گرانترین NFT های دنیا! خریداران این ان اف تی ها چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: 17 آبان 1401 | آخرین به‌روزرسانی: 5 اسفند 1402
زمان مطالعه:  7 دقیقه
گرانترین-NFT

دوست دارید درباره گران‌ترین NFT بدانید؟ در این مقاله می‌خواهیم شما را با گران‌ترین ان اف تی هایی که تا حالا به فروش رفته‌اند، آشنا کنیم. اگر شما هم به این دنیا علاقه دارید و یکی از جذابیت‌های آن مطالعه درباره گران‌ترین NFT است، حتما این مقاله را تا پایان خوانده و آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. احتمالا مطالعه این مقاله انگیزه خوبی برای افراد بسیاری باشد. البته بهتر است قبل از توضیح درباره این نوع از NFTها، توضیح و مقدمه‌ای را درباره NFT‌ها بدانیم.

ما تا این‌جا راهی طولانی را از پیدایش اولین NFT طی کرده‌ایم. اولین NFT در سال 2014 پا به دنیا گذاشت یا اصطلاحا ضرب شد. این NFT کوانتوم، Quantom نام داشت. بعد از آن پروژه‌‌هایی مانند CryptoKitties، Rare Pepes و CryptoPunks تحول‌های بزرگی را به این صنعت هدیه کردند که شامل هر دو بخش خلاقیت و صرفه اقتصادی بود. در این مقاله می‌‌خواهیم درباره گران‌ترین NFT بدانیم و باید گفت که NFT بعد از آن زمان تا حال میلیون‌ها دلار درآمد داشته است. به نظر شما قیمت NFT‌ها چقدر می‌تواند بالا برود؟ آیا تصوری از قیمت گران‌ترین NFT‌ها دارید؟

پاسخ به سوال بالا کار سختی است. NFT‌ها دائما در حال پیشرفت هستند. با گذشت زمان اتفاقات متنوعی در این دنیا رخ می‌دهد. همه این موارد باعث شده تا قیمت NFT‌ها رشد کند و معیار‌های متفاوتی را برای تعیین قیمت داشته باشند. اگرچه نمی‌توانیم مشخص کنیم که قیمت‌ها ممکن است تا کجا پیش بروند، اما موضع جالبی وجود دارد که به‌سادگی می‌توان درباره آن بحث کرد.  این موضوع شناخت و معرفی گران‌ترین NFT‌ها تا امروز است.

گران‌ترین NFT‌ها

در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از گران‌ترین NFT‌ها را به شما معرفی کنیم. به نظر شما گران‌ترین قطعه‌های هنری NFT کدام‌ها بوده‌اند و به چه قیمتی فروخته شده‌‌اند؟ بیشترین فروش‌‌ها به فروش‌های ترکیبی تعلق داشته که قیمت آن‌ها تا 91.8 میلیون دلار نیز بالا رفته است.

ما در این مقاله تعدادی از گران‌ترین پروژه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اگر دوست دارید این موضوع جالب را دنبال کنید، حتما مقاله را تا پایان بخوانید. صحبت درباره این NFT‌ها با دوستان و همکاران می‌تواند موضوع جالب و هیجان‌انگیزی باشد که برای شروع آن بهتر است این مطلب را با برخی از دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: ترید ارز دیجیتال چیست؟ تریدر به چه کسی گفته می‌شود؟

دقت داشته باشید ما در این مقاله ترتیب صعودی یا نزولی برای قیمت‌ها در نظر نگرفته‌ایم تا شما هیجان بیشتری را برای مطالعه داشته باشید.

اگر دوست دارید NFT‌ها را با ترتیب صعودی یا نزولی قیمت بخوانید بهتر است ابتدا آن‌ها را لیست کنید و از روی عنوان هر قسمت قیمت را بنویسید. این کار به مطالعه خاص شما کمک می‌کند.

  • بیپل، هر روز، 5000 روز نخست (Beeple, Everydays: The First 5000 Days – $69.3 million)

یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین NFT‌هایی که تا‌به‌حال فروخته شده است، این گزینه است. مبلغ این اثر در زمان فروش یعنی فوریه 2021، 69.3 میلیون دلار بود.

این اثر هنری دیجیتال را مایک وینکلمن ایجاد کرد. این فرد طراح گرافیک آمریکایی است که به بیپل شهرت دارد. این اثر را متاکوان خریده که بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار متاپرس است. اثر از طریق حراجی در کریستیز فروخته شد.

اگر به تصویر این اثر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این اثر ترکیبی از 5000 اثر قبلی خالق آن یعنی بیپل است. بیپل هر روز یک تصویر را در اینستاگرام خود برای 13 سال آپلود کرده است.

آثار هنری او زمینه روزانه دارند و مناظر پساآخر‌الزمانی را با اخبار فعلی و فرهنگ عامه ارتباط داده است. اگر درباره گران‌ترین NFT تحقیق می‌کنید، حتما نام این اثر را می‌بینید.

  • The Merge با قیمت 91.8 میلیون دلار

The Merge

یکی دیگر از آثار که در لیست گران‌ترین NFT جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، اثر The Merge است. خالق این اثر را هنرمندی با نام پاک می‌دانند که ناشناس است. اثر در دسامبر 2021 در بازار غیرمتمرکز NFT Nifty Gateway فروخته شد.
جالب است بدانید این اثر به 312686 قطعه تقسیم شده و به 28983 نفر فروخته شد. این قطعات را می‌توان ذخیره کرد و در بازار ثانویه فروخت. فروش همه این قطعه‌‌ها باعث شد تا 91.8 میلیون دلار برای این اثر یا بهتر است بگوییم قطعه‌های آن هزینه شود که آن را به گران‌ترین اثر در حوزه NFT تا امروز تبدیل کرده است.

  • اثر clock با قیمت 52.7 میلیون دلار

این اثر باارزش بخشی از مجموعه سانسور شده یا همان Censored است؛ که مورات پاک ایجاد کرد و در فوریه سال 2022 به قیمت 52.7 میلیون دلار فروخت. متن این اثر شمارشگر زمان است و زمانی را نشان می‌دهد که آسانژ در زندان سپری کرده است. منظور از آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس است.
اثر clock را دائوی آسانژ خریده است. DAO از بیش از ده‌هزار مدافع جولیان آسانژ تشکیل شده است. فوایدی که از فروش این اثر به‌دست‌آمده، به بنیاد وو هالند رسیده است. این بنیاد وظیفه دفاع از جولیان آسانژ را برعهده دارد. این اثر به یکی از گران‌ترین NFT‌ها تبدیل شد.

  • اثر هیومن وان یا مجسمه انسان، Beeple, Human One

 

یکی از پرفروش‌ترین و گران‌ترین NFT‌‎هایی است که تا امروز وجود دارد. این اثر نیز توسط بیپل ساخته شده است. این مجسمه پویا و متحرک است و یکی از اثر‌های فوق‌العاده جذاب بیپل به شمار می‌رود. همان طور که می‌بینید، این تصویر فضانوردی است که در محیط‌های سرگردان تصویر شده است.

بیپل قول داده تا این تصویر را در طول زندگی خود به‌روز کند تا هرگز این تصویر ثابت و قدیمی نشود. اگر درباره گران‌ترین NFT تحقیق می‌کنید، این اثر می‌تواند یکی از گزینه‌های برجسته و معروف باشد.

  • اثر Cryptopunk #7804

یکی دیگر از گران‌ترین NFT‌هایی که برای آن 7.57 میلیون دلار در مارس 2021 پرداخت شده است، Cryptopunk #7804 است. این اثر از مجموعه «موجودات بیگانه» است و کلاه، عینک دودی و پیپ جالبی دارد.

این اثر متعلق به مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری فیگما بود که آن را با عنوان مونالیزای دیجیتال معرفی می‌کرد. اگر دوست دارید با گران‌ترین NFT‌ها آشنا شود، یکی از گزینه‌های مناسب برای مطالعه و تماشا همین اثر Cryptopunk #7804 است. Cryptopunk را با شماره‌‌های دیگری مانند #4156،5577، 3100، 3442، 7523 و … نیز می‌یابید که هرکدام ممکن است برای شما جذاب باشند.

  • اثر Xcopy: Right-Click and Save As Guy

 Xcopy: Right-Click and Save As Guy

اثر Xcopy: Right-Click and Save As Guy یکی دیگر از گران‌ترین NFT‌ها است که مخاطبان زیادی به آن علاقه دارند. این اثر در بازار غیرمتمرکز Superrare 1600 اتر فروخته شده است.
مبلغ فروش این اثر برابر 7.09 میلیون دلار بوده است. نام مستعار خریدار این اثر اسنوپ داگ است.

  • اثر Save Thousands of Lives

این تابلو نمادی از حفظ جان هزاران نفر است. این جان‌ها توسط سازمان غیرانتفاعی نورا هلث (Noora Health) حفظ شده‌اند. این اثر هنری به قیمت 1337 اتر فروخته شده است که ارزش آن 4.5 میلیون دلار در ماه می 2021 بوده است.

Save-Thousands-Of-Livesجالب است بدانید سود حاصل از فروش این اثر برای برنامه خیرخواهانه دیگری استفاده شد که هدف آن نجات نوزادان است.

  • اثر This Changed Everything

«این همه چیز را تغییر می‌دهد»، نام اثر دیگری است که می‌توان آن را یکی از گران‌ترین NFT‌های تاریخ تا امروز دانست. This Changed Everything کد منبعی است که برای اولین نسخه‌های شبکه جهانی وب استفاده شد. برنرز لی سازنده WWW اعلام کرد که قرار است یک NFT از سرس کد یا کد منبع اصلی وب را در حراجی بفروشد. عده زیادی بعد از اعلام او با نظرش مخالفت کردند که این کار با ماهیت غیرمتمرکز‌ بودن وب تعارض دارد، اما او ین موضوع را رد کرد و این اقدام را با ماهین وب، سازگار دانست.


این کد با نام This Changed Everything در 30 ژوئن 2021 به کاربری ناشناس فروخته شد. ارزش دلاری قیمت این اثر 5.4 میلیون دلار بوده است و این موضوع آن را به یکی از گران‌ترین NFT‌ها تبدیل کرده است.

  • برخی دیگر از گران‌ترین NFTها

از دیگر اثر‌ها و گران‌ترین NFTها می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • Art Blocks, Ringers #۱۰۹؛ به قیمت ۶.۹۳ میلیون دلار
  • Larva Labs, CryptoPunk #۳۱۰۰؛ به قیمت ۷.۵۸ میلیون دلار
  • Larva Labs, CryptoPunk #۷۵۲۳؛ به قیمت ۱۱.۷۵ میلیون دلار
  • CryptoPunk #5577 / قیمت فروخته شده ۷.۷ میلیون دلار
  • Replicator به قیمت 4.1 میلیون دلار
  • Stay Freeبه قیمت 5.4 میلیون دلار
  • A Coin for the Ferryman به قیمت 6.04 میلیون دلار

گفتار پایانی!

همان طور که در این مقاله گفته شد، نمی‌توان تخمینی از قیمت NFT‌ها داشت و ممکن است با رشد و گسترش قیمت‌های بالاتری را شاهد باشیم. در این مقاله تعدادی از گران‌ترین NFT‌ها را نام بردیم و توضیحاتی را درباره آن‌ها بیان کردیم.
اگر دوست دارید درباره دیگر NFT‌ها و مواردی درباره آن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما سایت بیت پین، اطلاعیه‌ها و مقاله‌های آن را مطالعه کنید. اگر درباره NFT‌ها و قیمت آن‌ها سوال یا اطلاعاتی دیگری دارید آن‌ها را در زیر این مطلب و در قسمت نظرات بنویسید. با این کار می‌توانید اطلاعات بیشتری را به دست آورده یا با دیگران درباره موضوعی خاص تبادل نظر کنید.

با همه این اوصاف آیا به نظر شما NFT‌ها ارزش چنین قیمت‌هایی را دارند؟ درباره این موضوع نیز نظرات متنوع و متفاوتی وجود دارد که بهتر است درباره آن‌ها مطالعه کنید.

سوالات متداول

  • از کجا می‌توان NFT خرید؟

برای خرید NFT می‌توانید از بازار‌های مختلف آن استفاده کنید. معمولا برای خرید NFT باید کیف پولی سازگار داشته باشید و هزینه را با ارز‌های دیجیتالی پرداخت کنید که پشتیبانی می‌شوند. مثلا برای خرید NFT در بلاک‌چین اتریوم باید از اتر استفاده کنید.

  • گران‌ترین NFT کدام اثر است؟

گران‌ترین NFT مربوط به اثری به نام The Merge است. این اثر به قطعه‌های بسیاری تقسیم شده و خریداران زیادی آن را خریده‌اند.

تیم محتوا بیت‌پین

تیم محتوا بیت‌پین

تدوین و بررسی مطالب حوزه کریپتو و خلق مقالات کاربردی در حوزه ارزهای دیجیتال.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

معرفی بازی بلاک چین کیوتیز؛‌ بازی کیوتی‌ها در بلاک چین‌های مختلف

بازی بلاکچین کیوتیز، بازی ماجراجویانه است که در آن بازیکنان ...

معرفی بازی کریپتویی دویکینز؛‌ عصر جدیدی از بازی‌های بلاک چینی

بازی‌های بلاک چینی و مربوط به حوزه NFT، در چند سال اخیر جنجا ...

5 بازار بزرگ ان اف تی در بلاک چین سولانا

سولانا یک زنجیره بزرگ و کاربردی برای هر کسب‌وکاری در حوزه رم ...

دیدگاه‌ها 2 دیدگاه
در پاسخ به دیدگاه کاربر
  1. محمدعلی
    محمدعلی | 27 آبان 1401

    سلام و درود….
    راستش من اصلا قانع نشدم که NFT آیا میتونه تو دنیای تقاضا جایی داشته باشه… توی خیلی از کلان معاملات های دنیای مجازی قطعا ارزهای دجیتال جایگاه بزرگی وقابل درکی دارند در راستای سهولت و سرعت بالا…
    اما چطور ممکنه که اکثریت فعالان اقتصادی به تازگی بهینه دنیای ارز دجیتال به تدریج دارند میپزیرند اما یه دفعه به مقوله ای مبهم به نام NFT روبه‌رو میشیم.
    مگر به لطف و زحمات اساتید بیت پین قابل قبول شود….

    • متینه ممتاز
      متینه ممتاز | 29 آبان 1401

      سلام محمد عزیز
      بله دنیای NFTها دنیایی تازه، مبهم و در عین حال رو به گسترش هست. بسیاری از فعالان اقتصادی هم در حال خرید و فروش NFTها هستن و متقاضیان زیادی هم به خودش اختصاص داده.
      اما با این وجود این دنیا هنوز برای بسیاری از افراد مبهم هست.
      امیدواریم که با کمک مقالات بیت‌پین بتونید اطلاعات زیادی در حوزه NFTها کسب کنین.
      ممنون که همراه ما هستید.