آیا نهنگ‌ها می‌توانند قبل از جلسه فدرال رزرو قیمت بیت کوین را افزایش دهند؟

تاریخ: 18 شهریور 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
آیا نهنگ‌ها می‌توانند قبل از جلسه فدرال رزرو قیمت بیت کوین را افزایش دهند؟

قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر روندی نسبتاً نزولی را طی کرده است و در روز جمعه دوباره به زیر 26,000 دلار رسید. با این حال، یک شاخص مهم آن‌چین، فشار صعودی رو به افزایشی را از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ، مستقر در ایالات متحده، نشان می‌دهد.

فدرال رزرو قرار است نرخ بهره جدیدی را در 19 سپتامبر اعلام کند. با توجه به اینکه 10 روز دیگر به این جلسه مهم باقی مانده است، به نظر می‌رسد شرکت‌های نهادی مستقر در ایالات متحده در آخرین لحظات مشغول انباشت بیت کوین هستند. آیا این باعث افزایش قیمت بیت کوین در روزهای آینده خواهد شد؟

 

نهنگ‌های وال استریت در حال افزایش فشار خرید در کوین بیس هستند

با نزدیک شدن به جلسه بعدی فدرال رزرو، یک شاخص حیاتی آن‌چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی ایالات متحده فشار خرید را افزایش داده‌اند. شاخص Premium Coinbase درصد اختلاف قیمت بیت کوین را در بازارهای اسپات کوین بیس و مشتقات بایننس نشان می‌دهد.

در حالی که بایننس بر بازار خرده‌فروشی در سطح جهانی تسلط دارد، کوین بیس تا حد زیادی تحت سلطه شرکت‌های نهادی مستقر در ایالات متحده و معامله‌گران بزرگ است. از این رو، مقادیر مثبت این شاخص نشان‌دهنده افزایش فشار خرید سرمایه‌گذاران آمریکایی در کوین بیس است.

نمودار بالا نشان می‌دهد که در 7 سپتامبر، شاخص Premium Coinbase برای اولین بار در این ماه به بالای خط صفر برگشته است. نکته جالب اینجاست که آخرین باری که شاخص کوین‌بیس به بالای 0.80 رسید، حدود مارس 2023 بود – و بلافاصله پس از آن افزایش قیمت به 30,500 دلار رخ داد.

باید دید که آیا شاخص Premium Coinbase به افزایش خود ادامه خواهد داد یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران خرد را تقویت کند و باعث افزایش قیمت قبل از جلسه بعدی فدرال رزرو شود.

افزایش نقدینگی در بازار بیت کوین حکایت از تغییر روند قریب‌الوقوع دارد

این موضع خوش‌بینانه با سرازیر شدن نقدینگی به بازار بیت کوین در این هفته بیشتر تقویت می‌شود. بر اساس گزارش کریپتوکوآنت، حجم معاملات اسپات بیت کوین از 2 سپتامبر به طور مداوم در حال افزایش بوده و تقریباً دو برابر شده است.

از نظر عددی، حجم معاملات اسپات بیت کوین برای 2 سپتامبر، 14,230 بیت کوین بود. در پایان 7 سپتامبر، مجموعاً 32,632 بیت کوین در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال معامله شد. این نشان‌دهنده افزایش 130 درصدی در حجم بازار اسپات در یک هفته است.

به طور معمول، حجم معاملات اسپات در بازارهای نزولی کاهش می‌یابد؛ زیرا سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند پوزیشن‌های خود را ببندند. از این رو، افزایش حجم اسپات بیت کوین در جریان قیمت رنج فعلی نشان می‌دهد که نقدینگی و علاقه سرمایه‌گذاران در حال بازگشت به بازار است.

همچنین، روند داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که افزایش اخیر قیمت بیت کوین اغلب با افزایش حجم معاملات اسپات همراه بوده است.

در نتیجه، فشار خرید از سوی نهنگ‌های مستقر در ایالات متحده و افزایش حجم معاملات اسپات بیت کوین می‌تواند باعث افزایش قیمت شود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین: 28,000 دلار تارگت اول است

از منظر داده‌های آن‌چین، نهنگ‌های مستقر در ایالات متحده می‌توانند باعث افزایش قیمت بیت کوین به سمت 28,000 دلار در روزهای آینده شوند. این دیدگاه صعودی همچنین توسط داده‌های In/Out of Money Around Price تأیید می‌شود که توزیع قیمت خرید هولدرهای فعلی بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

این نشان می‌دهد که اگر BTC از مقاومت 26,500 دلاری عبور کند، گاوها می‌توانند برای شکست مقاومت 28,000 دلاری آماده شوند.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، 2.31 میلیون آدرس، 740 بیت کوین با حداکثر قیمت 26,560 دلار خریداری کرده‌اند که این سطح را تبدیل به یک مقاومت می‌کند. اما اگر خوش‌بینی از سوی نهنگ‌های ایالات متحده تشدید شود، افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند تا 28,000 دلار ادامه یابد.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر