نگاه میلیاردر معروف به بیت کوین همراه با نگرانی از بدهی و کسری بودجه ایالات متحده

تاریخ: 2 آبان 1403
زمان مطالعه:  1 دقیقه

پل تودور جونز، میلیاردر معروف که با لقب «جادوگر معاملات» شناخته می‌شود، می‌گوید در حال بررسی اضافه کردن بیت کوین (BTC) به سبد سرمایه‌گذاری خود است. این تغییر رویکرد در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد مشکلات بدهی و کسری بودجه دولت ایالات متحده صورت می‌گیرد.

هشدار پل تودور جونز در مورد تورم ایالات متحده

این سرمایه‌گذار باتجربه وال استریت می‌گوید مشکلات بدهی و کسری بودجه دولت ایالات متحده، صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات نوامبر پیروز شود، از بین نخواهد رفت. به نظر او، «همه راه‌ها به تورم ختم می‌شود»، حتی پس از انتخابات.

این اظهارات در مصاحبه‌ای با CNBC در روز سه‌شنبه بیان شد. تودور گفت که سبد سرمایه‌گذاری او می‌تواند شامل بیت کوین، کالاها و سهام فناوری باشد. با این حال، او اوراق قرضه را رد کرد.

در اطلاعیه اخیر، بانک فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که میانگین انتظار تورم مصرف‌کنندگان آمریکایی در ۱۲ ماه آینده حدود 3 درصد است. این با هدف تورم ترجیحی فدرال رزرو که 2 درصد در سال است، مغایرت دارد.

به گفته تودور، افزایش هزینه‌های دولت ایالات متحده و کاهش مالیات‌های آتی، دستیابی به هدف تورم فدرال رزرو را غیرممکن می‌کند. بر این اساس، او هشدار می‌دهد که ایالات متحده در مسیر کسری بودجه قرار دارد، مگر اینکه روی هزینه‌های خود کار کند. او اشاره کرد که بدهی ملی به 100 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) افزایش یافته که نشان‌دهنده 60 درصد رشد در ۲۵ سال است.

بیت کوین
خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید بیت کوین

با این وجود، وعده‌هایی که دونالد ترامپ و کامالا هریس قبل از انتخابات می‌دهند، قطعاً اوضاع را بدتر خواهد کرد. قابل ذکر است که این تعهدات حول افزایش هزینه‌ها و کاهش مالیات‌ها می‌چرخد.

شایان ذکر است که پل تودور چهار سال پیش شروع به حمایت از بیت کوین کرد و در سال ۲۰۲۰ حدود 2 درصد از دارایی‌های خود را به بیت کوین اختصاص داد. برداشت او از این ارز دیجیتال این است که یک تنوع‌دهنده خوب برای سبد سرمایه‌گذاری است.

جریان‌های ورودی عظیم به ETFهای بیت کوین

به گفته تحلیلگران JPMorgan، تقاضا برای بیت کوین آن می‌تواند افزایش یابد – که علت آن را می‌توان در بی‌ثباتی اقتصادی تشدید شده توسط تنش‌های ژئوپلیتیکی جستجوکرد. بیت کوین به عنوان یک «پوشش ریسک» مطرح می‌شود و همین اتفاق در حال حاضر با طلا نیز در حال رخ دادن است.

به طور مشابه، جریان‌های ورودی سرمایه عظیم به ETFهای بیت کوین در سپتامبر و اکتبر، پس از جریان‌های خروجی در آگوست، رخ داده است. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد و نهادی در حال حاضر بیت کوین را به عنوان یک پوشش ریسک در نظر می‌گیرند.

از سوی دیگر، توجهات سیاسی به ارزهای دیجیتال، همراه با عوامل بازار، دارایی‌های دیجیتال را در معرض رشدی بالقوه قرار می‌دهد.

طبق داده‌های Polymarket، دونالد ترامپ همچنان به افزایش برتری خود در برابر کامالا هریس ادامه می‌دهد. او با ۶۳.۷ درصد شانس پیروزی در برابر ۳۶.۲ درصد کامالا هریس، پیشتاز است.

فرشاد وحدتی

فرشاد وحدتی

کنجکاو و جستجوگر در مورد رمزارزها و مخصوصا ایردراپ‌ها و وب ۳

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

پیتر تاد بعد از مستند HBO مخفی شده است!

پیتر تاد، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین، پس از آنکه...

تحلیلگر مطرح بازار: بیت کوین از این فاز تثبیت خارج خواهد شد

معامله‌گری که رشد ناگهانی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر