تحلیل تکنیکال ترون (TRX): پیش به سوی ATH؟ | ۲۳ مهر

تاریخ: 23 مهر 1403
زمان مطالعه:  2 دقیقه
تحلیل ترون

ارز ترون این روزها به دلیل رشد فعالیت‌های شبکه TRX و افزایش آدرس‌های فعال این شبکه که محصول پروژه ترون است، رشد قیمت خوبی را هم تجربه کرده است و در حال حاضر نزدیک به سقف قیمت خود در حال نوسان است. ما در این مقاله تحلیلی قصد داریم ابتدا این ارز را در سری زمانی بلندمدت و سپس در سری میان‌مدت از نظر تکنیکال باهم بررسی کنیم.


همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این ارز در یک سال گذشته بازدهی تقریبی ۹۰ درصد را داده است. با این که بازدهی معقولی است،‌ تقریبا تمام رقبای این پروژه بازدهی بیش‌تری داشته‌اند. البته باید در نظر گرفت که ریزش این ارز در مقایسه با رقبای خود در سیکل نزولی قبلی بازار بسیار کمتر بوده و این موضوع باعث شده که در حال حاضر این ارز در نزدیکی سقف تاریخی خود باشد.

تحلیل بلندمدت ترون

برای تحلیل بلندمدت این ارز ابتدا یک نگاه کلی به روند قیمت در تایم فریم هفتگی می‌اندازیم. تایمی که بهتر می‌توان فاصله ترون تا ATH آن را دید و تحلیل کرد.

خط سبزرنگ که در چارت مشخص است، همان ATH قیمت مدنظر ماست که در عدد ۱۷.۹۴ قرار دارد. همانطور که در چارت مشخص است ارز ترون یک الگوی اصلاحی داشته است که ما آن را با abc مشخص کردیم که تارگت این الگو می‌تواند سقف قبلی این ارز باشد؛ بنابراین زدن سقف تاریخی از نظر ما دور از انتظار نیست. بنابراین اگر دارنده این ارز هستید و درگذشته خرید خود را انجام داده‌اید، می‌توانید منتظر شکست سقف قبلی آن باشید.

تحلیل میان‌مدت ترون

برای تحلیل میان‌مدت، سری به تایم فریم روزانه می‌زنیم؛ جایی که ترون در یک کانال صعودی قرار دارد و به‌سوی تارگت خود در حرکت است. در این کانال صعودی که می‌توان آن را موج آخر صعودی نامید، ترون در حال حاضر در موج پنج قرار دارد و تارگت این موج، بالای سقف تاریخی خود است. این اتفاق تأیید دیگری برای فتح قله ۱۷.۹۴ ترون به ما می‌دهد.

نکته مهم این است که این ارز در حال حاضر درگیر خط میانه کانال (mid line) خود است و بنظر می‌رسد شکست آن می‌تواند روند صعودی را تثبیت کند.

درهرصورت در تایم روزانه ما باید منتظر نشانه‌هایی اعم از شکست خط میانه، افزایش حجم و هم چنین افزایش حجم مبادلات بستر TRX باشیم.

ترون
خرید و فروش آسان ترون در بیت‌پین
  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر
  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی
  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات
  • بات‌های معامله‌گر متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
خرید ترون

سخن پایانی

بنظر می‌رسید آینده خوبی در انتظار این ارز باشد، بااین‌حال ازآنجایی‌که پروژه‌های رقیب این ارز زیاد هستند، باید نیم‌نگاهی هم به عملکرد آن پروژه‌ها داشته باشیم تا بتوانیم ارزی را که بیش‌ترین سود را به ما می‌دهد، انتخاب کنیم. در تحلیل‌های بعدی سعی می‌کنیم رقبای این پروژه را از دیدگاه فاندامنتال و تکنیکال با هم بررسی کنیم.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

محمد نورموسوی

محمد نورموسوی

حدود پنج سالی هست که تو حوزه سرمایه‌گذاری دارم کار میکنم که چهار سالش تو حوزه ارزهای دیجیتال بوده. پس تو این مقالات سعی میکنم که تجربیاتمو باهاتون به اشتراک بذارم.

مطالب نویسنده
اشتراک گذاری:

مطالب مشابه

تحلیل تکنیکال استورج (STORJ): فرصت خرید وجود دارد؟ | ۲۶ مهر

ارز دیجیتال استورج (STORJ) راه حل منبع‌بازی برای ذخیره فایل...

تحلیل تکنیکال سولانا (SOL): ادامه روند فعلی یا تغییر روند؟ | ۲۵ مهر

ارز دیجیتال سولانا که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازار...

دیدگاه‌ها
در پاسخ به دیدگاه کاربر