آیا قیمت اتریوم همراه با معرفی پروتکل Ethscriptions افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: 29 خرداد 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 25 آذر 1402
زمان مطالعه:  3 دقیقه
آیا قیمت اتریوم همراه با معرفی پروتکل Ethscriptions افزایش می‌یابد؟

پس از شروع پرنوسان ماه، قیمت اتریوم (ETH) طی هفته گذشته 6 درصد افزایش یافته است. ظهور پروتکل جدید Ethscriptions احتمالاً در هفته‌های آتی باعث تغییرات چشمگیر قیمت اتر خواهد شد. سوال اینجاست که آیا خریداران بولیش حمایت 1650 دلاری را حفظ خواهند کرد؟

در 17 ژوئن، توسعه‌دهنده‌ای به نام تام لیمن، «Ethscriptions» را راه‌اندازی کرد – یک پروتکل اوردینالز (Ordinals) بومی اتریوم که «داده‌های غیرمالی را قادر می‌سازد تا در بلاک چین اصلی اتریوم نوشته شوند

به گفته سازنده آن، این پروتکل در حال حاضر فقط به تصاویر اجازه ثبت می‌دهد. اما، در آینده، کاربران می‌توانند انواع فایل‌های دیگر را با حجم کمتر از 96 کیلوبایت ثبت کنند.

این راه‌اندازی با موفقیت نسبی همراه بود؛ زیرا پذیرندگان اولیه بیش از 30,000 Ethscription را در 18 ساعت اول ایجاد کردند. با در نظر گرفتن موارد مشابه اخیر توسط BRC-20 بیت کوین و ترتیبات DRC-20 دوج کوین، Ethscriptions به طور بالقوه می‌تواند باعث افزایش چشمگیر در حجم تراکنش‌ها و کارمزدهای اتر شود.

حجم تراکنش‌های اتریوم در حال افزایش است

با توجه به داده‌های آن‌چین، تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه بلاک چین اتریوم در هفته گذشته به میزان اندکی افزایش یافته است. در 13 ژوئن، کاربران تنها 328,540 تراکنش انجام دادند. در همین حال، در پایان 18 ژوئن، این رقم به 974,650 افزایش یافت. این نشان‌دهنده افزایش 5 درصدی فعالیت شبکه است.

حرکت قیمت اتریوم (ETH) - تعداد تراکنش‌ها

قیمت اتریوم (ETH) – تعداد تراکنش‌ها

اگر «Ethscriptions» در هفته‌های آینده توجهات بیشتری را به خود جلب کند، احتمالاً حجم تراکنش‌های اتریوم رشد بیشتری خواهد یافت.

یکی از ویژگی‌های اصلی کتیبه‌های اوردینال این است که حجم معاملات را به شدت افزایش می‌دهند. از بیت‌کوین (BRC-20) گرفته تا دوج کوین (DRC-20) و لایت کوین (LTC-20)، اوردینال‌ها به طور مداوم به دلیل ایجاد ازدحام در شبکه و افزایش فی تراکنش‌ها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

اکنون، با توجه به اینکه اتریوم پس از ادغام در حال حاضر دارای مکانیزم Fee-burn است که انتشار خالص عرضه را بیش از 99 درصد کاهش می‌دهد، این می‌تواند به طور ناخواسته تأثیر مثبتی بر قیمت اتر داشته باشد.

با کارمزد پایه و انتشار خالص منفی، افزایش شدید حجم تراکنش‌های اتریوم باعث سوزاندن و خروج بیشتر کوین‌های ETH خواهد شد. کاهش عرضه در گردش اتر می‌تواند سیگنالی صعودی برای سرمایه‌گذاران باشد.

سرمایه‌گذاران آلت کوین در حال ایجاد دیوار خرید هستند

طی دو هفته گذشته، صرافی‌های کریپتو چندین آلت کوین با ارزش بازار بالا را از لیست معاملاتی خود حذف کردند؛ زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آنها را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کرد. بسیاری از دارندگان این آلت‌کوین‌ها اکنون سرمایه خود را به اتریوم و بیت کوین اختصاص می‌دهند.

با این حال، کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در اتریوم هستند ترجیح می‌دهند با قیمت مناسب وارد شوند. دفترهای سفارش کل صرافی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران برای خرید 111,030 اتریوم زیر قیمت 1600 دلار سفارش گذاشته‌اند. در همین حال، معامله‌گران تنها 85,200 توکن را برای فروش در حدود آن محدوده قیمت قرار داده‌اند.

قیمت اتریوم (ETH)، ژوئن 2023 - مجموع اوردر بوک صرافی‌ها

قیمت اتریوم (ETH)، ژوئن 2023 – مجموع اوردر بوک صرافی‌ها

زمانی که تقاضای سرمایه‌گذاران برای یک دارایی از سفارش‌های فروش در صرافی‌ها بیشتر شود، خریداران با افزایش سایز سفارشات خود شروع به رقابت می‌کنند. این در نهایت فشار صعودی بر قیمت وارد می‌کند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم: یک حرکت دیگر به سمت 1900 دلار

با توجه به عوامل فوق، قیمت اتریوم پتانسیل این را دارد که تا 1900 دلار افزایش یابد. با این حال، برای اینکه گاوها از حرکت مثبت قیمت مطمئن شوند، اتریوم در ابتدا باید مقاومت خود را در 1800 دلار از سر راه بردارد.

بر اساس داده‌های IntoTheBlock، حدود 9.5 میلیون سرمایه‌گذار که 6.44 میلیون توکن اتر را با قیمت متوسط 1857 دلار خریداری کرده‌اند، می‌توانند باعث پولبک قیمت شوند.

اما اگر اتریوم این ناحیه مقاومتی را بشکند، می‌تواند به سمت هدف قیمت 1900 دلار پیش برود.

پیش‌بینی قیمت اتریوم (ETH)، ژوئن 2023 – GIOM.

از سوی دیگر، خرس‌ها می‌توانند باعث حرکت منفی قیمت اتریوم شوند، اگر به طور غیرمنتظره‌ای قیمت به زیر منطقه حمایت بحرانی 1700 دلار کاهش یابد. اگرچه، 3.04 میلیون سرمایه‌گذار که 4.28 میلیون اتریوم را با حداکثر قیمت 1701 دلار خریداری کردند، احتمالاً از این افت جلوگیری می‌کنند.

با این حال، اگر این سطح نتواند مانع ریزش بیشتر شود، قیمت ETH می‌تواند به 1530 دلار بازگردد.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
کلیدواژه‌ها
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر