سال 2023، سالی پر از اتفاقات مهم و بی‌نظیر برای بازار کریپتو

تاریخ انتشار: 23 مرداد 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 4 آذر 1402
زمان مطالعه:  3 دقیقه
سال 2023، سالی پر از اتفاقات مهم و بی‌نظیر برای بازار کریپتو

برخی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های بزرگ در تاریخ کوتاه بازار کریپتو، مرتبط با سال 2023 بوده است. از تبدیل شدن بیت کوین به پناهگاه امن در هنگام سقوط بانک‌ها، ورود توکن‌های اوردینالز و استاندارد BRC20 به بیت کوین، ارتقای اتریوم و برداشت اترهای استیک شده، پیروزی ریپل بر SEC، هاوینگ لایت کوین، و همچنین خبرهایی که اخیراً بازار را شوکه کرد: درخواست بلک راک برای ETF اسپات بیت کوین و راه‌اندازی استیبل کوین پی پال (PYUSD).

سوال اینجاست این رویدادهای اخیر چه تاثیری بر بازار خواهند گذاشت و چطور تفسیر می‌شوند؟

همه این‌ها پیشرفت‌های بزرگی بودند که مسلماً هر کدام به تنهایی می‌توانستند یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های سال‌های گذشته در حوزه ارزهای دیجیتال باشند. با این حال، سال 2023 سالی عادی نیست. در هفته‌های اخیر یکی از بزرگ‌ترین اخبار سال جاری منتشر شد: پی پال (PayPal) اعلام کرد که استیبل کوین خود به نام PYUSD را بر روی شبکه اتریوم ایجاد می‌کند.

در ابتدا، ممکن است این خبر بزرگی به نظر نرسد، زیرا استیبل‌کوین‌های بی‌شمار دیگری نیز در حال حاضر در بازار فعالیت دارند. با این حال، این خبری است که قرار است خیلی چیزها را تغییر دهد.

پی پال یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان به خصوص در بازارهای مالی است. این نوع تصمیمات، از نظر فعالین بازار، ساده گرفته نمی‌شوند. این یک سیگنال به کل جهان است که آینده در بازار کریپتو است و پی پال مدل کسب‌وکار خود را به این سمت تغییر می‌دهد.

این همچنین یک هشدار برای بانک‌های سراسر جهان نیز بوده است. اینکه دوره آنها رو به پایان است و ارزهای دیجیتال آینده امور مالی هستند. یکی از بزرگ‌ترین رویدادها در طول آخرین چرخه صعودی، زمانی بود که پی پال امکان خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در برنامه خود اعلام کرد. این خبر به تنهایی باعث افزایش سرسام‌آور قیمت بیت کوین شد. پی پال دارای بیش از 500 میلیون کاربر در سراسر جهان است، و اکنون این کاربران یک پل هموار و ساده برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال خواهند داشت.

ارسال آسان استیبل کوین به سرتاسر جهان بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. همچنین امکان مبادله آن استیبل کوین با ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتریوم یا بیت کوین نیز فراهم شده است. بسیاری از مردم این موضوع را دست کم می‌گیرند که چقدر این موضوع می‌تواند امور مالی را متحول کند و چگونه ارزهای دیجیتال را پیش روی افراد زیادی قرار می‌دهد.

سوالی که همیشه در بازار ارزهای دیجیتال پرسیده می‌شود، این است که «چه چیزی می‌تواند کاتالیزور روند صعودی بعدی باشد که قیمت‌ها را به سقف‌های جدیدی می‌رساند؟» برخی پیش‌بینی کرده‌اند که این بولران از سوی بازار NFT خواهد بود، و از طرفی برخی دیگر فکر می‌کنند صنعت بازی، هاوینگ بیت کوین در سال 2024، ETF اسپات بیت کوین که روزی در ایالات متحده تایید می‌شود، و شاید توسعه جدیدی در اتریوم اتفاق بیفتد. با این حال، حقیقت این است که ما فقط باید شاهد پذیرش ارزهای دیجیتال از سوی عموم مردم باشیم که به این بازار کمک می‌کند تا به جریان اصلی تبدیل شود. این دقیقاً همان چیزی است که پی پال با معرفی استیبل کوین خود به انجام آن کمک می‌کند.

در حالی که نمی‌توان منکر نکات مثبتی شد که راه‌اندازی یک استیبل کوین از سوی پی پال به همراه دارد، نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشیم.

قبل از هر چیز، باید به یاد داشته باشیم که پی پال سابقه سانسور و حتی مسدود کردن وجوه در پلتفرم خود را دارد؛ بنابراین باید انتظار داشته باشیم که این روند در آینده نیز ادامه یابد. آنها مقررات را به شدت دنبال خواهند کرد، فراموش نکنید که این یک سرویس متمرکز خواهد بود و این خطر را به همراه دارد.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید که حتماً از استیبل کوین پی پال استفاده کنید و چندین گزینه دیگر نیز وجود دارد. با این حال، درست مانند صرافی‌ها، سهولت استفاده از سرویس پی پال برای تازه‌واردان، آن را به یک نقطه شروع عالی برای این افراد تبدیل می‌کند. سپس به محض کسب تجربه، می‌توانند در گزینه‌های دیگر سرمایه‌گذاری و از خدمات سایرین استفاده کنند.

اعلام خبر صدور استیبل کوین از سوی پی پال، خبری است که توسط بسیاری نادیده گرفته شده است، اما نباید آن را دست کم گرفت. موجی بزرگ در امور مالی در راه است و به سرعت به این صنعت نزدیک می‌شود. تصادفی نیست که درخواست ETF از سوی بلک راک و خبر استیبل کوین پی پال این‌قدر نزدیک به هم باشند. نشانه‌های زیادی وجود دارد که این‌طور تفسیر می‌شود همگی برای بولرانی آماده می‌شوند که نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر