امید کامیونتی کریپتو توسط اخبار جعلی استعفای گری جنسلر، نقش بر آب شد

تاریخ انتشار: 12 تیر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
امید کامیونتی کریپتو توسط اخبار جعلی استعفای گری جنسلر، نقش بر آب شد

روز گذشته اخبار جعلی درباره استعفای گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار که مواضعی ضد کریپتو دارد، منتشر شد. با این حال، حقیقت در حال آشکار شدن است که کامیونتی ارزهای دیجیتال را ناامید کرد. در آخر هفته، اخبار مربوط به استعفای گری جنسلر در برخی از رسانه‌های کوچک ارزهای دیجیتال منتشر شد. وب سایتی به نام CryptoAlert داستانی با عنوان «منابع SEC استعفای گری جنسلر را تأیید کردند» منتشر کرد.

چندین نفر دیگر آن را در ساعات بعد کپی کردند و توسط فیدهای توییتر مانند WhaleAlert پخش شدند. با این حال، صبح روز دوشنبه، روزنامه‌نگاران با SEC تماس گرفتند که نشان داد این خبر جعلی است. در 3 جولای، النور ترت، خبرنگار فاکس بیزینس اولین اقدامات را انجام داد.

چارلز گاسپارینو، خبرنگار ارشد فاکس نیز نیز برای توضیح در این باره تماس گرفت:

من سعی کردم پاسخی از طرف SEC در مورد استعفای شایعه شده گری جنسلر دریافت کنم. وقتی سوال را از طریق ایمیل پرسیدم، مسئول روابط عمومی او گفت: «ببخشید چی؟»

چند ساعت بعد، او پست کرد: همانطور که انتظار می‌رفت، روابط عمومی SEC می گوید گری جنسلر استعفا نمی‌دهد.در پیچ دیگری، گزارش شده است که اخبار ارزهای دیجیتال به صورت جعلی توسط هوش مصنوعی (AI) تولید شده است. کامیونتی کریپتو با خوشحالی مورد به این داستان واکنش نشان داد.

رایان سلکیس، یکی از بنیانگذاران مساری، گفت که اگر حقیقت داشته باشد، تعجب نخواهد کرد.

تحرکات در بازار ارزهای دیجیتال

پس از افشای استعفای گری جنسلر، ارزش بازار کریپتو حدود 15 میلیارد دلار افزایش یافت. این باعث شد که مارکت کپ به 1.25 تریلیون دلار برسد – با 1.1٪ رشد در زمان انتشار این مطلب.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر