محدودیت جدید بایننس برای کاربران اتحادیه اروپا: کپی ترید و استیبل‌کوین‌های غیرمجاز ممنوع

تاریخ: 6 تیر 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه
محدودیت جدید بایننس برای کاربران اتحادیه اروپا

کاربران اروپایی بایننس که روز چهارشنبه وارد حساب کاربری خود شدند، با پیامی ناراحت‌کننده مواجه شدند که نشان می‌داد برخی از خدمات در منطقه آنها دیگر در دسترس نیست. این تغییر ناگهانی در حالی اتفاق می‌افتد که مقررات جدید ارزهای دیجیتال در این قاره، در پایان ژوئن رسماً اجرایی می‌شود. در این بین، بایننس دسترسی به برخی از خدمات، از جمله کپی تریدینگ را از 26 ژوئن مسدود کرده است.

محدودیت کاربران بایننس در اروپا

یک سال پیش، اتحادیه اروپا طرح تنظیم بازار دارایی‌های کریپتویی (MiCA) را معرفی کرد که بر صنعت دارایی‌های دیجیتال در سراسر اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) حاکم است.

مقررات MiCA در مورد استیبل‌کوین‌ها، به طور قابل توجهی بر محصولات و خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال اروپایی از 30 ژوئن 2024 تأثیر خواهد گذاشت. بایننس، بزرگ‌ترین صرافی از نظر تراکنش‌های ماهانه، اولین صرافی بود که این محدودیت‌ها را اعمال کرد که از امروز (چهارشنبه) خدمات کپی تریدینگ را ممنوع می‌کند.

محدودیت برای استیبل‌کوین‌های غیرمجاز

از 30 ژوئن، اگر محصولات به استیبل‌کوین‌های «تنظیم‌نشده» متکی باشد، بایننس ارائه خدمات را متوقف خواهد کرد. بایننس در ایمیلی به کاربران خود اظهار داشت: استیبل‌کوین‌هایی که تحت MiCA تنظیم نمی‌شوند، از جمله تتر و سایر موارد، همچنان برای معامله در بازار اسپات بایننس، واریز و برداشت، طبق معمول در دسترس خواهند بود. آنها همچنین برای فروش در Convert در دسترس خواهند بود. بایننس این استیبل‌کوین‌ها را از لیست خود حذف نخواهد کرد.

طبق قوانین آتی MiCA، برخی از استیبل‌کوین‌ها به عنوان استیبل‌کوین‌های غیرمجاز با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

این صرافی اضافه کرد: بایننس هیچ‌گونه استیبل کوین غیرمجازی را در بازار اسپات حذف نمی‌کند، اما دردسترس‌بودن آن‌ها را برای کاربران منطقه اقتصادی اروپا فقط در برخی محصولات، مانند لانچ پول و کسب درآمد، محدود می‌کند.

تغییرات کلیدی برای کاربران اتحادیه اروپا عبارتند از:

  • خرید محدود استیبل‌کوین‌های غیرمجاز از طریق بایننس کانورت
  • محدودیت در استقراض‌های جدید و نقل و انتقالات استیبل‌کوین‌های غیرمجاز در معاملات مارجین
  • مسدود کردن اشتراک‌های جدید شامل استیبل‌کوین‌های غیرمجاز در محصولاتی مانند Simple Earn، وام بایننس و Dual Investment
  • محدودیت در معاملات همتا به همتا (P2P) و خریدهای خارج از بورس (OTC) استیبل‌کوین‌های غیرمجاز

با وجود این محدودیت‌ها، بایننس اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی هیچ استیبل‌کوینی را از لیست حذف نخواهد کرد. جفت‌های معاملاتی اسپات با استیبل‌کوین‌های غیرمجاز در دسترس باقی خواهند ماند و کاربران همچنان می‌توانند این توکن‌ها را به کیف پول بایننس خود برداشت یا واریز کنند.

صرافی همچنین در حال ایجاد تغییراتی در سیستم‌های جوایز و ریفرال خود است. از 24 ژوئن، کمیسیون‌های ریفرال برای معاملات اسپات و مارجین به جای استیبل کوین، به صورت BNB پرداخت می‌شود.

جواد علیزاده

جواد علیزاده

پیگیر و علاقمند به اخبار و رویدادهای مالی و گاهی سیاسی در سرتاسر دنیا

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر