ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، میگوید ایردراپها یک استفاده کاربردی برای اعتبارنامههای مبتنی بر دانش صفر (ZK) ارائه میدهد.
پروژههای ارزهای دیجیتال به شدت بر برانگیختن انگیزه کاربران برای ایجاد علاقه به برند و محصولات خود تمرکز دارند. ایردراپها به عنوان یک استراتژی دومنظوره عمل میکند: هم کاربران را با پروژه آشنا میکند و هم به آنها پاداش میدهد و به طور موثر به عنوان یک سیستم بازاریابی و پاداش ترکیبی عمل میکند.
امسال تعداد ایردراپهای خوبی به کاربران صنعت کریپتو تعلق گرفته است. ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، بر پتانسیل ایردراپها به عنوان یک مورد استفاده اولیه برای Zero-Knowledge (ZK) و چارچوبهای هویت، اعتبار و گواهی مبتنی بر بلاک چین تاکید کرد.
بوترین در 28 آگوست در شبکه اجتماعی ایکس به تشریح اهداف اصلی ایردراپها پرداخت و بر اهمیتِ هدف قرار دادن اعضای جامعه، پاداش دادن به مشارکتها و حفظ تعادل بین توزیع برابر و مقاومت در برابر تاکتیکهای فارمینگ تاکید کرد.
او عقیده دارد که استفاده از صدور توکن برای ایردراپها فرصتی ایدهآل برای آزمایش بتا و اصلاح این چارچوبها در یک محیط چالشبرانگیز است. بوترین در ادامه این ایده را گسترش داد که ارائه رایگان توکنها تنها روش موثر نیست. او پیشنهاد کرد که فروش با تخفیف نیز میتواند یک روش خوب و قابل اجرا باشد.
این رویکرد نه تنها به توزیع گستردهتر عرضه توکن کمک میکند، بلکه به مشارکتکنندگان غیرمالی نیز پاداش میدهد و در عین حال اطمینان میدهد که شرکتکنندگان در بازی حضور دارند. بوترین همچنین خاطرنشان کرد که تکنیکهای مورد استفاده برای ایردراپها را میتوان در این فروشهای تخفیفدار اعمال کرد.