NFTها طی چند هفته انقلابی در دنیای هنر دیجیتال ایجاد کرده‌اند و این امکان را برای هنرمندان فراهم کرده است که آثار خود را با مبالغ قابل‌توجهی به فروش برسانند. آنچه در دنیای NFT  اهمیت دارد، تبلیغ و فروش NFT است. اگر برای شما هم سوال است چگونه NFT خود را تبلیغ کنیم، این مقاله مخصوص شماست.

قبل از مطالعه‌ی این نوشتار، پیشنهاد می‌کنیم که مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

تنها در ماه ژانویه 2021، ارزش اتر، ارز دیجیتال در این بازار، 10 برابر افزایش یافت و گفته می‌شود که این تنها یک آغاز است. آمار و ارقام فروش بسیار مبالغی حیرت‌انگیز است و بسیاری از هنرمندان به سراغ NFT  رفته‌اند.

این سرمایه‌گذاری جدید نه‌تنها دنیایی از امکانات را باز کرده است بلکه وظایف خبری مانند تبلیغ خود را نیز به همراه دارد.

اگر قبلاً آثار خود را نشانه‌‎گذاری کرده‌اید و به بازاری مانند Foundation، Opensea، Super rare، Raible  یا Makers Place دسترسی پیدا کرده‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که برای فروش باید چه کار کنید.

برای آن که بدانید چگونه NFT خود را تبلیغ کنیم؟ در کدام شبکه‌های اجتماعی باید حضور داشت؟ و چه نوع محتواهایی مجموعه‌ها را جذب می‌کند؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا استراتژی بازاریابی برتر برای ارتقاء هنر دیجیتال یا مجموعه NFT شما را بررسی کنیم.

چرا باید NFTهای خود را تبلیغ کنید؟

در ابتدا باید به این نکته سریع بپردازیم که چرا مهم است که NFT خود را تبلیغ کنید. در نهایت، سازندگان NFT به دنبال موفقیت مالی و ایجاد شهرت هستند.

درحالی‌که خلاقیت بیانی است که همیشه شکل خود را پیدا می‌کند. فضای NFT فرصتی را فراهم می‌کند تا از استعدادهای خود مزایای بسیار خوبی را به دست آورید.

حتما بخوانید:  مرج اتریوم (Merge ETH) چیست ؟  اهمیت بروز رسانی ادغام

درنتیجه درست مانند هنرهای سنتی و کارهای خلاقانه، فقط ساختن چیزی و کنار گذاشتن آن درجایی که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را ببیند، خوب نیست.

مگر اینکه شما قبلاً یک شخصیت شناخته‌شده در صحنه باشید، هیچ‌کس نمی‌آید که در خانه شما را بکوبد و درخواست دیدن آثار شما را داشته باشد. در عوض، باید خلاقیت خود را از پشت بام فریاد بزنید.

1. مهاجرت به توییتر

تنها در صورتی که بیش از 10 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید پیوندها را در توئیتر وارد کنید. مشکل واقعی برای کسانی است که از آن برای فروش آثار خود استفاده می‌کنند.

فروش بستگی به پیوندهای حراج‌های بعدی دارد که به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شوند و افراد مستقیماً به گالری هدایت می‌شوند.

استفاده از پیوند در بیو به‌اندازه کافی مؤثر نیست. ازآنجایی‌که توییتر به کاربران امکان می‌دهد پیوندها را به اشتراک بگذارند، این پلتفرم برای اطلاع‌رسانی در مورد فروش هنرهای رمزنگاری‌شده تبدیل‌شده است.

درحالی‌که قبلاً در دنیای هنرمندان، توییتر را یک پلت فرم بسیار بصری نمی‌دانستند، اما از آن زمان بسیاری متوجه شده‌اند که می‌تواند راهی بهتر از اینستاگرام برای نمایش کار ارائه دهد.

توییتر به شما امکان می‌دهد چندین تصویر را همزمان به اشتراک بگذارید درحالی‌که هنوز متن را در مکان مهمی قرار می‌دهید، زیرا متن اولین چیزی است که مشاهده می‌کنید.

هنرمندی که آثار خود از طذیق توئیتر به فروش رسانده است، می‌داند که توییتر برای ارائه مجموعه‌ها معجزه می‌کند. فرمی که به نظر می‌رسد در بازار فعلی با استقبال خوبی روبرو شده است.

مزیت دیگری که توییتر ارائه می‌دهد بازخورد بسیار از جانب بینندگان است. به اشتراک‌گذاری و بازنویسی آثار دیگر هنرمندان به ایجاد یک انجمن و شبکه کمک می‌کند.

تبلیغ در توییتر یکی از راه های فروش ان اف تی است.

2. از اینستاگرام غافل نشوید

چگونه NFT خود را تبلیغ کنیم

وقتی صحبت از تلاش برای فروش آثار شما می‌شود، همه شبکه‌های اجتماعی نقش خود را ایفا می‌کنند. درحالی‌که توییتر بهترین بستر برای به اشتراک‌گذاری پیوندها است، اکثر هنرمندان موافق‌اند که اگر قبلاً در اینستاگرام دنبال کننده دارید، مهم نیست که چقدر ساده باشد، از آن غافل نشوید.

همان طور که می‌دانید اینستاگرام پلتفرمی برای به اشتراک گذاری آثار هنری دیجیتال و عکس‌ها است، بنابراین با توجه به ماهیت NFT،اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغ و معرفی NFT است. فقط کافی است هشتگ‌های مرتبط را پیدا کنید و آثار هنری را برای تبلیغ NFT خود، آپلود کنید.

اینستاگرام هنوز فضایی برای نمایش نمونه کارها و نمایش پروژه‌های فعلی شما و نشان دادن کارهای گذشته شما است. خط سیر و تکامل آثار یک هنرمند می‌تواند برای مجموعه‌داران تعیین‌کننده باشد.

3. از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید

در جهانی که میلیون‌ها مکالمه و تصویر همزمان رخ می‌دهد، بهترین راه برای ایجاد حلقه، رعایت هشتگ‌های مناسب است. هشتگ‌ها فقط مخصوص اینستاگرام نیستند.

این کار شانس شما را برای شرکت در صحنه و دیده شدن توسط مجموعه‌داران و دیگر هنرمندان و تبلیغ و فروش NFT افزایش می‌دهد.

دوازده هشتگ مورد استفاده عبارت‌اند از:

#nft #nftart #nftartist #nfts #nftcollector #nftcommunity #cryptoart #cryptoartist #nftphotography #nftanimation #nftvideo #digitalart.

می‌تواند بر شمای مفید باشد که برخی از این هشتگ‌ها یا اصطلاحات را در بیو نمایه خود وارد کنید. این برچسب‌ها هم برای توییتر و هم برای اینستاگرام کار می‌کنند.

اقتصاد رفتاری در کریپتو؛ وقتی احساسات هم در تصمیم‌های مالی نقش دارند!

دامیننس ۱۷ رو همین حالا بخون.

    4. بیش از حد کارهای خود را به اشتراک بگذارید

    تصویرگر سه‌بعدی Zigor Samaniego (zigorb) می‌گوید:

    به اشتراک گذاشتن روند خلاقیت، نشان دادن نحوه ترکیب کار شما، آنچه شما را الهام می‌بخشد، چیزی است که به نظر می‌رسد علاقه زیادی را برانگیخته است.

    زیگور یکی از اولین هنرمندان اسپانیایی بود که پا به جهان NFT گذاشت. در اکتبر 2020، او در حراجی که توسط گالری Nifty Gateway برگزار شد، شرکت کرد و 10 هزار دلار برای او تضمین کرد.

    از آن زمان، او بیشتر بر روی راه‌هایی برای ارتقاء خود تمرکز کرده است. زیگور توضیح می‌دهد: من درک می‌کنم که این امر به ایجاد علاقه در هفته‌های منتهی به حراج کمک می‌کند.

    بنابراین، بهترین راه برای انجام تبلیغ کار چیست؟ باگذشت زمان، به اشتراک‌گذاری قطعات یک قطعه و پیش‌نمایش جزئیات، می‌تواند بهترین عمل باشد.

    تصاویر هنرمندانی که در استودیوهای خود مشغول به کار هستند نیز سروصدای زیادی ایجاد می‌کند، همان‌طور که هنرمندی آثار هنری دیگر هنرمندان را تحسین می‌کنند، به اشتراک می‌گذارد.

    5. خبرنامه در مورد NFT‌ها

    در حال حاضر شکارچیان NFT وجود دارند که به دنبال آثار هنری با بالاترین میزانفروش هستند. NFT Hunters یکی از آن‌هاست.

    این سایت یک یا دو بار در هفته، لیستی از آثار برتر را به ایمیل مشترکان یا حساب‌های تلگرام خود ارسال می‌کند. در برخی موارد، اگر اخبار فوری یا روند ناگهانی در بازار وجود داشته باشد، مشترکان یک ایمیل اضافی با تمام جزئیات دریافت می‌کنند.

    بسیار آسان است که آثار هنری خود را با توجه به این شکارچیان مطرح کنید: فقط یک ایمیل به آدرسی که در وب‌سایت آن‌ها ظاهر می‌شود، ارسال کنید.

    6. تبلیغات در Reddit

    Reddit یک جمع‌کننده ارزشمند محتوا است که جامعه آن دارای حق رأی است. اگر پستی آرای زیادی دریافت کند، در رتبه‌بندی Reddit بالا می‌رود و درنتیجه، افراد بیشتری می‌توانند آن را ببینند. اگر رأی مخالف دریافت کند، دید آن کاهش می‌یابد.

    در آنجا شما نه‌تنها می‌توانید کارها را در موضوعات انجمن هنرمندان به نمایش بگذارید مانند reddit.com/r/CryptoArt که نزدیک به 8 میلیون کاربر دارد.

    همچنین می‌توانید آنچه را که در انجمن‌هایی که مقالات آموزشی را به اشتراک می‌گذارند و شما به سختی آن‌ها را درک می‌کنید، در  reddit به آسانی درک کنید. یکی از این گروه‌ها منحصراً به اتریوم اختصاص داده شده است.

    7. همکاری‌ها

    در جهان NFT، همکاری با یکدیگر بهتر نتیجه می‌دهد. هم در لیگ‌های بزرگ و هم در لیگ‌های نه چندان بزرگ، همکاری روند رو به رشدی است.

    به‌تازگی، DJ Boys Noize آلمانی با هنرمندان تجسمی Art Camp، Danae Gosset و Danica برای ایجاد کلیپی که 25000 دلار فروش داشت، همکاری کرد.

    زمانی که اریک چو، خواننده تایوانی با هنرمند تجسمی و فیلم‌ساز هنگ‌کنگی وینگ شی، متحد شد، مبلغ مشابهی مبادله شد.

    در لیگ‌های کوچک‌تر، الگوهای مشابهی را می‌بینیم: همکاری 100 هنرمند ناشناخته که توسط هنرمند و نویسنده‌ای به نام Loopify تنظیم شده بودند، هفت برابر قیمت اولیه Rarible به فروش رسید: افزایش 89 هزار دلاری.

    8. به‌عنوان یک هنرمند به خودتان وفادار باشید

    با توجه به بحران اقتصادی کنونی، قابل درک است که چرا بسیاری از هنرمندان از NFT استفاده می‌کنند. کسانی که قبلاً از این روند سود برده‌اند، از اعتیادآور بودن آن آگاه هستند.

    لورنز می‌گوید:

    همه چیز بسیار جدید و غیرقابل پیش‌بینی است و این احساس را ایجاد می‌کند که فردا همه‌چیزتمام می‌شود و بنابراین شما باید از آن در حال حاضر استفاده کنید.

    با این حال، او در مورد خطرات ناشی از مصرف انرژی زیاد در این بازار هشدار می‌دهد. من فکر می‌کنم مهم نیست که در انجام آنچه بازار پیشنهاد می‌کند وسواس نداشته باشیم و در عوض بر تولید هنری با شخصیت متمرکز شویم.

    به هر حال، این فرصتی است که دنیای NFT به ما می‌دهد: این فرصت که دیگر به مشتری فکر نکنیم و روی فروش صرفا تمرکز کنیم.

    نحوه فروش آثار هنری در خارج از کشور

    طبیعتاً هنرمندان در همه جای جهان پراکنده و هستند و فروش آثار هنری آن‌ها به مشتریان بین‌المللی کار آسانی نیست. چراکه بسیاری از هنرمندان به بازارهای بزرگ جهانی برای فروش آثار هنری خود دسترسی ندارند. از همین رو تبدیل آثار هنری به توکن‌های غیرمثلی «NFT» و عرضه آن‌ها در بازارهای آنلاین ان‌اف‌تی می‌تواند برای هنرمندان فرصت‌های ایده‌آلی را فراهم کند. می‌توان گفت که «NFT» یک فایل دیجیتالی منحصربه‌فرد است که هیچ نمونه دیگری از آن در جهان وجود ندارد.

    این توکن‌ها قابل مشابه‌سازی، ویرایش یا حذف نیستند. چراکه اطلاعات کلی و جزئي آن‌ها در شبکه بلاکچین ثبت می‌شود. بنابراین شخص دیگری نمی‌تواند همان اثر یا مشابه آن را به ثبت برساند. نحوه فروش آثار هنری در خارج از کشور به‌صورت NFT را می‌توان در طی مراحل زیر به انجام رساند:

    • ایجاد اثر هنری

    برای این که بتوانید یک توکن NFT داشته باشید، باید یک اثر هنری منحصربه‌‌فرد خلق کنید. این اثر می‌تواند تابلو نقاشی، موسیقی، گیف، تصویر مم (Meme) یا هر چیز دیگری باشد. برای ایجاد این اثر نیازی نیست حتماً خودتان یک هنرمند باشید، بلکه می‌توانید از یک هنرمند کمک بگیرید.

    • تبدیل اثر هنری به «NFT»

    برای اینکه بتوانید اثر هنری خود را به یک فایل ان‌اف‌تی تبدیل کنید، باید یک شبکه بلاکچین را برای امر در نظر بگیرید. محبو‌ب‌ترین بلاکچین برای ایجاد توکن‌های غیرمثلی، شبکه بلاکچین اتریوم «Ethereum» است، اما با توجه به محدودیت مقیاس‌پذیری و هزینه بالایی که شبکه اتریوم برای ثبت ان‌اف‌تی دارد، شما می‌توانید از شبکه‌های بلاکچینی دیگری همچون پالیگان «Polygon»، تزوس «Tezos» یا…. استفاده نمایید.
    سپس اطلاعات مربوط به اثر هنری خود را به‌صورت کامل در آن شبکه به ثبت برسانید. البته شاید نیاز داشته باشید در این مرحله از یک متخصص بلاکچین کمک بگیرید!

    • ثبت «NFT» خود در یک بازار

    وقتی اثر هنری شما به یک فایل «NFT» تبدیل شد، حالا می‌توانید یکی از بازارهای مخصوص ان‌اف‌تی را برای فروش آن در نظر بگیرید. یکی از بازارهای محبوب ان‌اف‌تی، اوپن‌سی «OpenSea» نام دارد. شما می‌توانید وارد وبسایت اوپن‌سی شده و ان‌اف‌تی را خود را برای فروش قرار دهید.

    لازم است اطلاعات کلکسیونی، مالکیت، قیمت، نام و دیگر اطلاعات اثر هنری شما در این وبسایت ثبت شود. البته لازم به ذکر است که در اوپن‌سی و دیگر بازارهای ان‌اف‌تی مانند راریبل «Rarible»، سوپر ریر «Super Rare»، زورا «Zora» و… نیز امکاناتی برای تبدیل اثرهای هنری به NFT وجود دارد که دیگر نیازی نیست یک متخصص بلاکچین به شما کمک کند.
    بلکه خود می‌توانید به کمک گزینه‌های وبسایت بازارهای ان‌اف‌تی، اثر هنری خود را به یک فایل غیرمثلی تبدیل نمایید و سپس از طریق همان پلتفرم برای فروش قرار دهید!

    اگر مراحل فوق را به‌صورت موفقیت‌آمیز طی نمایید، می‌توانید برای فروش آثار هنری در خارج از کشور اقدام نموده و از این طریق به درآمدهای خوبی برسید. البته برای اینکه دقیق‌تر بدانید برای فروش آثار هنری در خارج از کشور چکار کنید، باید اطلاعات خود در مورد شبکه‌ها و بازارهای مختلف مربوط به NFT را مورد مطالعه قرار دهید.

    سوالات متداول

    • چگونه NFT خود را تبلیغ کنیم؟

    راه‌های بسیاری برای تبلیغ NFT وجود دارد. در این مقاله به‌صورت کامل به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه NFT خود را تبلیغ کنیم.

    • بهترین تبلیغ برای فروش NFT چیست؟

    در جهان NFT، همکاری با یکدیگر بهتر نتیجه می‌دهد. هم در لیگ‌های بزرگ و هم در لیگ‌های نه چندان بزرگ، همکاری روند رو به رشدی است و کمک بزرگی به تبلیغ و فروش NFT می‌کند.

    • راه‌های تبلیغ برای فروش NFT چه هستند؟

    مهاجرت به توییتر، اینستاگرام، اشتراک بگذارید، خبرنامه در مورد NFT‌ها، تبلیغات در Reddit، همکاری‌ها و وفاداری به خود.