رپد توکن ریپل (Wrapped XRP) چیست و چگونه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار: 3 خرداد 1401 | آخرین به‌روزرسانی: 3 اسفند 1402
زمان مطالعه:  5 دقیقه
رپد توکن ریپل(Wrapped XRP) چیست و چگونه کار می‌کند؟

با رشد و همه‌گیری برنامه‌های غیرمتمرکز یا همان dApp ها نیاز به ارتباط میان بلاک‌چین ‌های مختلفی به‌شدت احساس می‌شود؛ در‌حالی‌که در ابتدا بیشتر شبکه‌های بلاک‌چین به‌صورت کاملاً بسته راه‌اندازی شدند؛ به این معنا که کاربرانی که در آن‌ها وجود داشتند، امکان تعامل با شبکه‌های بلاک‌چین دیگر را نداشتند. این موضوع سبب شد تا بسیاری از توسعه‌دهندگان برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز با محدودیت روبه‌رو شوند و به‌دنبال راه‌اندازی تکنولوژی‌های جدید برای رفع این محدودیت‌ها باشند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر پروژه‌های مختلفی به وجود آمده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن حداکثر ارتباط میان شبکه‌های بلاک‌چین مختلف را تجربه کنند. با استفاده از این پروژه‌ها امکان استفاده از کوین‌های مختلف در پلتفرم‌هایی که در بلاک‌چین ‌های مجزا توسعه پیدا کرده‌اند، وجود خواهد داشت؛ بنابراین کاربران می‌توانند تجربه کاربری کاملاً متفاوتی از حضور در آن‌ها داشته باشند. این موضوع سبب شده است تا در حال حاضر پروژه‌های زیادی برای ایجاد ارتباط میان بلاک‌چین‌ها به وجود آیند.

رپد توکن ریپل یکی از بهترین پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر برای رفع محدودیت میان بلاک‌چین‌‌های مختلف ایجاد شده است. این پروژه در حال حاضر به‌شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است؛ به همین دلیل در ادامه تصمیم گرفته‌ایم به این موضوع بپردازیم که توکن wXRP چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مطالعه این مطلب به سرمایه‌گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌شود.

توکن wXRP چیست؟

ایده رپد توکن‌ها سال‌های زیادی است که بعد از محبوبیت شبکه‌های بلاک‌چین مطرح شده است، اما چند سالی است که در برخی شبکه‌های بلاک‌چین راه‌اندازی آن‌ها مشاهده می‌شود. توکن xWRP یکی از شناخته‌شده‌ترین توکن‌های رپد شده است که درواقع معادل توکن بومی ریپل به شمار می‌رود. ر رابطه با اینکه توکن wXRP چیست باید بدانید که این توکن برای استفاده کاربران از ریپل در شبکه‌های بلاک‌چین دیگر راه‌اندازی شده است. تا قبل از توسعه wXRP کاربران شبکه‌های بلاک‌چینی مجبور بودند برای استفاده از ریپل در dApp های توسعه‌یافته در شبکه‌هایی مانند ترون یا اتریوم با مراجعه به صرافی‌ها به تبدیل توکن خود به اتریوم یا ترون بپردازند. این کار باعث می‌شد تا کاربران تجربه کاربری بسیار ناخوشایندی داشته باشند و برای پرداخت در اپلیکیشن‌ها با استفاده از ریپل مشکلات مختلفی را تجربه کنند، اما wXRP تمام این مشکلات را به بهترین شکل ممکن رفع کرد و همین سبب شد تا در میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند.

رپد توکن ریپل(Wrapped XRP) چیست و چگونه کار می‌کند؟

ریپل برای اولین بار این امکان را برای کاربران به وجود آورد تا در dApp های مبتنی بر اتریوم، ترون و سایر بلاک‌چین‌ها به استفاده از ریپل بپردازند. ارزش توکن‌های رپدشده ریپل با توکن بومی ریپل به یک اندازه خواهد بود؛ بنابراین کاربران می‌توانند بدون کاهش سرمایه خود از آن در شبکه‌های موردنظر خود استفاده کنند.

توکن wXRP چگونه کار می‌کند؟

مکن است برای شما هم این سؤال به وجود آمده باشد که نحوه کار توکن wXRP چیست و چگونه می‌توان از این توکن در شبکه‌های بلاک‌چین مختلف استفاده کرد؟ ایجاد توکن رپدشده ریپل تماماً به‌وسیله قراردادهای هوشمند ایجاد می‌شود. قراردادهای هوشمند با استفاده از سازوکارهای مشخصی که وجود دارد توکن‌های موجود در شبکه ریپل را به حالت قفل درمی‌آورند؛ بدین صورت تا زمانی که توکن‌ها در این حالت قرار دارند امکان استفاده از آن‌ّ‌ها در بلاک‌چین ریپل وجود نخواهد داشت.

تولید توکن رپد شده ریپل توسط قراردادهای هوشمند یا Smart Contract این امکان را به وجود می‌آورد تا همه‌چیز در امن‌ترین حالت ممکن قرار گیرد؛ بنابراین رپدکردن توکن‌ها هیچ‌گونه ریسکی به دنبال نخواهد داشت و کاربران می‌توانند بدون نگرانی این کار را انجام دهند تا از wXRP در شبکه‌های دیگر استفاده کنند.
نکته‌ای که در رابطه با wXRP باید بدانید این است که این توکن‌ها به نحوی ایجاد می‌شوند که می‌توان از آن‌ها حتی برای استیکینگ یا سپرده‌گذاری در پلتفرم‌ها و استخرهای نقدینگی نیز استفاده کنید. درواقع توکن‌های رپدشده ریپل از بسیاری جهات هیچ تفاوتی با توکن‌های اصلی ریپل نخواهند داشت و می‌توان در بسیاری از مواقع از آن‌ها به‌جای XRP استفاده نمود.

حتما بخوانید: رپد توکن (Wrapped Token) در بلاک چین و ارز دیجیتال چیست؟ 

توکن‌های رپدشده ریپل مانند اکثر توکن‌های رپد شده قابل بازگشت خواهند بود؛ یعنی کاربران می‌توانند بدون نیاز به معامله آن‌ها در صرافی‌ها توکن‌های خود را به ریپل تبدیل نمایند. این ویژگی سبب می‌شود تا کاربران بتوانند بدون ریسک ریپل را به wXRP تبدیل کنند و در صورت عدم نیاز به این توکن آن را مجدداً بدون افت سرمایه به ریپل بازگردانند.

مزایای توکن رپدشده ریپل

توکن‌های رپدشده از مزایای مختلفی برخوردارند که باید با آن‌ها آشنا شوید. در رابطه با اینکه مزایای توکن wXRP چیست، باید قبل از هر چیز به امنیت بالای آن اشاره کرد. WXRP از امنیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌طوری‌ که کاربران می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که این توکن به اندازه توکن بومی ریپل امنیت خواهد داشت. با استفاده از wXRP کاربران این امکان را خواهند داشت تا بدون داشتن ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های مختلف به انجام تراکنش‌های خود بپردازند. توکن رپدشده ریپل باعث می‌شود تا کاربران برای مدیریت چندین دارایی مختلف دچار مشکل نشوند؛ درحالی‌که با خرید توکن‌های مختلف کاربران مجبور خواهند بود تا برای حفظ امنیت و ارزش آن‌ها اقدامات مختلفی را انجام دهند.

دارندگان ریپل می‌توانند با تبدیل دارایی خود به wXRP از فرصت‌های موجود در سایر بلاک‌چین‌‌ها نیز استفاده کنند. اتریوم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌توانند با قراردادن wXRP های خود در این شبکه سود قابل‌توجهی را دریافت کنند؛ درحالی‌که در ریپل فرصت‌های این‌چنینی کمتر مشاهده می‌شود.

رپد توکن ریپل(Wrapped XRP) چیست و چگونه کار می‌کند؟

بهترین پلتفرم برای ساخت wXRP

برای ساخت wXRP باید قبل از هر چیز بدانید که بهترین پلتفرم برای توکن wXRP چیست و با استفاده از کدام پلتفرم‌ها می‌توان در کمترین زمان ممکن به ایجاد این توکن‌ها پرداخت. در حال حاضر از میان پلتفرم‌های مختلفی که برای ساخت توکن رپدشده ریپل وجود دارد، پلتفرم Wrapped یکی از بهترین و معتبرترین مواردی است که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این سایت کاربران می‌توانند با ایجاد یک حساب کاربری در سریع‌ترین زمان ممکن توکن‌های خود را به wXRP تبدیل کنند. همچنین امکان خارج کردن توکن‌ها از حالت رپد شده نیز وجود خواهد داشت.

نکات مهم در رابطه با توکن wXRP

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با توکن wXRP باید بدانید این است که برای سرمایه‌گذاری این توکن در استخرهای نقدینگی سایر شبکه‌های بلاک‌چین باید قبل از هر چیز از ریسک‌هایی که در رابطه با آن وجود دارد آشنا شوید. همان‌طور که می‌دانید یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از پروژه‌های مبتنی بر اتریوم قراردادن سرمایه در استخرهای نقدینگی است. استخرهای نقدینگی سود مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران wXRP قرار می‌دهند، اما باید بدانید که ریسک‌های سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی با توکن wXRP چیست.

در رابطه با ریسک‌های سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی باید بدانید که درصورت تغییر قیمت جفت ارزهای معاملاتی کاربران ممکن است دچار ضرر ناپایدار (Impermanent Loss) شوند و سرمایه‌ای که در استخرها قرار داده‌اند کاهش پیدا کند. استخرهایی که دارای نقدینگی بیشتر هستند، معمولاً ریسک کمتری را به دنبال خواهند داشت؛ به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری با wXRP در استخرهای نقدینگی شبکه‌هایی مانند اتریوم بهتر است استخرهای نقدینگی پلتفرم‌های مطرح را انتخاب کنید.

گفتار پایانی

رپد توکن‌ها گام عالی در بهبود عملکرد و قابلیت همکاری زنجیره‌ای است. اگر از طرفداران اتریوم هستید، اکنون این فرصت را دارید که برگزاری و سرمایه‌گذاری در XRP را تجربه کنید. اگر یک دارنده XRP هستید، اکنون که به اکوسیستم اتریوم دسترسی دارید، فرصت‌های زیادی برای کشف وجود دارد. مهم نیست که به کدام گروه تعلق دارید، مطمئن شوید که از یک توکن پیچیده قابل اعتماد استفاده کنید که قابل بازرسی باشد.

پرسش‌های متداول

  • توکن wXRP چیست؟

wXRP توکن رپد شده ریپل است که برای استفاده در خارج از شبکه ریپل استفاده می‌شود.

  • توکن wXRP چه کاربردهایی دارد؟

از توکن wXRP می‌توان برای پرداخت و سپرده‌گذاری در dApp ها و بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم و ترون استفاده کرد.

تیم محتوا بیت‌پین

تیم محتوا بیت‌پین

تدوین و بررسی مطالب حوزه کریپتو و خلق مقالات کاربردی در حوزه ارزهای دیجیتال.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

معرفی ارز دیجیتال MEW؛ میم کوینی گربه‌ای در دنیای سگ‌ها

میم کوین MEW که از پروژه‌های بلاک چینی جدید در بستر شبکه بلا ...

پروژه و ارز دیجیتال اتنا (ENA): پروتکلی با استیبل‌کوین USDe

شبکه بلاک چین اتریوم تا به امروز با ارائه فضای دیفای و اقتصا ...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر