اگر در حال حاضر برای بولران بعدی بازار کریپتو آماده میشوید، کمی صبر کنید. شاید رویدادهای جدیدی در این بازار در حال رقمخوردن است که خیلی جدی نگرفته نشدهاند. ذهنیت بسیاری از فعالین بازار هنوز مطابق با روزهای اوج متاورس و NFT و حتی میم کوینها شکل گرفته است. اما زمین بازی تغییر کرده است.
بیاییم بررسی کنیم که چگونه موسسات مالی سنتی، ETFهای خود را بازاریابی و به مشتریان معرفی میکنند. برخی، مانند VanEck، جامعه وب 3 را به صورت عمومی در پلتفرمهایی مانند ایکس (توییتر) هدف قرار میدهند. این تحرکات تقریباً آشکار و واضح است.
اما بیشتر شرکتها، ETFهای خود را به روش سنتی، برای مخاطبان سنتی خود، بازاریابی میکنند: بازاریابی خصوصی، بازاریابی تکبهتک و برگزاری رویدادها. دریافتکنندگان این کمپین، سرمایهگذاران مالی سنتی خواهند بود که بیشتر با «بلوچیپها» در بازار سهام آشنا هستند تا کلیدهای خصوصی کیف پول!
تصور کنید یک مشاور مالی با هدف فروش بیشتر، به مشتریان ثروتمند خود ایمیل میزند. آنها مقالاتی در مورد پتانسیل فناوری بلاک چین ارسال میکنند، در مورد بازگشت سرمایه قابل توجه آخرین ETF کریپتو بحث میکنند و تصورات غلط رایج در مورد ارزهای دیجیتال را از بین میبرند. این یک تلاش هماهنگ و استراتژیک برای مثبت نشان دادن صنعت ارزهای دیجیتال، و به نوعی تاباندن نور به این بخش است و توسط مشاورانی هدایت میشود که به همگان اطلاع میدهند که پرتفوی بسیاری از بزرگترین سرمایهها چیست.
همان سرمایهگذارانی که زمانی ارزهای دیجیتال را با دید تردید نگاه میکردند، در شرف معرفی مناسبی برای ارزهای دیجیتال، از مشاوران مورد اعتماد خود هستند. این دیگر یک معرفی و ویدیویی در یوتیوب نیست یک اینفلوئنسر ناشناس از فضایل بلاک چین صحبت کند. این صداهای آشنایی است که افراد کوچک و بزرگ، سالها به آنها تکیه کردهاند و اکنون در مورد پتانسیل ارزهای دیجیتال و طبقه دارایی در حال ظهور در مراحل اولیه آن بحث میکنند. تاثیر این صداهای آشنا در بحثهای کریپتویی چیست؟ واضح است! مشتریان این موسسات، با قدرت سرمایهگذاری قابل توجهی که دارند، میتوانند به طور چشمگیری پویایی بازار را تغییر دهند.
موسسات مالی صرفاً یک محصول را نمیفروشند. آنها در حال بازنویسی روایت پیرامون ارزهای دیجیتال هستند. از آنجایی که موسساتی که دههها بازارهای مالی را هدایت کردهاند، شروع به تأیید ارزهای دیجیتال کردهاند، ما شاهد یک تغییر پارادایم هستیم.
صدها درخواست برای راهاندازی ETF کریپتو، که به نظر میرسد هر روز به تعداد آنها افزوده میشود، چیزی بیش از یک درخواست جدید در چشمانداز سرمایهگذاری ارزهای دیجیتال را نشان میدهند. آنها وسیلهای برای یک روایت جدید هستند. این رویدادها صرفاً نشاندهنده این نیست که دسترسی به رمزارزها تسهیل میشود؛ بلکه در مورد تغییر شکل نحوه درک رمزارز است. و این دگرگونی اکنون در پشت درهای چوبی و شیک مؤسسات مالی آغاز شده است.
از آنجایی که بازاریابی وب 3 به تولید میم کوینها، گالریهای NFT، نشستهای زیرساخت و هکاتونهای دیفای ادامه میدهد، گروه جدیدی از سرمایهگذاران سنتی با صدایی آشنا و قابل اعتماد برای افراد سنتی، در پشت صحنه قرار خواهند گرفت. کنسرت کریپتو قرار است بسیار جذاب و متنوع شود. کامیونتی کریپتو باید برای این هجوم آماده شود و تجهیزات لازم را برای این تازهواردان، جهت دسترسی به دادههای لازم و پیامهای استراتژیک مهیا کند. زیرا در دنیای کریپتو، افزایش جزر و مد به معنای یک بازی جدید برای همه است.
سلام مقاله عالی و جذابی بود