موفقیت شغلی و آماده‌شدن برای تغییرات، با ورود به عصر کسب‌وکارهای دیجیتال

تاریخ انتشار: 20 خرداد 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 21 خرداد 1402
زمان مطالعه:  5 دقیقه
موفقیت شغلی و آماده‌شدن برای تغییرات، با ورود به عصر کسب‌وکارهای دیجیتال

تغییرات حوزه کسب‌وکار، که با همه‌گیری بیماری کرونا شتاب گرفته است، نیاز به بازنگری در رضایت و موقعیت شغلی افراد و همچنین تصویری که از خودشان در ذهن دیگران ساخته‌اند را برجسته کرده است.

به‌عنوان یک مشاور کسب‌وکار، افرادی را در اطرافم می‌بینم که در مورد علایق و پیشرفت شغل فعلی و آینده خود سؤال می‌کنند و به دنبال آن هستند که دریابند برای تصمیم‌گیری و آماده‌شدن برای آینده شغلی خود چه کاری می‌توانند انجام دهند.

من از چندین سال پیش، یعنی از زمان شروع انقلاب دیجیتال، زمانی که اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به همه امکان دسترسی فوری به شما و همچنین کسب‌وکار شما را دادند، برندسازی شخصی را به‌عنوان مبنایی برای بقا و شکوفایی در این دنیای جدید توصیه کرده‌ام. مردم باید به شما و همچنین موقعیت و برند شما باور داشته باشند تا بتوانید در دنیای تجارت امروز پیشرفت کنید.

من از دیدن این پیام‌های برندسازی شخصی که در کتاب جدیدی با عنوان «نام تجاری جدید شما» توسط استاد برندسازی کاترین کاپوتا برجسته و تأیید شده‌اند، خوشحال شدم.

در اینجا من بینش خود را به راهنمای او اضافه می‌کنم تا به شما در کشف ارزش منحصربه‌فرد خودتان، ایجاد یک استراتژی موقعیت‌یابی و تبدیل‌شدن به یک برند ارزشمند کمک کند.

ارزیابی کنید که آیا مسیر شغلی شما مطابق با آخرین تغییرات است یا نه

آینده‌پژوهان تغییرات پیوسته در نیروی کار، ظهور شغل‌های جدید و ازبین‌رفتن نقش‌های سنتی را پیش‌بینی می‌کنند. آنها پیش‌بینی می‌کنند که در این دنیای جدید، بسیاری از ما چندین بار شغل خود را تغییر خواهیم داد – خواه به خواست خودمان و خواه از روی ضرورت.

از خود بپرسید «آینده کاری که انجام می‌دهم چیست؟ آیا به مهارت‌های جدیدی نیاز دارم؟»

از نظر من، باید توجه داشته باشید که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اکنون زمان کار در یک استارتاپ یا کسب‌وکار کوچک یا راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی خودتان است. اینها اکنون کیفیت بهتر، درآمد بهتر و مشاغل هیجان‌انگیزتری نسبت به شرکت‌های بزرگ ارائه می‌دهند.

دانلود هشتمین ماهنامه دامیننس

ارزیابی جامع تاثیر زیست‌محیطی بیت کوین

     بهترین آینده خود را با ابزار احراز هویت دیجیتال تصور کنید

    اکنون در این عصر دیجیتال، ممکن است زمان مناسبی برای ایجاد اعتبار و هویت جدید به کمک شرکت در دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌های دیجیتال باشد.

    به‌عنوان‌مثال، با داشتن پیشینه قوی در بازاریابی سنتی، ممکن است موقعیت خود به‌عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال را با فرصتی بسیار بهتر تغییر دهید.

    کلید پیروزی در این عصر دیجیتال، داشتن داده‌های بیشتر و مدیریت موثر آن است.

    روزهای مدیریت کسب‌وکارتان با عواطف و احساسات گذشته است. به نظر من وقت آن است که نسبت به همه منابع داده‌ها و تحلیل‌هایی که می‌توانید پیدا کنید هوشیار باشید.

    یک برنامه بازاریابی شخصی برای دیده‌شدن راه‌اندازی کنید

    در این دنیای جدید کار، دیده‌شدن بیش از هر زمان دیگری مهم است. تصور نکنید که کار خوب شما نیاز به توضیح و معرفی ندارد و خودبه‌خود موردتوجه دیگران قرار می‌گیرد، به‌خصوص در این دنیای جدید کار از راه دور.

    یک برنامه بازاریابی شخصی شامل گزارش‌های مهم، میزان پیشرفت و نتایج به همان شکلی که برای یک محصول جدید ارائه می‌دهید را آماده کنید.

    به یاد داشته باشید فردی که می‌داند چگونه خود را به بهترین نحو بازاریابی کند، شما هستید.

    از هم اکنون شروع کنید خود را فراتر از آنچه تصورش را کرده‌اید، به‌عنوان یک رهبر و شهروند سخاوتمند کامیونتی‌های حرفه‌ای خود متمایز کنید. زیاد متواضع نباشید.

    زمان روبه‌روشدن و دیدارهای حضوری را با مخاطبین کلیدی افزایش دهید

    فقط به ارتباطات غیرواقعی مثل ایمیل، متن و انجمن‌های آنلاین محدود نشوید.

    شما باید برای معاشرت، ملاقات با افراد جدید و همکاری با همسالان، رهبران شرکت و مربیان از منطقه راحتی و امن خود خارج شوید. روابطی که باعث پیشبرد شغلی می‌شوند، همچنان به ارتباط در زمان واقعی و در لحظه نیاز دارند.

    به دنبال فرصت‌هایی برای بیان ارزش خود باشید

    فروتنی ممکن است در برخی زمینه‌ها یک فضیلت باشد، اما نه در دنیای امروز تجارت. آنچه امروزه در دنیای کار و شغلی می‌بینید، می‌تواند به این معنی باشد که شما باید یک وب‌سایت شخصی داشته باشید، عضو فعال گروه‌های صنعتی باشید و در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید. ممکن است به یک گزارش ویدئویی خلاصه ماهانه نیاز داشته باشید.

    به دنبال همبستگی‌های داخلی و خارجی قوی باشید

    امروزه این ضرب‌المثل قدیمی بیشتر صادق است که می‌گوید کسی که شما را می‌شناسد و به شما اعتماد می‌کند مهم‌تر از آن ‌چیزی است که فکرش را بکنید.

    برای افزایش بهره‌وری و پیشرفت، نه فقط به دوستان شخصی، بلکه شما به دوستان تجاری در داخل و خارج از شرکت خود نیاز دارید. به دنبال مربیان متخصص باشید و همیشه بازخوردها را ارزیابی کنید.

    تغییر را به‌عنوان دنیای جدید کار بپذیرید

    اکنون زمان مقاومت در برابر تغییر یا باور به این‌که روش قدیمی هنوز بهترین است، نیست. شما باید در جستجوی نقش‌های جدید، استفاده از ابزارهای جدید و مقابله با چالش‌های جدید فعال باشید.

    سعی کنید اینها را به‌عنوان فرصت‌هایی ببینید تا مشکلاتی که باید از آنها اجتناب کنید. با اعضای جدید تیم و مشتریان خود نیز همین طرز فکر را پیاده کنید.

    به طور خلاصه، من توصیه می‌کنم که به مؤثرترین شکل ممکن، از برندسازی شخصی به‌عنوان یک استراتژی برای تأثیرگذاری روی شخصیت، ترجیحات شخصی و توانایی‌های خود برای افزایش فرصت‌های شغلی در برابر کارفرما و مشتریان خود استفاده کنید.

    این روزها، همه چیز در مورد توانمندسازی شخصی و بازاریابی است، نه اینکه فقط کار کنید و منتظر باشید تا مردم متوجه ارزش شما بشوند.

    اشتراک گذاری:
    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر