بازار آپشن بیت کوین منتظر رسیدن قیمت به 80 تا 100 هزار دلار است

تاریخ انتشار: 22 اسفند 1402 | آخرین به‌روزرسانی: 23 اسفند 1402
زمان مطالعه:  1 دقیقه
بازار آپشن بیت کوین منتظر رسیدن قیمت به 80 تا 100 هزار دلار است

پس از مدت‌ها تمسخر به‌عنوان «هیجانی زودگذر» از سوی منتقدان ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی رسیدن قیمت بیت کوین به 100,000 دلار در بازار آپشن‌ها شبیه به یک احتمال واقعی به نظر می‌رسد. بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط آمبرداتا، در بازار اختیار معامله، اوپن اینترست یا تعداد قراردادهای معوق برای اختیار خرید با قیمت‌های 80,000 دلار و 100,000 دلار، هر کدام حدود 12 درصد افزایش یافته است.

لئو میزوهارا، بنیانگذار و مدیر اجرایی پلتفرم مدیریت دارایی‌های نهادی غیرمتمرکز Hahnote می‌گوید:

من فکر می‌کنم 80 هزار دلار تا پایان ماه دور از ذهن نیست. همچنین عقیده دارد بازیگران خرد همراه با فومو به زودی وارد می‌شوند.

بازار آپشن

آخرین تغییرات قیمت، احتمال رشد پایدارتری نسبت به رالی سه‌شنبه را افزایش می‌دهد، زمانی که دارایی دیجیتال رکورد قبلی خود را که در اواخر سال 2021 ثبت شده بود، شکست. حرکت قیمت روز جمعه بیشتر ناشی از تقاضای بازار اسپات بود. سرمایه گذاران خرد تمایل دارند به جای استفاده از مشتقاتی که به تقویت معاملات اهرمی کمک می‌کنند، کوین‌ها را در بازار اسپات خریداری کنند.

لوک نولان، دستیار پژوهشی در مدیریت دارایی‌های کریپتویی CoinShares گفت:

به نظر می‌رسد افزایش فعلی قیمت بیت کوین بیشتر مبتنی بر بازار اسپات باشد، زیرا بازار بسیار «سالم‌تر» است و اهرمی پایین‌تر نسبت به روز سه‌شنبه دارد.

فاندینگ‌ریت سالانه برای معاملات آتی دائمی بیت کوین در بایننس، که یک شاخص کلیدی برای معاملات اهرمی در بازار کریپتو است، تا ساعت 1:30 بعدازظهر نیویورک، حدود 57 درصد بود. فاندینگ‌ریت روز سه‌شنبه به بیش از 100 درصد افزایش یافت. نوسانات ضمنی برای آپشن‌های بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافت زمانی که قیمت در روز سه‌شنبه بلافاصله پس از شکستن بالاترین سطح قبلی سقوط کرد.

برای روشن شدن موضوع، احساسات صعودی و حدس و گمان همچنان اهرم را بالا نگه می‌دارد. عقب‌نشینی پس از رسیدن بیت کوین به 70,000 دلار در روز جمعه، تا حدی به دلیل حجم لیکویید شدن در بازار مشتقات بوده است.

ظهیر ابتکار، بنیانگذار صندوق کریپتویی اسپلیت کپیتال، گفت:

اوپن اینترست همچنان بالاست و هنوز حدس و گمان‌های بی حد و حصری حول بیت کوین وجود دارد. این به طور کلی سخت‌ترین بخش چرخه کریپتو است، زیرا پول بیشتری وارد می‌شود و ارزش‌گذاری دارایی را به حداکثر می‌رساند، اما در عین حال ریسک و نوسانات را افزایش می‌دهد.

خوش‌بینی نسبت به ثبت رکوردهای تازه در ETFهای بیت کوین، نیروی محرکه اصلی این روند صعودی بوده است. 9 ای‌تی‌اف جدید از زمان شروع معامله در 11 ژانویه حدود 10 میلیارد دلار ورودی خالص داشته‌اند.

نولان گفت: «ما شاهد قوی‌ترین جریان سرمایه هستیم

مبین حسینی

مبین حسینی

زندگی من توی کامپیوتر و دنیای دیجیتال می‌گذره؛ عاشق فناوری بلاک‌چین و تکنولوژی‌های دیجیتالی‌ام و فعالیت توی اکوسیستم و کامیونتی کریپتو رو خیلی دوست دارم. اوقات فراغتم رو یا بازی می‌کنم، یا به پروژه‌های شخصیم می‌رسم. هیچی بلد نیستم ولی تا دلت بخواد کنجکاو و فضولم :))

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

ماینری برای اعتبارسنجی بلوک 841286 حدود 200٬000 دلار پاداش به دست آورد

ماینری انفرادی توانست به تنهایی یک بلاک بیت‌کوین را استخراج ...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر