تحلیل هفتگی (۳ خرداد)

تاریخ انتشار: 3 خرداد 1400 | آخرین به‌روزرسانی: 8 اسفند 1402
زمان مطالعه:  7 دقیقه

هر هفته خبر های متنوعی در بازار پخش می‌شود که شما می‌توانید مهم‌ترین خبر ها را هر هفته از بخش گزارش هفتگی مشاهده کنید.

پنج ارز برتر از نگاه کوین تلگراف

روز ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت)، بیت کوین (BTC)  تا زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۰،۲۳۵ دلار) کاهش یافت و در همین سطح بسته شد. سرمایه گذاران نهادی که این شاخص را با دقت زیر نظر دارند، در صورت باقی ماندن قیمت در این سطح برای مدتی طولانی، از خرید خودداری می کنند.

خریداران موفق شدند روز ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برگرداندند اما نتوانستند ب

رای مدت زیادی این سطح را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها با هر بار افزایش قیمت دارایی های خود را می فروشند. در حال حاضر این احتمال وجود دارد که جفت ارز BTC/USDT تا تراز ۲۸۸۵۰ دلار کاهش یابد. این حمایت مهمی است که باید با دقت مراقب آن باشید زیرا در صورت شکست این سطح و توقف در تراز ۲۰۰۰۰ دلار، فشار فروش بیشتر می شود.

شیب نزولی میانگین متحرک ساده ی ۵۰ روزه (۵۳۵۰۰ دلار) و قرار گرفتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع فروش نشان دهنده ی برتری خرس ها می باشد.

با این حال، اگر قیمت از حمایت ۲۸۸۵۰ دلاری بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را به بالای SMA-200 روزه برسانند. در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند به خط گردن الگوی سر و شانه برسد.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که همزمان با آغاز یک رالی کمکی تا خط روند نزولی، فشار فروش توسط خرس ها افزوده می شود. این نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار منفی شده است و تریدرها پولبک به سطوح مقاومتی بالاسری را به عنوان فرصتی برای پوزیشن های کوتاه تلقی می کنند.

میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شیبی نزولی دارد و RSI در منطقه منفی قرار گرفته است که نشان دهنده برتری خرس ها می باشد. اولین نشانه قدرت این ارز، شکست مقاومتی و بسته شدن قیمت بالاتر از خط روند نزولی خواهد بود. چنین حرکتی می تواند راه را برای آغاز یک رالی تا تراز ۴۲۴۰۱ دلار و سپس ۴۶۰۰۰ دلار باز کند.

ETH/USDT

روز ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت)، اتریوم (ETH) به زیر میانگین متحرک ساد ۵۰ روزه (۲۷۷۶ دلار) رسید. گرچه دو روز بعد، گاوها سعی کردند قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از SMA-50 روزه سوق داده و در همان سطح حفظ کنند، اما موفق نشدند. این اتفاق نشان می دهد که تریدرها هنگام افزایش قیمت دارایی خود را فروخته اند.

اگر قیمت به زیر تراز ۱۸۰۷٫۶۰ دلار برسد، جفت ارز ETH/USDT می تواند تا SMA-200 روزه (۱۵۷۸ دلار) سقوط کند. این سطح احتمالاً به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل می کند. در صورتیکه قیمت از این سطح بازگردد، این جفت ارز می تواند به SMA-50 روزه برسد. در این سطح احتمالاً خرس ها مقاومت سختی از خود نشان می دهند.

اگر قیمت از SMA-50 روزه کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز برای چند روز در بازه ای محدود باقی بماند. بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بکشانند، با ایجاد وحشت باعث می شوند این جفت ارز تا ۱۲۸۹٫۰۹ دلار کاهش یابد.

مسطح بودن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و نزدیک شدن RSI به سطح اشباع فروش نشان می دهد روند کوتاه مدت منفی و روند میان مدت خنثی است.

در نمودار ۴ ساعته می بینیم که این جفت ارز در یک کانال نزولی معامله می شود و میانگین های متحرک یک صلیب نزولی را تکمیل کرده اند؛ این وضعیت نشان دهنده منفی بودن روند حرکت این ارز در کوتاه مدت می باشد. اگر خرس ها موفق شوند قیمت را به زیر خط حمایت کانال کشانده و در این سطح نگه دارند، احتمالاً فشار فروش افزایش یافته و جفت ارز ETH/USDT تا تراز ۱۲۸۹٫۰۹ دلار کاهش می یابد.

برعکس، اگر قیمت از خط حمایت کانال بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند این جفت ارز را به سمت سطوح بالای کانال سوق دهند. در صورت موفقیت، می توان استنباط کرد که روند نزولی به پایان رسیده و این جفت ارز می تواند به ۳۰۰۰ دلار برسد.

ADA/USDT

روز ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت)، کاردانو (ADA) به سطح ۰٫۹۵ دلار بازگشت و روز ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت)، گاوها این روند افزایشی را ادامه دادند، ولی در سطوح بالاتر با افزایش رزرو دریافت سود همراه شد و روز ۲۲ ماه می (۱ خرداد) تا زیر حمایت ۱٫۴۸ دلار کاهش یافت.

سطوح قیمت ۱ تا ۰٫۹۵ دلار احتمالاً در روند نزولی به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهند کرد. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، جفت ارز ADA/USDT دوباره می تواند به سمت ۱٫۴۸ دلار حرکت کند. مسطح بودن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۴۴ دلار) از حرکت قیمت در یک بازه محدود حکایت دارد.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر این منطقه حمایتی کشانده و در همین سطح حفظ کنند، جفت ارز ADA/USDT می تواند تا SMA-200 روزه (۰٫۷۷ دلار) سقوط کند. بازگشت شدید این سطح نشان دهنده ریجکت شدن قیمت در سطوح پایین تر است. پس از آن، گاوها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالای ۱ دلار برسانند.

در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است به یک فاز تحکیم وارد شود. در صورت افت قیمت تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، این دیدگاه بی اعتبار خواهد شد.

در نمودار ۴ ساعته، می بینیم که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شروع به کاهش کرده و RSI در منطقه منفی قرار دارد که این نشان دهنده برتری خرس ها است. هرچند ممکن است در این سطح گاوها دوباره وارد عمل شده و هنگام افت قیمت نزدیک به حمایت مهم ۱ دلاری، برای خرید این ارز اقدام کنند.

در این حالت، این پولبک می تواند به خط روند نزولی برسد که احتمالاً به عنوان یک مقاومت سخت عمل می کند. اگر گاوها موفق شوند قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط روند نزولی هدایت کنند، این جفت ارز می تواند تا ۱٫۴۸ دلار افزایش یابد. در صورت شکست قیمت زیر حمایت ۱ تا ۰٫۹۵ دلار، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست می دهد.

SOL/USDT

روز ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت)، سولانا (SOL) به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷ دلار) رسید اما روز بعد به شدت از این سطح بازگشت. با این حال، فیتیله بلند روی کندل استیک روز ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) نشان می دهد که تریدرها در سطوح بالاتر برای دریافت سود اقدام کرده و خرس ها پوزیشن های شورت آغاز می کنند.

روز ۲۲ می (۱ خرداد) فشار فروش افزایش یافت و قیمت جفت ارز SOL/USDT زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روز شکسته شد. دیروز با کاهش قیمت تا حمایت ۲۱٫۱۰ دلاری، فروش همچنان ادامه داشت.

اگر قیمت از این حمایت بازگردد، این جفت ارز می تواند تا سطح اصلاحی ۳۸٫۲٪ فیبوناچی در تراز ۳۵٫۴۸ دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نشان می دهد که روند کوتاه مدت می تواند به نفع گاوها تغییر کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح ۳۵٫۴۸ دلار کاهش یابد، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر ۲۱٫۱۰ دلار بکشانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند تا مرز میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۱۴٫۲۹ دلار) سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته جفت ارز SOL/USDT نشان می دهد که میانگین های متحرک در آستانه تشکیل یک صلیب نزولی قرار دارند که نشان دهنده برتری خرس ها است. با این حال، RSI تا عمق قلمروی منفی فرو رفته است و این نشان می دهد که احتمالاً فروش در کوتاه مدت بیش از حد ادامه یافته است.

اگر قیمت از سطح ۲۱٫۱۰ دلار بازگردد، گاوها سعی می کنند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. در صورتی که آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند تا ۳۵٫۴۸ دلار و سپس ۵۰-SMA صعود کند.

برعکس، اگر قیمت از خط روند نزولی پایین تر بیاید، احتمال شکست قیمت زیر ۲۱٫۱۰ دلار افزایش می یابد.

MATIC/USDT

پالیگان (MATIC) از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در تراز ۲٫۷۰ دلار در روز ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) شاهد یک افت شدید بوده است. این آلتکوین با پشت پا زدن به تمام دستاوردهایی که از روز ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) به دست آورده بود، تا مرز میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۷۸ دلار) سقوط کرد.

احتمالاً گاوها از SMA-50 روزه دفاع می کنند و در صورت بازگشت قیمت از این حمایت، جفت ارز MATIC/USDT می تواند تا سطح اصلاحی ۳۸٫۲ ٪ فیبوناچی در تراز ۱٫۵۳ دلار افزایش یابد. شکست این مقاومت اولین نشانه کاهش فشار فروش خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر قیمت از تراز ۱٫۵۳ دلار کاهش یابد، جفت ارز  MATIC/USDT می تواند تا SMA-50 سقوط کند. مسطح بودن میانگین متحرک ۵۰ روزه و قرار گرفتن RSI زیر سطح ۴۵ نشانگر آغاز یک فاز تحکیم احتمالی در کوتاه مدت است.

اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر SMA-50 برسانند، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند تا ۰٫۶۸ دلار و سپس ۰٫۵۴ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته جفت ارز MATIC/USDT نشان می دهد که گاوها تلاش دارند این افت آبشاری را در تراز ۰٫۸۰ دلار متوقف کنند. با این حال، هر بار جهش قیمت احتمالاً در خط روند نزولی با مقاومت سختی روبرو خواهد شد. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، ممکن است روند نزولی حاصل تا رسیدن به سطح ۰٫۶۸ دلار ادامه یابد.

با توجه به اینکه میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شروع به کاهش کرده و RSI در قلمروی اشباع فروش قرار دارد می توان نتیجه گرفت که اکنون خرس ها کنترل اوضاع را در دست دارند. اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، این دیدگاه منفی بی اعتبار می شود. چنین حرکتی می تواند منجر به افزایش قیمت تا تراز ۱٫۵۳ دلار شود.

میلیون ایرانی وارد رمز ارز ها شدند

درصد آنها با هدف حفظ ارزش پول پا به بازاری گذاشته‌اند که معاملات روزانه آن ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی تهران، دو کمیسیون «بازار پول و سرمایه» و «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» اتاق تهران طی نشستی مشترک به بررسی و تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور پرداختند.

فعالان بخش خصوصی حاضر در این جلسه، اغلب بر این عقیده بودند که دولت باید از رفتارها و سیاست‌های سلبی دست بکشد و با وجود گرایش گسترده مردم به سرمایه گذاری در این بازار واقعیت ارزهای دیجیتال را بپذیرد و نقش رگولاتور را ایفا کند. اما نمایندگانی از بانک مرکزی نیز در این جلسه حضور داشتند که اعلام کردند که نگرش مثبت و یکنواختی در مورد رمزارزها در کشور وجود نداشته و دولت نگرانی‌هایی در این زمینه دارد.

کلاهبرداری ارز BRG

روز دوشنبه – ۲۷ اردیبهشت‌ماه، سینا استوی فعال حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین و مدیر عامل صرافی کریپتولند، به جرم کلاهبرداری دستگیر شد.

کریپتولند یک پلتفرم خرید، فروش و تبادل رمزارزی است که بیش از ۳۰۰ رمزارز مختلف را هم‌اکنون پشتیبانی می‌کند. کارمزدها در این پلتفرم بسیار کم بوده و قابل رقابت با بسیاری از صرافی‌های معروف دنیا همچون بایننس و Huobi Global تعریف شده است.

این در حالی است که تندیس بهترین سایت کسب و کار سال ۹۹ در آخرین دوره جشنواره وب و موبایل به صرافی کریپتولند اهدا شد.

همچنین تندیس مردمی بهترین شرکت‌ها و مؤسسه‌های خصوصی سیزدهمین جشنواره وب و موبایل نیز به آکادمی کریپتولند تعلق گرفت.

دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

    سوزاندن توکن شیبا

    هم‌بنیان‌گذار اتریوم در پاسخ به کمک‌های انسان‌دوستانه جامعه توکن شیبا اینو (SHIB)، ۶.۷ میلیارد دلار از موجودی این توکن خود را سوزاند. به‌گفته بوترین، او این کار را به‌دلیل سخاوتمندی جامعه این ارز دیجیتال انجام داده است.

    داده های گلس نود

    ۲۳۸۰۰۰ بیت کوین به حساب خودشون اضافه کردن نهنگ ها و میزان خروجی بیت‌کوین از صرافی ها به بیشترین میزان خودش رسیده است.

    تیم محتوا بیت‌پین

    تیم محتوا بیت‌پین

    تدوین و بررسی مطالب حوزه کریپتو و خلق مقالات کاربردی در حوزه ارزهای دیجیتال.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    تحلیل تکنیکال استورج (STORJ): فرصت خرید وجود دارد؟ | ۲۶ مهر

    ارز دیجیتال استورج (STORJ) راه حل منبع‌بازی برای ذخیره فایل...

    تحلیل تکنیکال سولانا (SOL): ادامه روند فعلی یا تغییر روند؟ | ۲۵ مهر

    ارز دیجیتال سولانا که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازار...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر