گزارش تحلیلی بیت پین؛ از اخبار و رویداد‌ها تا پیش‌بینی قیمت‌ها

تاریخ: 30 آبان 1402
زمان مطالعه:  23 دقیقه
گزارش تحلیلی بیت پین؛ از اخبار و رویداد‌ها تا پیش‌بینی قیمت‌ها

ششمین گزارش تحلیلی بیت پین از بازار ارزهای دیجیتال توسط گروه سرمایه‌گذاری این صرافی منتشر شد؛ تیم بیت پین، هر هفته تلاش می‌کند گزارشی متفاوت از بازار کریپتوکارنسی و تحلیل‌های این بازار را در اختیار شما قرار دهد.

مانند هفته‌های گذشته، در این گزارش هم ابتدا مهم‌ترین اخبار رمزارزها و رویدادهای کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم، سپس ارزهای پرریسک و کم‌ریسک بازار را تحلیل می‌کنیم، در ادامه تجزیه و تحلیل همبستگی بیت کوین با بازارهای دیگر را داریم و قیمت احتمالی این ارز دیجیتال، اتریوم و ده رمزارز معتبر جهان در هفته‌ پیش رو را به کمک شبیه‌سازی مورد بررسی می‌کنیم. در پایان هم تحلیلی فنی از بازارهای دیگر را مشاهده خواهید کرد.

نویسندگان تحلیل پیش‌رو: محسن صالح، محمد نورموسوی،‌ امین شیبانی، علی پیروج، محمد جواد جعفری و پرهام نوربخش

اخبار و رویدادها

  • ۱۴ نوامبر: رشد قیمت توکن MOON پس از چشم‌پوشی ردیت از مالکیت آن

طبق گزارش Cryptopotato،پس از انتشار اطلاعیه REDDIT مبنی بر چشم‌پوشی از مالکیت توکن مون (MOON) و غیرمتمرکزشدن آن، قیمت این ارز دیجیتال با رشد بیش از 170 درصدی، از 0.05 دلار به حدود 0.14 دلار افزایش یافت. این یعنی عرضه توکن های این ارز دیگر افزایش نخواهد یافت. این تیم خاطرنشان کرد که تمام توکن‌های موجود در انجمن نیز سوزانده می‌شود که عرضه کل این توکن را به ۸۳ میلیون کاهش خواهد داد. با توجه به توکن‌سوزی و کاهش عرضه توکن مون، این ارز می‌تواند در بلند‌مدت رشد قیمت را تجربه کند.

  • ۱۵ نوامبر: رشد ۲۰ درصدی قیمت DYDX در آستانه آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلار

توکن DYDX که بیش از ۲۰ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است، آن‌هم در زمانی که تنها ۱۶ روز قبل از آن که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار توکن برای سرمایه‌گذاران اولیه و اعضای اصلی تیم باز شود. افزایش قیمت DYDX زمانی اتفاق می‌افتد که این پروژه ،قبلاً فقط یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) بود، بلاک چین لایه 1 خود را بر اساس Cosmos راه‌اندازی کرد، حرکتی که اعتبارسنجی‌ها را قادر می‌سازد تا بخشی از درآمد معاملات را به عنوان پاداش برای سهام دریافت کنند.

  • ۱۷ نوامبر: صرافی ژوپیتر از ایردراپ به بیش از ۹۵۰ زار کیف پول در سولانا پرده‌برداری کرد

طبق گزارش THEBLOCK، بنیان‌گذار این پروژه با نام مستعار Meow در پلتفرم اکس اعلام کرد، این ایردراپ بخشی از طرح متمرکزی بر جامعه است که در مجموع ۴ میلیارد توکن از کل ۱۰ میلیارد توکن ژوپیتر را در طی ۴ مرحله میان کاربران توزیع خواهد کرد. از هفته آینده، یک میلیارد توکن ژوپیتر میان کاربرانی توزیع خواهد شد که حداقل ۱۰۰۰ دلار مبادله بر روی این پروتکل داشته‌اند.

  • ۱۸ نوامبر: کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده تصمیم‌گیری در مورد چند برنامه ETF بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را به تاخیر انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تصمیمات خود در مورد چندین برنامه بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) صندوق قابل معامله در بورس (ETF) را تا سال آینده به تعویق انداخت. در پرونده‌های جدید، آژانس نظارتی می‌گوید که تصمیمات خود را در مورد برنامه‌های ثبت شده توسط شرکت مدیریت دارایی Hashdex برای ایجاد یک ETF مختلط و آتی اتریوم و تبدیل یک ETF آتی بیت‌کوین به بازار نقدی به تاخیر می‌اندازد.

کمیسیون می‌گوید که تصمیم خود در مورد پیشنهاد شرکت کریپتو گری اسکیل برای ETF آتی ETH را نیز عقب می‌اندازد. در بیانیه ها، کمیسیون می گوید که برای بررسی تغییرات پیشنهادی تا 1 ژانویه 2024 نیاز به زمان دارد.

اخبار کلان اقتصادی

  • ۱۴ نوامبر:
    • قیمت مصرف کننده خالص ماهانه (Core CPI M/M): از 0.3 درصد به 0.2 درصد کاهش یافت.
    • قیمت مصرف‌کننده عادی ماهانه (CPI M/M): از 0.4 درصد به 0 درصد کاهش داشت.
    • قیمت مصرف‌کننده سالانه (Cpi Y/Y): از 3.7 درصد به 3.2 درصد کاهش یافت.
    • قیمت مصرف‌کننده خالص سالانه (CORE CPI Y/Y): از 4.1 درصد به 4 درصد کاهش یافت.

قیمت مصرف کننده (CPI) نشان‌دهنده تغییر در قیمت کالاها و خدمات خریداری شده توسط مصرف‌کنندگان است و قیمت مصرف‌کننده خالص (core CPI) هم تغییر در قیمت کالاها و خدمات خریداری‌شده توسط مصرف‌کنندگان به جز انرژی و موادغذایی است.

کاهش CPI نشانگر کاهش فشارهای قیمتی است که به دلیل کاهش قیمت نفت و کاهش تقاضا است،کاهش CPI، فدرال رزرو را به سمت سیاست‌های پولی انبساطی متمایل می‌کند، زمانی که CPI منتشر شد و کاهش یافت. به دلیل اینکه فدرال رزرو دیگر نرخ بهره را افزایش نمی‌دهد و احتمال کاهش نرخ بهره در اوایل 2024 بیشتر شده، بیت کوین 1 درصد افزایش یافت، در‌حال‌حاضر، به دلیل ثابت‌ماندن نرخ بهره در جلسه دسامبر و کاهش شدت سیاست‌های پولی انقباضی، انتظار می‌رود روند بیت کوین در کوتاه‌مدت صعودی باقی بماند. به دلیل افزایش رکود در اقتصاد آمریکا، در میان‌مدت روند بیت کوین نزولی شود.

  • ۱۵ نوامبر:
    • قیمت تولید‌کننده خالص ماهانه (core PPI M/M): از 0.3 درصد به 0 کاهش یافت.
    • قیمت تولید‌کننده عادی ماهانه (PPI M/M) :از 0.5 درصد به 0.5- درصد کاهش یافت.
    • قیمت تولید کننده خالص سالانه (core PPI Y/Y) : از 2.7 درصد به 2.4 درصد کاهش یافت.
    • قیمت تولید کننده عادی سالانه (PPI Y/Y) از 2.2 درصد به 1.3 درصد کاهش یافت.

قیمت تولیدکننده این شاخص نشان‌دهنده تغییر در قیمت کالاها و خدمات نهایی فروخته‌شده توسط تولید‌کنندگان است و قیمت تولید‌کننده خالص هم تغییر در قیمت کالاها و خدمات نهایی فروخته‌شده توسط تولیدکنندگان به جز موادغذایی وانرژی است.

  • ۱۵ نوامبر:
    • شاخص خرده‌فروشی خالص ماهانه (Core Retail Sales m/m): از 0.6درصد به 0.1 درصد کاهش یافت.
    • شاخص خرده‌فروشی ماهانه (Retail Sales m/m): از 0.7 درصد به 0.1- درصد کاهش یافت.
    • شاخص خرده‌فروشی سالانه (Retail Sales y/y): از 4.1 درصد به 2.5 درصد کاهش یافت.

شاخص خرده‌فروشی عبارت است از خرید کالاهای نهایی و خدمات توسط مصرف‌کنندگان و مشاغل! این کالاها و خدمات به پایان زنجیره تأمین رسیده‌اند و اکنون به مصرف‌کننده نهایی فروخته می‌شوند. این زنجیره با تولید‌کننده یا تامین‌کننده کالا شروع می‌شود و به خرده‌فروش ختم می‌شود و خرده‌فروشی خالص هم بیانگر خرید کالاهای نهایی و خدمات توسط مصرف‌کنندگان و مشاغل به جز خودرو است.

کاهش PPI،؛به دلیل کاهش تقاضا است، نرخ بهره اثر خود را گذاشته. زمانی که نرخ PPI منتشر شد و کاهش داشت، بیت کوین 0.5 درصد افزایش یافت،این افزایش به دلیل این بود که تریدرها از کاهش نرخ بهره در اوایل 2024 مطمئن‌تر شدند و احتمال ثابت ماندن نرخ بهره در جلسه دسامبر نزدیک به 100درصد شده است. کاهش خرده‌فروشی نشانگر کاهش تقاضا و افزایش رکود است، با کاهش خرده‌فروشی سالانه انتظار می‌رود GDP (رشد اقتصادی) کاهش یابد.

  • ۱۷ نوامبر: مطالبات بیکاری (Unemployment Claims) از 217 هزار به 231 هزار افزایش یافت.

مطالبات بیکاری (Unemployment Claims)، نشان می‌دهد چه اندازه افراد درخواست دریافت بیمه بیکاری دارند و افزایش آن، به این معنی است که تعداد افراد بیکارشده در این بازه زمانی، افزایش پیدا کرده است. میانگین 4 هفته‌ای مطالبات بیکاری از 212.25 هزار به 220.25 هزار افزایش یافت. این افزایش، نشان‌دهنده سرد شدن بازار کار و کاهش تقاضا برای نیروی کار است.

۱۷ نوامبر: مطالبات بیکاری (Unemployment Claims) از 217 هزار به 231 هزار افزایش یافت.

  • ۲۱ نوامبر:

جلسه فدرال رزرو ساعت 22:30 به وقت تهران.

  • ۲۲ نوامبر
    • مطالبات بیکاری (Unemployment Claims) ساعت 17:00 به وقت تهران؛ عدد قبلی231 هزار، پیش‌بینی تحلیلگران 226 هزار. باتوجه به کاهش تقاضا در اقتصاد آمریکا، احتمال می‌دهیم مطالبات بیکاری افزایش یابد.
    • شاخص بازنگری احساسات مصرف‌کننده میشیگان (Revised UoM Consumer Sentiment)؛ عدد قبلی 60.4 درصد، پیش‌بینی تحلیلگران 61.1 درصد. با توجه به کاهش تقاضا و کاهش انتظارات تورمی، احتمال می‌دهیم احساسات مصرف‌کننده میشیگان کاهش یابد.
  • ۲۴ نوامبر
    • شاخص بخش تولیدی (Flash Manufacturing PMI)؛ عدد قبلی 50 درصد، پیش‌بینی تحلیلگران 49.9 درصد. انتظار می‌رود با کاهش مصرف و افزایش رکود، شاخص بخش تولیدی کاهش داشته باشد.
    • شاخص بخش خدمات (Flash Services PMI)؛ عدد قبلی 50.9 درصد، پیش‌بینی تحلیلگران 50.4 درصد. طبق کاهش داده‌های مصرف‌کننده، انتظار می‌رود بخش خدمات کاهش یابد.

بررسی پرریسک‌ترین/کم‌ریسک‌ترین ۱۰ ارز دیجیتال برتر دنیا با استفاده از ضریب بتا

ضریب بتا (BETA)، ضریبی است که نشان می‌دهد هر ارز دیجیتال نسبت به شاخص کل (بیت کوین)، چه میزان پرریسک و کم‌ریسک است. ضریب بتای همسان با ۱ به منظور ریسک هم‌سو با شاخص‌کل است، ضریب بتای بزرگتر از ۱ پرریسک‌تربودن از شاخص کل و ضریب بتای کمتر از ۱ هم کم‌ریسک‌تر بودن از شاخص کل را نشان می‌دهد؛ ضریب بتای منفی هم نشان‌دهنده بازده معکوس نسبت به شاخص کل خواهد بود. براساس ضریب بتا و طبق جدول زیر، کم‌ریسک‌ترین رمزارز TRX و پرریسک‌ترین رمزارز SOL است.

بتا (Beta) نماد
۰٫۸۳ ETH
۰٫۶۰ BNB
۰٫۵۷ XRP
۱٫۶۷ SOL
۰٫۸۳ ADA
۰٫۹۱ DOGE
۰٫۴۳ TRX
۰٫۹۱ DOT
۰٫۹۰ MATIC

***

در جدول زیر، مقدار ضریب بتای بیت کوین نسبت به هر یک از نماد‌های آورده‌شده در داخل جدول محاسبه شده است.

بتا (Beta) نماد
۰٫۰۰۳ DXY
۰٫۰۳ NADSAQ
۰٫۰۲- S&P 500
۰٫۰۳ GOLD
۰٫۰۳- OIL

***

دانلود سیزدهمین ماهنامه دامیننس

از روانشناسی بلاک‌چین تا بهترین استراتژی در بازار بیت‌کوین

    ضریب همبستگی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

    ضریب همبستگی، رابطه‌ای متقابل یا ارتباط بین دو یا چند متغیر را نشان می‌دهد. ماهیت ضریب همبستگی، شاخصی تاریخی است که سرمایه‌گذاران را از رابطه بین دارایی‌های مالی و ارزش بازار ارز دیجیتال آگاه می‌کند. چنانچه قیمت دو دارایی در مرحله‌ای افزایش یابد، گفته می‌شود که دارای همبستگی مثبت هستند و آن را با عددی مثبت گزارش می‌‌دهند؛ برعکس همبستگی مثبت، همبستگی منفی است، که نشان‌دهنده رابطه‌ای معکوس است. دارایی‌هایی که همبستگی تعریف‌شده دارند، شامل طلا و ارز فیات مانند دلار آمریکا بوده و ارتباط بین این دارایی‌ها به خوبی مستند است.

    MATICUSD DOTUSD TRXUSD DOGEUSD ADAUSD SOLUSD XRPUSD BNBUSD ETHUSD BTCUSD
    ۰٫۶۷ ۰٫۷۱ ۰٫۶۲ ۰٫۴۸ ۰٫۶۳ ۰٫۶۴ ۰٫۳۹ ۰٫۶۸ ۰٫۸۴ ۱ BTCUSD
    ۰٫۷۵ ۰٫۸۱ ۰٫۶۸ ۰٫۶۳ ۰٫۷۷ ۰٫۷۱ ۰٫۴۴ ۰٫۷۵ ۱ ۰٫۸۴ ETHUSD
    ۰٫۶۵ ۰٫۶۶ ۰٫۵۶ ۰٫۶۲ ۰٫۶۶ ۰٫۶۷ ۰٫۴۱ ۱ ۰٫۷۵ ۰٫۶۸ BNBUSD
    ۰٫۴۶ ۰٫۴۵ ۰٫۴۱ ۰٫۳۳ ۰٫۵۱ ۰٫۵۴ ۱ ۰٫۴۱ ۰٫۴۴ ۰٫۳۹ XRPUSD
    ۰٫۶۷ ۰٫۷۸ ۰٫۷۱ ۰٫۵۳ ۰٫۷۴ ۱ ۰٫۵۴ ۰٫۶۷ ۰٫۷۱ ۰٫۶۴ SOLUSD
    ۰٫۶۶ ۰٫۸۲ ۰٫۶۳ ۰٫۵۹ ۱ ۰٫۷۴ ۰٫۵۱ ۰٫۶۶ ۰٫۷۷ ۰٫۶۳ ADAUSD
    ۰٫۶۷ ۰٫۸۳ ۰٫۳۹ ۱ ۰٫۵۹ ۰٫۵۳ ۰٫۳۳ ۰٫۶۲ ۰٫۶۳ ۰٫۴۸ DOGEUSD
    ۰٫۵۰ ۰٫۴۷ ۱ ۰٫۳۹ ۰٫۶۳ ۰٫۷۱ ۰٫۴۱ ۰٫۵۶ ۰٫۶۸ ۰٫۶۲ TRXUSD
    ۰٫۷۳ ۱ ۰٫۴۷ ۰٫۸۳ ۰٫۸۲ ۰٫۷۸ ۰٫۴۵ ۰٫۶۶ ۰٫۸۱ ۰٫۷۱ DOTUSD
    ۱ ۰٫۷۳ ۰٫۵۰ ۰٫۶۷ ۰٫۶۶ ۰٫۶۷ ۰٫۴۶ ۰٫۶۵ ۰٫۷۵ ۰٫۶۷ MATICUSD

    ***

    جدول همبستگی بین بیت کوین، طلا، نفت، NASDAQ و S&P500

    S&P 500 NASDAQ OIL GOLD BTCUSD
    ۰٫۷۴ ۰٫۸۳ ۰٫۱۵- ۰٫۷۷ ۱ BTCUSD
    ۰٫۶۹ ۰٫۶۶ ۰٫۴۱- ۱ ۰٫۷۷ GOLD
    ۰٫۰۹- ۰٫۰۴- ۱ ۰٫۴۱- ۰٫۱۵- OIL
    ۰٫۹۶ ۱ ۰٫۰۴- ۰٫۶۶ ۰٫۸۳ NASDAQ
    ۱ ۰٫۹۶ ۰٫۰۹- ۰٫۶۹ ۰٫۷۴ S&P 500

    ***

    شبیه‌سازی قیمت بیت کوین

    طبق روش مونت کارلو، با استفاده از اندیکاتور یا همان شاخص مونت کارلو، محدوده قیمت‌های احتمالی بیت کوین در یک هفته آینده: بیشترین محدوده ۴۱٬۸۳۷ و کمترین محدوده ۳۱٬۳۳۱ و میانگین قیمتی بیت کوین را ۳۶٬۷۰۰ درنظر گرفتیم.

    شبیه‌سازی قیمت بیت کوین

    شبیه‌سازی قیمت اتریوم

    طبق روش مونت کارلو، با استفاده از اندیکاتور مونت کارلو، محدوده قیمت‌های احتمالی اتریوم در یک هفته آینده: بیشترین محدوده ۲٬۴۴۹ و کمترین محدوده ۱٬۷۷۳ و میانگین قیمتی اتریوم را در محدوده ۲٬۰۸۱ در نظر گرفتیم.

    شبیه‌سازی قیمت اتریوم

    شبیه‌سازی حدودی قیمتی برای ۱۰ رمز ارز برتر دنیا در یک هفته آینده

    محتمل‌ترین سناریو بدترین سناریو ممکن بهترین سناریو ممکن نام ارز
    ۳۶٬۷۰۰ ۳۱٬۳۳۱ ۴۱٬۸۳۷ BTCUSD
    ۲٬۰۸۱ ۱٬۷۷۳ ۲٬۴۴۹ ETHUSD
    ۲۴۶ ۲۲۰٫۲۸ ۲۷۲٫۰۶ BNBUSD
    ۰٫۶۶۱۴ ۰٫۴۹۵۹ ۰٫۸۲۲ XRPUSD
    ۶۲٫۷۷ ۴۳٫۳۵ ۸۱٫۴۷ SOLUSD
    ۰٫۳۸۱۷ ۰٫۳۳۲۷ ۰٫۴۳۰۰ ADAUSD
    ۰٫۰۸۰۵ ۰٫۰۶۴۶ ۰٫۰۹۶۳ DOGEUSD
    ۰٫۱۰۸۶ ۰٫۹۲۹۶ ۰٫۱۲۴۰ TRXUSD
    ۵٫۴۷ ۴٫۲۲ ۷٫۲۶ DOTUSD
    ۰٫۸۹۳۶ ۰٫۶۵۵۸ ۱٫۱۲ MATICUSD

    ***

    ضریب الفا (ALPHA)، ضریبی است که بازدهی مازاد هر ارزدیجیتال نسبت به شاخص کل (بیت کوین) را نشان می‌دهد. ضریب آلفا می‌تواند عددی مثبت، منفی یا صفر باشد. آلفای منفی، به معنای عملکرد ضعیف‌تر نسبت به شاخص معیار و آلفای مثبت، به معنای عملکرد بهتر نسبت به شاخص معیار است؛ آلفای صفر هم به معنای بازدهی صندوق، متناسب با ریسک آن بوده است. در حالت کلی مقدار آلفای بیشتر، بیانگر عملکرد بهتر ارز دیجیتال است. در جدول زیر ضریب آلفا ارز‌ها دیجیتال را نسبت به بیت کوین، که شاخص کل بازار کریپتو است، محاسبه شده‌اند.

    ضریب آلفا نماد
    ۰٫۰۲ ETH
    ۰٫۰۳- BNB
    ۰٫۰۴- XRP
    ۰٫۲۰ SOL
    ۰٫۰۶ ADA
    ۰٫۰۴ DOGE
    ۰٫۰۶ TRX
    ۰٫۱۲ DOT
    ۰٫۱۱ MATIC
    ***

    تحلیل شاخص‌ها

    • تحلیل بیت کوین

    بیت کوین در تایم فریم چهارساعته با پروتکت کردن محدوده ۳۶,۵۰۰ الی ۳۶,۸۵۰ این ناحیه را به ناحیه‌ای امن، به‌عنوان حمایت معرفی کرده است. انتظار می‌رود که بیت کوین طی روند فعلی، طبق تصویر بتواند تا محدوده مشخص شده یعنی قیمت ۲۸,۲۰۰ و در صورت شکست این ناحیه، تا محدوده ۳۹,۷۳۰ رشد قیمتی داشته باشد.

    تحلیل بیت کوین

    همچنین باید به این نکته توجه داشت که هر کدام از محدوده‌های صعودی بیت کوین، مقاومت‌های بسیار مهمی برای این ارز دیجیتال هستند.

    • تحلیل شاخص دامینس تتر

    دامیننس تتر در تایم فریم چهارساعته همچنان در یک محدوده رنج قیمتی قرار دارد. همان‌طور که در تصویر مشخص شده، این تریدینگ رنج در محدوده مقاومتی ۶.۶۳ الی ۶.۵۶ و محدوده حمایتی ۶.۱۲ الی ۶.۲۲ قرار گرفته است.

    تحلیل شاخص دامینس تتر

    انتظار می‌رود باتوجه‌به مومنتوم حرکتی و شیب بیشتر ریزشی این شاخص بتواند تا محدوده کف حمایتی گفته شده اصلاح انجام داده و سپس از این محدوده به سمت بالا حرکت خود را آغاز کند. همچنین روند قیمتی بیت کوین، با افزایش این شاخص، نزولی و با کاهش این شاخص، صعودی در نظر گرفته می‌شود.

    • تحلیل شاخص توتال 2

    شاخص توتال ۲ پس از روند صعودی پر قدرتی که در هفته‌های گذشته، اکنون در حال رنج زدن بین ناحیه حمایتی ۶۲۱ الی ۶۲۸ و محدوده مهم مقاومتی ۶۶۸ الی ۶۷۰ است.  باتوجه‌به اینکه قبل‌تر، بیت کوین توانست سقف مقاومتی خود را اینگالف کند، اکنون انتظار می‌رود در لگ صعودی، بار دیگر بتواند به سقف نفوذ کرده و پس از شکست سقف، قیمت را تا محدوده مقاومتی بسیار مهم ۶۹۱ بالا بکشد.

    تحلیل شاخص توتال 2

    باید توجه داشت، در حال حاضر محدوده مقاومتی ذکر شده اهمیت بسیار بالایی دارد. همچنین با افزایش این شاخص، روند آلت‌ کوین‌ها صعودی و با کاهش این شاخص، روند آلت‌ کوین‌ها نزولی خواهد شد.

    ارزهای دیجیتال مستعد رشد

    • تحلیل ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

    ارز فانتوم (FTM) در تایم فریم چهارساعته پتانسیل خوبی برای رشد قیمتی و صعود به محدوده سقف قیمتی خود دارد.

    تحلیل ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

    انتظار می‌رود این ارز پس از رسیدن به ناحیه حمایتی مشخص شده در تصویر در محدوده ۰.۲۸۹۵ الی ۰.۲۷۳۹ و پرکردن اردرهای موجود برای خرید، بتواند خود را برای رسیدن به سقف قبلی خود در محدوده ۰.۳۴۳۱ الی ۰.۳۷۳۴ آماده کند.

    • تحلیل ارز دیجیتال میکر (MKR)

    ارز دیجیتال میکر (MKR)، در تایم فریم چهارساعته، پس از برخورد به ناحیه حمایتی خود در محدوده ۱۲۵۸ الی ۱۲۹۹ دلار، در روند صعودی قرار گرفته است. هدف قیمتی موردنظر برای این ارز (همان‌طور که در تصویر نشان‌داده‌شده است) در محدوده مقاومتی سقف خود، یعنی ناحیه ۱۵۹۶ الی ۱۶۴۴ دلار قرار دارد.

    تحلیل ارز دیجیتال میکر (MKR)

    تحلیل تکنیکال سایر بازارها

    • تحلیل شاخص دلار امریکا

    این شاخص در تایم فریم یک‌ساعته و چهارساعته، طبق تحلیل‌های هفته پیش توانست به محدوده ۱۰۴ رسیده و اکنون پس از شکست این ناحیه مهم حمایتی، به سمت اهداف پایین‌تر در حرکت است. همان‌طور که در تصویر مشخص شده، محدوده حمایتی ۱۰۳.۲۷۰ الی ۱۰۲.۵۹۴، محدوده مهم بازگشتی برای این شاخص محسوب می‌شود.

    تحلیل شاخص دلار امریکا

    طبق تحلیل و بررسی‌های انجام شده، انتظار ریزش این شاخص دور از ذهن نیست. باید به این نکته توجه داشت که با نزول این شاخص، قیمت بیت کوین و ارزهای وابسته به دلار می‌توانند رشد کنند.

    • تحلیل اونس جهانی طلا

    انس طلا در تایم فریم چهارساعته و یک‌ساعته پس از برخورد به ناحیه حمایتی بسیار مهم خود در محدوده ۱۹۴۶ الی ۱۹۵۷، توانسته روند صعودی خود را به سمت سقف خود که در محدوده ۱۹۹۳ الی ۲۰۰۲ قرار گرفته است، آغاز کند. همچنین محدوده گفته شده، مقاومت بسیار مهمی برای طلا محسوب می‌شود.

    تحلیل اونس جهانی طلا

    انتظار می‌رود باتوجه‌به حمایت بسیار قوی که گفته شد، در روزهای آینده بتواند قیمت ۲۰۰۲ دلار را بار دیگر تاچ کند. نکته بسیار مهمی که باید توجه داشت این است که اگر طلا بتواند مقاومت نشان‌داده‌شده در تصویر را به سمت بالا بشکند، می‌توانیم سقف قیمتی جدید را برای طلا، شاهد باشیم.

    • تحلیل شاخص S&P500

    این شاخص در تایم فریم چهارساعته، روند صعودی خود را از هفته‌های گذشته ادامه داده و در حال حاضر در موج آخر صعودی خود و نزدیک به مقاومت بسیار مهم هفتگی خود در محدوده ۴۵۵۲ الی ۴۵۷۵ قرار دارد.

    تحلیل شاخص S&P500

    انتظار می‌رود که با برخورد به این ناحیه مهم مقاومتی، اصلاح این شاخص شروع شده و بتواند تا بیس اصلی حرکت خود در محدوده ۴۴۴۶ الی ۴۴۱۹، اصلاح قیمتی را تجربه کند.  همچنین باید در نظر داشت، در صورت شکسته‌شدن محدوده حمایتی مشخص شده، اصلاح میان‌مدتی برای این شاخص می‌توان متصور بود.

    توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین، فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

    شبنم توایی

    شبنم توایی

    علاقه زیادی به حوزه فناوری و فین تک دارم، درباره ارزهای دیجیتال، بلاک چین، هوش مصنوعی، وب ۳ و سایر موضوعات مرتبط با فناوری می‌نویسمو تحقیق می‌کنم. عاشق سفر و عکاسی هستمو اوقات فراغتم را با کشف جاذبه‌ها و ثبت لحظات زیبا سپری می‌کنم. بزرگترین هدفم تو زندگی یاد گرفتنه و لذت می‌برم از اینکه یادگرفته‌هامو دانش و تجربه‌ام را با دیگران به اشتراک بگذارم و از اونها هم یاد بگیرم.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    تحلیل تکنیکال استورج (STORJ): فرصت خرید وجود دارد؟ | ۲۶ مهر

    ارز دیجیتال استورج (STORJ) راه حل منبع‌بازی برای ذخیره فایل...

    تحلیل تکنیکال سولانا (SOL): ادامه روند فعلی یا تغییر روند؟ | ۲۵ مهر

    ارز دیجیتال سولانا که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازار...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر