رشد ادامه‌دار بیت کوین: گاوها از خواب بیدار شدند؟

تاریخ: 24 مهر 1403
زمان مطالعه:  2 دقیقه

رشد قیمت بیت کوین تا حوالی 68 هزار دلار، باعث اوج گرفتن پیش‌بینی‌های صعودی شده است و معامله‌گران روی افزایش بیشتر این رمزارز شرط‌بندی می‌کنند. در این صورت، آن‌ها انتظار دارند که قیمت بار دیگر سقف تاریخی خود را تست کند.

شاخص اوپن اینترست (OI) بیت کوین به سقف جدیدی رسیده است، که نشان می‌دهد علاقه به این ارز دیجیتال در بالاترین سطح خود قرار دارد. افزایش این معیار، در کنار صعود قیمت به بالای 67 هزار دلار، نشان‌دهنده خوش‌بینی بیشتر معامله‌گران به یک شکست احتمالی است.

اما سوال اینجاست که بیت کوین چقدر می‌تواند بالا برود؟

اوپن اینترست بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است

به طور معمول، اوپن اینترست تعداد قراردادهای باز در بازار را منعکس می‌کند. هنگامی که افزایش می‌یابد، نشان می‌دهد که معامله‌گران به طور فعال در حال ورود به پوزیشن‌های خود هستند، که اغلب با تغییرات قابل توجه قیمت همزمان می‌شود. از سوی دیگر، کاهش نشان‌دهنده بستن پوزیشن‌ها در بازارهای فیوچرز است.

با توجه به داده‌های CryptoQuant، اوپن اینترست (OI) به بالاترین حد خود یعنی 19.80 میلیارد دلار رسیده است. آخرین باری که این معیار در چنین سطحی قرار داشت، در ماه جولای بود. در آن دوره، قیمت بیت کوین در حوالی 68 هزار دلار بود.

با توجه به حال و هوای فعلی بازار، این غیرمنطقی نیست که در نظر بگیریم که بیت کوین می‌تواند سقف تاریخی (ATH) خود را در حدود 73,750 دلار تست کند. اما این رویداد تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که علاقه فزاینده به این دارایی پایدار باشد.

منبع CryptoQuant

با توجه به این موضوع، تحلیلگر ارزهای دیجیتال EgyHashX معتقد است که افزایش نقدینگی می‌تواند در کوتاه مدت بر قیمت بیت کوین تأثیر مثبت بگذارد.

این روند صعودی در بازار مشتقات، نشان‌دهنده هجوم فزاینده نقدینگی و افزایش توجه به فضای ارزهای دیجیتال است. افزایش شاخص فاندینگ ریت، بیشتر به احساسات صعودی در میان معامله‌گران اشاره دارد.

علاوه بر این، افزایش اخیر فاندینگ ریت بیت کوین، احساسات صعودی را در بازار تقویت می‌کند. فاندینگ ریت هزینه نگهداری از پوزیشن‌های خرید و فروش در قراردادهای فیوچرز را اندازه‌گیری می‌کند. وقتی مثبت باشد، نشان می‌دهد که معامله‌گران بیشتری به سمت موقعیت‌های خرید (لانگ) متمایل شده‌اند و حرکت رو به رشد قیمت را پیش‌بینی می‌کنند.

منبع Coinglass

نرخ منفیِ فاندینگ ریت نشان‌دهنده چشم‌انداز نزولی است و این‌طور تفسیر می‌شود که معامله‌گران بیشتری وارد موقعیت‌های فروش (شورت) می‌شوند. از آنجایی که فاندینگ ریت در بالاترین سطح خود از ماه آگوست بوده و همچنان مثبت است، این نشان می‌دهد که معامله‌گران منتظر افزایش قیمت هستند و داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین این پتانسیل را دارد که به 75 هزار دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین (BTC): 14 درصد افزایش برای شروع

در چند ماه گذشته، قیمت بیت کوین در یک کانال نزولی معامله شده است. این کانال باعث شد که این رمزارز در یک محدوده رنج باقی بماند و عبور از آن چالش‌برانگیز شده بود.

اما دیروز، 14 اکتبر، بیت کوین بالاخره از این مقاومت در 65,234 دلار گذشت. در این روند، بیت  کوین قبل از پولبک به سطح شکسته شده، به بالای 66,400 دلار صعود کرد. با وجود آن، بیت کوین تا لحظه نگارش این مطلب، در بالای این کانال باقی مانده، که نشان می‌دهد سناریوی صعودی همچنان می‌تواند برقرار باشد.

اگر این وضعیت ادامه یابد، بیت کوین می‌تواند مقاومت مستحکم خود را در 70,700 دلار بشکند. اگر این اتفاق بیفتد، این رمزارز ممکن است تا 75 هزار دلار، قبل از پایان این سه ماهه صعود کند.

از طرف دیگر، اگر گاوها نتوانند سطح 66 هزار دلار را به یک حمایت قوی تبدیل کنند، می‌تواند این سناریوی صعودی را باطل کند. در این شرایط، بیت کوین می‌تواند تا حوالی 60 هزار دلار کاهش یابد. برایان کوئینلیوان، تحلیلگر ارشد Santiment، در این مورد گفت که بیت کوین ممکن است به بالاترین سطح کوتاه مدت خود رسیده باشد.

بیت کوین
خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید بیت کوین

او افزود:

یک چیز که هنوز کمی نگران‌کننده است این است که سرمایه‌گذاران در حال حاضر چقدر دیدگاه صعودی نسبت به بیت کوین دارند. نسبت نظرات مثبت به نظرات منفی در 2 روز گذشته، بالاترین میزانی است که در طول سال دیده‌ایم، که اغلب می‌تواند با سیگنال‌های رسیدن به سقف کوتاه‌مدت هماهنگ باشد.

فرشاد وحدتی

فرشاد وحدتی

کنجکاو و جستجوگر در مورد رمزارزها و مخصوصا ایردراپ‌ها و وب ۳

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

چرا عده‌ای از تحلیلگران نگران سقوط چشمگیر بیت کوین هستند؟

افزایش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در هفته‌ی گذشته، برخی از...

تاثیرات محرک مالی چین بر روند صعودی فعلی بازار ارزهای دیجیتال

اقدامات محرک مالی نامشخص از سوی چین، به افزایش قیمت بیت...

دلیل رشد امروز بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزش کل بازار (TOTAL) بازار ارزهای دیجیتال امروز بیش از 2...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر