چرا قیمت توکن ICP در هفته گذشته 90 درصد افزایش یافت؟

تاریخ: 27 آذر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
چرا قیمت توکن ICP در هفته گذشته 90 درصد افزایش یافت؟

قیمت Internet Computer با علامت اختصاری ICP در 16 دسامبر به بالاترین حد سالانه خود در 11.90 دلار رسید، اما از آن زمان کاهش یافته است. با وجود کاهش، ICP همچنان بالاتر از حمایت استاتیک مهم معامله می‌شود. سوال این است که آیا این رمزارز می‌تواند این حمایت را حفظ کند و روند صعودی خود را از سر بگیرد؟

قیمت ICP از زمانی که در سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود در 2.82 دلار سقوط کرد، افزایش یافته است. حرکت صعودی در ابتدا تدریجی بود اما در دو هفته گذشته شتاب گرفت. هفته گذشته، این رمزارز 90 درصد افزایش یافت.

این شتاب باعث شکسته شدن دو سطح مقاومتی، یکی داینامیک (مورب) و دیگری استاتیک (افقی) شد. در 16 دسامبر، قیمت ICP به بالاترین سطح سالانه 11.90 دلار رسید که بالاترین قیمت از ماه می 2022 بود.

با وجود کاهش جزئی در این هفته، این آلتکوین بالاتر از هر دو مقاومتِ شکسته شده معامله می‌شود.

نمودار ICP

معامله‌گران بازار از RSI به عنوان شاخصی برای شناسایی شرایط اشباع خرید یا فروش و تصمیم‌گیری در مورد انباشت یا فروش یک دارایی استفاده می‌کنند.

ارقام بالای 50 و روند صعودی نشان می دهد که گاوها دست بالاتر را دارند، در حالی که سطوح زیر 50 برعکس را نشان می دهد. RSI هفتگی در حال افزایش است و بالای 50 است که هر دو سیگنالی صعودی هستند.

تحلیلگران در مورد ICP چه می‌گویند؟

تحلیلگران ارزهای دیجیتال در توییتر دیدگاه متفاوتی از روند آینده این ارز دیجیتال دارند.

دیدگاه تحلیلگر معروف،Nihilus در کوتاه مدت نزولی است و عقیده دارد که ممکن است خط حمایت داینامیک به پایین شکسته شود. او گفت که به محض شکسته شدن خط روند، هدف بعدی نزدیک به 8 دلار خواهد بود.

نمودار ICP

از سوی دیگر، دیدگاه Tommyinvests صعودی است. او بیان کرد:

  • 1 گیگابایت داده در این پروژه 5 دلار هزینه دارد.
  • این میزان داده در سولانا، 800,000 دلار است.
  • در اتریوم قیمت آن 15,494,409 دلار است.
  • همه نام ICP را خواهند دانست.
  • این اکوسیستم شایسته آن است.

در نهایت، تحلیلگر دیگری به نام icircle معتقد است که ICP در سال 2024 به 100 دلار و در سال 2025 به 1000 دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت ICP: آیا شکست رو به بالا حفظ می‌شود؟

نمودار شش ساعته کوتاه‌مدت، دیدگاهی ترکیبی به دست می‌دهد.

تحرکات قیمت نشان می‌دهد که ICP از یک کانال موازی صعودی با قدرت خارج شده است. این نشان می‌دهد که روند صعودی است و حرکت صعودی تکانشی (Impulsive) است.

با این حال، ICP همچنین یک سقف دوقلو (آیکون‌های قرمز) ایجاد کرد که یک الگوی نزولی در نظر گرفته می‌شود. سقف دوقلو با یک واگرایی نزولی در RSI شش ساعته همزمان شده است. اگر این کاهش ادامه یابد، حمایت بعدی در فیبوناچی اصلاحی 0.382 در 8.47 دلار خواهد بود که تقریباً 10 درصد کمتر از قیمت فعلی است.

با این حال، از آنجایی که هیچ حمایت استاتیک در این نواحی وجود ندارد، آلتکوین ممکن است 20 درصد سقوط کند و به حمایت فیبوناچی اصلاحی 0.5 در 7.40 دلار برسد.

نمودار ICP

علی‌رغم این سناریوی نزولی، برگشت قوی در حمایت 0.382 می‌تواند باعث افزایش 40 درصدی قیمت و رسیدن به بالاترین سطح سالانه در 11.90 دلار شود.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر