ساشا پلوتوینوف، یکی از خالقان بازی کریپتویی نات کوین در مصاحبه‌ای اعلام کرد که Notcoin قرار است به پلی بین کاربران تلگرام و ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

به گفته ساشا پلوتوینوف، بنیانگذار Open Builders، تیم سازنده بازی، نات‌ کوین مشکل وارد کردن کاربران تلگرام به دنیای رمزارزها را از میان برداشته است. بازی کریپتویی نات کوین، در ژانویه ۲۰۲۴ با ثبت 20 میلیون ثبت‌نام در عرض 26 روز پس از انتشار، رکورد شکست. در مقایسه با یکی دیگر از بازی‌های محبوب مبتنی بر بلاک چین به نام Axie Infinity، که ۲٫۷۸ میلیون کاربر فعال ماهانه در زمان اوجش در سال ۲۰۲۲ داشت، Notcoin نشان داد که می‌تواند میلیون‌ها کاربر را به از طریق بازی به دنیای کرپتوکارنسی وارد کند.

پلوتوینوف اخیرا در جریان مصاحبه‌ای در رویداد Token2049، از داستان پشت توسعه بازی نات کوین، که در ماه مارس حدود 30 میلیون کاربر را با موفیقت جذب کرد، پرده برداشت. این مدیر اجرایی گفت که هدف اصلی این معرفی رمزارزها به کاربران برنامه پیام رسان تلگرام بود و توضیح داد:

ما این مشکل را برطرف کردیم، شاید هم فقط وظیفه‌‌ای که در این مسان بر روی دوشمان بوده را انجام دادیم. اساساً، این هدف اولیه بود.

پلوتوینوف اخیرا در جریان مصاحبه‌ای در رویداد Token2049، از داستان پشت توسعه بازی نات کوین، که در ماه مارس حدود 30 میلیون کاربر را با موفیقت جذب کرد، پرده برداشت

مدیر اجرایی توضیح داد که تیم او سال‌ها به بررسی پایگاه کاربران عظیم تلگرام و بلاک چین TON پرداخت که از فناوری واقعا خوبی بهره می‌برد، اما از این فناوری استفاده‌ای نمی‌کرد. پس از گذراندن این فرآیند، تیم تصمیم گرفت تا با رویکرد ساده‌سازی شروع فرآیند ورود به سیستم پیش رود. پلوتوینوف توضیح داد:

زمانی که به این ایده رسیدیم، نیاز بود تا تمام موانع را برای شروع حذف کنیم. سپس، باید به کاربران انگیزه بدهیم تا برای رفتن به فضای وب ۳ تمایل داشته باشند.

یکی دیگر از خالقان Notcoin گفت که نات کوین با تعاملات، مسابقات، تابلوهای امتیازات و تیم‌ها، باید به بازی بسیار اجتماعی تبدیل می‌شد. وایرال شدن بازی بسیار بسیار مهم بود و تلگرام هم پلتفرمی بسیار مناسب برای دعوت از کاربران محسوب می‌شد. پلوتوینوف گفت اینگونه شد که بازی نات کوین به پدیده‌ای اجتماعی تبدیل شد و توضیح داد که 53٬000 کاربر در تلاش برای صعود به بالاترین لیگ با یکدیگر رقابت می‌کردند. مدیر اجرایی همچنین توضیح داد که تیم بودجه بازاریابی ندارد. او توضیح داد که تمام فرایند به صورت ارگانیک اتفاق افتاد و افزود:

  • 94 درصد از نات کوینر‌ها (Notcoiners) از ریفراال‌ها به دست آمدند؛ مردم افراد دیگری را دعوت کردند که در بازی آن‌ها دوست صدا می‌کنیم. پس در فضای بازی شما دوستانی دارید، آنها را دعوت کرده و با هم بازی می‌کنید و سپس می‌توانید ببینید که چگونه پیشرفت می‌کنند.

پلوتوینوف همچنین توضیح داد که پروژه نات کوین از رویکرد رایجی که پروژه‌ها سعی می‌کردند کاربران را متقاعد کنند که ارزش دارد، با موفقیت عبور کرد:

ما سعی نمی کنیم شما را متقاعد کنیم، از اول هم گفتیم احتمالاً چیزی نیست (it’s probably nothing)