تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT) – 19 آذر (10 دسامبر)

تاریخ: 19 آذر 1402
زمان مطالعه:  2 دقیقه
تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT) – 19 آذر (10 دسامبر)

سقوط صرافی FTX، اعتماد به صنعت ارزهای دیجیتال را کاهش داد و این امر باعث شد تا قیمت FTT به‌شدت کاهش یابد و در حال حاضر در محدوده ۵ دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال FTT در روزهای اخیر رشد قابل‌توجهی داشت و توانست تریدرهای زیادی را به سمت خود بکشد. همچنین باتوجه‌به داده‌های سایت کوین مارکت کپ، این ارز در روز گذشته ۱۶ درصد افزایش قیمت و ۲۲۲ درصد افزایش حجم معاملات را برای خود ثبت کرده که نشان‌دهنده افزایش توجهات به سمت این ارز دیجیتال است.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT) – 19 آذر (10 دسامبر)

 در این تحلیل، قصد بررسی روند قیمتی این رمزارز را داریم و نواحی مهم آن را مشخص خواهیم کرد، تا قبل از خرید یا فروش، آگاهی بیشتری از روند احتمالی قیمت داشته باشیم. با ما همراه باشید و در ادامه تحلیل تکنیکال این رمزارز را مطالعه کنید.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT)

در حال حاضر، قیمت FTT در حوالی ۵ دلار قرار دارد که نسبت به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۱، یعنی ۸۵ دلار، بیش از ۹۰ درصد کاهش‌یافته است. این سقوط قیمت ناشی از عوامل مختلفی از جمله سقوط صرافی FTX و رکود بازار ارزهای دیجیتال بود. باتوجه‌به نمودار بلندمدت رمزارز FTT، این ارز دیجیتال توانسته در هفته‌های گذشته کندل‌های مثبت و صعودی را ثبت کند که نشان‌دهنده قدرت خوب خریداری و حمایت آنها از ارز دیجیتال FTT است. اکنون، ارز دیجیتال FTT باقدرت در حال حرکت به سمت مقاومت‌های بالاتر است و مهم‌ترین مقاومتی که می‌توان برای آن در بلندمدت در نظر داشت در عدد ۲۱.۹ دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT) – 19 آذر (10 دسامبر)

با بررسی ارز دیجیتال FTT در تایم فریم روزانه شاهد تشکیل یک فشردگی در انتهای روند هستیم که اکنون قیمت نزدیک به سقف این فشردگی قرار گرفته است. همچنین باتوجه‌به اندیکاتور RSI، می‌توانیم یک واگرایی مخفی مثبت در نمودار مشاهده کنیم که برای گاوهای بازار خبر خوبی است، اما باید دید آیا FTT می‌تواند ناحیه سقف فشردگی که یک ناحیه مقاومت استاتیک نیز هست را به سمت بالا بشکند یا خیر.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT) – 19 آذر (10 دسامبر)

در تایم فریم چهارساعته در ارز FTT، فشردگی که قبل‌تر گفته شد، به‌خوبی قابل‌مشاهده است و هرچقدر که به سقف این فشردگی نزدیک می‌شویم، شاهد جدال بین خرس‌ها و گاوهای بازار خواهیم بود. برای رمزارز FTT می‌توانیم دو سناریو مدنظر داشته باشیم:

  • سناریوی اول: قیمت از ناحیه سقف فشردگی به سمت بالا خارج شده و پس از تکمیل پولبک، به سمت هدف قیمتی و مقاومت مهم در محدوده ۱۱ دلار، حرکت کند.
  • سناریوی دوم: قیمت در شکست سقف قیمتی گفته شده، موفق نشود، به سمت کف فشردگی حرکت کند و پس از آن، با حرکت به سمت محدوده حمایتی ۳.۳ دلار و پرکردن اردرهای خرید، به سمت بالا حرکت کند.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT)

 در مجموع، اگر اعتماد به صنعت ارزهای دیجیتال به طور کامل بازیابی شود، FTT می‌تواند دوباره رشد کند. بااین‌حال، این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نحوه مدیریت بحران توسط صرافی FTX و اقداماتی که سایر صرافی‌ها برای افزایش اعتماد انجام می‌دهند. از سوی دیگر، اگر صرافی FTX نتواند اعتماد ازدست‌رفته را بازیابی کند، FTT ممکن است باز هم ارزش خود را از دست بدهد. در مجموع عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت این توکن تأثیر بگذارند. بااین‌حال، اگر اعتماد به صنعت ارزهای دیجیتال بازیابی شود و بازار مشتقات ارز دیجیتال رشد کند، FTT می‌تواند دوباره به اعداد قیمتی بالایی برسد و رشد خوبی انجام دهد.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

پرهام نوربخش

پرهام نوربخش

من یه تحلیلگرم که بیشتر ارزهای دیجیتال رو بررسی می‌کنم و عاشق رصدکردن بازار و پیداکردن فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری هستم. همیشه سعی می‌کنم از جدیدترین اخبار و تحولات بازار باخبر باشم. علاقه دیگه من تصویربرداری و طبیعت‌گردی هست و به نظرم طبیعت یه منبع بی‌نظیر از زیبایی و آرامشه.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

تحلیل بیت کوین (BTC)؛ حرکت بعدی چه خواهد بود؟ | ۲۸ شهریور

هفته گذشته بیت کوین با افزایش قیمت همراه بود و توانست به...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر