بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال دنیا کجاست؟ / آشنایی با فارم‌ ارز دیجیتال

تاریخ انتشار: 7 دی 1400 | آخرین به‌روزرسانی: 22 مرداد 1402
زمان مطالعه:  6 دقیقه
بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال دنیا کجاست؟ آشنایی با فارم‌ ارز دیجیتال

فارم‌ ارز دیجیتال: سرمایه‌گذاری در حوزه بلاک‌چین، به‌ویژه ارزهای دیجیتال امروزه مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. بسیاری از سرمایه‌گذاران صنایع مختلف از این موضوع مطلع شده‌اند که می‌توان با استفاده از ارزهای دیجیتال در مدت‌زمانی بسیار کوتاه به سرمایه‌های غیرقابل‌باور دست پیدا کرد و به بهترین شکل ممکن به سوددهی رسید. از میان روش‌های فراوانی که برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد، استخراج یا ماینینگ را می‌توان جزء یکی از بهترین و کم‌ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری دانست. این موضوع سبب شده است تا به‌تدریج بسیاری از فعالان عرصه کریپتوکارنسی در کنار خرید و فروش رمزارزها به استخراج آن‌ها نیز روی آورند.

استخراج ارزهای دیجیتال در ابتدا به‌دلیل میزان سختی در یافتن الگوریتم‌های pow به‌راحتی و با استفاده از ماینرها و سیستم‌های سخت‌افزاری بسیار ابتدایی امکان‌پذیر بوده است، اما در حال حاضر به‌دلیل گذشت زمان و ورود شبکه‌های قدرتمند به این حوزه، شانس استخراج رمزارزها به‌صورت انفرادی، بسیار کاهش یافته است. ضریب احتمال استخراج انفرادی ارزهای دیجیتال با استفاده از حتی قوی‌ترین ماینرها تا جایی کاهش یافته است که برای این کار باید حتماً تعدادی زیادی از ماینرها به‌صورت گروهی به ماینینگ بپردازند؛ زیرا در غیر این صورت استخراج بیشتر رمزارزها مانند بیت‌کوین و اتریوم غیرممکن خواهد بود.

استخراج رمزارز با استفاده از فارم‌ ارز دیجیتال یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان برای سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها انتخاب کرد؛ چون با استفاده از این روش احتمال استخراج رمزارز در مدت‌زمانی کوتاه افزایش خواهد یافت. در ادامه شما را با مفهوم فارم ارز دیجیتال بیشتر آشنا کرده و به معرفی بهترین فارم‌های استخراج رمزارز پرداخته‌ایم.

مزرعه یا فارم ارز دیجیتال

درحالی‌که بسیاری از اشخاص برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال از تعداد کمی دستگاه ماینر استفاده می‌کنند، شرکت‌های بزرگی نیز هستند که به تأسیس مزرعه یا فارم ارز دیجیتال می‌پردازند تا بتوانند به‌صورت مستقل و با ضریب احتمال بالا به استخراج ارزهای دیجیتال مختلف بپردازند. مزرعه ارز دیجیتال به تعداد زیادی از ماینرها یا دستگاه‌هایی با پردازنده بسیار قوی گفته می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های به‌خصوص با یکدیگر شبکه شده‌اند. اجتماع این دستگاه‌ها به‌شکل یک مزرعه سبب می‌شود تا الگوریتم‌های اثبات کار یا proof of work به سرعت حل شوند و بتوان در مدت‌زمانی کوتاه به استخراج رمزارز پرداخت.

موضوعی که درباره مزرعه یا فارم ارز دیجیتال باید دانست، این است که آن‌ها می‌توانند در ابعاد مختلف تأسیس شوند. شرکت‌های بزرگی که در سطح جهان به استخراج رمزارزها می‌پردازند، مزارع ارز دیجیتال خود را به تعداد بسیار زیادی ماینر مجهز می‌کنند؛ درحالی‌که می‌توان با تعداد کمی ماینر نیز فارم ارز دیجیتال را راه‌اندازی کرد.

دانلود هفتمین ماهنامه دامیننس

سواد اقتصادی و ذهنیت برنده در دنیای کریپتوکارنسی

    حداقل تعداد ماینر برای راه‌اندازی فارم ارز دیجیتال

    به‌طورکلی استاندارد خاصی برای تعداد ماینر مورد نیاز به‌منظور راه‌اندازی فارم ارز دیجیتال وجود ندارد و همان‌طور که اشاره شد، با هر تعداد ماینر می‌توان به راه‌اندازی فارم ارز دیجیتال پرداخت. درباره توان و مشخصات دستگاه‌های ماینر نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و از هر نوع ماینر با توان‌های پردازشی متفاوت می‌توان استفاده کرد. نکته‌ای که درباره تعداد ماینرها برای راه‌اندازی فارم ارز دیجیتال وجود دارد، این است که در راه‌اندازی مزارع کوچک با ماینرهای محدود امکان استخراج رمزارز به‌صورت مستقل وجود ندارد و باید با استفاده از استخرهای رمزارز به این کار پرداخت؛ زیرا در غیر این صورت احتمال استخراج به‌شدت کاهش می‌یابد و حتی ممکن است بعد از مدت‌ها نتیجه‌ای حاصل نشود.

    بالابودن تعداد ماینرها و به‌اصطلاح بزرگ‌بودن فارم ارز دیجیتال این امکان را به وجود خواهد آورد تا بتوان به‌صورت مستقل و در بسیاری از موارد بدون عضویت در استخرهای ماینینگ به استخراج ارز دیجیتال پرداخت. البته هزینه تأسیس فارم‌های بزرگ ارز دیجیتال بسیار بیشتر از چیزی است که شرکت‌های کوچک و افراد عادی توانایی پرداخت آن را داشته باشند.

    بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال در دنیا

    بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال در دنیا

    عوامل زیادی وجود دارند که براساس آن‌ها بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال دنیا مشخص می‌شوند. برخلاف تصوری که وجود دارد، تعداد دستگاه‌های ماینر مشخص‌کننده بزرگی فارم ارز دیجیتال نخواهد بود، بلکه توان محاسباتی یا هش ریت مزرعه استخراج ارز دیجیتال و درنهایت سودآوری، بزرگ‌ترین عاملی به شمار می‌رود که براساس آن می‌توان فارم های بزرگ را شناسایی کرد. امنیت، فناوری‌های مورد استفاده و حتی تجهیزاتی که برای نگهداری از دستگاه‌های ماینر استفاده می‌شوند، درنهایت رشد فارم‌ها و شرکت‌هایی را که در زمینه ماینینگ رمزارزها فعالیت می‌کنند، افزایش می‌دهند و این شرکت‌ها به بزرگ‌ترین فارم‌های جهان تبدیل می‌شوند. در ادامه شما را با چند مورد از بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج رمزارز در سراسر جهان آشنا می‌کنیم.

    فارم رمزارز دالیان (Dalyan)

    دالیان یکی از بزرگ‌ترین فارم ارز دیجیتال است که در سال‌های اخیر توانسته است رقبای حاضر در عرصه ارزهای دیجیتال را با چالش جدی روبه‌رو کند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ استخراج‌کننده رمزارزها، دالیان را یکی از قوی‌ترین فعالان ماینینگ کریپتوکارنسی‌ها معرفی ‌کرده‌اند.

    هش ریت ۳۶۰ هزار ترایی یکی از عجیب‌ترین توان‌های پردازشی در دنیای کریپتوها به شمار می‌رود که در حال حاضر شرکت دالیان از آن برخوردار است.

    این شرکت با استفاده از همین قدرت پردازشی توانسته است امروزه به استخراج چیزی حدود ۷۵۰ بیت‌کوین در ماه بپردازد؛ رقمی که در نگاه اول ممکن است کمی باورنکردنی به نظر برسد. افتخارات کمپانی دالیان که یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های رمزارز چینی به شمار می‌رود، به همین‌جا ختم نمی‌شود. این شرکت تاکنون توانسته است چیزی حدود ۳ درصد از همه بیت‌کوین‌های استخراج‌شده در شبکه را به نام خود ثبت کند که در نوع خود بسیار خارق‌العاده است.

    فارم جنسیس (Genesis)

    فارم جنسیس (Genesis)

    ایسلند یکی از دیگر کشورهای مطرح در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. شرکت‌های متعددی در این کشور به ماینینگ ارزهای دیجیتال می‌پردازند که یکی از مطرح‌ترین آن‌ها جنسیس است. این شرکت جزء بزرگ‌ترین شرکت‌های ماینینگ ابری به شمار می‌آید که براساس بررسی‌های انجام‌شده، به‌دلیل داشتن مزرعه بزرگ استخراج ارزهای دیجیتال جزء بزرگ‌ترین شرکت‌های مصرف‌کننده برق ایسلند است.

    شرکت جنسیس حدود یک دهه است که به فعالیت در زمینه استخراج رمزارزهای مختلف می‌پردازد. اتریوم اولین رمزارز تخصصی این شرکت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است، اما در حال حاضر جنسیس به استخراج بیشتر رمزارزهای مطرح می‌پردازد. در این میان، بیت‌کوین یکی از رمزارزهایی است که درصد قابل‌توجهی از رمزارزهای استخراج شده در سال اخیر را به خود اختصاص داده است. براساس آخرین اطلاعاتی که از کمپانی ایسلندی جنسیس منتشر شده است، این شرکت در حال حاضر از هش ریت ۱۰۰۰ گیگا هرتز برخوردار است که در سال‌های آینده انتظار می‌رود رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

    فارم ارز دیجیتال بیت فیوری (Bitfury)

    کشورهایی که آب و هوای سرد و خشک دارند، توانسته‌اند به یکی از اصلی‌ترین بازیگران در زمینه ماینینگ کریپتوکارنسی‌ها تبدیل شوند. گرجستان به‌عنوان کشوری که آب و هوای سردی دارد، دارای شرکت‌های مطرح فراوانی در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است. آب و هوای سرد گرجستان سبب می‌شود تا بتوان فارم ارز دیجیتال را با کمترین هزینه نگه‌داری تأسیس کرد و علاوه بر این طول عمر تجهیزات مختلف را افزایش داد. از میان بزرگ‌ترین شرکت‌های گرجستان که به فارمینگ ارز دیجیتال می‌پردازند، می‌توان به بیت‌فیوری پرداخت؛ قدیمی‌ترین شرکتی که در لیست بزرگ‌ترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال با آن آشنا می‌شوید. این شرکت از سال ۲۰۱۱ استخراج رمزارزها را شروع کرده و در این مدت توانسته است چیزی حدود ۶۰۰ هزار بیت‌کوین را استخراج کند.

    بیت‌فیوری از آخرین و به‌روزترین تجهیزات در زمینه نگهداری دستگاه‌های ماینینگ بهره برده است؛ به‌نحوی‌که در حال حاضر با استفاده از فناوری‌های خود در ۹۵ درصد هزینه‌های برق سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی کرده است.

    فارم ارز دیجیتال بیت مین (Bitmain)

    فارم بیت مین (Bitmain)

    بیت‌مین آخرین مورد از لیست بزرگ‌ترین فارم‌ رمزارز به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی مشغول به فعالیت است و جزء یکی از فعالان مطرح در زمینه هوش مصنوعی به شمار می‌رود. بیت‌مین نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین فارم‌ ارز دیجیتال را در اختیار دارد، بلکه به تولید دستگاه‌های مورد نیاز برای مزرعه ماینینگ نیز می‌پردازد و توانسته است بخش قابل‌توجهی از نیازهای موجود در این حوزه را برطرف کند.


    سوالات متداول

    فارم ارز دیجیتال چیست؟

    مزرعه ارز دیجیتال به تعداد زیادی از ماینرها یا دستگاه‌هایی با پردازنده بسیار قوی گفته می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های به‌خصوص با یکدیگر شبکه شده‌اند.

    حداقل تعداد ماینر برای راه‌اندازی فارم ارز دیجیتال

    درباره میزان توان و مشخصات دستگاه‌های ماینر نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و از هر نوع ماینر با توان‌های پردازشی متفاوت می‌توان استفاده کرد.

    کارن آهنگری

    کارن آهنگری

    بازی با کلمات، یکی از بهترین سرگرمی‌هاست. در کنارش، کمک به دیده شدن این کلمات با کمک SEO هم مهمترین وظیفه‌ی من تو بیت‌پینه. سعی می‌کنم دانسته‌هام رو تو حوزه کریپتو با کاربرها به اشتراک بذارم و با سئو به دیده شدن این دانسته‌ها، کمک کنم.

    مطالب نویسنده
    اشتراک گذاری:

    مطالب مشابه

    میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟ (نحوه محاسبه)

    در این مقاله با میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین، راه‌ ...

    5 سوال رایج درباره میلیاردرهای ارزهای دیجیتال

    سوالات رایجی که در ذهن بیشتر مردم درباره میلیاردرهای ارزهای ...

    خلاصه‌ای از نکات مهم وایت پیپر سولانا؛ بلاک چینی با کارایی بالا و مقیاس‌پذیر

    وایت پیپر سولانا یک سند بنیادی است که اصول، معماری و طراحی ب ...

    دیدگاه‌ها
    در پاسخ به دیدگاه کاربر