اهمیت اصلی ورود کمپانی بلک راک به بازار بیت کوین

تاریخ: 6 تیر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
اهمیت اصلی ورود کمپانی بلک راک به بازار بیت کوین

بلک راک (Blackrock)، بزرگ‌ترین کمپانی مدیریتی دارایی در جهان در حال ورود به بازار بیت کوین است و این همه چیز را تغییر خواهد داد. همین هفته گذشته آنها رسماً برای ETF اسپات بیت کوین درخواست دادند و باعث شد بازار واکنش مثبتی نشان دهد. اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پیشنهاد آنها پذیرفته می‌شود و آنها را به طور رسمی تبدیل به اولین شرکتی می‌کند که یک ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده دارد.

اتفاقات اخیر بیشتر سرمایه‌گذاران را هیجان‌زده کرده است، زیرا مدت‌هاست که از یک ETF اسپات بیت کوین به عنوان کاتالیزوری برای پرتاب قیمت به بالای 100,000 دلار یاد می‌شود – به خصوص اگر پای بلک راک در میان باشد.

با این حال، اتفاق بسیار مهم‌تری در پشت صحنه رخ می‌دهد که بسیار مهم‌تر از ETF اسپات بیت کوین است – و می‌تواند مهم‌ترین موضوع قابل بحث از ورود بلک راک به این صنعت باشد.

چندی پیش بود که مدیرعامل بلک راک به طور عمومی بیت کوین را «شاخص پولشویی» نامید. حال تنها در چند سال، نظر او کاملاً عوض شده و مسیر کمپانی را تغییر داده است که برای یک ETF اسپات بیت کوین درخواست می‌کند. چه چیزی باعث این تغییر شد؟

Blackrock

ما در چند سال گذشته حوادث بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌ایم. کووید و محرک‌های اقتصادی همراه با چاپ پول، همه چیز را تغییر داد. ناگهان از وضعیتی که دلار در آن حاکم بلامنازع بود، به سناریویی رسیدیم که حتی رئیس خزانه‌داری آمریکا آشکارا گفته است که در آینده نزدیک می‌توان انتظار داشت که دلار دیگر ارز ذخیره جهانی نباشد.

حقیقت این است که افرادی که در چند سال گذشته پول نقد نگه داشته‌اند، تنها شاهد کم شدن قدرت خرید خود بوده‌اند. دلار احتمالاً در حال فروپاشی است و به نظر می‌رسد که در آخرین مراحل خود قرار دارد.

CNBC

بلک راک بهتر از هر کسی این را می‌داند.

برای درک اهمیت ورود بلک راک به این حوزه، ابتدا باید بدانید که این کمپانی چقدر قدرتمند است. واقعیت این است که بلک راک در موقعیتی برابر با دولت قرار دارد و احتمالاً حتی بالاتر از آنهاست. آنها پادشاهی با قدرت انتخاب، جایگزینی و اجرای قوانین هستند. بلک راک به هر چه که بخواهد، می‌رسد.

در حالی که آنها قدرتمند هستند، در بخش مالی نیز بسیار مورد احترام هستند. آنها هیچ کاری را به صورت تکانشی یا از روی احساسات انجام نمی‌دهند. هر حرکتی که انجام می‌دهند، پشتش هدفی دارد و هرگز کاری را بدون اطلاع از نتیجه انجام نمی‌دهند. آنها بهترین ارتباطات و بهترین اطلاعات را دارند.

زمان درخواست بلک راک برای ETF اسپات بیت کوین نیز در نوع خود جالب است. چرا یک شرکت باید در زمانی برای ETF بیت کوین درخواست کند، که SEC و گری جنسلر بازار کریپتو را دشمن شماره یک می‌دانند؟

توییت alan carroll

واقعیت این است که بلک راک چیزی می‌داند که ما نمی‌دانیم. شاید آنها می‌دانند که گری‌اسکیل برنده دعوای آنها علیه SEC خواهد بود. یا شاید آن‌ها می‌دانند که موضع دولت بایدن در بازار ارزهای دیجیتال نرم‌تر خواهد شد. همچنین این احتمال وجود دارد که بلک راک بیت کوین را فناوری برای آینده ببیند، طرفدار آن شده باشد و از مقررات اخیر SEC علیه آن خسته شده باشد. آنها می‌دانند که این بازار در آینده چقدر مهم خواهد بود و ایالات متحده نمی‌تواند این صنعت را به خارج از کشور سوق دهد.

با درخواست برای ETF اسپات بیت کوین، آنها اساساً این پیام را به SEC و گری جنسلر ارسال کرده‌اند که کاری را که انجام می‌دهند، متوقف کنند. و اکنون بازی واقعی آغاز خواهد شد.

تایید ETF اسپات بیت کوین بلک راک زمان فوق‌العاده‌ای برای بازار خواهد بود که احتمالاً روند صعودی بعدی را شعله‌ور خواهد کرد. اما در پشت صحنه اتفاقاتی می‌افتد که همه ما باید به آن توجه کنیم.

اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر