آخرین نظرسنجی ConsenSys: دیدگاه شهروندان کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نسبت به ارزهای دیجیتال

تاریخ انتشار: 7 تیر 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
آخرین نظرسنجی ConsenSys: دیدگاه شهروندان کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نسبت به ارزهای دیجیتال

روز سه‌شنبه، ConsenSys یک نظرسنجی را با مشارکت YouGov منتشر کرد که بر روی رمزارزها و وب 3 تمرکز دارد. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که بین کشورهای توسعه‌یافته‌ی اقتصادی و کشورهای در حال توسعه تفاوت دیدگاه وجود دارد.

در این نظرسنجی از 15,000 نفر در سنین 18 تا 65 سال در اواخر آوریل تا می سال جاری نظرسنجی شد. پاسخ‌دهندگان همچنین در بین 15 کشور مختلف در سراسر آفریقا، آمریکا، آسیا و اروپا پراکنده شدند. بیشتر این افرد، در حدود 92 درصد، با ارزهای دیجیتال آشنا بودند، اما این همان جایی بود که شباهت‌ها به پایان رسید.

نظرسنجی ConsenSys

پاسخ‌دهندگان از کشورهای در حال توسعه به طور کلی نسبت به ارزهای دیجیتال خوش‌بین‌تر بودند، در حالی که کشورهای توسعه یافته به طور قطع بدبین‌تر بودند.

نیجریه‌ای‌ها علاقه زیادی به داشتن رمزارز به‌عنوان یک ذخیره ارزش داشتند، به طوری که 65 درصد از نیجریه‌ای‌ها این موضوع را تایید می‌کردند.

برای سرمایه‌گذاران کریپتو در ایالات متحده، آلمان و بریتانیا، دلایل مالکیت ارزهای دیجیتال کمی متفاوت بود.

یکی از سخنگویان ConsenSys به Blockworks گفت که آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها و بریتانیایی‌ها همگی می‌گویند یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این است که «کنجکاو» بودند و می‌خواستند خود را در این صنعت از طریق «آزمایش» آموزش دهند.

56 درصد از آرژانتینی‌ها به همین دلیل انگیزه مالکیت ارزهای دیجیتال را داشتند. آنها گفتند که احساس می‌کنند «پول محلی آنها بیش از حد ناپایدار است.» بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، پزو آرژانتین به بیش از 114 درصد تورم رسیده است.

این چیزی است که جرمی آلر، مدیر عامل Circle در مصاحبه اخیر با بلومبرگ، به این رسانه گفت که «تقاضای بسیار زیادی برای دلارهای دیجیتال در بازارهای نوظهور» می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد که آسیا بیشترین تقاضا را برای چنین خدماتی دارد، که می‌تواند تا حدی مشخص کند که چرا در این نظرسنجی پاسخ‌دهندگان از کشورهای آسیایی در 12 ماه آینده در میان افرادی با بیشترین احتمال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال بوده‌اند.

همچنین از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که کدام سه مفهوم را بیشتر با کریپتو مرتبط می‌کنند. 38 درصد گفتند که کریپتو باعث می‌شود به «آینده پول»، «جایگزینی برای اکوسیستم مالی سنتی» یا «آینده مالکیت دیجیتال» فکر کنند.

نظرسنجی ConsenSys

با تفکیک بر اساس ملیت، 58 درصد از نیجریه‌ای‌ها، 50 درصد از آفریقای جنوبی و 44 درصد از مکزیکی‌ها تا حدی معتقدند که ارزهای دیجیتال آینده پول است. در میان آلمانی‌ها و بریتانیایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، کمتر از 20 درصد آنها همین نظر را داشتند.

از سوی دیگر شهروندان کشورهای در حال توسعه مانند نیجریه، آفریقای جنوبی و ویتنام با مفهوم NFT آشنا هستند.

واضح‌ترین تضاد در مورد NFT بین پاسخ‌دهندگان بریتانیایی و ویتنامی دیده شد. ساکنان بریتانیا به احتمال زیاد دارای NFT نبودند، به طوری که 76 درصد از آنها هرگز آن را خریداری نکرده بودند. تنها 24 درصد از ساکنان ویتنامی گزارش کردند که هرگز NFT نداشته‌اند.

با این حال، یک موضوع مشترک در سراسر نظرسنجی وجود داشت. با وجود اینکه معاملات کریپتو در این کشور به شدت محدود شده است، نیجریه با فاصله زیادی صعودی‌ترین دیدگاه را نسبت به ارزهای دیجیتال داشت.

70 درصد از پاسخ‌دهندگان نیجریه‌ای به درستی تعریف بلاک چین را حدس زدند، که ConsenSys آن را به عنوان «یک دفتر کل دیجیتال امن، غیرمتمرکز و شفاف که تراکنش‌ها را ثبت و تأیید می‌کند» تعریف کرد. تنها 36 درصد از آمریکایی‌ها و 30 درصد از ساکنان بریتانیا تعریف درست را درک کرده بودند.

طبق این نظرسنجی، نیجریه‌ای‌ها بالاترین سطح مالکیت رمزارز را دارند. کره جنوبی و آفریقای جنوبی در رده‌های بعدی هستند.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر