سنتی، مانند استفاده از سیستم‌های نقدی همتا به همتا، ایجاد شد.

با توجه به این واقعیت، بررسی آدرس‌های فعال روزانه (DAA) می‌تواند به شناسایی پروژه‌هایی که به طور فعال، توسط کاربران استفاده شده‌اند، کمک کند. طبق تعریف Santiment، شاخص DAA تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد درگیر در تمام تراکنش‌های هر شبکه کریپتویی را به صورت روزانه اندازه‌گیری می‌کند.

داده‌های ارائه شده توسط Santiment نشان می‌دهد که 5 ارز دیجیتال دارای بالاترین آدرس‌های فعال روزانه در 30 روز گذشته بودند که عبارتند از:

  • بیت کوین: 1.04 میلیون آدرس فعال روزانه در یک ماه
  • اتریوم: 423,880 آدرس فعال روزانه در یک ماه
  • پالیگان: 221,510 آدرس فعال روزانه در یک ماه
  • لایت کوین: 218,580 آدرس فعال روزانه در یک ماه
  • بیت کوین کش: 79,500 آدرس فعال روزانه در یک ماه

کاهش تعداد آدرس فعال روزانه تتر

قابل ذکر است، با مقایسه آدرس‌های فعال روزانه 30 روزه فعلی با گزارش مشابهی که در 25 آگوست منتشر شد، تتر جایگاه دوم خود را از دست داد و بیت‌کوین کش به 5 جمع شبکه برتر کریپتویی وارد شده است.

همچنین لازم به ذکر است که تتر به صورت جداگانه در هر زنجیره اندازه‌گیری می‌شود و پیش از این، جایگاه دوم مربوط به آدرس‌های فعال در زنجیره BNB بوده است. با این حال، در زمان انتشار، زنجیره BNB دیگر فعال‌ترین بلاک چین به ازای آدرس‌های منحصربه‌فرد برای انتقال تتر نیست.

حال برای دارندگان تتر در ابتدا شبکه اتریوم، پس از آن پالیگان و سپس شبکه آربیتروم ارجحیت دارد. با این وجود، در بالای تتر در آربیتروم، استیبل کوین USDC قرار دارد که به ترتیب بیشترین فعالیت را در پالیگان، آپتیمیزم و اتریوم دارد.

نکته جالب این است که رتبه‌های برتر توسط ارزهای دیجیتال همتا به همتا اشغال شده است که بیت کوین، لایت کوین و اکنون بیت کوین کش را در جمع 5 کوین برتر قرار داده است. این نشان می‌دهد که هنوز تقاضای زیادی برای سیستم‌های پرداخت آن‌چین وجود دارد که باید در بازار ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار گیرند.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر